Cody Gakpo (A)

Ik heb niet gezegd meer dan een groot talent ;) Ik heb aangegeven dat het niet zo is dat Cody een aardig talentje is geweest in de jeugd dat het later door zijn instelling verder is gekomen. Dat is niet zo: Cody stond zeker bekend als een groot talent en zijn cijfers liegen er niet om. Hij werd ook daarom heel jong al overgeheveld naar Jong PSV en al in tijden van Cocu zijn debuut gemaakt in het Eerste. Dat wil heel veel zeggen lijkt mij. Alleen is hij itt een Memphis niet gelijk als een komeet om hoog gegaan maar geleidelijk, sinds zijn debuut. En hij heeft geen praatjes en is niet extravagant waardoor hij niet een interessant object is voor de journalisten.

Wellicht chargeerde ik het ook wat om mijn punt te maken. Talentvol is Gakpo natuurlijk altijd wel geweest. Overigens ben ik het niet helemaal eens met praatjes of extravagant zijn als voorwaarde om interessant te zijn voor journalisten. Journalisten kunnen een doodnormale jongen eruit pikken op het talent en er dan van alles bij verzinnen. Zowel heel excentriek zijn als doodnormaal zijn verkoopt goed. Kijk maar naar de Frenkies en De Ligts van deze wereld. ''Wat zijn ze normaal gebleven''.
 
Wellicht chargeerde ik het ook wat om mijn punt te maken. Talentvol is Gakpo natuurlijk altijd wel geweest. Overigens ben ik het niet helemaal eens met praatjes of extravagant zijn als voorwaarde om interessant te zijn voor journalisten. Journalisten kunnen een doodnormale jongen eruit pikken op het talent en er dan van alles bij verzinnen. Zowel heel excentriek zijn als doodnormaal zijn verkoopt goed. Kijk maar naar de Frenkies en De Ligts van deze wereld. ''Wat zijn ze normaal gebleven''.

De echte hype rond Frenkie begon volgens mij ook pas nadat hij naar Ajax ging. Bij PSV komen talenten gewoon minder snel in de spotlight, enkele uitzonderingen daargelaten (Mo, Memphis, Bakkali). Iedereen die de opleiding wat beter volgt weet dat Gakpo altijd een van de grootste talenten in de opleiding was, het was geen uitzondering wanneer hij 5+ goals maakte in een jeugdwedstrijd.
 
De echte hype rond Frenkie begon volgens mij ook pas nadat hij naar Ajax ging. Bij PSV komen talenten gewoon minder snel in de spotlight, enkele uitzonderingen daargelaten (Mo, Memphis, Bakkali). Iedereen die de opleiding wat beter volgt weet dat Gakpo altijd een van de grootste talenten in de opleiding was, het was geen uitzondering wanneer hij 5+ goals maakte in een jeugdwedstrijd.

Boadu, Stengs, Kokcu. Wat talenten van de andere topclubs die ook niet zo extravagant zijn. Vrij ingetogen karakters, maar ontstond wel een hype omheen. Of die hype terecht is is niet mijn punt.
 
Wellicht chargeerde ik het ook wat om mijn punt te maken. Talentvol is Gakpo natuurlijk altijd wel geweest. Overigens ben ik het niet helemaal eens met praatjes of extravagant zijn als voorwaarde om interessant te zijn voor journalisten. Journalisten kunnen een doodnormale jongen eruit pikken op het talent en er dan van alles bij verzinnen. Zowel heel excentriek zijn als doodnormaal zijn verkoopt goed. Kijk maar naar de Frenkies en De Ligts van deze wereld. ''Wat zijn ze normaal gebleven''.
Klopt helemaal. Maar dan heb je het over de internationale toptalenten die bij alle topclubs op de lijst staan. Als die dan normaal blijven, dan is dat juist een pre en vind men dat het juist bewonderingswaardig. Als Gakpo van dat kaliber was, dan zouden ze dat ook doen bij hem. Verder speelt het dat hij niet bij Ajax speelt.....
 
Klopt, ik sprak hem ongeveer vijf jaar geleden en toen maakte hij een goede indruk, die tijden zullen inmiddels wel ver achter hem liggen denk ik.

Denk juist dat hij nu beter is dan toen. Die tijd zat hij helemaal aan de grond. Hoop voor hem dat hij er een beetje bovenop gekomen is.
 
Zie ik het goed als ik zeg dat Cody fysiek nog te fragiel is? Hij heeft wel vaker pijntjes en ligt ie er een aantal weken uit. Van de spelers die met Corona te maken hadden, was hij ook het langste van iedereen aan het bijkomen. Kan natuurlijk want voor Corona zijn er geen maatstaven. Maar het valt mij iig op allemaal. Moet misschien fysiek wat sterker worden?
 
Leuk te lezen dat geblesseerde spelers altijd het verschil zouden hebben gemaakt. PSV speelt al jaren als een loser in de kuip, ook met fitte selecties.
Ik ben sinds dit jaar begonnen met het simpen van Gakpo. Vond het voor dit jaar een leuke speler maar miste in mijn ogen gif en killerinstinct. Precies wat hij dit jaar wel lijkt te hebben gevonden. Ik mis dat ik nu al weken niet kan simpen, geen veren in iemands reet kan steken als het slecht gaat, geen Eindhoofs lichtpuntje. Malen en Zahavi zijn ook prima spelers, maar zelfs als Gakpo 25 kansen voor open goal mist zal ik blijven simpen. Puur en alleen omdat het een vele sympatiekere speler is. Welke ook nog een echte Eindhovenaar.

Is het duidelijk, of moet ik nog harder simpen? :maniac:
 
Leuk te lezen dat geblesseerde spelers altijd het verschil zouden hebben gemaakt. PSV speelt al jaren als een loser in de kuip, ook met fitte selecties.
Niet al jaren, altijd eigenlijk al. Langste winstreeks is welgeteld 3 wedstrijden. langst ongeslagen wel 8.
 
Wat heeft Cody precies? Is wel te vaak uit de roulatie en ook nog telkens te lang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan