Heb onlangs "the Martian" gelezen wat me erg beviel. Ik heb toen een verrassende conclusie getrokken, voor mezelf.

Ik las altijd heel erg veel, vaak drie boeken tegelijk (één op school, één thuis en één op de buitenschoolse opvang). Tegenwoordig is dat een stuk minder. Ik heb na het lezen van the Martian bedacht dat dat komt omdat ik het idee heb dat ik literatuur zou moeten lezen. Dat dat past bij m'n leeftijd. Vaak probeer ik boeken van nobelprijs winnaars ofzo, en vind er dan echt geen ruk aan. Daardoor lees ik (te) weinig, terwijl het eigenlijk nog steeds heel erg leuk is. Heb me nu dus voorgenomen weer meer te gaan lezen, flutboeken of niet!

Overigens, wat ik heel erg mooi vond, is HHHH (Hitlers Hersenen Heten Heinrich). Echte aanrader, en toch, ook wel een soort van literatuur :D
 
Oh, wow, musicals cultuur. Ik dacht dat dat meer karaoke voor BNers was.

Dit is een elitaire opmerking;)
Veel zogenaamd intellectuelen willen ook niet geassocieerd worden met voetbal, want voetbal=hooligans, aso's en Tokkies.
 
Dit is een elitaire opmerking;)
Veel zogenaamd intellectuelen willen ook niet geassocieerd worden met voetbal, want voetbal=hooligans, aso's en Tokkies.

Oh, maar ik ben ook hartstikke elitair :). Ik kan begrip voor heel veel culturele uitingen opbrengen, maar van musicals krijg ik zelfs kriebel aan mijn jeuk.
 
Oh, maar ik ben ook hartstikke elitair :). Ik kan begrip voor heel veel culturele uitingen opbrengen, maar van musicals krijg ik zelfs kriebel aan mijn jeuk.

Ach je houdt iig van voetbal, dat compenseert een hoop :cool:
 
Vroeger in de VI bestond een rubriek over persoonlijke profielen van spelers/trainers.
Met de VI nog dicht wedde ik altijd met mijn broer wat het favoriete boek van de speler in het spelersprofiel zou zijn.
Nou ja wedden, het ging eerder of HET boek deze keer wel/niet gekozen zou zijn:
De Heineken Ontvoering van PR de Vries.
We hadden er altijd lol om.

Zo'n 3 jaar geleden heb ik het eindelijk ook gelezen.
Het is ten eerste niet mijn favoriete boek en ten tweede heb ik het mijn broer niet verteld dat ik het ook gelezen heb. Nog niet.
 
Heb onlangs "the Martian" gelezen wat me erg beviel. Ik heb toen een verrassende conclusie getrokken, voor mezelf.

Ik las altijd heel erg veel, vaak drie boeken tegelijk (één op school, één thuis en één op de buitenschoolse opvang). Tegenwoordig is dat een stuk minder. Ik heb na het lezen van the Martian bedacht dat dat komt omdat ik het idee heb dat ik literatuur zou moeten lezen. Dat dat past bij m'n leeftijd. Vaak probeer ik boeken van nobelprijs winnaars ofzo, en vind er dan echt geen ruk aan. Daardoor lees ik (te) weinig, terwijl het eigenlijk nog steeds heel erg leuk is. Heb me nu dus voorgenomen weer meer te gaan lezen, flutboeken of niet!

Overigens, wat ik heel erg mooi vond, is HHHH (Hitlers Hersenen Heten Heinrich). Echte aanrader, en toch, ook wel een soort van literatuur :D

De term literatuur is ook wat vaag... Er zijn heel wat discussies gevoerd over wat daar nou wel en wat niet onder valt. HhhH vond ik bijvoorbeeld best onder de literatuur passen. Daarnaast is er heel veel waardeloze literatuur (bijvoorbeeld james joyce :braak:) en heel wat geweldige romans.

Hebben mensen nog aanraders? Ik vind zelf de boeken van John Irving geweldig en 'the art of fielding' leuk.

He's back (boek over dat Hitler wakker word in een veld en in de huidige maatschappij komt) viel zwaaaaaaar tegen.
 
Nog een reden om alleen Nederlands en Engels te kiezen. Scheelde weer boeken. Heb ze overigens braaf gelezen.

In de ban van de ring was in mijn ogen echt niet doorheen te komen. Verschrikkelijk boek.

Hoe kan je dat nou zeggen :eek: Mijn allerfavorietste boek, heb het in heel mijn leven al zo'n 15-20 keer gelezen. Zo zie je maar, ondanks dat wij beiden gek van PSV zijn, blijven smaken toch verschillen.
 
Heb onlangs "the Martian" gelezen wat me erg beviel. Ik heb toen een verrassende conclusie getrokken, voor mezelf.

Ik las altijd heel erg veel, vaak drie boeken tegelijk (één op school, één thuis en één op de buitenschoolse opvang). Tegenwoordig is dat een stuk minder. Ik heb na het lezen van the Martian bedacht dat dat komt omdat ik het idee heb dat ik literatuur zou moeten lezen. Dat dat past bij m'n leeftijd. Vaak probeer ik boeken van nobelprijs winnaars ofzo, en vind er dan echt geen ruk aan. Daardoor lees ik (te) weinig, terwijl het eigenlijk nog steeds heel erg leuk is. Heb me nu dus voorgenomen weer meer te gaan lezen, flutboeken of niet!

Overigens, wat ik heel erg mooi vond, is HHHH (Hitlers Hersenen Heten Heinrich). Echte aanrader, en toch, ook wel een soort van literatuur :D

HHhH is een aanrader Overigens is de laatste H Heydrich). Ik lees veel, elke dag 1,5 uur in de trein. Andere mooie boeken die ik laatst gelezen heb: Kom hier dat ik U kus (Griet Op De Beeck), De stamhouder (Alexander Meuninghof), Pier en Oceaan (oek de Jong), Het Hout (Jeroen Brouwres). Voor iets luchtiger kan ik Dit kan niet waar zijn (Joris Luyendijk) aanraden
 
Heb onlangs "the Martian" gelezen wat me erg beviel. Ik heb toen een verrassende conclusie getrokken, voor mezelf.

Ik las altijd heel erg veel, vaak drie boeken tegelijk (één op school, één thuis en één op de buitenschoolse opvang). Tegenwoordig is dat een stuk minder. Ik heb na het lezen van the Martian bedacht dat dat komt omdat ik het idee heb dat ik literatuur zou moeten lezen. Dat dat past bij m'n leeftijd. Vaak probeer ik boeken van nobelprijs winnaars ofzo, en vind er dan echt geen ruk aan. Daardoor lees ik (te) weinig, terwijl het eigenlijk nog steeds heel erg leuk is. Heb me nu dus voorgenomen weer meer te gaan lezen, flutboeken of niet!

Overigens, wat ik heel erg mooi vond, is HHHH (Hitlers Hersenen Heten Heinrich). Echte aanrader, en toch, ook wel een soort van literatuur :D

HHhH is een aanrader Overigens is de laatste H Heydrich). Ik lees veel, elke dag 1,5 uur in de trein. Andere mooie boeken die ik laatst gelezen heb: Kom hier dat ik U kus (Griet Op De Beeck), De stamhouder (Alexander Meuninghof), Pier en Oceaan (oek de Jong), Het Hout (Jeroen Brouwres). Voor iets luchtiger kan ik Dit kan niet waar zijn (Joris Luyendijk) aanraden
 
Hebben mensen nog aanraders? .

Ik vind het altijd linke soep om een boek te lezen dat aangeraden wordt door een ander.
Iemand (lekker ding) zei ooit eens dat ik Siddhartha van Hesse moest gaan lezen. Werd me na 1blz duidelijk dat het thema van het boek gewoon de wens van haarzelf was. Persoon met daddy-issues. Kon haar daarna nooit meer zien zonder aan dat boek te denken.

Een aanrader:
'100 jarige man die uit het raam klom en verdween'.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het altijd linke soep om een boek te lezen dat aangeraden wordt door een ander.
Iemand (lekker ding) zei ooit eens dat ik Siddhartha van Hesse moest gaan lezen. Werd me na 1blz duidelijk dat het thema van het boek gewoon de wens van haarzelf was. Persoon met daddy-issues. Kon haar daarna nooit meer zien zonder aan dat boek te denken.

'100 jarige man die uit het raam klom en verdween'.

Ik merk ook dat hoe mooi ik een boek vind, ook afhankelijk is van je leeftijd. Zo vond ik Siddhartha (het levensverhaal ban Buddha) een prachtig boek toen ik 18 was, net als eigenlijk alles van Hesse. Ik denk dat als ik dat nu zou lezen er veel minder aan zou vinden. Zo heb ik laatst Geruchten van regen (Andre Brink), een boek dat ik fantastisch vond toen ik een jaar of 19-20 was, herlezen en er was niks meer aan. Zo werd Joyce genoemd, die ik ook gelezen heb toen ik 18 was en daar vond ik helemaal niks aan. Staat nu op mijn lijst om nog een keer te lezen, en het zou me helemaal niks verbazen als ik het nu wel prachtig zou vinden.
 
Het enige boek dat ik (vaak) herlezen heb is De Koning van Katoren. In mijn jonge jaren, natuurlijk. Tegenwoordig lees ik hoofdzakelijk fantasy (lijkt me een logisch vervolg op mijn jeugdfavoriet).

Alhoewel, nu ik er over nadenk heb ik De Wondersloffen van Sjakie boeken ook wel een paar keer herlezen. En Asterix en Obelix. En de Dirk-Jan op de plee bij een goede maat van me.
 
Voor mij is het psv-forum op de telefoon een goede uitlaatklep bij de uitlaat.

Nee, veel te kleine lettertjes op zo'n telefoon. Ik kan, als man, mij maar op een ding tegelijk focussen. Dus, als er gescheten moet worden moeten de nevenactiviteiten bestaan uit grote letters, duidelijke plaatjes en louter simpele humor. :)
 
Ik ben gek op lezen. Als kind al.

Verslind voornamelijk fantasie boeken en 2e wereld oorlog boeken ( vind verslagen van soldaten erg boeiend ). Ben gek op de Band of Brothers verslagen. Ook Unbroken is een prachtig boek en een mooie film.
Maar ben nu bezig met Game of Thrones en die zijn zo compleet anders dan de serie. Zo zonde dat ze de serie zo veranderen.

Over in de ban van de ring: ik kende de boeken niet toen de films uitkwamen ( was toen ook pas 13 ) en vind de films geweldig. De boeken daarentegen, kom ik niet doorheen. Wat een saaie stof. Veel mensen zijn altijd zo lyrisch over die Tom Bombadil ( zo ook mijn oom en tante ) maar ik vond dat echt het allersaaiste personage dat ik ooit gelezen heb. Was blij dat ze die uit de films gelaten hadden.
Bij harry potter is het weer precies omgekeerd, daar ben ik gek van de boeken, maar vind ik de films verschrikkelijk slecht.
 
Laatst bewerkt:
Net zopas 'Door de pijngrens' van mijn grote vrind Lance Armstrong weggemikt.
Ooit gekregen voor mijn verjaardag van iemand die niet wist dat ik Lens altijd al een grote lul heb gevonden.
'Oh fijn, dank je wel, leuk', zei de hypocriete zak hooi destijds.

Ongeopend de vuilnisbak in. Ik dacht dat ik dat allang gedaan had, maar ik kwam het onding tegen toen ik mijn nieuwe ikea-kast aan het inrichten was.

Er toch weer uitgehaald en in de papierbak gegooid. Recyclen in, hoop ik, wc-papier, zodat iemand ooit zijn reet....
 
Laatst bewerkt:
Net zopas 'Door de pijngrens' van mijn grote vrind Lance Armstrong weggemikt.
Ooit gekregen voor mijn verjaardag van iemand die niet wist dat ik Lens altijd al een grote lul heb gevonden.
'Oh fijn, dank je wel, leuk', zei de hypocriete zak hooi destijds.

Ongeopend de vuilnisbak in. Ik dacht dat ik dat allang gedaan had, maar ik kwam het onding tegen toen ik mijn nieuwe ikea-kast aan het inrichten was.

Er toch weer uitgehaald en in de papierbak gegooid. Recyclen in, hoop ik, wc-papier, zodat iemand ooit zijn reet....

Als iemand mij een cadeau gaf waar ik echt geen ruk aan vind (Een slechte cd, een dom boek), dan geef ik dat bij zijn of haar volgende verjaardag weer retour. (Y)
Zo is het album Fear of the Dark van Iron Maiden in de jaren '90 meermaals per jaar van eigenaar gewisseld. Het werd uiteindelijk een soort van gimmick...Altijd dook die kut-cd wel op bij een verjaardag, of iets dergelijks. :D
 
Als iemand mij een cadeau gaf waar ik echt geen ruk aan vind (Een slechte cd, een dom boek), dan geef ik dat bij zijn of haar volgende verjaardag weer retour. (Y)
Zo is het album Fear of the Dark van Iron Maiden in de jaren '90 meermaals per jaar van eigenaar gewisseld. Het werd uiteindelijk een soort van gimmick...Altijd dook die kut-cd wel op bij een verjaardag, of iets dergelijks. :D

O, leuk idee.
Zeg euh Bacchus, ben jij wielrenfan?
 
Ik had in januari Soldaat van Oranje gelezen, ben in februari begonnen met het boekverslag, maar afgelopen zondag heb ik besloten er mee te stoppen. Het huiswerk voor maandag was: ''Zoek een boek.'' En omdat Soldaat van Oranje slechts 2 punten waard was (en ik er eerlijk gezegd niks aan vond) ben ik opzoek gegaan naar een ander boek.
Ik liep naar beneden met mijn telefoon in mijn hand, startte de Aura Library App op, tikte de naam van het eerste boek dat ik zag in en de app gaf aan dat het 4 punten waard was. Ik was natuurlijk erg blij en ging weer naar boven met het boek. Het boek heet De heilge Antonio en telt slechts 96 bladzijdes.
Ik begon als een boekenwurm te lezen en kon gewoon niet ophouden, wat een geweldig boek zeg! Je zou zeggen dat ik het die dag uitlas, maar ik had ook nog ander huiswerk te doen, dus moest ik het boek opzijleggen.
Eigenlijk, en mijn klasgenoten zullen hier niks van begrijpen, vind ik het jammer dat het boek zo kort is. Het wordt zo wel makkelijker er een boekverslag van te maken, maar het lezen van dit boek is bijna net zo leuk als een goede film kijken of zo. Je leest er gemakkelijk doorheen, het is makkelijk je in te leven in de hoofdrol en het verhaal loopt gewoon erg goed.
Ik vraag me wel af over wie de schrijver het heeft wanneer hij de ik-vorm gebruikt. Als iemand het boek heeft gelezen, weet diegene misschien wie hij bedoelt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan