Binnenlandse Politiek

Dat de wachttijd voor opname in een tbs kliniek meer dan drie maanden bedraagt, is al niet fraai.
Dat degenen die moeten wachten niet meer in een vergeetput worden gegooid zoals mensen als deze in de middeleeuwen overkwam lijkt me heel goed.
Maar dat ze na een tijdje gecompenseerd worden met maandelijks honderden euro's van ons belastinggeld als smartengeld vanwege dit wachten roept bij mij
de vraag op of ze in Den Haag niet een beetje van het padje af zijn geraakt in de 21e eeuw. :unsure:
 

Begin te twijfelen over FvD, hebben ze echt niet het beste voor met de democratie, of is het allemaal een verdienmodel voor ze, net als bij Trump.
FvD gaat lekker mee op de algehele golf van wantrouwen. Daarmee krijgen ze stemmen en daarmee dus een leuke goedbetaalde baan.
Wel mooi gezegd. We hebben aanwijzingen dat er is gefraudeerd, maar we hebben geen enkel bewijs. Wat is dan die aanwijzing?
“Staatsjournaal” is er natuurlijk eentje voor de bruine-hemden-bingo. En dat hij een beetje boos is dat niet alle meningen verkondigd mogen worden, is een stukje boosheid op het feit dat er wetten zijn die tegen hem werken.
Enge mensen.
 
FvD gaat lekker mee op de algehele golf van wantrouwen. Daarmee krijgen ze stemmen en daarmee dus een leuke goedbetaalde baan.
Wel mooi gezegd. We hebben aanwijzingen dat er is gefraudeerd, maar we hebben geen enkel bewijs. Wat is dan die aanwijzing?
“Staatsjournaal” is er natuurlijk eentje voor de bruine-hemden-bingo. En dat hij een beetje boos is dat niet alle meningen verkondigd mogen worden, is een stukje boosheid op het feit dat er wetten zijn die tegen hem werken.
Enge mensen.
Ga niet op ze stemmen en zeg ook niet dat hij altijd gelijk heeft maar die van Meijeren komt wel vaak sterk uit de bocht. Erg sterk in het debat.
 
13c8533c02b08017a7d8d12b5f2795d8.png
 
Deze vind ik wel heel sterk.

Mwa. Voor mij is het hem niet. Maar dat is natuurlijk ook gekleurd omdat ik het niet eens ben met zijn standpunt(en). Dus helemaal objectief sta ik er niet in.

Hij verteld dat stikstof helemaal geen probleem is maar zelfs nodig is als voedsel voor planten. Dat klopt maar dat is hetzelfde als ik tegen drenkelingen ga zeggen dat water helemaal niet erg is, de mens heeft het zelfs nodig om te overleven. Het klopt, maar wat water drinken om te overleven is wat anders dan met je hoofd onderwater gehouden te worden in de wc. (ik weet ook niet waarom het in de wc is.)

Vervolgens begint hij over de intenties van de regering die hij invult. Ik geloof er niet in en ik hoor ook geen bewijzen hiervoor. Ze zullen best plannen hebben voor de grond maar dat is iets anders dan de grond nodig hebben en dan een probleem verzinnen om die grond vrij te maken. En heel eerlijk, als de Nederlandse regering dat voor elkaar zou krijgen (het wereldwijd overtuigen van een probleem dat niet bestaat) dan heb ik onze regering heel erg verkeerd ingeschat. Omdat ik de regering als erg incompatibel inschat die al moeite heeft een fatsoenlijke kop koffie te zetten (vandaar een kantine in het gebouw) of een tweede vaccinatieronde te organiseren. Laat staan een dusdanig complot te organiseren.

Vervolgens draait hij het naar de immigratie met de zin dat "ze willen bouwen voor mensen die hier nog niet eens zijn". Alsof er geen woningcrisis is. Is hij van mening in de woningcrisis dat deze niet bestaat? Wil hij minder huizen? (of verwar ik hem met iemand anders? Minder minder)

Daarbij overdrijft hij de bouw van zonnepanelen en windmolens volgens mij. Ik dacht in elk geval begrepen te hebben dat het probleem niet het plaatsen/ plek te vinden is voor de zonnepanelen en windmolens, maar de aansluiting op het electriciteitsnet. Er zijn enorm veel plannen en plekken om dit soort zaken zonder hinder te bouwen (langs snelwegen ed), maar ze kunnen niet aangesloten worden.

Wat ik eigenlijk het ergste vind is dat hij geen oplossingen aandraagt. Tegen het beleid van de regering zijn is prima maar kom dan met een alternatief plan. Dat hoeft hij niet natuurlijk, want er is volgens hem geen probleem.
 
Ik dacht in elk geval begrepen te hebben dat het probleem niet het plaatsen/ plek te vinden is voor de zonnepanelen en windmolens, maar de aansluiting op het electriciteitsnet.

Ik snap dit nog steeds niet, als we meer groene energie opwekken dan kunnen we minder grijze stroom opwekken, maar de totale hoeveelheid moet aardig gelijk blijven de komende jaren. Ik zou dit wel eens beter uitgelegd willen krijgen van de netbeheerder, omdat ik het gewoon erg vaag vind en de berekeningen met uitleg wel eens wil zien. (Puur uit interesse, niet omat ik ze niet geloof).
 
Ik snap dit nog steeds niet, als we meer groene energie opwekken dan kunnen we minder grijze stroom opwekken, maar de totale hoeveelheid moet aardig gelijk blijven de komende jaren. Ik zou dit wel eens beter uitgelegd willen krijgen van de netbeheerder, omdat ik het gewoon erg vaag vind en de berekeningen met uitleg wel eens wil zien. (Puur uit interesse, niet omat ik ze niet geloof).
Ik denk dat het te maken heeft met aantal vertakkingen waar de stroom ook naar toe kan gaan en dus extra weerstand oplevert. Daarnaast kan je de grijze stroom niet zomaar uitzetten denk ik. Je kunt niet per minuut bepalen om grijze stroom uit/ aan te zetten. Dat moet je plannen. Je plant dus de grijze stroom op de verwachte benodigde stroom (aan de hogere kant) - minimale groene stroom die geleverd wordt. Anders loop je een risico dat er niet voldoende stroom is. Dat is voor de consument al vervelend maar voor een ziekenhuis desastreus. Je zit dus met een piekbelasting wanneer er onverwacht een heldere winderige dag is.

Dit is puur mijn gok. Geen verdere kennis ervan dus ook ik ben benieuwd naar het echte verhaal.
 
Ik snap dit nog steeds niet, als we meer groene energie opwekken dan kunnen we minder grijze stroom opwekken, maar de totale hoeveelheid moet aardig gelijk blijven de komende jaren. Ik zou dit wel eens beter uitgelegd willen krijgen van de netbeheerder, omdat ik het gewoon erg vaag vind en de berekeningen met uitleg wel eens wil zien. (Puur uit interesse, niet omat ik ze niet geloof).

"De elektriciteitsvraag van de industrie neemt bij uitvoering van alle plannen toe met zo’n 85 terawattuur, te weten van 43 terawattuur nu naar 128 terawattuur in 2030."


Totale hoeveelheid gaat dus in ieder geval flink omhoog.
 
Mwa. Voor mij is het hem niet. Maar dat is natuurlijk ook gekleurd omdat ik het niet eens ben met zijn standpunt(en). Dus helemaal objectief sta ik er niet in.

Hij verteld dat stikstof helemaal geen probleem is maar zelfs nodig is als voedsel voor planten. Dat klopt maar dat is hetzelfde als ik tegen drenkelingen ga zeggen dat water helemaal niet erg is, de mens heeft het zelfs nodig om te overleven. Het klopt, maar wat water drinken om te overleven is wat anders dan met je hoofd onderwater gehouden te worden in de wc. (ik weet ook niet waarom het in de wc is.)
Kleine aanvulling hierop, het gaat ook om té. Stikstof is in principe geen probleem. Zelfs nodig. Maar té veel stikstof zorgt weer voor problemen o.a. verlies diversiteit.
Nog een water voorbeeld. Een glas water drinken is goed voor de mens, zelfs noodzakelijk. Té veel water drinken in een korte periode kan zorgen dat een mens overlijd. Té (zoals het woord al aangeeft) is altijd te slecht en er is gewoon té veel stikstof.
 
Deze vind ik wel heel sterk.

Bijzonder zwak. Roept wat over “eigenlijke bedoelingen”, zonder te benoemen wat. Wat is die andere agenda? Daar heeft ie het niet over. Hij houdt het vaag over een schimmige eindbestemming.
Stikstof is niet schadelijk. Is nodig. Ja dat klopt, maar een teveel is niet goed. Water is ook noodzakelijk, maar 2 meter water voor je huis is niet helemaal goed.
Hij heeft het over voedselvoorziening, maar rondom 80% is export. 80. Dus doen alsof we dan meer voedsel moeten importeren is een leugen. En dan kunnen we het over culturele landschappen hebben. Maar dan bestond Brabant uit keuterboertjes ipv een high-tech kenniscentrum, Limburg uit mijnbouw, in het oosten gingen we turf steken en Flevoland bestond helemaal niet. We vagen Almere van de kaart, want waar is de Zuyderzee gebleven?
De FvD verwijst naar leuke schilderijtjes uit de 19e eeuw. Of naar de “fijne” jaren ‘50. Ja fijn, die verhalen van mijn moeder over haar jeugd. Over bittere armoede, niet kunnen studeren wegens sociale en economische omstandigheden en verstikkende verzuiling.

Je kon wel veilig over straat!
Totdat mijnheer pastoor langs kwam.

Inhoudelijk erg zwak allemaal.
 
Bijzonder zwak. Roept wat over “eigenlijke bedoelingen”, zonder te benoemen wat. Wat is die andere agenda? Daar heeft ie het niet over. Hij houdt het vaag over een schimmige eindbestemming.
Stikstof is niet schadelijk. Is nodig. Ja dat klopt, maar een teveel is niet goed. Water is ook noodzakelijk, maar 2 meter water voor je huis is niet helemaal goed.
Hij heeft het over voedselvoorziening, maar rondom 80% is export. 80. Dus doen alsof we dan meer voedsel moeten importeren is een leugen. En dan kunnen we het over culturele landschappen hebben. Maar dan bestond Brabant uit keuterboertjes ipv een high-tech kenniscentrum, Limburg uit mijnbouw, in het oosten gingen we turf steken en Flevoland bestond helemaal niet. We vagen Almere van de kaart, want waar is de Zuyderzee gebleven?
De FvD verwijst naar leuke schilderijtjes uit de 19e eeuw. Of naar de “fijne” jaren ‘50. Ja fijn, die verhalen van mijn moeder over haar jeugd. Over bittere armoede, niet kunnen studeren wegens sociale en economische omstandigheden en verstikkende verzuiling.

Je kon wel veilig over straat!
Totdat mijnheer pastoor langs kwam.

Inhoudelijk erg zwak allemaal.
Vergeet vooral de mooie blauwe nummerborden niet, dat afschuwelijke geel tegenwoordig geeft Thierry hartezeer.
 
Vergeet vooral de mooie blauwe nummerborden niet, dat afschuwelijke geel tegenwoordig geeft Thierry hartezeer.
Terug naar de staartdeling op de FvD-school.
In het FvD-ziekenhuis mag, nee moet je verplicht een sigaar roken bij de geboorte van je kind. Krijgt ie weerstand van!
Heeft ie ook nodig want vaccineren is een programma van big pharma en dat is niet goed.
 
Terug naar de staartdeling op de FvD-school.
In het FvD-ziekenhuis mag, nee moet je verplicht een sigaar roken bij de geboorte van je kind. Krijgt ie weerstand van!
Heeft ie ook nodig want vaccineren is een programma van big pharma en dat is niet goed.
Zeker niet on de FvD te verdedigen en je hoeft me ook niet te overtuigen want ik ga niet stemmen. Maar hier laat toch zien dat Rutte ook niet de waarheid zegt? Heel de politiek is toch gewoon een leugen? Agema vond Gideon hier wel leuk haha.


 
Zeker niet on de FvD te verdedigen en je hoeft me ook niet te overtuigen want ik ga niet stemmen. Maar hier laat toch zien dat Rutte ook niet de waarheid zegt? Heel de politiek is toch gewoon een leugen? Agema vond Gideon hier wel leuk haha.


Psst.. dit was een bewuste mindfuck van Mark. De heliumnazi trapte erin...
 
Zeker niet on de FvD te verdedigen en je hoeft me ook niet te overtuigen want ik ga niet stemmen. Maar hier laat toch zien dat Rutte ook niet de waarheid zegt? Heel de politiek is toch gewoon een leugen? Agema vond Gideon hier wel leuk haha.


Ik zeg ook wel eens "van harte gefeliciteerd" terwijl het me eigenlijk geen ruk kan schelen.
Agema is óf blij vanwege een meme die ze op haar foon ziet, of moet lachen om het grapje van degene die in het bankje naast haar zit. Of, optie 3, ziet ze in wat voor eikel die Gideon is.
Maar ik hoef niemand te overtuigen. Als iemand op deze club wil stemmen, be my guest. Dat is een democratie. Ik mag die mensen dan weer uitlachen en de standpunten van de partij in twijfel trekken.
 
Zeker niet on de FvD te verdedigen en je hoeft me ook niet te overtuigen want ik ga niet stemmen. Maar hier laat toch zien dat Rutte ook niet de waarheid zegt? Heel de politiek is toch gewoon een leugen? Agema vond Gideon hier wel leuk haha.


Hier heeft ie hem inderdaad te pakken. Maar als ik flauw wil zijn zou ik zeggen dat het niet zo moeilijk om Rutte te betrappen op een leugen.

Het probleem is alleen dat hij hem "betrapt" op het liegen dat hij een boek wel of niet gelezen heeft. Dit heeft hij voorbereid (anders heeft hij die brief niet bij) en hier vraagt hij aandacht voor. Hij is een volksvertegenwoordiger en in onze tijd en van onze belastingcenten gaat hij hier aandacht aan besteden.

Stel je voor dat jij op je werk in een vergadering blootlegt hoe je directeur vaak snoepjes bij de Jamin uit de bakken snoept. Dat is vervelend gedrag wat je zeker niet van de directeur wil zien maar ik denk niet dat de rest op zou staan om voor je te klappen? Dit is een beetje hetzelfde.

Hij is in mijn ogen alleen maar aan het provoceren, shockeren en chaos te proberen veroorzaken terwijl hij niet met (uitgewerkte) oplossingen of standpunten komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan