Cody Gakpo (A)

Is klaar voor de Top. Barca heeft liggen pitten en zijn nu Blut.

Gelukkig maar, ik zou niet willen dat hij in zo'n grafelftal zou moeten spelen. Frenkie de Jong oogt er ook doodongelukkig in en schopt geen deuk in een pakje boter nu. Memphis is nog positief, maar die zal zich ook beseffen dat ie beter naar een club had kunnen gaan met wellicht minder status, maar die sportief momenteel meer voorstellen.
 
Gelukkig maar, ik zou niet willen dat hij in zo'n grafelftal zou moeten spelen. Frenkie de Jong oogt er ook doodongelukkig in en schopt geen deuk in een pakje boter nu. Memphis is nog positief, maar die zal zich ook beseffen dat ie beter naar een club had kunnen gaan met wellicht minder status, maar die sportief momenteel meer voorstellen.
Kwestie van tijd en gaan echt niet stilzitten om wederom een top elftal te maken. Cody is bij PSV uitgeleerd en toe aan een mega transfer.
 
Kwestie van tijd en gaan echt niet stilzitten om wederom een top elftal te maken.
Ligt aan de financiën. Als die zo bedroevend blijven dan kunnen ze bar weinig.
Cody is bij PSV uitgeleerd en toe aan een mega transfer.
Vind ik niet. Ik vind hem zeker sterk maar laat hem dit seizoen nog maar vlammen en het bewijzen. Denk dat als hij vorige zomer een transfer had gemaakt dat het veelste vroeg voor hem was geweest.
 
Ligt aan de financiën. Als die zo bedroevend blijven dan kunnen ze bar weinig.

Vind ik niet. Ik vind hem zeker sterk maar laat hem dit seizoen nog maar vlammen en het bewijzen. Denk dat als hij vorige zomer een transfer had gemaakt dat het veelste vroeg voor hem was geweest.

Denk dat het voor Gakpo prima is om nog twee seizoenen te blijven. Als Oranje hopelijk het WK haalt en hij blijft goed spelen gaat hij daar ook nog naartoe. Kan ie daarna een transfer maken. Dan is ie wel 24/25, maar niet elke speler hoeft voor zijn 23e weg. Ik heb ook nog niet het gevoel dat het voor Gakpo verstandig is om al te vertrekken. Ik vind hem nu nog niet constant genoeg. Heeft nog te vaak last van periodes in een wedstrijd waarin je hem te weinig ziet of te weinig lukt. Dan volgt er vaak wel een fase waar dat allemaal wel lukt en hij zijn kwaliteiten laat zien. Niks ten nadele van Cody, want hij is momenteel de beste speler in de selectie (ja, over de gehele linie ook beter dan Gotze), maar ik heb er geen goed gevoel bij als je hem nu bij een grote club zou neerzetten.

Maar goed, Gakpo is een verstandige jongen die tot nu toe altijd rustig de weg der geleidelijkheid heeft gekozen en die in een gestaag stijgende lijn steeds beter wordt. Die gaat op het juiste moment de stap wel maken, verwacht ik.
 
Leek wel alsof het meevalt met Cody…?

Laat hem aub fit genoeg zijn zondag, anders heb ik niet eens meer hoop op een gelijkspel…

Noni zal zondag sowieso niet halen lijkt me?

Ongelooflijk wat een pech ook weer man😤
 
Leek wel alsof het meevalt met Cody…?

Laat hem aub fit genoeg zijn zondag, anders heb ik niet eens meer hoop op een gelijkspel…

Noni zal zondag sowieso niet halen lijkt me?

Ongelooflijk wat een pech ook weer man😤
Pech? Het overkomt PSV te vaak om het op pech te verhalen. En de spelers van PSV kunnen sinds de komst van Schmidt niet eens meer 90 minuten volmaken; en nog zijn ze allemaal niet fit en raakt de ene na de andere geblesseerd. Let ook, als een team niet goed functioneert treden er sneller blessures op dan bij een team dat wel functioneert. Verliezen en slecht presteren werkt blessures in de hand. Winnen geeft energie en beschermt tegen blessures.
 
Pech? Het overkomt PSV te vaak om het op pech te verhalen. En de spelers van PSV kunnen sinds de komst van Schmidt niet eens meer 90 minuten volmaken; en nog zijn ze allemaal niet fit en raakt de ene na de andere geblesseerd. Let ook, als een team niet goed functioneert treden er sneller blessures op dan bij een team dat wel functioneert. Verliezen en slecht presteren werkt blessures in de hand. Winnen geeft energie en beschermt tegen blessures.
Cody valt verkeerd? Sorry hoor maar hoe kun je dat op Schmidt verhalen.

Je kan gewoon pech hebben en kritisch blijven. De blessures zijn pech maar ze hadden nog wel een goal moeten maken uit de kansen die ze creëerde.
 
Cody valt verkeerd? Sorry hoor maar hoe kun je dat op Schmidt verhalen.

Je kan gewoon pech hebben en kritisch blijven. De blessures zijn pech maar ze hadden nog wel een goal moeten maken uit de kansen die ze creëerde.
Welke kansen? Kip zonder kop
 
Welke kansen? Kip zonder kop
19 schoten en 6 op goal. Waarvan ik ook de net geen kansen mee tel. Bijv. Dat slap balletje van van Ginkel op Gakpo wat makkelijk onderschept werd.

Waren genoeg mogelijkheden (wellicht beter woord dan kansen ;) ) aangezien Monaco een stuk minder dominant was. Maar eens we waren in de afronding kippen zonder koppen. Dat vat het opzich (helaas) wel samen.
 
Welke kansen? Kip zonder kop
inderdaad , geen uitgespeelde kansen , holderdebloder kansen die die met wat geluk een doelpunt hadden kunnen opleveren .
19 schoten op goal als je inderdaad alles meetelt . Is net zoals veel balbezit , levert niks op als je haast altijd het balletje achteruit of in de breedte tikt .
 
19 schoten en 6 op goal. Waarvan ik ook de net geen kansen mee tel. Bijv. Dat slap balletje van van Ginkel op Gakpo wat makkelijk onderschept werd.

Waren genoeg mogelijkheden (wellicht beter woord dan kansen ;) ) aangezien Monaco een stuk minder dominant was. Maar eens we waren in de afronding kippen zonder koppen. Dat vat het opzich (helaas) wel samen.
Scorebordjournalistiek. 19 kansen? Het is maar net wat je als kans ziet; alle hoog naar de tribune geschoten ballen zoals die van Obispo of Boscagli schoten die nergens toe leiden. Kansen zijn kansen als ze ook echt richting het doel gaan, tegen de keeper worden aangeschoten, tegen de lat of paal etc. Ik heb ze niet echt gezien op een kans voor Vertessen na. Nee dat was heel snel als stel ouderwetse Celtic spelers de ballen naar voren rammen en maar hopen op Gods zegen. Geen lijn, geen plan, geen driehoekjes, geen breedte in het veld om iets op te bouwen en kluitjes voetbal. Niet om aan te gluren voor een topclub.
 
Scorebordjournalistiek. 19 kansen?
Ik zeg 19 schoten? Nergens beweer ik dat er 19 (grote) kansen zijn geweest.
Het is maar net wat je als kans ziet;
In mijn post bedoel ik vooral de mogelijkheden tot grote kansen/goals.
alle hoog naar de tribune geschoten ballen zoals die van Obispo of Boscagli schoten die nergens toe leiden. Kansen zijn kansen als ze ook echt richting het doel gaan, tegen de keeper worden aangeschoten, tegen de lat of paal etc.
Ik bedoel ook vooral de voorzet van Van Ginkel die mislukt (anders 1 op 1 Gakpo, de kopbal van Van Ginkel, 2 kansen vinicius en zo waren er nog een handvol.
Ik heb ze niet echt gezien op een kans voor Vertessen na. Nee dat was heel snel als stel ouderwetse Celtic spelers de ballen naar voren rammen en maar hopen op Gods zegen. Geen lijn, geen plan, geen driehoekjes, geen breedte in het veld om iets op te bouwen en kluitjes voetbal. Niet om aan te gluren voor een topclub.
Ik beweer ook niet dat het voetbal perfect of zelfs goed was. Integendeel het zorgvuldig omgaan met balbezit en de efficiëntie ervan is een kwaliteit die noodzakelijk is.

Maar PSV was toch gewoon dominanter dan Monaco? Die creërde ook weinig en lieten voetballend niet zien de betere te zijn.

Mijn originele post was gewoon kritisch. Psv had het veldspel waarbij ze gewoon kansen moesten creëren en afmaken. Dat was ondermaats in mijn opinie. Ik vond ze niet het zwakkere team.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik zeg 19 schoten? Nergens beweer ik dat er 19 (grote) kansen zijn geweest.

In mijn post bedoel ik vooral de mogelijkheden tot grote kansen/goals.

Ik bedoel ook vooral de voorzet van Van Ginkel die mislukt (anders 1 op 1 Gakpo, de kopbal van Van Ginkel, 2 kansen vinicius en zo waren er nog een handvol.

Ik beweer ook niet dat het voetbal perfect of zelfs goed was. Integendeel het zorgvuldig omgaan met balbezit en de efficiëntie ervan is een kwaliteit die noodzakelijk is.

Maar PSV was toch gewoon dominanter dan Monaco? Die creërde ook weinig en lieten voetballend niet zien de betere te zijn.

Mijn originele post was gewoon kritisch. Psv had het veldspel waarbij ze gewoon kansen moesten creëren en afmaken. Dat was ondermaats in mijn opinie. Ik vond ze niet het zwakkere team.
Dominanter , omdat tegenstrevers weten dat ze PSV aan de bal mogen laten en achteraan alles gesloten houden , het is al meerdere wedstrijden zelf tegen PEC dat we het dan moeilijk hebben .
 
Dominanter , omdat tegenstrevers weten dat ze PSV aan de bal mogen laten en achteraan alles gesloten houden , het is al meerdere wedstrijden zelf tegen PEC dat we het dan moeilijk hebben .
Maar dan hebben we het toch zelf in de hand?

Denk niet dat een pec dat expres doet. Die hebben de kwaliteiten niet om het andersom te dwingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan