Binnenlandse Politiek

Op zich is het politieke systeem sws niet echt een systeem van openheid. Ondanks dat mensen dit altijd ambiëren merk je dat het in praktijk toch vaak gesloten blijft. Ook mede doordat openheid vaak de peilingen schaad.

Maar als ik kijk naar eventueel andere kandidaten: Kaag, Klaver, Wilders, Hoekstra etc. (even los van peilingen). Word ik daar niet echt enthousiast van. Ik denk dat we soort gelijke praktijken krijgen (ten slotte, probeert Rutte juist ook veel dingen goed te praten die fout gaan onder andere instanties). Binnen de VVD zie ik wel een aantal bekwame mensen. Maar veel zijn er van extremer dan Rutte of minder verbindend (ja dat voelt raar om te zeggen na deze avonden). Dus of het dan beter word.

Maar het is niet aan de tweede kamer om alles te bepalen. Dat is aan de kiezer. Die heeft zowel voor dit D66 als VVD gekozen. De tweede kamer is er dan om te zorgen dat ze dit goed uitvoeren. De tweede kamer haalt dan terecht uit dat dit niet onder 'openheid' valt. Dat is gewoon een terecht kritiek punt. Ik vind dat de partijen die dit (mis)bruiken voor een motie van wantrouwen niet aan hen.

Maar goed jij mag natuurlijk wel voor een motie van wantrouwen staan.
Ik sta nergens voor. Ik heb mij twee decennia geleden al lang en breed afgekeerd van de politiek. Juist vanwege alle kiezersbedrog, halve waarheden en hele leugens. Aanleding was de campagne voor een aanpassing in de Europese grondwet. De campagne die voorstanders voerden nam de kiezer totaal niet serieus. We zouden teruggaan naar de gaarkeukens van de jaren 30 en naar een nieuwe wereldoorlog. Als je je kiezer niet fatsoenlijk kan voorlichten en niet serieus neemt, dan doe ik daar niet aan mee en dan zoek je het maar uit. Ik leef mijn leventje. En het enige wat ik doe mbt overheid is mijn belastingen betalen omdat ik anders problemen krijg. Verder een dikke middelvinger.
Daar komt bij dat er geen enkele partij is waar ik mij door vertegenwoordigd zou voelen. Daar heb ik het eerder al eens over gehad. Ik ben links-libertarier. Een stroming die je meer in Amerika dan in Europa ziet.
Ik vindt de Nederlandse democratie een schijndemocratie. Als het over echt belangrijke zaken gaat, worden die nog altijd door de achterkamertjes bekokstoofd. En dan is er nog een EU die zichzelf belangrijker vindt dan enig lidstaat. En waarvoor gans het politieke spectrum, met uitzondering van de racistische PVV en FvD diep buigt. Allemaal pro-Europa.
Het is hier niet mijn land, niet mijn stelsel, niet mijn partijen.
 
Ik sta nergens voor. Ik heb mij twee decennia geleden al lang en breed afgekeerd van de politiek. Juist vanwege alle kiezersbedrog, halve waarheden en hele leugens. Aanleding was de campagne voor een aanpassing in de Europese grondwet. De campagne die voorstanders voerden nam de kiezer totaal niet serieus. We zouden teruggaan naar de gaarkeukens van de jaren 30 en naar een nieuwe wereldoorlog. Als je je kiezer niet fatsoenlijk kan voorlichten en niet serieus neemt, dan doe ik daar niet aan mee en dan zoek je het maar uit. Ik leef mijn leventje. En het enige wat ik doe mbt overheid is mijn belastingen betalen omdat ik anders problemen krijg. Verder een dikke middelvinger.
Daar komt bij dat er geen enkele partij is waar ik mij door vertegenwoordigd zou voelen. Daar heb ik het eerder al eens over gehad. Ik ben links-libertarier. Een stroming die je meer in Amerika dan in Europa ziet.
Ik vindt de Nederlandse democratie een schijndemocratie. Als het over echt belangrijke zaken gaat, worden die nog altijd door de achterkamertjes bekokstoofd. En dan is er nog een EU die zichzelf belangrijker vindt dan enig lidstaat. En waarvoor gans het politieke spectrum, met uitzondering van de racistische PVV en FvD diep buigt. Allemaal pro-Europa.
Het is hier niet mijn land, niet mijn stelsel, niet mijn partijen.
Ik bedoelde meer als in eens zijn met de motie. Niettemin vond ik het een interessant betoog van jou visie om te lezen.
 
Dat de toon na het zoveelste incident veranderd omdat Rutte het zelf allemaal niet zo serieus lijkt te nemen is niet vreemd.
Dat is jouw aanname
Rutte mag gewoon een weerwoord bieden. En hij raakte een gevoelige snaar gezien de reactie van onder meer Vd Plas 'ik sta op zenden en luister niet naar wat Rutte zegt anders kan ik m'n filmpje niet maken ' van de bbb
 
Laatst bewerkt:
Het is een quote van jou in deze post, want Rutte wil kijken naar het Noorse model en dat staat in het citaat, maar ook daaruit blijkt weer dat het niet zijn eigen idee was.

"Dassen (Volt) oppert of het voorbeeld van Noorwegen kan worden gevolgd, waar wekelijks de telefoons van ministers worden uitgelezen en data op een goede manier worden gearchiveerd. De premier ziet dit als mogelijkheid, maar noemt het ook "technisch complex". Hij zegt toe breder te bekijken hoe het vierogenprincipe kan worden toegepast bij het selecteren van te bewaren chatberichten."
Uhu, technisch complex. Dat hoor je vaak van ministers enzo. Toen de jeugdzorg bezuinigingen kritisch onder de loep werden genomen was het ook 'technisch complex' om bepaalde belastingen op andere fronten in te zetten. Alle ideeën van de oppositie worden afgedaan als 'technisch complex', maar die zijn net zo complex als de eigen ideeen van het kabinet. Alleen het een is eigen beleid, het ander niet.

Het Noorse systeem is helemaal niet zo complex. Het is een stukje software dat op een telefoon gezet wordt en automatisch berichten archiveert. De parameters daarvan kun je vaststellen in de software. Daarmee kun je bijv. bepaalde telefoonnummers uitsluiten van archivering (zoals de moeder van Mark R.). Het enige dat je nodig hebt is een ambtenaar van AZ die dit monitort.

Ik sta nergens voor. Ik heb mij twee decennia geleden al lang en breed afgekeerd van de politiek. Juist vanwege alle kiezersbedrog, halve waarheden en hele leugens. Aanleding was de campagne voor een aanpassing in de Europese grondwet. De campagne die voorstanders voerden nam de kiezer totaal niet serieus. We zouden teruggaan naar de gaarkeukens van de jaren 30 en naar een nieuwe wereldoorlog. Als je je kiezer niet fatsoenlijk kan voorlichten en niet serieus neemt, dan doe ik daar niet aan mee en dan zoek je het maar uit. Ik leef mijn leventje. En het enige wat ik doe mbt overheid is mijn belastingen betalen omdat ik anders problemen krijg. Verder een dikke middelvinger.
Daar komt bij dat er geen enkele partij is waar ik mij door vertegenwoordigd zou voelen. Daar heb ik het eerder al eens over gehad. Ik ben links-libertarier. Een stroming die je meer in Amerika dan in Europa ziet.
Ik vindt de Nederlandse democratie een schijndemocratie. Als het over echt belangrijke zaken gaat, worden die nog altijd door de achterkamertjes bekokstoofd. En dan is er nog een EU die zichzelf belangrijker vindt dan enig lidstaat. En waarvoor gans het politieke spectrum, met uitzondering van de racistische PVV en FvD diep buigt. Allemaal pro-Europa.
Het is hier niet mijn land, niet mijn stelsel, niet mijn partijen.
De EU is ook belangrijker dan enig lidstaat in deze globalistische wereldeconomie. Denk je dat we als Nederland kunnen opboksen tegen China, USA en Rusland? Als (verenigd) EU maken we in ieder geval nog een beetje kans.. Als Nederland sancties heft tegen Rusland gaat dat nauwelijks helpen..

Dat we als EU zijnde niet goed samenwerken en de EU daarom niet altijd even goed functioneert is evident. Daarom moeten we zo snel mogelijk af van dat vetorecht van elk lidstaat bijvoorbeeld. De EU kan enorm veel betekenen voor Nederland, maar heeft wel een hervorming nodig.
 

giphy.gif
 
Wat een gaaf land... Jarenlang Rutte-beleid heeft het volgende opgeleverd: (en dan hebben ze het niet eens over zaken als de toeslagenaffaire, Sywerd, de ”verhuizing” van de marinierskazerne, het cultuurbeleid, etc)

 
Wat een gaaf land... Jarenlang Rutte-beleid heeft het volgende opgeleverd: (en dan hebben ze het niet eens over zaken als de toeslagenaffaire, Sywerd, de ”verhuizing” van de marinierskazerne, het cultuurbeleid, etc)


En Mark R. maar alles weglachen...
 
Is iemand hier een witte man? Jullie mogen nergens meer op solliciteren. Offeh, solliciteren mag wel maar aangenomen worden niet.

GL.png
Het is dat ik niet stem en zeker niet de elitaire kutpartij Groen Links (niet te verwarren met die andere elitaire kutpartij D'66 of die partij die helemaal nergens meer bij hoort, PvdA). Dit soort uitspraken hadden mij anders snel richting FvD fedreven. En ja, ik ben een witte man. Goddank zit ik in de ziektewet en hoef ik niet meer te solliciteren.
 
Is iemand hier een witte man? Jullie mogen nergens meer op solliciteren. Offeh, solliciteren mag wel maar aangenomen worden niet.

Bekijk bijlage 4621
Het is dat ik niet stem en zeker niet de elitaire kutpartij Groen Links (niet te verwarren met die andere elitaire kutpartij D'66 of die partij die helemaal nergens meer bij hoort, PvdA). Dit soort uitspraken hadden mij anders snel richting FvD fedreven. En ja, ik ben een witte man. Goddank zit ik in de ziektewet en hoef ik niet meer te solliciteren.
De keuze voor deze witte man is wel opmerkelijk. Maar das niet omdat ie witte man is, maar meer omdat andere personen binnen de partij veel meer voorkeursstemmen hadden laatste verkiezingen en daarmee meer de achterban vertegenwoordigen.
 
De keuze voor deze witte man is wel opmerkelijk. Maar das niet omdat ie witte man is, maar meer omdat andere personen binnen de partij veel meer voorkeursstemmen hadden laatste verkiezingen en daarmee meer de achterban vertegenwoordigen.

Het moet gaan om kwaliteit niet om wie de meeste stemmen krijgt. Ene verdonk kreeg ooit ook meer stemmen dan Rutte en is godzijdank nooit premier geworden. Daarnaast kots ik op de de kop, waarom kijken we alleen naar zijn kleur en niet zijn kwaliteiten. :sick::sick: .

Een fractievoorzitter moet veel meer kunnen dan stemmen binnenharken.
 
Het moet gaan om kwaliteit niet om wie de meeste stemmen krijgt. Ene verdonk kreeg ooit ook meer stemmen dan Rutte en is godzijdank nooit premier geworden. Daarnaast kots ik op de de kop, waarom kijken we alleen naar zijn kleur en niet zijn kwaliteiten. :sick::sick: .

Een fractievoorzitter moet veel meer kunnen dan stemmen binnenharken.
Volgens mij hoeft hij/zij helemaal geen stemmen binnen te harken.
 
Is iemand hier een witte man? Jullie mogen nergens meer op solliciteren. Offeh, solliciteren mag wel maar aangenomen worden niet.

Bekijk bijlage 4621
Het is dat ik niet stem en zeker niet de elitaire kutpartij Groen Links (niet te verwarren met die andere elitaire kutpartij D'66 of die partij die helemaal nergens meer bij hoort, PvdA). Dit soort uitspraken hadden mij anders snel richting FvD fedreven. En ja, ik ben een witte man. Goddank zit ik in de ziektewet en hoef ik niet meer te solliciteren.
Dus je vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat ze een witte man als fractievoorzitter kiezen? :unsure:
 
Dus je vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat ze een witte man als fractievoorzitter kiezen? :unsure:
Nee, Ik vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat hun beleidsvoorstellen altijd leiden tot extra kosten voor met name de middeninkomens en lager.
 
Overigens kunnen we qua beleid vaak beter aansluiten bij Duitsland. Waar we hier de vervuilers belonen met accijnsverlagingen op brandstof en subsidie op electrische auto's, daar maakt Duitsland het openbaar vervoer enorm goedkoop. Negen euro per maand, onbeperkt. Ja dan moet dat openbaar vervoer er wel zijn maar ook daar kun je op sturen.
 
Dat de middenklasse wordt uitgezogen zien we al 20 jaar. Dat heeft niet zoveel met gl te maken.
Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg wel dat als je het partijprogramma van die club doorneemt, het boordevol milieumaatregelen staat. De meeste daarvan kosten de middenklasse en lager alleen maar geld. Ik zie niet hoe je dit kan lezen alsof ik zeg dat GL de middenklasse al 20 jaar uitzuigt. Dat is een toevoeging die van jou komt.
 
Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg wel dat als je het partijprogramma van die club doorneemt, het boordevol milieumaatregelen staat. De meeste daarvan kosten de middenklasse en lager alleen maar geld. Ik zie niet hoe je dit kan lezen alsof ik zeg dat GL de middenklasse al 20 jaar uitzuigt. Dat is een toevoeging die van jou komt.
Mijn punt is dat dit het neo liberale toch rechtse beleid is gezien de periode Balkenende waar de vvd steeds meer hun agenda erdoor gingen duwen. Het middenklasse probleem is een stuk breder. Bijvoorbeeld nul procent belasting op particulie vrije huur. Het uitkleden van de sociale voorzieningen van de onderklasse. Dat de klimaatagenda geld kost en tijd, klopt. Maar het bredere probleem is veel meer dan dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan