Cody Gakpo (A)

PSVEindhoven

Nieuwkomer van het Jaar 2014
cid43518__PZ41898_215x300.jpg

Spelersprofiel

Positie: Middenvelder / Aanvaller
Nationaliteit: Nederlands
Woonplaats: Eindhoven
Geboortedatum: 07-05-1999
Leeftijd: 16 jaar
Vorige club(s): Eindhoven av
Favoriete Speler(s): Pélé, Maradona, Farfan

Persoonlijk
Favoriete Voetballer Nationaal: Memphis Depay - Door zijn explosieve acties en zijn winnaarsmentaliteit
Favoriete Voetballer Internationaal: Lionel Messi & Diego Maradona - Door zijn explosieve dribbels, doelpunten en finesse
Favoriete Club Internationaal: FC Barcelona
Mooiste moment bij PSV: Alle kampioenschappen en persoonlijke prijzen. Dat geeft je altijd een positieve kick.

Teams
'15-'16 PSV O17
'14-'15 PSV O16
'13-'14 PSV C1
'12-'13 PSV C2
'11-'12 D1
'10-'11 D2
'09-'10 D3
'08-'09 E
'07-'08 F1
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Zeker leuk!
Vind het leuk om te zien dat hij steeds zijn man opzoekt, de ballen opeist en acties maakt. Een speler met flair. Wat ik ook heel knap vind is dat hij ondanks zijn lengte toch nog heel lichtvoetig is. Dat komt niet zo vaak voor tenzij je van Basten, Zlatan of Ronaldo heet.
 
En dan niet alleen zijn man opzoeken en voorbij gaan, maar ook nog het overzicht bewaren om een vrije medespeler te vinden. Filmpje ziet er veelbelovend uit.
 
Op basis van de samenvattingen vond ik hem na Mauro het meest in het oog springende speler bij de Otten cup. Hoop dat we hem veel aan het werk zullen zien bij jong PSV dit seizoen.
 
En wellicht over een jaar of 6 bij PSV 1.

Snap het cynisme maar kan het me niet voorstellen. Met Gakpo, Mauro en Obispo heeft PSV hopelijk goud in handen. Wellicht dat de jeugd net als bij Feyenoord de redding brengt
 
Iemand zei dat er toch niet zo veel te verliezen is dit seizoen. Dus jeugd inzetten. Zou wel verrassend zijn, maar dan mogen we ook geen wonderen verwachten.
 
Deed het tegen RKC heel goed. Eindelijk een buitenspeler die een actie maakt en ook daadwerkelijk iemand voorbij komt. Zorgde toen voor veel gevaar.
Cocu was trouwens ook positief over hem na die wedstrijd, hij gaat dus sowieso een keer invallen in de 85ste minuut met een 3-0 achterstand tegen VVV!
 
Deed het tegen RKC heel goed. Eindelijk een buitenspeler die een actie maakt en ook daadwerkelijk iemand voorbij komt. Zorgde toen voor veel gevaar.
Cocu was trouwens ook positief over hem na die wedstrijd, hij gaat dus sowieso een keer invallen in de 85ste minuut met een 3-0 achterstand tegen VVV!

In een niet draaiend team waar in een alles of niets poging drie centrumspitsen staan opgesteld, waarna hij, doordat hij in dat frotteam het verschil niet kon maken, door Cocu vervolgens wordt afgeserveerd als speeltuinmateriaal...
 
Als Pereiro voortaan als '10 speelt, Locadia niet langer als buitenspeler maar als centrumspits wordt gezien en De Jong vertrekt. Dan heb je met Bergwijn en Lozano in principe maar twee buitenspelers. Natuurlijk kan Locadia voor een keer uitwijken naar de flanken bij blessures of schorsingen, maar wat mij betreft schuift Gakpo door naar het eerste. Onze vriend IPF heeft in het verleden zijn beklag gedaan om jeugd door te schuiven. Toen vond ik het niet altijd terecht omdat er simpelweg weinig spelers klaar stonden die de stap kunnen zetten. Nu vind ik dat PSV ook de ballen moet tonen om jonge en zeer talentvolle jeugdspelers door te laten stromen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan