Brexit

Met Draghi aan het roer is de term "last" wel het goede woord om hier te gebruiken.

Voor iedereen die zichzelf af vraagt hoe dat nu allemaal werkt met geld creeeren, centrale bank, rente, inflatie, de toekomst van geld, etc.: https://onsgeld.nu/

In ondersteun dit nieuwe geldstelsel 100%, begin 2020 word een debat ingepland hierover in de 2de kamer.

Ik kende het niet maar ik ben geinteresseerd! Al was het maar omdat banken nu projecten financieren waar ik sterk op tegen ben, of erger, mij niet informeren/verbergen waar zij mede met mijn spaargeld in investeren.

Wat ik wel afvraag is wat de maatschappelijke consequenties zouden zijn als de banken inderdaad een aanzienlijk deel van het geld uit hun beheer kwijtraken. Welke consequenties heeft dit vervolgens voor mensen die een hypotheek aan willen vragen? Is de gewone man nog interessant genoeg om n hypotheek te krijgen? Of krijg je betere voorwaarden wanneer je meer geld aan t beheer van de bank toevertrouwd en met hun beleggen gaat? Of is een Nederlands bedrijf straks meer kwijt voor een start-up dan een buurland die deze stalling van geld buiten t bankwezen niet heeft? Wat gebeurd als de dan zwakkere bank dan alsnog omvalt bij een tegenslag terwijl ze voor 80% eigenaar zijn van mijn woning?

Ik zal de site wat beter bekijken wanneer ik meer tijd heb. T idee op t eerste gezicht spreekt me zeker aan.
 
Laatst bewerkt:
wilders die een eenmanspartij lijdt

Zo word het wel geframed inderdaad.
Ik ben het zeker niet met alles wat Geert Wilders zegt eens.

onderstaand filmpje is van anderhalve maand geleden waarin Martin Bosma, 2de kamer lid van de PVV, spreekt in de kamer over gelduitgave aan de publieke omroep.
Misschien dat het bekijken van dat filmpje een andere beeld schetst?
Hij reageert op ludieke wijze in de kamer op de wetswijziging van minister Arie slob betreft het wijzigen van het minimum aantal leden voor een publieke omroep van 150.000 naar 50.000 en hoe dit staatsgeld voor publieke omroep daadwerkelijk besteed word.

 
Ik heb anderhalf jaar geleden gelezen en begrepen dat de europese regelgeving aanleiding was voor de verhoogde accijns en dat daar het protest over begon.

Dan zou ik je bronnen toch maar eens in de prullenbak flikkeren.


Misschien dat het bekijken van dat filmpje een andere beeld schetst?

De pvv is een eenmanspartij waar je geen lid van kan worden. Dat feit kan je niet verdraaien,hoeveel mensen er ook in de 2de kamer zitten namens de pvv.

En ik wacht nog op jouw lijst met nadelen van de EU, tot nu toe een wit vel papier. Blijkbaar zijn er geen nadelen?
 
Laatst bewerkt:
Zo word het wel geframed inderdaad.
Ik ben het zeker niet met alles wat Geert Wilders zegt eens.

onderstaand filmpje is van anderhalve maand geleden waarin Martin Bosma, 2de kamer lid van de PVV, spreekt in de kamer over gelduitgave aan de publieke omroep.
Misschien dat het bekijken van dat filmpje een andere beeld schetst?
Hij reageert op ludieke wijze in de kamer op de wetswijziging van minister Arie slob betreft het wijzigen van het minimum aantal leden voor een publieke omroep van 150.000 naar 50.000 en hoe dit staatsgeld voor publieke omroep daadwerkelijk besteed word.

Hoezo geframed, het is een ondemocratische eenmans beweging, de term partij kan je eigenlijk niet eens noemen.
 
Zo word het wel geframed inderdaad.
Ik ben het zeker niet met alles wat Geert Wilders zegt eens.

onderstaand filmpje is van anderhalve maand geleden waarin Martin Bosma, 2de kamer lid van de PVV, spreekt in de kamer over gelduitgave aan de publieke omroep.
Misschien dat het bekijken van dat filmpje een andere beeld schetst?
Hij reageert op ludieke wijze in de kamer op de wetswijziging van minister Arie slob betreft het wijzigen van het minimum aantal leden voor een publieke omroep van 150.000 naar 50.000 en hoe dit staatsgeld voor publieke omroep daadwerkelijk besteed word.


Framen? Als we het over framen hebben, zullen we het dan hebben over de wijze waarop de pvv de rechterlijke macht aan het framen is met de holle retoriek dat we in NL allemaal "d66 rechters" hebben?
Over hoe klimaatwetenschappers opzij worden gezet met stoere woorden?
Hoe de islam als geheel als pure evil wordt weggezet?
En zo kunnen we best ff doorgaan.

De partij ondemocratisch noemen is niet framen, maar een vaststaand feit. Hoe graag je ook wil, daar kun je echt niet omheen.

Dit gaat wel off topic besef ik me nu, maar deze framen opmerking nodigde uit om te reageren.
 
Het is natuurlijk wel ironisch hoe je kritiek kunt hebben op de EU, omdat die niet democratisch zou zijn, maar geen probleem zien in een volledig ondemocratische PVV.
 
Zo word het wel geframed inderdaad.
Ik ben het zeker niet met alles wat Geert Wilders zegt eens.

onderstaand filmpje is van anderhalve maand geleden waarin Martin Bosma, 2de kamer lid van de PVV, spreekt in de kamer over gelduitgave aan de publieke omroep.
Misschien dat het bekijken van dat filmpje een andere beeld schetst?
Hij reageert op ludieke wijze in de kamer op de wetswijziging van minister Arie slob betreft het wijzigen van het minimum aantal leden voor een publieke omroep van 150.000 naar 50.000 en hoe dit staatsgeld voor publieke omroep daadwerkelijk besteed word.


Ik geef mijn antwoord maar in "nationale politiek" zodat de discussie hier weer richting Brexit Kan, daar is vast t laatste woord nog niet over geschreven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: 666
Het is natuurlijk wel ironisch hoe je kritiek kunt hebben op de EU, omdat die niet democratisch zou zijn, maar geen probleem zien in een volledig ondemocratische PVV.

Kun jij mij vertellen waar je bovenstaande informatie uit haalt?
Ik benoem letterlijk nergens wat ik goed/slecht zou vinden aan de PVV.
 
Kun je je Bron delen?

Ik kan helaas geen berichten vinden die bevestigen om welke specifieke reden rutte de pensioenpotten in nederland wil houden.
Het gaat over een totaalbedrag van 1500 miljard euro, dat is werkelijkwaar 60% van het totale pensioengeld in de HELE eurozone.
Berichten staan in chronologische volgorde:




 
Of eens inlezen waar de protesten van de gilet jaune vandaan komen en wat ze daadwerkelijk over Europa vinden

Ben je het weel eens met de stelling dat yelow vest veranderd is van een kleine actieve protest groep tot de grote movement die het nu is?
 
Grootste problemen op dit moment met de EU voor nederland:

-Europese klimaatplafonds gebaseerd op gemiddeldes terwijl wij in het bij verre drukstbevolkte stukje zitten.
-Europa wil ons pensioen systeem veranderen.
-Veiligheid, criminaliteit en gewelddelicten stijgen in schrikbarend tempo in Nederland, wellicht de nadelen van open grenzen.
-EU leger, heeft potentie om helemaal verkeerd uit te pakken.
-Anti-Poetin instelling/gedrag.
-Erdogan dreiging.
-De hoeveelheid betaalde contributie is niet gelijk tussen de verschillende landen.
-Hoeveelheid vertegenwoordigers in europees parlement per land word niet bepaald aan de hand van betaalde hoeveelheid geld aan de EU maar aan de hand van inwoneraantal.


Wat ik de belangrijkste reden vind om de EU te verlaten:

-terugkrijgen soevereiniteit en alle bijkomende voordelen van zelf regeren, het oude poldermodel, de gulden middenweg.
-terugkrijgen eigen munteenheid en alle bijkomende voordelen van eigen munt beheer.
-Mijn inziens hebben we het geprobeerd, maar helaas word Nederland er niet beter op als we voordelen en nadelen langs elkaar afwegen.
We moeten onszelf nu zo goed mogelijk gaan voorbereiden op de toekomst want de volgende industriele revolutie, waarin veel mensentaken over genomen gaan worden door robots, staat nadrukelijk voor de deur.
 
Laatst bewerkt:
Grootste problemen op dit moment met de EU voor nederland:

-Europese klimaatplafonds gebaseerd op gemiddeldes terwijl wij in het bij verre drukstbevolkte stukje zitten.
-Europa wil ons pensioen systeem veranderen.
-Veiligheid, criminaliteit en gewelddelicten stijgen in schrikbarend tempo in Nederland, wellicht de nadelen van open grenzen.
-EU leger, heeft potentie om helemaal verkeerd uit te pakken.
-Anti-Poetin instelling/gedrag.
-Erdogan dreiging.
-De hoeveelheid betaalde contributie is niet gelijk tussen de verschillende landen.
-Hoeveelheid vertegenwoordigers in europees parlement per land word niet bepaald aan de hand van betaalde hoeveelheid geld aan de EU maar aan de hand van inwoneraantal.


Wat ik de belangrijkste reden vind om de EU te verlaten:

-verlies soevereiniteit en alle bijkomende voordelen van zelf regeren, het oude poldermodel, de gulden middenweg.
-verlies eigen munteenheid en alle bijkomende voordelen van eigen munt beheer.
-Mijn inziens hebben we het geprobeerd, maar helaas word Nederland er niet beter op als we voordelen en nadelen langs elkaar afwegen.
We moeten onszelf nu zo goed mogelijk gaan voorbereiden op de toekomst want de volgende industriele revolutie, waarin veel mensentaken over genomen gaan worden door robots, staat nadrukelijk voor de deur.

Dank, er ga er later op in als ik wat meet tijd heb. Heb me inmiddels wat in de europese veranderingen mbt op het pensioensysteem verdiept en ben er eigenlijk voorstander van omdat je meer keuzevrijheid krijgt, de nationale staat zich niks mag toe-eigenen, meer transparatie waarin belegt word verplicht wordt en elke aanbieder duidelijk moet aangeven dat ze op n verantwoorde manier met jou inleg omgaan. Het oude NL systeem werkte goed in tijden dat je van je 20e tot he pensioen in dezelfde sector bleef en vaste contracten de norm was. Aangezien de tijden daarin nogal veranderd zijn vind ik het nieuwe EU beleid veiliger, eerlijker en een stuk overzichtelijker.
 
  • Leuk
Reactions: 666
Dank, er ga er later op in als ik wat meet tijd heb. Heb me inmiddels wat in de europese veranderingen mbt op het pensioensysteem verdiept en ben er eigenlijk voorstander van omdat je meer keuzevrijheid krijgt, de nationale staat zich niks mag toe-eigenen, meer transparatie waarin belegt word verplicht wordt en elke aanbieder duidelijk moet aangeven dat ze op n verantwoorde manier met jou inleg omgaan. Het oude NL systeem werkte goed in tijden dat je van je 20e tot he pensioen in dezelfde sector bleef en vaste contracten de norm was. Aangezien de tijden daarin nogal veranderd zijn vind ik het nieuwe EU beleid veiliger, eerlijker en een stuk overzichtelijker.

Vanuit burger perspectief heb je een goed punt.
Vanuit overheidsperspectief raak je een stuk controle over de zekerheid dat de pensioenen goed geregeld zijn kwijt.
De regering hoeft nu geen geld te reserveren voor die risico's.

Daarlangs werd af en toe uit de pensioenpot gesnoept als de regering dat nodig achte.
Dat is niet leuk en netjes maar dat werd soms wel gedaan uit "noodzaak".

Als regering wil je ook liever gewoon zien dat er een hoop kleine pensioenfondsen actief zijn in plaats van een paar gigantisch grote.
Als er een economische crisis komt en een van die fondsen staat op omvallen dan staan we weer voor hetzelfde scenario waarin giga bedragen betaald moeten worden om die giga bedrijven overeind te houden. Allemaal van de belastingbetaler zijn centen.

Dat het Nederlandse systeem veranderd mag worden ben ik helemaal met je eens, Nederland moet alleen zelf bepalen hoe dat moet gebeuren.
Je kunt als regering geen risico gaan lopen met een bedrag van 1500 miljard euro.
De regels worden in de EU bijlange na niet overal netjes opgevolgd en uitgevoerd, het EU beleid lijkt veiliger, eerlijker en een stuk overzichtelijker maar dat is enkel zo met een zeer streng en goed functionerend controle apparaat.
Goed functionerende controle apparaten is tot nu toe niet iets waar de EU in uitblinkt.

Ik kan eigenlijk ook geen enkele markt opnoemen waar keuzevrijheid gecombineerd met kapitalisme en optimisme goed heeft uitgepakt vwb. risico management.
mijn inziens leidt dat tot consumentenbedrog en risicovolle investeringen, allemaal verpakt in een mooi pakje.
De potentiele winst is zo hoog dat die fondsen alles uit de kast zullen halen om de consument te overtuigen.
De 1500 milliard die dan "vrijkomt" is meer dan er nu in de hele eurozone samen in pensioenfondsen zit.
 
Dus we moeten geen referendum houden want het volk is daar te dom voor.
De nederlandse regering is eigenlijk dan weer op zijn beurt te dom om beleid uit te stippellen.
Zeg dan gewoon dat je een tegenstander van democratie bent, dat scheelt een hoop gediscusier.
Bij dezen. :up:
 
Sorry, ik begrijp niet wat je daarmee bedoeld te zeggen?
Het is vooral een antwoord op je laatste vraag. Ik steek netjes m'n vinger op.

Je eerste stelling is iets waar ik volledig achter sta. Daarnaast ben ik absoluut geen fan van onze huidige rechtse regering, waar niet beleid voor de lange termijn centraal staat, maar kapitalistische winst en populistische oneliners om de extreem rechtsen onder ons aan te trekken.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Terug
Bovenaan Onderaan