Cody Gakpo (A)

De keren die hij speelde vond ik hem iig geen domme voetballer. Vrij beheerst en met zijn inhoud zit het ook goed.
 
En snel? Je zou op basis van positie en lengte bijna zeggen dat het een goeie is voor een 2 spitsen systeem.
Volgens mij wel snel ook ja. Ik zou niet weten hoe ik hem precies zou moeten duiden, juist dat vind ik zo interessant: werkt die rare combi uiteindelijk tegen hem, of maakt het hem straks een unieke wereldvoetballer.

Hij is lang maar volgens mij best snel, lenig en technisch. En geboren Eindhovenaar. Op zich heeft hij alles om een clubheld te worden. Ik ben zeer benieuwd en hoop dat hij volgend jaar aanpikt en we hem (minstens) net zo vaak gaan zien als Malen dit jaar.
 
Volgens mij wel snel ook ja. Ik zou niet weten hoe ik hem precies zou moeten duiden, juist dat vind ik zo interessant: werkt die rare combi uiteindelijk tegen hem, of maakt het hem straks een unieke wereldvoetballer.

Hij is lang maar volgens mij best snel, lenig en technisch. En geboren Eindhovenaar. Op zich heeft hij alles om een clubheld te worden. Ik ben zeer benieuwd en hoop dat hij volgend jaar aanpikt en we hem (minstens) net zo vaak gaan zien als Malen dit jaar.
Eens, maar eerst Rigo, Ramselaar en Mauro proberen te verkopen, zodat Gakpo, Guti Malen en Romero eerder voor een basisplaats/wissel in aanmerking komen. Malen valt gelukkig al vaak in.
 
Eens, maar eerst Rigo, Ramselaar en Mauro proberen te verkopen, zodat Gakpo, Guti Malen en Romero eerder voor een basisplaats/wissel in aanmerking komen. Malen valt gelukkig al vaak in.

Ik ben nu nog in shock over de inval beurt van Romero tegen Barca.
 
Uitstekende speler. Verdient meer minuten in het Eerste.
 
Nou, ook deze jongen mag wel even vermeld worden. Hij is nu twee keer heel goed ingevallen; alsof hij al jaren in het eerste speelt. Je ziet aan alles dat hij veel meer het spelletje leest dan Malen, die toch meer een ongeleid projectiel is. Behoudt altijd het overzicht en is altijd dreigend naar voren, en gebruikt zijn lichaam ook heel goed. Met zijn lengte is hij ook lastig te verdedigen denk ik. Ik wil Malen ook niet gelijk afschrijven zoals sommigen hier wel al hebben gedaan, maar ik zou voorlopig Gakpo wel hoger in de pikorde hebben staan; gelukkig ziet MvB dit ook. De laatste tijd maakt hij al wat betere wissels, al had ik gisteren Pereiro niet vervangen; da's de enige die nog iets kan forceren met zijn creativiteit.
 
Ik ben ook na 2 wedstrijden een enorme fan (ik weet het, lekker opportunistisch). Deze jongen heeft echt alles: lichaam, techniek, overzicht, scorend vermogen. Hij is niet langzaam, weet ook niet of hij bv net zo snel is als Malen. Ik vond dat de laatste 2 wedstrijden het spel er enorm op vooruitging vanaf het moment dat hij in de ploeg kwam. Ik kijk uit naar nog vele minuten dit jaar, en snel een basisplaats volgend jaar.
 
Ik ben ook na 2 wedstrijden een enorme fan (ik weet het, lekker opportunistisch). Deze jongen heeft echt alles: lichaam, techniek, overzicht, scorend vermogen. Hij is niet langzaam, weet ook niet of hij bv net zo snel is als Malen. Ik vond dat de laatste 2 wedstrijden het spel er enorm op vooruitging vanaf het moment dat hij in de ploeg kwam. Ik kijk uit naar nog vele minuten dit jaar, en snel een basisplaats volgend jaar.
Alleen die schitterende voorzet in de 16, getuigde al, dat het een klassespeler is. Goed in de kleine ruimte, goed overzicht, een geweldig schot, en ook nog eens spelinzicht. Daarnaast heeft hij een sterk karakter en, een winnaarsmentaliteit. Leuk, dat hij een paar km verderop woont.
Sorry, als ik wat overdreven overkom...:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan