Brexit

Ha, het nieuwe paspoort in GB is uitgegeven. De belofte dat t blauwe paspoort terugkwam wordt vooralsnog niet waargemaakt. Enige is dat de tekst aangaande de EU mist

1578561026939.png

Nog mooier, de brexit beloofde meer werk in GB, het blauwe paspoort wordt gemaakt door een Frans-Nederlands bedrijf, welke de daadwerkelijke productie laat uitvoeren in Polen.

Lang leve het populisme :FP:
 
Ha, het nieuwe paspoort in GB is uitgegeven. De belofte dat t blauwe paspoort terugkwam wordt vooralsnog niet waargemaakt. Enige is dat de tekst aangaande de EU mist

Bekijk bijlage 1703

Nog mooier, de brexit beloofde meer werk in GB, het blauwe paspoort wordt gemaakt door een Frans-Nederlands bedrijf, welke de daadwerkelijke productie laat uitvoeren in Polen.

Lang leve het populisme :FP:

Op enigszins korte termijn hopelijk met de tekst "United Kingdom of England and Wales"...
 
$170 Billion and Counting: The Cost of Brexit for the U.K.

link

Tsja ... Dat is wat de meerderheid wil. :rolleyes:
 
Die dekselse Brexit dat is ook niet goedkoop zeg.
Kosten Brexit tot nu toe ongeveer gelijk aan de kosten aan de EU sinds 1973..
 
Die dekselse Brexit dat is ook niet goedkoop zeg.
Kosten Brexit tot nu toe ongeveer gelijk aan de kosten aan de EU sinds 1973..
Hahaha, wat een dommies. Gelukkig heeft Wilders zijn zin hier niet gekregen.
Ik ben geen fan van de Brexit, zoals jullie weten, integendeel, maar dit is wel een heel tendentieus artilkel. De Britse economie is wel van meer dingen afhankelijk dan aleen de Brexit. Daarnaast, als je zo redeneert, moet je de Britse economie vanaf 2021 aan de groei van de Amerikaanse koppelen, en dat outperformen ze de Europses economieen weer, en levert de Brexit geld op. Ook een onzin redenering, natuurlijk.

Daarnaast, ik denk niet dat de Brexit nou per se economisch zo'n grote ramp hoeft te worden. De EU heeft nu duidelijk gemaakt dat ze ten koste van bijna alles een akkoord willen, Boris heeft nu bij wet vastgelegd dat de Implementation Period niet langer mag duren dat maximaal 31 Dec 2020. Dus dan is er een akkoord en zal het VK zeer snel daarna een allesomvattend handelsakkoord met de VS sluiten, althans als Trump de verkiezingen wint (en daar twijfel ik geen seconde aan).

De grote ramp van de Brexit is met name op sociaal vlak. Millieueisen, consumentenbescherming, voedselveiligheid en werknemersrechten zullen alle fors verminderd worden. De NHS, het kroonjuweel van de Britse beschaving zal verpatst worden aan Amerikaanse bedrijven. De belastingen zullen verlaagd worden, terwijl het sociale vangnet minimaal gaat worden en alle publieke functies en services zullen uitgekleed worden. Het VK zal heel erg op de ameriklaanse maatschappij gaan lijken, prima als je genoeg geld hebt, maar als je iets mankeert of hulp nodig hebt, ben je de zak.
 
Ik ben geen fan van de Brexit, zoals jullie weten, integendeel, maar dit is wel een heel tendentieus artilkel. De Britse economie is wel van meer dingen afhankelijk dan aleen de Brexit. Daarnaast, als je zo redeneert, moet je de Britse economie vanaf 2021 aan de groei van de Amerikaanse koppelen, en dat outperformen ze de Europses economieen weer, en levert de Brexit geld op. Ook een onzin redenering, natuurlijk.

Daarnaast, ik denk niet dat de Brexit nou per se economisch zo'n grote ramp hoeft te worden. De EU heeft nu duidelijk gemaakt dat ze ten koste van bijna alles een akkoord willen, Boris heeft nu bij wet vastgelegd dat de Implementation Period niet langer mag duren dat maximaal 31 Dec 2020. Dus dan is er een akkoord en zal het VK zeer snel daarna een allesomvattend handelsakkoord met de VS sluiten, althans als Trump de verkiezingen wint (en daar twijfel ik geen seconde aan).

De grote ramp van de Brexit is met name op sociaal vlak. Millieueisen, consumentenbescherming, voedselveiligheid en werknemersrechten zullen alle fors verminderd worden. De NHS, het kroonjuweel van de Britse beschaving zal verpatst worden aan Amerikaanse bedrijven. De belastingen zullen verlaagd worden, terwijl het sociale vangnet minimaal gaat worden en alle publieke functies en services zullen uitgekleed worden. Het VK zal heel erg op de ameriklaanse maatschappij gaan lijken, prima als je genoeg geld hebt, maar als je iets mankeert of hulp nodig hebt, ben je de zak.
Weinig tendentieus aan bedragen naast elkaar zetten lijkt mij? Mogelijk dat ze t straks weer terugverdienen maar daar is genoeg twijfel over.
Vet gedrukt -> als ik t goed heb zijn het dan ook juist een groot deel van leave stemmers die de sjaak zijn.
 
Weinig tendentieus aan bedragen naast elkaar zetten lijkt mij? Mogelijk dat ze t straks weer terugverdienen maar daar is genoeg twijfel over.
Vet gedrukt -> als ik t goed heb zijn het dan ook juist een groot deel van leave stemmers die de sjaak zijn.
Dit zijn bedragen die het VK misgelopen zou zijn, als de voorspelling van economen van voor de Brexit uitgekomen zouden zijn. Ik geloof dat nu wel voldoende is aangetoond dat die met een hele grote korrel zout genomen moeten worden. Tot nu toe is er echt, op een hele hoop gelul, absoluut niks veranderd, dat gebeurt pas op 31 Dec.

Wel is het zo dat de investeringen in het VK teruggelopen zijn, zowel de binnenlandse als buitenlandse. Ook zijn een hoop bedrijven vertrokken uit de City, maar vooralsnog met een hele kleine vestigingen, we zullen zien hoe dat na 31 dec gaat verlopen, of er dan een massale exodus komt. Het zou kunnen, maar ik vermoed dat er dus gewoon een handelsakkoord met de EU gesloten gaat worden, dus ik denk dat dat niet zo'n vaart zal lopen. De Brexit heeft tot nu toe best een negatieve economische impact gehad, maar die £130 miljard is echt luchtfietserij. Als je betaalt, zal hetzelfde bureau uitrekenen dat de Brexit nu al £130miljard voordeelheeft opgeleverd (ik zit in een vergelijkbare business :sneaky: ).

Voor wat het vetgedrukte betreft: je hebt helemaal gelijk. Brexit stemmers zijn bange oude Middle Englanders, het verachtelijkste soort Britten dat er is, en mensen aan de onderkant van de samenleving. En die laatsten gaan de prijs inderdaad betalen. Voor mij zou het allemaal nog wel eens gunstig uit kunnen gaan pakken, met belastingverlagingen.
 
82596937_1350797615104678_702688904829992960_o.jpg
 
Thank you very much for that very warm welcome.

Funny, isn’t it? When I came here 17 years ago and I said that I wanted to lead a campaign to get Britain to leave the EU, you all laughed at me. Well I have to say, you’re not laughing now, are you? And the reason you’re so upset, the reason you’re so angry has been perfectly clear form all the angry exchanges this morning – you as a political project are in denial. You’re in denial that your currency is failing, just look at the Mediterranean, as a policy to impose poverty on Greece and the rest of the Mediterranean you’ve done very well and you’re in denial over Mrs Merkel’s call last year for as many people as possible to cross the Mediterranean into the EU has led to massive divisions between countries and within countries.

But the biggest problem you’ve got and the main reason the UK voted the way that it did is you have, by stealth, by deception, without ever telling the truth to the British or the rest of the people of Europe, you have imposed upon them a political union and when the people in 2005 in the Netherlands and France voted against that political union when they rejected the constitution, you simply ignored them and brought the Lisbon Treaty in through the back door.

What happened last Thursday was a remarkable result, it was indeed a seismic result, not just for British politics, for European politics but perhaps even for global politics too because what the little people did, what the ordinary people did, what the people who have been oppressed over the last few years and see their living standards go down - they rejected the multinationals, they rejected the merchant banks, they rejected big politics and they said, actually, we want our country back, we want our fishing waters back, we want our borders back, we want to be an independent self-governing, normal nation and that is what we have done and that is what must happen. And in doing so we now offer a beacon of hope to democrats across the rest of the European continent. I’ll make one prediction this morning - the UK will not be the last member state to leave the EU.

The question is what do we do next – it is up to the British government to invoke Article 50 and I have to say I don’t think we should take too long in doing it. I totally agree, Mr Juncker, that the British people have voted, we need to make sure that it happens.

But what I would like to see is a grown-up and sensible attitude to how we negotiate a different relationship. I know that virtually none of you have ever done a proper job in your lives or worked in business or worked in trade or, indeed, ever created a job, but listen, just listen.

[Jeering from other MEPs] You’re quite right Mr Schulz, Ukip used to protest against the establishment and now the establishment protests against Ukip, so something has happened here. Let us listen to some simple, pragmatic economics.

We between us, between your countries and my country we do an enormous amount of business in goods and services, that trade is mutually beneficial to both of us, that trade matters – if you were to decide to cut off your noses to spite your faces and reject any idea of a sensible trade deal the consequences would be far worse for you than it would be for us. Even no deal is better for the United Kingdom than the current rotten deal we’ve got, but if we were to ,move to a position where tariffs were reintroduced on products like motor cars then hundreds of thousands of German workers would risk losing their jobs.

Why don’t we just be pragmatic, sensible, grown-up, realistic and let’s cut between us a sensible, tariff-free deal and thereafter recognise that the UK will be your friend, that we will trade with you, we will co-operate with you, we will be your best friends in the world but do that, do it sensible and allow us to go off and pursue our global ambitions and future. Thank you.

Nigel farage


Morgen feest in de UK, zijn wij de volgende?
 
Voor iedere persoon die er feest viert is er eentje die weigert mee te doen. It's all relative.

Ik heb vooralsnog niks tegen de EU, geloof nog steeds dat we samen sterker staan. Verder zien we wel wat het volk, op den duur, besluit te doen. Democratie.
 
wie is jullie president/voorzitter van de europese raad?
zeggen zonder googlen anders moet je ook eerlijk toegeven dat je niet eens weet wie jouw regels maakt, waar jij geld aan afdraagt en wie jouw leger aan stuurt?
 
wie is jullie president/voorzitter van de europese raad?
zeggen zonder googlen anders moet je ook eerlijk toegeven dat je niet eens weet wie jouw regels maakt, waar jij geld aan afdraagt en wie jouw leger aan stuurt?

Ik volgde de EU een paar jaar terug intensief en heb dat momenteel lekker losgelaten. Ik stem wanneer dat kan en vertrouw er op dat het goed verloopt. Ik weet ook niet van iedere wet en voorstel in Nederland zelf af. Ik weet niet wat er in NL met al mijn belastingcenten gebeurd. Ik heb geen idee wat ze in NL met het leger doen. Ik vertrouw. Vooralsnog ben ik eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Ben het niet met alles eens, maar de wereld is niet alleen voor mij gemaakt.

Jij mag tegen de EU zijn verder, hoor. Geen probleem. Democratie.
 
Overigens moet je voor de gein eens het het model van de Zeven Verenigde Provinciën van ons aller Nederland en de EU naast elkaar leggen.
 
ik weet jouw leeftijd niet dus ik weet niet of jij 2005 kan herinneren.
In 2005 heeft Nederland onder de CDA tot 2 keer toe TEGEN gestemt op de europese grondwet.
De fransen stemden toen ook tegen.
Democratie?

In 2005 was ik 19. Heb dat niet meegekregen. Weet de context op het moment niet en vaders gaat nu slapen. :D
 
Ik volgde de EU een paar jaar terug intensief en heb dat momenteel lekker losgelaten. Ik stem wanneer dat kan en vertrouw er op dat het goed verloopt.

Dan kan jij me dus helaas ook niet uit leggen waarom dat we nu een EU leger gaan krijgen dan?

Als er een leger gecreeert gaat worden om door een onbekende man, waarop niemand van ons allen gestemd heeft, aangestuurt te gaan worden moet je kritische vragen stellen zou ik tenminste denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan