Of zo'n slechte motivatie e/o discipline? :p

Ik stel mezelf altijd een doel van een x aantal boeken per jaar op goodreads. Helpt wel om daar dan ook een beetje naartoe te werken/lezen.

Ik lees 102 1-2 boeken per maand, dat is het probleem niet, maar ik merk dat ik de laatste tijd niet de energie heb om aan de wat zwaardere boeken te beginnen. Het laatste niet-fictie boek was Sapiens van Yuval Noah Harari. https://www.bol.com/nl/nl/f/sapiens/9300000015746626/
 
Laatst bewerkt:
Ha, leuk. Die hele affaire volg ik vanuit m'n werk met aardig wat interesse omdat Centric onze grote concurrent is. Wat een soap is dat zeg.
Echt bizar hoe die vrouw bij intelligente mensen in het hoofd kan zitten. Vanuit concurrentie is het welmgunstig, na het schijnt zijn al heel veel capabele werknemers van Centric vertrokken.
 
Deze past hier eigenlijk niet echt, maar ik zou niet weten waar anders aangezien het gaat om podcasts. Onlangs begonnen aan een serie podcasts mbt politieke geschiedenis, van Mike Duncan. The History of Rome en Revolutions zijn twee relatief nieuwe verslavingen van me.

Moest bij Revolutions nog denken aan jou, IPF, gezien de situatie in Iran nu. Revolutions is een indrukwekkende reeks is over - je raadt het niet - alle revoluties die plaats hebben gevonden. Het mooie is dat hij er een mechaniek/patroon in meent te herkennen over hoe dat soort zaken zich ontwikkelt.

Sowieso erg fan van historici/economen die op zoek gaan naar patronen binnen een serie gebeurtenissen over tijd. Wat betreft economie is bijvoorbeeld Ray Dalio een aanrader, die de (macro-economische) cycli van economische booms en recessies prachtig ontleedt in zijn boeken.
 
Iemand het boekje van Sander Schimmelpenninck al gelezen? Hij zegt goede dingen. Laatst al bij Jinek, vanavond bij VI.
 
Iemand het boekje van Sander Schimmelpenninck al gelezen? Hij zegt goede dingen. Laatst al bij Jinek, vanavond bij VI.
Een aantal maanden of weken geleden had hij ook al interessante dingen te vertellen bij VI.

Ik weet alleen niet wat een persoon als hij in die Brand new Day pensioen reclame moet doen? Maar dat mag hij uiteraard zelf weten
 
Een aantal maanden of weken geleden had hij ook al interessante dingen te vertellen bij VI.

Ik weet alleen niet wat een persoon als hij in die Brand new Day pensioen reclame moet doen? Maar dat mag hij uiteraard zelf weten
Ik zie die link niet helemaal?
 
Een aantal maanden of weken geleden had hij ook al interessante dingen te vertellen bij VI.

Ik weet alleen niet wat een persoon als hij in die Brand new Day pensioen reclame moet doen? Maar dat mag hij uiteraard zelf weten

Ik zie die link niet helemaal?

Iedereen mag uiteindelijk opdraven in reclames, maar de link naar waarom is er wel. De reclame gaat over dat veel mensen straks niet genoeg geld hebben, Schimmelpenninck heeft "Sander en de kloof" gemaakt. Over de kloof tussen arm en rijk.
 
Iedereen mag uiteindelijk opdraven in reclames, maar de link naar waarom is er wel. De reclame gaat over dat veel mensen straks niet genoeg geld hebben, Schimmelpenninck heeft "Sander en de kloof" gemaakt. Over de kloof tussen arm en rijk.
Dan moet ie lekker reclame maken voor mensen zonder pensioen, niet angst zaaien dat heel veel mensen met een pensioen straks absoluut te weinig inkomen hebben.
 
Prachtig. Misschien zijn reclame bespreken bij het topic reclames? Of ergernissen? ;)
Zijn nieuwe boekje is een reactie op zijn eerdere ‘Sander en de kloof’ met best wel idealistische en optimistische plannen. Mij sprak het aan, maar heb hem er alleen over horen praten en het nog niet gelezen.
 
Dan moet ie lekker reclame maken voor mensen zonder pensioen, niet angst zaaien dat heel veel mensen met een pensioen straks absoluut te weinig inkomen hebben.

Zo'n gekke uitspraak is het niet. Dat heeft zelfs de pensioen adviseur van de werkgever van m'n wederhelft tegen d'r gezegd. :maniac:
 
Iedereen mag uiteindelijk opdraven in reclames, maar de link naar waarom is er wel. De reclame gaat over dat veel mensen straks niet genoeg geld hebben, Schimmelpenninck heeft "Sander en de kloof" gemaakt. Over de kloof tussen arm en rijk.
Die reclame gaat toch juist over verstandig met financiën omgaan? Om de kloof bij wijze van spreken tussen bejaarden niet te groot te maken. Voor ZZPers die niet bij een pensioenfonds aangesloten kunnen zijn? Ik zie hem hier nu niet direct een kloof creëren.
 
Die reclame gaat toch juist over verstandig met financiën omgaan? Om de kloof bij wijze van spreken tussen bejaarden niet te groot te maken. Voor ZZPers die niet bij een pensioenfonds aangesloten kunnen zijn? Ik zie hem hier nu niet direct een kloof creëren.

Het was volgens mij ook niet zijn bedoeling een kloof te creëren...? :maniac:

"Sander en de kloof" is een boek. Net als "Sander en de brug".
 
Het was volgens mij ook niet zijn bedoeling een kloof te creëren...? :maniac:

"Sander en de kloof" is een boek. Net als "Sander en de brug".
Klopt. Maar die suggestie werd gewekt, omdat hij in de reclame van Brand New Day zit. Of ben ik het nu helemaal kwijt?
 
Klopt. Maar die suggestie werd gewekt, omdat hij in de reclame van Brand New Day zit. Of ben ik het nu helemaal kwijt?
Ik wil daarmee niet de suggestie wekken dat ie de kloof vergoot. Maar met die reclame richt zich primair op het middeninkomen wat zoverdwr omhoog getrokken wordt. De lage inkomens hebben geen ruimte om in een extra pensioen te investeren. De kloof tussen arm.en rijk wordt dus niet kleiner maar ook niet groter. Maar de middeninkomens schuiven wel verder omhoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan