Binnenlandse Politiek

Tsja, het komt wat sneller dan ik dacht maar toch. Als een deel van de politiek niet doorpakt omdat er een protestpartij wint dan hoef je ook niet te wachten.

Die rechtzaken zijn al veel langer voorbereid, dat heeft weinig tot niets met de winst van de BBB te maken. Daarnaast vind ik het een schandalige manier van denken om over de rug van families nu te gaan procederen. :sick:
 
Allemaal even achterlijk. Maar dat betekent niet dat wij ons moeten verlagen tot dat niveau
Als jouw buurman met goedkeuring van de gemeente maar feitelijk tegen de regels van het bestemmingsplan in een 5 meter hoge schutting plaatst neem ik aan dat jij het ook hogerop zoekt om je recht te halen.
 
Als jouw buurman met goedkeuring van de gemeente maar feitelijk tegen de regels van het bestemmingsplan in een 5 meter hoge schutting plaatst neem ik aan dat jij het ook hogerop zoekt om je recht te halen.

een buurman die een bestemmingsplan niet volgt, of een boer die een rechtsgeldige vergunning heeft die nu kapot wordt gemaakt is nogal een verschil.

Een rechtsgang is de juiste manier. Daar hebben we het recht voor

Als je het leven van 40 families dusdanig onbelangrijk vind en ze via een stressvolle rechtsgang kapot wil maken, be my guest maar dan vind ik je een heel sneu persoon.
 
een buurman die een bestemmingsplan niet volgt, of een boer die een rechtsgeldige vergunning heeft die nu kapot wordt gemaakt is nogal een verschil.



Als je het leven van 40 families dusdanig onbelangrijk vind en ze via een stressvolle rechtsgang kapot wil maken, be my guest maar dan vind ik je een heel sneu persoon.
Ach, de overheid vindt ouders van kindertoeslagen en gedupeerde groningers onbelangrijk. Dus wat zijn nou 40 gezinnen voor de rechter?
 
Ach, de overheid vindt ouders van kindertoeslagen en gedupeerde groningers onbelangrijk. Dus wat zijn nou 40 gezinnen voor de rechter?

Net zo sneu, maar omdat het gebeurd is, maar gewoon doorgaan? Dan moeten we de oorlog in oekraine of slavenarbeid of kinderarbeid ook maar toestaan, want het is al eerder gebeurd. Wat een drogreden en totale onzin.
 
Net zo sneu, maar omdat het gebeurd is, maar gewoon doorgaan? Dan moeten we de oorlog in oekraine of slavenarbeid of kinderarbeid ook maar toestaan, want het is al eerder gebeurd. Wat een drogreden en totale onzin.
Er wordt bekeken of de vergunning rechtsgeldig is. Goede zaak lijkt me. We willen toch een eerlijke maatschappij?
 
Als de vergunning rechtsgeldig is gaan ze bot vangen bij een rechter.

Er wordt bekeken of de vergunning rechtsgeldig is. Goede zaak lijkt me. We willen toch een eerlijke maatschappij?

Het is voor mij niet de vraag rechtsgeldig of niet. Het totaal onmenselijke reageren en denken in dit hele verhaal is wat ik echt ontzettend bijzonder vind. Jullie allebei hebben alleen maar zwart/wit het recht voor ogen, maar geen seconde het persoonlijke leed wat men aanricht hiermee. Maar goed ga lekker je recht halen en richt 40 families te gronde door de stress die ze gaan hebben. Nog even en ik ga uit protest ook BBB stemmen, ik heb er toch geen last van.
 
Het is voor mij niet de vraag rechtsgeldig of niet. Het totaal onmenselijke reageren en denken in dit hele verhaal is wat ik echt ontzettend bijzonder vind. Jullie allebei hebben alleen maar zwart/wit het recht voor ogen, maar geen seconde het persoonlijke leed wat men aanricht hiermee. Maar goed ga lekker je recht halen en richt 40 families te gronde door de stress die ze gaan hebben. Nog even en ik ga uit protest ook BBB stemmen, ik heb er toch geen last van.
Dat moet je zelf weten. Ik blijf progressief stemmen. Allemaal prima.
En ten gronde richten? Als de 'slachtoffers' het willen kunnen ze ook naar de rechter. Buiten dat ligt er flinke pot met geld klaar als ze de bedrijfsvoering gaan aanpassen.
Het is niet zo dat deze gezinnen op straat komen te staan natuurlijk..
 
Het is voor mij niet de vraag rechtsgeldig of niet. Het totaal onmenselijke reageren en denken in dit hele verhaal is wat ik echt ontzettend bijzonder vind. Jullie allebei hebben alleen maar zwart/wit het recht voor ogen, maar geen seconde het persoonlijke leed wat men aanricht hiermee. Maar goed ga lekker je recht halen en richt 40 families te gronde door de stress die ze gaan hebben. Nog even en ik ga uit protest ook BBB stemmen, ik heb er toch geen last van.
Gelukkig heb jij dat nooit. Vind het bijzonder, hard op de trom slaan dat het kabinet actie moet tonen, dat bv 2035 voor uitbannen van traditionele verbrandingsmotoren veel te ver weg is en heel snel moet gebeuren. Waarbij dus heel veel onzekerheid voor pomphouders, traditioneel geschoolde automonteurs en autoverkopers ontstaan (je kan immers niet verkopen wat er niet is).

Maar iedere actie die er op gericht is om het kabinet in actiemodus te krijgen bv de acties van XR, en deze actie zijn dan weer niet goed. Ik weet dat het niet zo is, maar met die reacties van jouw krijg lijkt haast dat jij voor de bühne heel hard roept dat het anders moet, maar stiekem niet heel anders wilt.
 
Maar iedere actie die er op gericht is om het kabinet in actiemodus te krijgen bv de acties van XR, en deze actie zijn dan weer niet goed. Ik weet dat het niet zo is, maar met die reacties van jouw krijg lijkt haast dat jij voor de bühne heel hard roept dat het anders moet, maar stiekem niet heel anders wilt.

Daarom rijd ik geen atuo meer. Daarom doe ik alles met de fiets of openbaar vervoer.

Ik ben groot voorstander van de overheid aanklagen maar niet over de rug van de boeren of bevolking. Rutre zou persoonlijk aangeklaagd moeten worden voor het niet willen halen van de klimaatdoelen. En gewoon een dwangsom opleggen aan de overheid per dag dat ze geen concrete stappen nemen om de wet uit te voeren. Misschien alle boeren die moeten stoppen 1 of 2 miljoen geven en het land herverdelen onder de huidige boeren en terug geven aan de natuur. Dat zijn concrete stappen, maar alles is gewoon een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
 
Daarom rijd ik geen atuo meer. Daarom doe ik alles met de fiets of openbaar vervoer.
[Flauwe holier than thou-modus]en dat compenseer je met vliegen :maniac: :maniac: [/Flauwe holier than thou-modus]
serieus, mooi dat je d'r zo bewust mee bezig bent.

Ik ben groot voorstander van de overheid aanklagen maar niet over de rug van de boeren of bevolking. Rutre zou persoonlijk aangeklaagd moeten worden voor het niet willen halen van de klimaatdoelen. En gewoon een dwangsom opleggen aan de overheid per dag dat ze geen concrete stappen nemen om de wet uit te voeren. Misschien alle boeren die moeten stoppen 1 of 2 miljoen geven en het land herverdelen onder de huidige boeren en terug geven aan de natuur. Dat zijn concrete stappen, maar alles is gewoon een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Helder, maar iedere aanklacht richting overheid zal gevolgen hebben voor boeren, burgers en/of buitenlui. Het gegeven dat diverse grote infrastructurele projecten tgv stikstof op de lange baan zijn geschoven gaan weggebruikers dagelijks merken, bedrijven en omwonenden evenzo.
 
Helder, maar iedere aanklacht richting overheid zal gevolgen hebben voor boeren, burgers en/of buitenlui. Het gegeven dat diverse grote infrastructurele projecten tgv stikstof op de lange baan zijn geschoven gaan weggebruikers dagelijks merken, bedrijven en omwonenden evenzo.

klopt als een bus, maar ik vind het zeer triest dat dezelfde overheid wel bedrijven en CEO persoonlijk aansprakelijk wil stellen, maar zelf lekker buiten de boot vallen als ze niet doen waarvoor we ze aangesteld hebben. De problemen die we nu hebben, zijn wat mij betreft direct op Rutte toe te kennen en we zouden hem ondertussen ook persoonlijk verantwoordelijk moeten gaan houden voor het mislukken van het stikstofdossier en dus het kapot maken van de Nederlandse natuur.

Ik denk ook dat je dit soort dossiers op een hele andere manier moet aanpakken dan de overheid doet. Je moet gewoon een topambtenaar naar de boer sturen en zeggen leuk en aardig maar het is gewoon klaar voor je bedrijf hier op deze locatie. De waarde van je bedrijf is X, je schulden zijn Y, dan is er netto deze zak geld voor je en je hebt 6 maanden om te verhuizen of te stoppen. Daarnaast ook gewoon in de wet vastleggen dat we de heflt van het aantal dieren mogen houden tov 2023 in het jaar 2030, terwijl er minimaal 80% van het grasland beschikbaar blijft voor de overige boeren. Het is allemaal niet moeilijk, maar we maken het moeilijk omdat iedereen er maar overheen wil plassen. Maar goed zolang Remkes op het dossier zit, zie ik niet snel spijkers met koppen geslagen worden.

ik moet bij Remkes nog altijd aan kopspijkers denken:

 
Terug
Bovenaan Onderaan