Brexit

Hoorde net op radio1 de tijdlijn tot de volgende brexit deadline... Dat gaat nog knap lastig worden ALS ze een andere deal willen. Deze deal of no deal ligt het meest voor de hand.
 
May opgestapt. Dan toch. De vraag is wat nu?
Hoorde net op radio1 de tijdlijn tot de volgende brexit deadline... Dat gaat nog knap lastig worden ALS ze een andere deal willen. Deze deal of no deal ligt het meest voor de hand.
Die gaan eruit met een BIG BANG.. Dat May zou vertrekken en die Boris haar opvolger zou gaan worden lag in de lijn der verwachting. Tenzij de EU heel veel water bij de wijn gaan doen (nog meer dan nu) wordt dit een harde Brexit. En ik zie die sukkels van de EU ook nog veel extra toegeven ook.
 
Die gaan eruit met een BIG BANG.. Dat May zou vertrekken en die Boris haar opvolger zou gaan worden lag in de lijn der verwachting. Tenzij de EU heel veel water bij de wijn gaan doen (nog meer dan nu) wordt dit een harde Brexit. En ik zie die sukkels van de EU ook nog veel extra toegeven ook.
Vooralsnog zijn de geluiden vanuit de EU geheel anders.
 
Die gaan eruit met een BIG BANG.. Dat May zou vertrekken en die Boris haar opvolger zou gaan worden lag in de lijn der verwachting. Tenzij de EU heel veel water bij de wijn gaan doen (nog meer dan nu) wordt dit een harde Brexit. En ik zie die sukkels van de EU ook nog veel extra toegeven ook.

Sukkels van de EU; al goed “Orban”-geïntegreerd. ;)

Vooralsnog heeft het UK/May drie jaar gewacht tot de EU toegaf, en is het voor haar met tranen geëindigd.
 
Sukkels van de EU; al goed “Orban”-geïntegreerd. ;)

Vooralsnog heeft het UK/May drie jaar gewacht tot de EU toegaf, en is het voor haar met tranen geëindigd.
Oh omdat ik in Hongarije woon ben ik automatisch voor Orban. Fantastisch grapje.. Toppertje hoor!
 
UK is gewoon weer terug bij af en Boris Johnson (mss opvolger van May) hmmm gaat nu wel een oplossing vinden voor de Brexit? Grote waffel, das alles. :zien:
 
En daarna moet ie lsnog gekozen worden door de partij denk ik?

Overigens, Brussel heeft t bogmaals aangestipt. Het is deze deal of geen deal.
https://www.nu.nl/brexit/5915586/br...el-barnier-dit-verdrag-is-de-enige-optie.html
dat gekozen worden door de leden is geen enkel probleem voor Bojo, als hij bij de laarste 2 kan voegen, gaat hij met grote overmacht winnen. Om bij die laatste 2 te komen moet hij op dit moment 9 stemrondes van de parlementary party (leden Commons, Lords en andere bobos) overleven. En dat is minder zeker
 
https://www.ad.nl/buitenland/britse...t-ontslag-als-johnson-premier-wordt~a92810a3/
Handig, m peren als je het hardst nodig bent.

Aan de andere kant is Johnson bereid hetzelfde te doen:
Johnson heeft tijdens de verkiezingscampagne al meerdere keren geroepen dat hij hoe dan ook de Europese Unie op 31 oktober wil verlaten, zelfs als hiervoor een no-deal Brexit nodig is. Hij is zelfs bereid het parlement naar huis te sturen om dit erdoor te drukken.
Lijkt mij niet handig, het land in chaos storten en op dat moment ook een bestuurlijke crisis hebben...
 
https://www.ad.nl/buitenland/britse...t-ontslag-als-johnson-premier-wordt~a92810a3/
Handig, m peren als je het hardst nodig bent.

Aan de andere kant is Johnson bereid hetzelfde te doen:

Lijkt mij niet handig, het land in chaos storten en op dat moment ook een bestuurlijke crisis hebben...

Er moet toch íets gebeuren in het VK, dus als dit Johnson de beste koers lijkt en hij wordt premier (waarmee het VK ondubbelzinnig een tweede keer lijkt te kiezen voor een Brexit?), lijkt het me een logisch gevolg dat hij er een Brexit doorheen zal duwen. Dat is dan tenslotte de taak waarvoor hij werd verkozen.
 
Er moet toch íets gebeuren in het VK, dus als dit Johnson de beste koers lijkt en hij wordt premier (waarmee het VK ondubbelzinnig een tweede keer lijkt te kiezen voor een Brexit?), lijkt het me een logisch gevolg dat hij er een Brexit doorheen zal duwen. Dat is dan tenslotte de taak waarvoor hij werd verkozen.
Het VK kiest niet voor Johnson, alleen zijn partij, vergeet dat niet. Daarbij, er is volgens mij geen kandidaat die tegen de Brexit is? Het gaat om de wijze waarop alles straks gaat en hoe het land op de nu voorgestelde wijze zonder bestuur zit terwijl dat dan juist niet wenselijk is. Het VK lijkt zich blind te staren op een Brexit alsof het de Heilige Graal is waarmee alle problemen in het land worden opgelost.
 
Het VK kiest niet voor Johnson, alleen zijn partij, vergeet dat niet.

Goed punt als dat zo is, niet bij stilgestaan. Ben niet goed bekend met de wijze waarop Britse verkiezingen plaatsvinden.

Daarbij, er is volgens mij geen kandidaat die tegen de Brexit is?

Kan kloppen, al is er dan nog wel een andere benadering van de Brexit tussen de kandidaten (volgens mij) en is het bekend dat Johnson een harde lijn niet zal schuwen.

Het gaat om de wijze waarop alles straks gaat en hoe het land op de nu voorgestelde wijze zonder bestuur zit terwijl dat dan juist niet wenselijk is. Het VK lijkt zich blind te staren op een Brexit alsof het de Heilige Graal is waarmee alle problemen in het land worden opgelost.

Ik vermoed dat ze van een koude kermis thuiskomen, maar als het VK uit de EU wil stappen is dat uiteindelijk hun goed recht.
 
https://www.ad.nl/buitenland/britse...t-ontslag-als-johnson-premier-wordt~a92810a3/
Handig, m peren als je het hardst nodig bent.

Aan de andere kant is Johnson bereid hetzelfde te doen:

Lijkt mij niet handig, het land in chaos storten en op dat moment ook een bestuurlijke crisis hebben...
Mwaahh, dat moet je met een flinke korrel zout nemen. Dit zijn 3 ministers die 100% zeker ontslagen zullen worden door Bojo. Bojo gaat het hele kabinet reshufflen, er zullen zeker meer dan 3 ministers vervangen worden.
Daarbij is het toch juist goed als ministers zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor een no-deal Brexit en vanaf de backbencehs er alles aan gaan doen om dat te voorkomen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan