Brexit

Ff als tegenlicht/verdieping, gewoon omdat het kan, en als tegenhanger van de bookings en KLM's, voorzien van covid en brexit sausje: (ik kwam het toevallig tegen)

Het van oorsprong Britse bedrijf JCB (van onderstaande graafmachines) is een van de oudste familiebedrijven in particulieren handen. Althans, er zijn geloof ik twee aandelen, maar beide in handen van een van de zonen van de oprichter. Die heeft echter al jaren geleden een overkoepelende stichting (JCB service, een zgn brievenbusfirma) opgericht in Nederland. Omdat het een private owned (unlimited) compagny is hoeven ze geen enkele vorm van jaarcijfers te laten zien. En door op papier een Nederlands hoofdkantoor te hebben hoeven ze over een deel van hun inkomsten heeel veel minder winstbelasting af te dragen dan dat ze normaliter in de UK kwijt zouden zijn. Voor Azie hebben ze vergelijkbare set-ups met belastingparadijsen als Singapore, stallen van vermogens in Zwitserland en Hongkong. Kortom, volkomen legaal met de wetten en regels maar niet heel netjes.

Op persoonlijke titel maakte de eigenaar Anthony Bamfort een paar ton over naar de vote-leave Brexit campagne (hij kan het missen, hij spaart vintage Ferrari's als hobby). Ondertussen worden de banen in de UK flink afgeschaald en waar t kan verplaatst naar India, het nieuwe goedkopere fabrieksmiddelpunt. Vorig jaar 2019 zou er een winst zijn behaald door JCB rond de 450 miljoen pond. Enter 2020: gewoon 600 miljoen lenen met gunstige covid regelingen bij de Britse overheid, de Britse belastingbetaler staat garant. En dan (naar verwachting) volgend jaar zomer na de Brexit alsnog besluiten nog meer werkzaamheden te verplaatsen naar het buitenland, onder het mom van "wij zijn een international die actief is in 220+ landen". Het probleem zijn niet zo zeer de mensen die Brexit stemmen, het probleem is denk ik dat in welk systeem dan ook er niet op kunt vertrouwen dat de marktwerking enig ethisch besef heeft. Meer toezicht en samenwerking op de markten is juist belangrijk *EU afspraken*, waarbij het hoog tijd wordt dat het achterhaalde Belasting/financiele stelsel in Nederland ook eens kritisch wordt benaderd. En ik denk dat veel mensen die voor een Nexit of Brexit stemmen juist de illusie hebben dat er na uittreden minder kans is uitgemolken te worden door het grootkapitaal, door zelf meer zeggenschap te hebben. Het tegendeel is eerder waar ben ik bang.
index.jpg
 
Ff als tegenlicht/verdieping, gewoon omdat het kan, en als tegenhanger van de bookings en KLM's, voorzien van covid en brexit sausje: (ik kwam het toevallig tegen)

Het van oorsprong Britse bedrijf JCB (van onderstaande graafmachines) is een van de oudste familiebedrijven in particulieren handen. Althans, er zijn geloof ik twee aandelen, maar beide in handen van een van de zonen van de oprichter. Die heeft echter al jaren geleden een overkoepelende stichting (JCB service, een zgn brievenbusfirma) opgericht in Nederland. Omdat het een private owned (unlimited) compagny is hoeven ze geen enkele vorm van jaarcijfers te laten zien. En door op papier een Nederlands hoofdkantoor te hebben hoeven ze over een deel van hun inkomsten heeel veel minder winstbelasting af te dragen dan dat ze normaliter in de UK kwijt zouden zijn. Voor Azie hebben ze vergelijkbare set-ups met belastingparadijsen als Singapore, stallen van vermogens in Zwitserland en Hongkong. Kortom, volkomen legaal met de wetten en regels maar niet heel netjes.

Op persoonlijke titel maakte de eigenaar Anthony Bamfort een paar ton over naar de vote-leave Brexit campagne (hij kan het missen, hij spaart vintage Ferrari's als hobby). Ondertussen worden de banen in de UK flink afgeschaald en waar t kan verplaatst naar India, het nieuwe goedkopere fabrieksmiddelpunt. Vorig jaar 2019 zou er een winst zijn behaald door JCB rond de 450 miljoen pond. Enter 2020: gewoon 600 miljoen lenen met gunstige covid regelingen bij de Britse overheid, de Britse belastingbetaler staat garant. En dan (naar verwachting) volgend jaar zomer na de Brexit alsnog besluiten nog meer werkzaamheden te verplaatsen naar het buitenland, onder het mom van "wij zijn een international die actief is in 220+ landen". Het probleem zijn niet zo zeer de mensen die Brexit stemmen, het probleem is denk ik dat in welk systeem dan ook er niet op kunt vertrouwen dat de marktwerking enig ethisch besef heeft. Meer toezicht en samenwerking op de markten is juist belangrijk *EU afspraken*, waarbij het hoog tijd wordt dat het achterhaalde Belasting/financiele stelsel in Nederland een kritisch wordt benaderd. En ik denk dat veel mensen die een Nexit of Brexit juist de illusie hebben dat er na uittreden minder kans is uitgemolken te worden door het grootkapitaal, door zelf meer zeggenschap te hebben. Het tegendeel is eerder waar ben ik bang.
Bekijk bijlage 2840
Vergelijkbaar dus met miljardair Sir Jim Ratcliffe waar op de vorige pagina een zelfde soort verhaal te vinden is. Op termijn zullen we zien of het allemaal beter wordt voor de gewone Brit na de Brexit.
 
Ik heb eerder wel eens gegrapt men mensen over dat Engeland een soort spookland zou worden (a la de Hollywoodfilms zeg maar) na een grote ramp, waar geen eten was en de mensen als zombies op straat liepen, maar gezien de huidige ontwikkelingen zitten we daar volgens mij niet eens zover meer vandaan..
 
Ik heb eerder wel eens gegrapt men mensen over dat Engeland een soort spookland zou worden (a la de Hollywoodfilms zeg maar) na een grote ramp, waar geen eten was en de mensen als zombies op straat liepen, maar gezien de huidige ontwikkelingen zitten we daar volgens mij niet eens zover meer vandaan..
Waar concludeer je dat uit?
 
(1/3) Mijn bron, die overigens niet eist anoniem te blijven, genaamd Fred Book - of laat ik omwille van transparantie zijn volledige naam geven; Fred Alex Chris Edward Book om precies te zijn, beweert dat de Britten een plan aan het bekokstoven zijn om voor april 2021 Trump te verwelkomen als hun nieuwe Premier. Johnson wordt zijn Minister van Fake News en samen gaan ze met Orban, Putin en Bin Salman de EU proberen nog verder te ontwrichten.

(2/3) Thierry werd direct opgewonden en gretig van dit idee en wilde zich bij het pact voegen samen met zijn compagnon die anoniem wenst te blijven, ook al staat hij binnen internationale diplomatieke kringen naar verluidt inmiddels bekend onder de bijnaam "Tall French". Helaas werd Thierry's sollicitatie afgewezen, waarna hij grove bedreigingen uitte aan het adres van Trump.

(3/3) Trumps secretaresse Le Pen kreeg alleen de slotzin mee, die volgens haar luidde: "catch me outside, how 'Baudet?!"

Binnenkort een nieuw draadje.
 
(1/3) Mijn bron, die overigens niet eist anoniem te blijven, genaamd Fred Book - of laat ik omwille van transparantie zijn volledige naam geven; Fred Alex Chris Edward Book om precies te zijn, beweert dat de Britten een plan aan het bekokstoven zijn om voor april 2021 Trump te verwelkomen als hun nieuwe Premier. Johnson wordt zijn Minister van Fake News en samen gaan ze met Orban, Putin en Bin Salman de EU proberen nog verder te ontwrichten.

(2/3) Thierry werd direct opgewonden en gretig van dit idee en wilde zich bij het pact voegen samen met zijn compagnon die anoniem wenst te blijven, ook al staat hij binnen internationale diplomatieke kringen naar verluidt inmiddels bekend onder de bijnaam "Tall French". Helaas werd Thierry's sollicitatie afgewezen, waarna hij grove bedreigingen uitte aan het adres van Trump.

(3/3) Trumps secretaresse Le Pen kreeg alleen de slotzin mee, die volgens haar luidde: "catch me outside, how 'Baudet?!"

Binnenkort een nieuw draadje.

Ajax... Brexit...
Ja, het is wel allebei met een X dus ik snap je verwarring.

Onverbeterlijke rabblerouser, gij. :geek:
 
Nou jongens schijnt rond te zijn, althans voor 5 jaar. Daarna evalueren we de eilandbewoners mbt hun ontwikkeling.
 
Nou jongens schijnt rond te zijn, althans voor 5 jaar. Daarna evalueren we de eilandbewoners mbt hun ontwikkeling.
Voor een goede evaluatie is 5 jaar vermoedelijk tekort, ook omdat covid op dit moment een flinke rol speelt. Maar we gaan het zien hoe fijn de Brexit is voor de gewone burger.
 
Nou jongens schijnt rond te zijn, althans voor 5 jaar. Daarna evalueren we de eilandbewoners mbt hun ontwikkeling.
Waar haal je die 5 jaar vandaan? Dat geldt toch alleen voor de visserij?
Raar akkoord trouwens, op het eerste gezicht heeft Boris heel veel gekregen en de EU heel veel toegegeven. Het is een eat your cake and have it akkoord, lijkt me gevaarlijk voor de EU, vermoed dat er veel landen zijn die tarief en quota vrije toegang tot de markt willen, zonder je aan de regels te hoeven houden
 
Waar haal je die 5 jaar vandaan? Dat geldt toch alleen voor de visserij?
Raar akkoord trouwens, op het eerste gezicht heeft Boris heel veel gekregen en de EU heel veel toegegeven. Het is een eat your cake and have it akkoord, lijkt me gevaarlijk voor de EU, vermoed dat er veel landen zijn die tarief en quota vrije toegang tot de markt willen, zonder je aan de regels te hoeven houden

Op het eerste oog vind ik ook dat het VK heeft "gewonnen".
 
Terug
Bovenaan Onderaan