Brexit

De EU moet ze inderdaad geen verder uitstel verlenen.

En dan op naar onafhankelijkheid van Schotland en het Ierse eiland! En uiteindelijk meer een Little Britain!

Dan nog de stadstaat London eruit lichten en dan kan het resterende deel van het VK hun gehele werklozentijd besteden aan het verlekkerd kijken naar hun geschiedenis.
 
Het is blijkbaar al zo slecht gesteld met de journalistiek dat we uit het kapsel van Johnson gaan afleiden dat hij voor het premierschap gaat...

indian-barbers-are-best-barbers_o_6831371.jpg
 
De EU blijft waarschijnlijk nog een jaar achter het VK aanlopen. Sukkels. En dan vinden ze het raar dat er in andere landen onrust is over het al dan niet deelnemen aan de EU.

Brexit-uitstel lijkt verzekerd, maar hoeveel tijd krijgt het VK nog?

Ik zou er niet raar van staan te kijken dat er dadelijk eerst verkiezingen komen in het VK en men vervolgens alsnog een harde brexit bewerkstelligd.

Ik vind een jaar ook wel bizar lang. 3 maanden maximaal had het wmb mogen zijn.
 
Ik vind een jaar ook wel bizar lang. 3 maanden maximaal had het wmb mogen zijn.
Volgens mij is de gedachte dat die drie maanden niets oplevert, (omdat het VK in drie maanden waarschijnlijk niet veel verder is) behalve een hoop afleiding rond de EU-verkiezingen. Met een jaar kan men in het VK wederom eens kijken waar men staat.
Het VK is zo’n agressieve hooligan die je wel het café uit wil hebben, maar met in gedachte dat hij niet je hele terras aan stukken slaat.
 
Volgens de EU was men klaar met de onderhandelingen en was het dit of niet.

Ik kan nu al 1000 euro zetten op het feit dat er dadelijk opnieuw onderhandeld gaat worden tussen EU en VK.

Dat komt omdat Rutte en Merkel de ellende die het in eigen land oplevert, zeker in verkiezingstijd, niet willen hebben.
 
Volgens mij is de gedachte dat die drie maanden niets oplevert, (omdat het VK in drie maanden waarschijnlijk niet veel verder is) behalve een hoop afleiding rond de EU-verkiezingen. Met een jaar kan men in het VK wederom eens kijken waar men staat.
Het VK is zo’n agressieve hooligan die je wel het café uit wil hebben, maar met in gedachte dat hij niet je hele terras aan stukken slaat.
En dus hou je de agressieve hooligan nog maar weer een extra jaar in het café. Dat andere klanten weg gaan lopen of wegblijven bij het café wordt even vergeten.
 
En dus hou je de agressieve hooligan nog maar weer een extra jaar in het café. Dat andere klanten weg gaan lopen of wegblijven bij het café wordt even vergeten.
Ik denk niet dat er anderen weglopen. Het is eerder dat de gasten bij de uitgang vrezen dat ze klappen krijgen als de eigenaar de hooligan de deur wijst.
 
Ik denk niet dat er anderen weglopen. Het is eerder dat de gasten bij de uitgang vrezen dat ze klappen krijgen als de eigenaar de hooligan de deur wijst.
Overigens is het scenario wel zo dat de hooligan het café wil verlaten en dat hij daarvoor door de kroegbaas beloont gaat worden.

Je krijg wel dat andere gasten zien dat er profijt te halen is door moeilijk te doen.
 
Hoe langer de uitstel, hoe groter de kans op een nieuw referendum waarin wel voor Remain wordt gestemd.

Althans, dat is wat ik hoop.
 
Hoe langer de uitstel, hoe groter de kans op een nieuw referendum waarin wel voor Remain wordt gestemd.

Althans, dat is wat ik hoop.
Dromen mag :) Ik zie het nog niet gebeuren. Anderzijds is de westerse politiek is toch vooral korte termijn, dus wie weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan