Cody Gakpo (A)

We gaan er niet uitkomen omdat Rosario niet het niveau heeft wat wij wensen of hopen dat hij in zich heeft. Het komt er al 3(?) seizoenen niet uit omdat er niet meer inzit. Hij loopt op te toppen van zijn tenen. Soms speelt hij goed, maar hij kan dat nooit lang vasthouden. Je kan van de gemiddelde middenmoterspeler uit de ED ook zeggen dat het allemaal nog beter kan, maar ja... Het is trekken aan een dood paard.
Wat een feitelijke stellingen van iets wat gebaseerd is op jouw mening
 
Leuk talent, maar ik las ergens de vergelijking met Depay in zijn tijd bij PSV. Ik dacht het niet hoor mensen, Depay was veeel en veeeeel beter. Cody moet dan toch echt nog een stap of 2 maken om dat niveau te evenaren,
 
Leuk talent, maar ik las ergens de vergelijking met Depay in zijn tijd bij PSV. Ik dacht het niet hoor mensen, Depay was veeel en veeeeel beter. Cody moet dan toch echt nog een stap of 2 maken om dat niveau te evenaren,
Depay kon z’n gang gaan bij Cocu elke voorzet werd binnen gekopt door De Jong, tuurlijk depay had super goede acties naar binnen en scoorde daardoor heel veel en dat deed die super goed. Maar Cody wordt nu aangeleerd om in een bepaald systeem te spelen wat ook weer heel anders is. Als Gakpo in precies dezelfde opstelling had gespeeld in dezelfde vorm had die 100% depay kunnen evenaren. Kort gezegd, ik denk dat Gakpo zeker niet onder doet voor Depay en ik weet haast zeker dat die mentaal wel verder/sterker is dan Depay.
 
Leuk talent, maar ik las ergens de vergelijking met Depay in zijn tijd bij PSV. Ik dacht het niet hoor mensen, Depay was veeel en veeeeel beter. Cody moet dan toch echt nog een stap of 2 maken om dat niveau te evenaren,
Mo, Malen, Bergwijn, Depay. Allemaal technisch begaafder. Toch zou het me niet verbazen als Cody minstens zo ver of zelfs verder komt dan deze spelers. Dat komt door zijn rendement. Hij oogt wat koeler. Hij mag van mij nog iets meer met het hoofd omhoog gaan spelen, zodat in de laatste fase niet alleen ‘voelt’ waar de ruimte ligt, maar het ook ziet.
 
Mo, Malen, Bergwijn, Depay. Allemaal technisch begaafder. Toch zou het me niet verbazen als Cody minstens zo ver of zelfs verder komt dan deze spelers. Dat komt door zijn rendement. Hij oogt wat koeler. Hij mag van mij nog iets meer met het hoofd omhoog gaan spelen, zodat in de laatste fase niet alleen ‘voelt’ waar de ruimte ligt, maar het ook ziet.
+ omdat ie iets minder op zijn technische bagage kan leunen heeft ie misschien minder kans om in gemakzucht te vervallen.
 
Mo, Malen, Bergwijn, Depay. Allemaal technisch begaafder. Toch zou het me niet verbazen als Cody minstens zo ver of zelfs verder komt dan deze spelers. Dat komt door zijn rendement. Hij oogt wat koeler. Hij mag van mij nog iets meer met het hoofd omhoog gaan spelen, zodat in de laatste fase niet alleen ‘voelt’ waar de ruimte ligt, maar het ook ziet.
Wat is techniek? Qua traptechniek vind ik Cody echt beter dan bijv Malen of Bergwijn. Die moeten het meer hebben van explosiviteit en de kleine ruimte. Maar die worden er ook druistig en rommelig van. In de kleine ruimte kan Cody wat lomp overkomen, maar met wat ruimte heeft hij een heerlijk voorzet of schot naar de kruising. Die techniek heb ik bij Stevie en Malen minder gezien.
 
Wat is techniek? Qua traptechniek vind ik Cody echt beter dan bijv Malen of Bergwijn. Die moeten het meer hebben van explosiviteit en de kleine ruimte. Maar die worden er ook druistig en rommelig van. In de kleine ruimte kan Cody wat lomp overkomen, maar met wat ruimte heeft hij een heerlijk voorzet of schot naar de kruising. Die techniek heb ik bij Stevie en Malen minder gezien.
Eens hoor. Ik bedoelde meer dat hij op dat technische vlak de wat mindere opvallende speler is tov die andere namen.
 

PSV

This little boy once had a big dream...
💭
🦁

It came true today!
🇳🇱



202760511_10159423173373953_2598808699073823792_n.jpg
 
En wat een aandacht ze na de wedstrijd aan dat debuut hebben gegeven hè?
:cautious:
Valt me sowieso op dat ineens PSV`ers de knuffelspelers van Nederland zijn. Malen, Depay, Gakpo, Dumfries. Dat is even wennen zeg..
 
Snap er eigenlijk weinig van met Gakpo. Elke keer wanneer ik hem zie spelen - of het nu een paar minuten is of een helft - vind ik hem fantastisch. Klasse druipt ervan af. Tegelijkertijd is hij "al" 22. Heeft hij dan zoveel blessures gehad oid? Normaal gesproken is zo'n jongen toch al lang helemaal in de picture, doorgebroken, etc?
 
Snap er eigenlijk weinig van met Gakpo. Elke keer wanneer ik hem zie spelen - of het nu een paar minuten is of een helft - vind ik hem fantastisch. Klasse druipt ervan af. Tegelijkertijd is hij "al" 22. Heeft hij dan zoveel blessures gehad oid? Normaal gesproken is zo'n jongen toch al lang helemaal in de picture, doorgebroken, etc?
Langzaam maar gestaag gegroeid. Dan val je minder op, en hij heeft nooit een echte hype om hem heen gehad. Misschien in de aanloop naar dit EK een beetje.

Daarnaast is hij al weldegelijk doorgebroken, lijkt me.
 
Snap er eigenlijk weinig van met Gakpo. Elke keer wanneer ik hem zie spelen - of het nu een paar minuten is of een helft - vind ik hem fantastisch. Klasse druipt ervan af. Tegelijkertijd is hij "al" 22. Heeft hij dan zoveel blessures gehad oid? Normaal gesproken is zo'n jongen toch al lang helemaal in de picture, doorgebroken, etc?
Is ook helemaal doorgebroken bij PSV, alleen FdB en de pers ziet hem niet staan, en, dat komt toch voornamelijk door de club war hij voor speelt. Is overigens prima, laat Cody nog maar een paar jaar bij PSV spelen.
 
Langzaam maar gestaag gegroeid. Dan val je minder op, en hij heeft nooit een echte hype om hem heen gehad. Misschien in de aanloop naar dit EK een beetje.

Daarnaast is hij al weldegelijk doorgebroken, lijkt me.
Dat "langzaam maar gestaag" vind ik dus zo lastig voor te stellen bij hem wanneer ik hem live zie spelen, omdat iemand met zijn kwaliteiten normaal gesproken als een komeet omhoog schiet (vandaar dat ik dacht aan blessures oid)
Is ook helemaal doorgebroken bij PSV, alleen FdB en de pers ziet hem niet staan, en, dat komt toch voornamelijk door de club war hij voor speelt. Is overigens prima, laat Cody nog maar een paar jaar bij PSV spelen.
Heb het niet goed verwoord - met "doorgebroken" bedoelde ik meer als in een van de dragende spelers van PSV / op het punt een mooie transfer te maken naar het buitenland. Wellicht was de hype idd sneller gekomen wanneer hij in Amsterdam zou hebben gespeeld. Geweldige speler iig. Zou nooit achter spelers zoals Weghorst, Promes, etc in de pikorde mogen staan bij Oranje.
 
Dat "langzaam maar gestaag" vind ik dus zo lastig voor te stellen bij hem wanneer ik hem live zie spelen, omdat iemand met zijn kwaliteiten normaal gesproken als een komeet omhoog schiet (vandaar dat ik dacht aan blessures oid)
Zo liep er ook ooit een blonde jongen bij jullie rond met een leuke vriendin... ;) Die kwam ook relatief laat op gang. Van Dijk idem
 
Terug
Bovenaan Onderaan