Binnenlandse Politiek

Mijn punt is dat dit het neo liberale toch rechtse beleid is gezien de periode Balkenende waar de vvd steeds meer hun agenda erdoor gingen duwen. Het middenklasse probleem is een stuk breder. Bijvoorbeeld nul procent belasting op particulie vrije huur. Het uitkleden van de sociale voorzieningen van de onderklasse. Dat de klimaatagenda geld kost en tijd, klopt. Maar het bredere probleem is veel meer dan dat.
Dat klopt. Maar ik beschuldig GL dus op basis van hun partijprogramma, het door hen voorgestelde beleid. Niet op basis van het gevoerde regeringsbeleid in de afgelopen 20 jaar. Dat zou idioot zijn. Zoals je in mijn post kan lezen: "Nee, Ik vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat hun beleidsvoorstellen altijd leiden tot extra kosten voor met name de middeninkomens en lager."
Waarom belandt ik met jou altijd in dit soort discussies. Volgens mij is de post glashelder aangezien ik het heb over hun beleidsvoorstellen en niet over regeringsbeleid. De discussie ging ook over waarom ik GL een elitaire kutpartij vindt. Die ging niet over een breder probleem of over de klimaatagenda of over sociale voorzieningen. Daarover zijn we het in het algemeen wel eens.
Misschien betrek ik jou posts teveel op mezelf. Dat zou kunnen. If so, dan is dat een slechte gewoonte.

Anyway, wanneer zou dit kabinet vallen? Dat kan volgens mij nooit lang duren. Ze krijgen de ene oplawaai na de andere.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Dat klopt. Maar ik beschuldig GL dus op basis van hun partijprogramma, het door hen voorgestelde beleid. Niet op basis van het gevoerde regeringsbeleid in de afgelopen 20 jaar. Dat zou idioot zijn. Zoals je in mijn post kan lezen: "Nee, Ik vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat hun beleidsvoorstellen altijd leiden tot extra kosten voor met name de middeninkomens en lager."
Waarom belandt ik met jou altijd in dit soort discussies. Volgens mij is de post glashelder aangezien ik het heb over hun beleidsvoorstellen en niet over regeringsbeleid. De discussie ging ook over waarom ik GL een elitaire kutpartij vindt. Die ging niet over een breder probleem of over de klimaatagenda of over sociale voorzieningen. Daarover zijn we het in het algemeen wel eens.
Misschien betrek ik jou posts teveel op mezelf. Dat zou kunnen. If so, dan is dat een slechte gewoonte.

Anyway, wanneer zou dit kabinet vallen? Dat kan volgens mij nooit lang duren. Ze krijgen de ene oplawaai na de andere.
Voor het laatste: maakt niet uit, komt gewoon weer een kabinet Rutte dat op dezelfde weg doorgaat (problemen creëren en oplossingen vermijden)
En milieumaatregelen leiden tot extra kosten. Wat compleet logisch en te accepteren is. Als je een dikke erfenis erdoorheen gejaagd hebt kunt je ook niet verwachten dat de staat maar jouw te dure levensstijl blijft financieren.
En trouwens: als je de drukte op Schiphol ziet is er nog wel wat ruimte voor milieumaatregelen.
En als laatste noot: als je als leider van GL gewoon drie kinderen neemt, dan ben je milieutechnisch gewoon af.
 
Hangt behoorlijk van de gebruiker af. Genoeg mensen die hier wel veel aan hebben voor woon-werk verkeer?

Heel simpel voorbeeld tussen Amersfoort Centraal en Utrecht centraal rijden er alleen maar IC treinen in Nederland. Dan heb je dus al niets aan het 9 euro ticket...

In Duitsland is het treinverkeer heel anders ingericht, maar ik denk dat dit probleem dus ook genoeg zal opspelen in Duitsland.
 
Heel simpel voorbeeld tussen Amersfoort Centraal en Utrecht rijden er alleen maar IC treinen in Nederland. Dan heb je dus al niets aan het 9 euro ticket...
Deutsche bahn rijdt niet tussen Amersfoort en Utrecht dus ik vind t n vreemd voorbeeld. ;)

Op je aanvulling, de RE's dekken eigenlijk alles wel qua verbindingen, zolang je woont in hetzelfde bundesland als waar je werkt lijkt me dit gewoon n prima optie?

Daarbuiten ook wel maar op een reis van 1.5uur of meer maakt de extra reistijd van n RE tov IC(E) soms wel erg uit. Ik kan zelfs van hier naar de Nederlandse grens met RE's, maar dan moet ik wel op 30% meer reistijd of meer rekenen plus wat extra overstappen.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt. Maar ik beschuldig GL dus op basis van hun partijprogramma, het door hen voorgestelde beleid. Niet op basis van het gevoerde regeringsbeleid in de afgelopen 20 jaar. Dat zou idioot zijn. Zoals je in mijn post kan lezen: "Nee, Ik vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat hun beleidsvoorstellen altijd leiden tot extra kosten voor met name de middeninkomens en lager."
Waarom belandt ik met jou altijd in dit soort discussies. Volgens mij is de post glashelder aangezien ik het heb over hun beleidsvoorstellen en niet over regeringsbeleid. De discussie ging ook over waarom ik GL een elitaire kutpartij vindt. Die ging niet over een breder probleem of over de klimaatagenda of over sociale voorzieningen. Daarover zijn we het in het algemeen wel eens.
Misschien betrek ik jou posts teveel op mezelf. Dat zou kunnen. If so, dan is dat een slechte gewoonte.

Anyway, wanneer zou dit kabinet vallen? Dat kan volgens mij nooit lang duren. Ze krijgen de ene oplawaai na de andere.
Ik snap je redenering over gl niet trouwens, die zitten niet in de kabinetten toch? Dus dit verwijt kun je beter richting op de partijen die aan de macht zijn.
 
Ik snap je redenering over gl niet trouwens, die zitten niet in de kabinetten toch? Dus dit verwijt kun je beter richting op de partijen die aan de macht zijn.

Ik snap jouw vraag erover niet, want je hebt zelf het stukje dikgedrukt dat het hem dus niet om het regeringsbeleid gaat. :maniac:

Het programma van GL stoort hem, omdat het de pijn bij de verkeerde doelgroep legt en volgens mij, maar dat is een aanname, wat hem betreft niet hoort bij een partij als GL, die voor de zwakkeren zou moeten opkomen.
 
Ik snap jouw vraag erover niet, want je hebt zelf het stukje dikgedrukt dat het hem dus niet om het regeringsbeleid gaat. :maniac:

Het programma van GL stoort hem, omdat het de pijn bij de verkeerde doelgroep legt en volgens mij, maar dat is een aanname, wat hem betreft niet hoort bij een partij als GL, die voor de zwakkeren zou moeten opkomen.
Dan stem je geen gl. Makkelijk zat lijkt me. Ik trek het breder en zie al 20 jaar een neo liberaal afbraakbeleid onder leiding van het cda en daarna de vvd. Daar ligt het probleem van de tanende middenklasse. Maar ik had moeten weten dat dit het gl bashen was en een mening over het afbraakbeleid niet gewenst was. Prima, bewaar ik die voor een andere discussie
 
Dan stem je geen gl. Makkelijk zat lijkt me. Ik trek het breder en zie al 20 jaar een neo liberaal afbraakbeleid onder leiding van het cda en daarna de vvd. Daar ligt het probleem van de tanende middenklasse. Maar ik had moeten weten dat dit het gl bashen was en een mening over het afbraakbeleid niet gewenst was. Prima, bewaar ik die voor een andere discussie

Ik snap je ietwat gepikeerde conclusie ook weer niet. Waarom is een mening geven over het programma van GL meteen bashen? Waarom trekken we tegenwoordig alles meteen in termen als bashen en framen? Wat ik alleen probeerde uit te leggen is wat er volgens mij bedoeld werd met de post op zich, dan heeft het weinig zin om als reactie daarop meteen terug te kaatsen met een 'ja, maar zij van de regering dan'?

Misschien zit ik trouwens abuis, maar volgens mij is psverinamsterdam ook geen fan van onze regering hoor. :maniac:
 
Dan stem je geen gl. Makkelijk zat lijkt me. Ik trek het breder en zie al 20 jaar een neo liberaal afbraakbeleid onder leiding van het cda en daarna de vvd. Daar ligt het probleem van de tanende middenklasse. Maar ik had moeten weten dat dit het gl bashen was en een mening over het afbraakbeleid niet gewenst was. Prima, bewaar ik die voor een andere discussie
Sterker nog, die mening over het neo-liberalisme delen we voor de volle 100%. Ik zet alleen de teller op 30 jaar ipv 20 dus sinds 1990. Dit omdat de PvdA onder Kok en Bos destijds ook een enorme ommezwaai gemaakt hebben en vol in het neo-liberale kamp zaten.
 
Alleen regionale treinen, dus alle intercities doen niet mee. Wassen neus beleid.
Het gros van de mensen zal toch binnen een te behappen afstand van hun werk wonen en dus genoeg hebben aan een regionale trein. Die intercity is voor woon-werkverkeer een stuk minder interessant en dus zou ik het zeker geen wassen neus willen noemen. Het is niet zo dat het beleid is ingesteld om iedereen een leuke treinvakantie in eigen land te geven.
 
Heel simpel voorbeeld tussen Amersfoort Centraal en Utrecht centraal rijden er alleen maar IC treinen in Nederland. Dan heb je dus al niets aan het 9 euro ticket...

In Duitsland is het treinverkeer heel anders ingericht, maar ik denk dat dit probleem dus ook genoeg zal opspelen in Duitsland.
Maar nou zit je het Duitse beleid 1 op 1 op Nederland te plakken. Als we iets dergelijks in Nederland invoeren dan hou je toch rekening met die andere omstandigheden? Want zo kan je wel op elke slak een pak zout leggen. Bovendien worden maatregelen nooit in isolatie ingevoerd. Je zult altijd met de specifieke omstandigheden rekening moeten houden. wat jij doet is uitgesproken flauw en zo komen we nooit een stap verder.
 
Sterker nog, die mening over het neo-liberalisme delen we voor de volle 100%. Ik zet alleen de teller op 30 jaar ipv 20 dus sinds 1990. Dit omdat de PvdA onder Kok en Bos destijds ook een enorme ommezwaai gemaakt hebben en vol in het neo-liberale kamp zaten.
Daar is de PvdA ook terecht op afgerekend daarna. En de tweede keer toen men met de vvd ging regeren. PvdA zou bij uitstek de partij moeten zijn die opkomt voor de minima en arbeiders
 
En opnieuw trekt een expert, een oud directeur van het Philips pensioenfonds ditmaal, aan de bel. John Ruben in de Stentor - digitale versie- waarschuwt ook als zoveelste kenner, voor de volgende wandaad van de kabinetten Rutte. Het huidige pensioenstelsel wil men vervangen door een nieuw, waar alleen werkgevers baat bij hebben.
Niet voor mezelf maar wel voor de vele jongere mede-forummers hier geef ik die waarschuwing bij deze door. (Ik denk dan aan veertigers, vijftigers, dus veel jonger dan 75 ;))
Jullie bent uiteraard veel bezig met je (te) drukke werk, je relatie, je (kleine) kinderen en ga zo maar door.
Ook wij ouderen waren op jullie leeftijd niet erg geinteresseerd in pensioenen.
Maar pas op; je wordt er in geluisd door onze overheid en als je niet op korte termijn massaal in actie komt om onze slapende Tweede Kamerleden nog net op tijd wakker te schudden, zit je straks , als het te laat is, op de blaren.
 
Om te voorkomen dat ons land straks helemaal radeloos, redeloos, reddeloos verloren gaat , nog erger dan in 1672, stel ik voor dat ministers alvorens nog publiekelijk plannetjes te mogen uiten, eerst een psychologische test moeten afleggen. Om te zien hoe wereldvreemd men inmiddels rond het torentje op het Binnenhof is geworden..
Dan kan in het geval van minister van Gennip de uitslag luiden dat men haar een week vakantie aanraadt in een Franse banlieue.
Zij , als ze het overleeft, iets wijzer, wij verlost van stupide ideetjes. Win-win situatie heet dat tegenwoordig, geloof ik.
 
Om te voorkomen dat ons land straks helemaal radeloos, redeloos, reddeloos verloren gaat , nog erger dan in 1672, stel ik voor dat ministers alvorens nog publiekelijk plannetjes te mogen uiten, eerst een psychologische test moeten afleggen. Om te zien hoe wereldvreemd men inmiddels rond het torentje op het Binnenhof is geworden..
Dan kan in het geval van minister van Gennip de uitslag luiden dat men haar een week vakantie aanraadt in een Franse banlieue.
Zij , als ze het overleeft, iets wijzer, wij verlost van stupide ideetjes. Win-win situatie heet dat tegenwoordig, geloof ik.
Spreekt het helpen van jongeren met een achterstand jou als ex-leraar niet aan?
 
Spreekt het helpen van jongeren met een achterstand jou als ex-leraar niet aan?
Zoals je kunt zien uit mijn post over het aanstaande pensioendrama zit er nog steeds iets van een leraar in me, die jongere mensen graag wijzer wil maken. ;)
Maar om bij het - gelukkig in de tweede kamer afgeschoten - dwaze plan van minister van Gennip te spreken van "achtergestelde jeugd" , lijkt me verhullend taalgebruik.
Iets waar we in ( parlementair )Nederland en haar media heel goed in zijn.
Me dunkt dat we eerst maar eens moeten kijken naar al die jeugd en volwassenen in eigen land, achtergesteld of niet , die nog aan werk geholpen kunnen c.q moeten worden.
 
Zoals je kunt zien uit mijn post over het aanstaande pensioendrama zit er nog steeds iets van een leraar in me, die jongere mensen graag wijzer wil maken. ;)
Maar om bij het - gelukkig in de tweede kamer afgeschoten - dwaze plan van minister van Gennip te spreken van "achtergestelde jeugd" , lijkt me verhullend taalgebruik.
Iets waar we in ( parlementair )Nederland en haar media heel goed in zijn.
Me dunkt dat we eerst maar eens moeten kijken naar al die jeugd en volwassenen in eigen land, achtergesteld of niet , die nog aan werk geholpen kunnen c.q moeten worden.
Er is sowieso een tekort aan arbeidskrachten. Dus daar moet iets aan gedaan worden. Dat lukt niet met de thuiszitters.
 
Zoals je kunt zien uit mijn post over het aanstaande pensioendrama zit er nog steeds iets van een leraar in me, die jongere mensen graag wijzer wil maken. ;)
Maar om bij het - gelukkig in de tweede kamer afgeschoten - dwaze plan van minister van Gennip te spreken van "achtergestelde jeugd" , lijkt me verhullend taalgebruik.
Iets waar we in ( parlementair )Nederland en haar media heel goed in zijn.
Me dunkt dat we eerst maar eens moeten kijken naar al die jeugd en volwassenen in eigen land, achtergesteld of niet , die nog aan werk geholpen kunnen c.q moeten worden.
met 133 banen per 100 werkelozen hou je op het moment dat je iedereen aan het werk hebt nog een banenoverschot. Overigens is het halen van jongeren uit de sloppenwijken van Parijs daar volgens mij niet een oplossing voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan