Cody Gakpo (A)

Onze selectie heeft lekker wat aanwinsten binnen, en ik denk dat er tussen de fans wat meer vertrouwen is op een goed seizoen, bij tenminste wel. Toch ik moet ik wat kwijt over onze eigen jeugdspeler Gakpo. Ik was even op YouTube een compilatie van hem aan het kijken (even de bekende spreuk over compilaties achterwege laten) van afgelopen drama seizoen, wat een speler!


Toen bergwijn begin dit jaar verkocht werd, was er natuurlijk een grote teleurstelling, topspeler kwijt en een te laag transfersom ervoor terug. Maar wat heeft Gakpo zich snel weten te ontwikkelen! Na Dumfries, onze belangrijkste speler de 2de seizoenshelft. En zo underrated, ook onder PSV supporters. Hij zou geen topspeler worden, een subtopper in Europa zou zijn maximale niveau zijn ben ik een paar keer tegengekomen. Niet klaar om Bergwijn te vervangen. Daar ben ik het echt mee oneens! Ik verwacht zelfs dat Gakpo een belangrijkere speler voor ons kan worden nu dan Bergwijn is geweest. Waar ik vooral van hou bij Gakpo naast zijn schotkracht is zijn plaatsing. Hoe hij de bal hoe dan ook achter de keeper weet te plaatsen, kriebels krijg ik ervan als hij op een kansrijke positie staat. Zo'n neusje voor de goal heeft Bergwijn niet naar mijn gevoel. Bij Bergwijn zijn me toch vooral zijn vele mooie acties bijgebleven, maar hij had wat vaker na zijn acties toch weer de keeper/verdediger die weigerde mee te werken.

Als Gakpo deze groei en vorm blijft vasthouden, zie ik ons echt hoge ogen gooien in zowel de EL als de competitie en beker. En Gakpo zie ik echt internationaal ook meer naam maken. Hij gaat voor meer weg dan Bergwijn, schrijf dat maar op.
Jullie mogen allemaal enthousiast worden van die Sangare en Götze, geen probleem. Als jullie het niet erg vinden quote ik dit eerdere bericht van mij van tijdens de voorbereiding en meld ik me definitief aan voor de President van de Cody Gakpo Fanclub. Wat een topper weer.

En wat een voetbal deskundige die Nep Scout! Nomineer hem even snel voor de Forummer met de meeste voetbalkennis award!
 
Jullie mogen allemaal enthousiast worden van die Sangare en Götze, geen probleem. Als jullie het niet erg vinden quote ik dit eerdere bericht van mij van tijdens de voorbereiding en meld ik me definitief aan voor de President van de Cody Gakpo Fanclub. Wat een topper weer.

En wat een voetbal deskundige die Nep Scout! Nomineer hem even snel voor de Forummer met de meeste voetbalkennis award!
Helemaal mee eens, heb het idee dat die jongen nog niet de waardering krijgt die die hoort te krijgen nog 2 seizoenen zo voetballen en dan cashen met dik +40 miljoen voor psv en een mooie transfer voor Cody, wat een fijne speler, goeie instelling ook.
 
Ja het was weer genieten met Gakpo. Zo snel met de bal aan de voet en dan ook nog een goed overzicht. Speelt een ijzersterk seizoen tot dusver.

Als je dan toch Babel ziet spelen in het Nederlands Elftal...

Dat hele ''New Wave'' verhaal boet alleen maar aan geloofwaardigheid in zolang meehobbelende uitgerangeerde spelers als Babel opgeroepen blijven worden. Babel was bij aanstelling van Koeman een prima optie toen ie nog een paar jaartjes jonger was en in vorm was in Turkije, in een tijd waarin Oranje amper fatsoenlijke aanvallers had. Inmiddels komt er toch wel wat meer talent in zicht. Depay en Bergwijn spelen op behoorlijk niveau. Gakpo, Malen en Lammers zijn gedegen opties die zich prima ontwikkelen. Selecteer die lekker. ''Ervaring'' is overrated als de ervaring niet meer mee kan. Datzelfde geldt voor ''groepsgevoel''. Het is prima dat je een vaste kern probeert op te bouwen met Oranje, maar leidend moet altijd zijn dat je goed genoeg bent voor Oranje en betere spelers niet in de weg zit. Oranje is geen kliekje, maar moet bovenal een representatie blijven van het beste wat Nederland te bieden heeft, in een mooie mix van ervaren spelers en talenten.
 
Helemaal mee eens, heb het idee dat die jongen nog niet de waardering krijgt die die hoort te krijgen nog 2 seizoenen zo voetballen en dan cashen met dik +40 miljoen voor psv en een mooie transfer voor Cody, wat een fijne speler, goeie instelling ook.

Ja dit word een grote, langzaam steeds beter aan het worden. Toevallig is zijn vader (Johny) collega van me, nuchtere man die volgens mij Cody met beide beentjes op de grond houd. Mooi om te zien, heb heel veel vertrouwen in deze jongen! Zou al lang in oranje moeten spelen, maar daarvoor moet je eerst de dochter van FdB versieren ;) misschien niet eens erg voor Cody zelf, kan hij in de luwte ontwikkelen. Had ik ook graag bij Mo zo gezien.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, heb het idee dat die jongen nog niet de waardering krijgt die die hoort te krijgen nog 2 seizoenen zo voetballen en dan cashen met dik +40 miljoen voor psv en een mooie transfer voor Cody, wat een fijne speler, goeie instelling ook.
Mee eens. Dan wel alvast z'n contract verlengen, heeft nu verbintenis tot 2023. Voordat je van die Lammers taferelen krijgt.
 
Ik vind dat wij de impact van Gakpo op het spel van PSV nog steeds onderschatten. Mauro en Gakpo is qua kwaliteit echt een hoop verschil. Mauro is een harde werker, maar komt technisch tekort. Gakpo werkt ook hard, het meest van de aanvallers in mijn opzicht (na Mauro dan).

Zijn rendement en spelbepalendheid(?) zitten nu echt een stuk verder van elkaar. Niet alleen Mauro, maar ook Malen en Ihattaren lopen nu achter Gakpo aan.

Malen moet veel meer spelinzicht hebben en geen egoïstische trekjes hebben als vandaag. Mo moet echt harder werken voor het team en even op zijn plek gezet worden.

Qua potentie heb ik Malen en Mo wel hoger hebben, maar als hij zijn lijn zo doorzet zal hij wel een betere speler worden dan de andere twee.

Malen kan echt veel leren van Zahavi en ik hoop echt dat hij dat doet, want Zahavi speelt echt niet zo zelfzuchtig als Malen. Ik hoop echt dat Malen zich ontwikkelt tot een complete speler.

Bij een wedstrijd als vandaag zou Gakpo het verschil maken, maar jammer genoeg leven we in een situatie waar we de onzekerheden op moeten kunnen vangen. Gakpo is dit (en eind vorig) seizoen de meest bepalende speler van PSV.
 
Ik vind dat wij de impact van Gakpo op het spel van PSV nog steeds onderschatten. Mauro en Gakpo is qua kwaliteit echt een hoop verschil. Mauro is een harde werker, maar komt technisch tekort. Gakpo werkt ook hard, het meest van de aanvallers in mijn opzicht (na Mauro dan).

Zijn rendement en spelbepalendheid(?) zitten nu echt een stuk verder van elkaar. Niet alleen Mauro, maar ook Malen en Ihattaren lopen nu achter Gakpo aan.

Malen moet veel meer spelinzicht hebben en geen egoïstische trekjes hebben als vandaag. Mo moet echt harder werken voor het team en even op zijn plek gezet worden.

Qua potentie heb ik Malen en Mo wel hoger hebben, maar als hij zijn lijn zo doorzet zal hij wel een betere speler worden dan de andere twee.

Malen kan echt veel leren van Zahavi en ik hoop echt dat hij dat doet, want Zahavi speelt echt niet zo zelfzuchtig als Malen. Ik hoop echt dat Malen zich ontwikkelt tot een complete speler.

Bij een wedstrijd als vandaag zou Gakpo het verschil maken, maar jammer genoeg leven we in een situatie waar we de onzekerheden op moeten kunnen vangen. Gakpo is dit (en eind vorig) seizoen de meest bepalende speler van PSV.
Mee eens. Daarnaast is ook zo dat als Götze uitvalt gisteren en Malen zijn dag niet heeft. Toen hadden we niemand die echt een goalgetter (misschien Mandueke) is. Iets wat Gakpo wel is in tegenstelling tot Mauro, Mo en onze middevelders.
 
Mee eens. Daarnaast is ook zo dat als Götze uitvalt gisteren en Malen zijn dag niet heeft. Toen hadden we niemand die echt een goalgetter (misschien Mandueke) is. Iets wat Gakpo wel is in tegenstelling tot Mauro, Mo en onze middevelders.
Madueke is het ;)
 
Moet samen met Bergwijn tot de eerste keuzes behoren bij Oranje voor de linker vleugelaanvaller positie. Wat is hij een verdomd goede speler aan het worden. Dat overzicht bij de 2-2 tegen PAOK was ook weer van grote klasse.
Onder andere na de wedstrijd tegen PAOK kunnen we toch concluderen dat hij ook prima uit de voeten kan op rechts? Zeker als je Dumfries daar dan achter hebt staan.
 
10 klassen beter dan belastingontduikerontwijker babel (nee, heeft geen bal met zn voetbalkwaliteiten te maken, maar ik houd nou eenmaal van alliteraties) in ieder geval.
Jong Oranje heeft hem nou ook niet meer nodig, dus gewoon doorschuiven naar het 1e nationale elftal. Heeft het nog meer verdiend dan Gravenberch, en die zou al standaard opgeroepen moeten worden (ipv Vilhena/strootman).
 
Terug
Bovenaan Onderaan