Brexit

Ik begrijp toch iets anders. Tijdens een demissionair kabinet worden de zaken nog wel waargenomen. De Britten hebben niet hun kabinet gepauzeerd, maar hun Tweede Kamer op vakantie gestuurd. En dan ook nog eens met de reden dat er dan geen kritische vragen komen. Ook vreemd dat de koningin akkoord gaat. Al begreep ik dat dat eigenlijk een formaliteit is.
Kortom de NoDeal Brexit lijkt een zekerheid te worden. Mij benieuwen hoe dat in Ierland gaat werken.
 
Kortom de NoDeal Brexit lijkt een zekerheid te worden. Mij benieuwen hoe dat in Ierland gaat werken.
Maandagavond weten we meer. Het zal nu eindelijk heel snel gaan.

En wat betreft de No-deal Brexit vergeet je nog een factor, de EU die aan het schuiven is. Barnier is min of meer uit de picture en Merkel en Macron spreken nu afzonderlijk met Johnson, wat een heel slecht idee is. Er komt een top aan vlak voor de no-deal datum, en ik vermoed/ben bang dat dat dan gewoon een ouderwetse handjeklap wordt, waarbij Ierland onder de bus geflikkerd gaat worden. Hoop dat ik het mis heb, en men gewoon voet bij stuk houdt.
 
Boris is de meerderheid kwijt. Lee stapt over naar de LibDems. Spanning en sensatie op het Britse eiland.
 
Boris is de meerderheid kwijt. Lee stapt over naar de LibDems. Spanning en sensatie op het Britse eiland.
Ai, spannende weken. Maar welke kant t ook op gaat, de verdeeldheid die gezaaid is neem je niet meer 1 2 3 weg

Zie dat in de EU ondertussen gewerkt wordt aan de mogelijkheid voor een noodfonds voor de regio's die het hardst worden getroffen bij een Brexit.
 
Laatst bewerkt:
Brits Lagerhuis schuift regering opzij om woensdag 'no deal-Brexit' te voorkomen

link

Het Britse Lagerhuis heeft er dinsdag voor gestemd de parlementaire agenda over te nemen van de regering en woensdag een motie in te brengen die een 'no deal-Brexit' bij wet moet verbieden. Dat is een gevoelige nederlaag voor de regering van premier Boris Johnson.
De parlementariërs stemden dinsdag na een lang debat over de motie van de Conservatieve parlementariër Oliver Letwin om de agenda over te nemen met 328 stemmen voor en 301 stemmen tegen.
 
Damn, wow... Ik had eigenlijk het gevoel dat Boris niet echt een no-deal Brexit wilde. Volgens mij wilde hij het vooral als drukmiddel gebruiken voor de onderhandelingen met de EU.
Dat wordt nu wel lekker onderuit geschopt door z'n eigen landsgenoten.
 
Damn, wow... Ik had eigenlijk het gevoel dat Boris niet echt een no-deal Brexit wilde. Volgens mij wilde hij het vooral als drukmiddel gebruiken voor de onderhandelingen met de EU.
Dat wordt nu wel lekker onderuit geschopt door z'n eigen landsgenoten.

Tsjah, iemand die Boris op dat punt (dat hij het niet zo ver laat komen) volledig vertrouwd heeft zich weinig in t verleden verdiept. En de gevolgen voor de Britten zijn nogal direct voelbaar als t misgaat denk ik (importproblemen en schaarstes).. Ik geef ze daarom geen ongelijk dat ze hem niet vertrouwen.
 
Damn, wow... Ik had eigenlijk het gevoel dat Boris niet echt een no-deal Brexit wilde. Volgens mij wilde hij het vooral als drukmiddel gebruiken voor de onderhandelingen met de EU.
Dat wordt nu wel lekker onderuit geschopt door z'n eigen landsgenoten.

Hoorde vanmorgen dat Boris kennelijk niet al teveel moeite heeft met gedwongen nieuwe verkiezingen, waar het op uit lijkt te gaan draaien, omdat hij dan bij winst een duidelijk mandaat krijgt om de Brexit er linksom of rechtsom doorheen te rammen. De vraag is nu echter of ze überhaupt de verkiezingen zullen winnen.

Maar misschien kan onze razende reporter ter plaatse rico nog een duitje in het zakje doen.
 
Hoorde vanmorgen dat Boris kennelijk niet al teveel moeite heeft met gedwongen nieuwe verkiezingen, waar het op uit lijkt te gaan draaien, omdat hij dan bij winst een duidelijk mandaat krijgt om de Brexit er linksom of rechtsom doorheen te rammen. De vraag is nu echter of ze überhaupt de verkiezingen zullen winnen.

Maar misschien kan onze razende reporter ter plaatse rico nog een duitje in het zakje doen.
Ligt eraan, als er 1 partij opstaat die pro brexit is maar anti no deal dan zal dat veel stemmera bij Boris weghalen. Als alle andere partijen anti brexit blijven dan zal t spannend worden lijkt mij zo.
 
Ligt eraan, als er 1 partij opstaat die pro brexit is maar anti no deal dan zal dat veel stemmera bij Boris weghalen. Als alle andere partijen anti brexit blijven dan zal t spannend worden lijkt mij zo.

Correct me if I'm wrong, maar lijkt mij dat het "stay" kamp inmiddels ook weer levensvatbaar is?
 
Correct me if I'm wrong, maar lijkt mij dat het "stay" kamp inmiddels ook weer levensvatbaar is?
Dat zou ik nog niet zo 123 durven zeggen. Mogelijk dat een stemming de remainmensen wel beweegt om te gaan stemmen waar een deel dit naliet bij jet referendum.
 
Wat ik een beetje mis in dit verhaal is de positie van de EU. Volgens mij hebben de Britten al 1 keer uitstel gekregen om uit de EU te stappen en zou eind oktober een harde deadline zijn. Wanneer de Britten dus in een chaos terechtkomen zonder oplossing dan zou de EU de Britten eruit dienen te schoppen zonder deal.
Maar daar zullen de dikkenekken in Brussel wel te laf voor zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan