Columns en Artikelen

Wat is de sneer?
Ik zag het tenminste als sneer naar de Marokkaanse voetbalbond, om hun verachtelijke daad m.b.t. de begrafenis van Mohamed's vader. Maar vooral vind ik het hypocriet, want waar zij hem volgens de Nederlandse media proberen over te halen met zo'n truukje, proberen de Nederlandse media rustig ook via truukjes Mohamed over te halen. Steeds maar weer dat vragen, dat dankbaar moeten opstellen, dat 2 paspoorten dilemma wat om elke hoek weer komt meekijken..
 
Ik zag het tenminste als sneer naar de Marokkaanse voetbalbond, om hun verachtelijke daad m.b.t. de begrafenis van Mohamed's vader. Maar vooral vind ik het hypocriet, want waar zij hem volgens de Nederlandse media proberen over te halen met zo'n truukje, proberen de Nederlandse media rustig ook via truukjes Mohamed over te halen. Steeds maar weer dat vragen, dat dankbaar moeten opstellen, dat 2 paspoorten dilemma wat om elke hoek weer komt meekijken..

Ik zie dat alles er nog niet eens een klein beetje in.
 

Verkiezing PSV speler van het decennium.
Eens? Oneens? Opmerkingen?

Decennium duurt best lang, dus best een moeilijke verkiezing.
 

Verkiezing PSV speler van het decennium.
Eens? Oneens? Opmerkingen?

Decennium duurt best lang, dus best een moeilijke verkiezing.

Eens. ;)

Mijn top 3;
Luuk
Guardado
Depay
 
Valentijntje heeft een nieuw columnpje geschreven: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=378308

Maar volgens mij heeft PSV deze zomer niet enorme financiële risico's genomen? Er zijn geen enorme transfersommen betaald. Ja, Götze krijgt ongetwijfeld een flink salaris en tekengeld. Maar als je daarmee een enorme kwaliteitsinjectie hebt, lijkt mij dat prima. Van Ginkel lijkt me ook een ingecalculeerd risico.
En volgens mij is Feyenoord inmiddels financieel ook al weer aardig opgekrabbeld?

Het komt een beetje over als geforceerd PSV neersabelen omdat hij een al te positief beeld over PSV en haar aankopen wil voorkomen.
Ik denk dat PSV juist uitstekende zaken heeft gedaan deze zomer. Ja, er zijn spelers die kunnen falen ondanks hoge verwachtingen. Maar dan liever zoals nu dan met spelers waar meer dan 10 miljoen voor betaald is. In die context is Bruma (zomer 2019) een dikkere faal dan de spelers die we deze zomer mochten verwelkomen.
 
Valentijntje heeft een nieuw columnpje geschreven: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=378308

Maar volgens mij heeft PSV deze zomer niet enorme financiële risico's genomen? Er zijn geen enorme transfersommen betaald. Ja, Götze krijgt ongetwijfeld een flink salaris en tekengeld. Maar als je daarmee een enorme kwaliteitsinjectie hebt, lijkt mij dat prima. Van Ginkel lijkt me ook een ingecalculeerd risico.
En volgens mij is Feyenoord inmiddels financieel ook al weer aardig opgekrabbeld?

Het komt een beetje over als geforceerd PSV neersabelen omdat hij een al te positief beeld over PSV en haar aankopen wil voorkomen.
Ik denk dat PSV juist uitstekende zaken heeft gedaan deze zomer. Ja, er zijn spelers die kunnen falen ondanks hoge verwachtingen. Maar dan liever zoals nu dan met spelers waar meer dan 10 miljoen voor betaald is. In die context is Bruma (zomer 2019) een dikkere faal dan de spelers die we deze zomer mochten verwelkomen.
Valentijn zegt het? Ow dan hoef ik me geen zorgen te maken.

Ik moet zeggen dat het me qua corona wel dwars ligt qua de investeringen. Maar dat is sws in heel de voetbalwereld en dan logisch dat PSV moet bijbenen. Maar verder lijkt me inderdaad niet onverantwoorde dingen gedaan. Integendeel bij Götze is juist het verhaal dat ze JDJ en Toon een contract hebben samengesteld wat ook voor PSV te verantwoorden is. Verder vind Götze nou ook weer niet zoveel blesures hebben gehad in de vorige twee jaar ( https://www.transfermarkt.com/mario-gotze/verletzungen/spieler/74842 ) dat ik er nu heel erg van schrik. Zeker omdat het ook verschillende redenen zijn. Dus vind de hype dat Götze weinig gaat toevoegen opmerkelijk. Zeker als Valentijn zelf zegt: Van Ginkel revalideert nog en waar Götze staat, weet niemand. Zelfs Götze niet.-> Dat is gewoon feitelijk onjuist. Götze heeft zelf aangegeven enkele weken nodig te hebben waarbij het fysiek en mentaal goed in orde is alleen het ritme moet worden bijgeschaafd. Lijkt me gewoon een keurige prognose.

Raar dat hij van Ginkel (twee jaar niet gespeeld) in dezelfde categorie risico ziet als Götze. Mij lijkt van Ginkel een grotere gok maar daarom huren we hem ook. Zodat we financieel daar niet teveel last van hebben als het niets word. Mocht Götze tegenvallen dan grote kans dat je hem binnen 1 jaar nog kunt verkopen aan Amerika, China of een middenmoter voor plus 5 miljoen. Puur omdat het een grote naam is.

Volgensmij ging het financieel al slecht met Feyenoord en toen namen ze een risico door veelste dure spelers aan te trekken. Waarbij vooral een Mols en de Cler eigenlijk gewoon vreemd waren en van een andere niveau dan Makaay, Gio en ook dan Van Ginkel en al helemaal Götze. Volgensmij gaat het financieel niet heel slecht met PSV (zeker als er geen corona was) waardoor een investering ook goed te verantwoorden is. Terwijl je daar bij Feyenoord over kon twijfelen.

Daarnaast zeikt Valentijn lekker verder over Ihattaran en Schmidt. Die jongen is 18 en staat er een paar wedstrijden naast. Dat kan gebeuren, zeker als de speler in kwestie niet fit is. Maar over een half jaar kan alles anders zijn.
 
Valentijntje heeft een nieuw columnpje geschreven: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=378308

Maar volgens mij heeft PSV deze zomer niet enorme financiële risico's genomen? Er zijn geen enorme transfersommen betaald. Ja, Götze krijgt ongetwijfeld een flink salaris en tekengeld. Maar als je daarmee een enorme kwaliteitsinjectie hebt, lijkt mij dat prima. Van Ginkel lijkt me ook een ingecalculeerd risico.
En volgens mij is Feyenoord inmiddels financieel ook al weer aardig opgekrabbeld?

Het komt een beetje over als geforceerd PSV neersabelen omdat hij een al te positief beeld over PSV en haar aankopen wil voorkomen.
Ik denk dat PSV juist uitstekende zaken heeft gedaan deze zomer. Ja, er zijn spelers die kunnen falen ondanks hoge verwachtingen. Maar dan liever zoals nu dan met spelers waar meer dan 10 miljoen voor betaald is. In die context is Bruma (zomer 2019) een dikkere faal dan de spelers die we deze zomer mochten verwelkomen.

Eigenlijk is dat wel fijn. Ajax was meteen boem past tot titelfavoriet nummer 1 gebombardeerd, niets kon ze nog tegenhouden. Die schaal stond al in de vitrine, waardoor de druk meteen ook ontzettend hoog ligt en bij ieder klein dingetje er nog net geen kamervragen gesteld worden. Bij ons doen ze hun best om ervoor te zorgen dat er eigenlijk 0,0 druk op ligt, ondanks dat je nu wel een selectie hebt waarbij je mee moet doen om de titel. De enige die er nu druk op leggen zijn de gebroeders Vd Kerkhof, die riepen al dat we die titel gaan winnen.
 
Inderdaad leuk om te lezen, maar het is meer een overzicht met statistieken dan dat er daadwerkelijk ook een oorzaak wordt gegeven. Een gemiste kans. Zo blijft het een oppervlakkig artikel op voetbaltechnisch gebied.

IPF Mvogo komt er best goed vanaf in het stuk ;P
Ach de statistieken.. Zeggen toch nooit wat. Bovendien verdenk ik Hugo de Jonge er van dat ie bepaalde cijfers hierin achterwege laat. En de 5G natuurlijk want het is allemaal heel snel gegaan in januari.
 
Terug
Bovenaan Onderaan