Binnenlandse Politiek

Jazeker. Dit zijn alleen maar persoonlijke gegevens e.d.
Typisch.
Ik meen me te herinneren dat Pieter en Renske destijds hele pagina's onleesbaar aantroffen.
Wat moeten er toch veel prive gegevens in rapportages van de overheid staan. :unsure:
Geloof je echt dat er niets wordt achtergehouden?
En de tegenwerking - men moet vaak lang "zeuren" - is ook het gevolg van privacy wetgeving?
 
Stemgedrag bekijken. Kost veel tijd, dus weinigen doen het. Helaas. Dit zegt zoveel meer dan een partijprogramma.

Je bedoelt de kern die ik volgens jouw interpretatie naar voren bracht.
Niet wat mijn bedoeling was zoals ik nog eens extra aan je uitlegde.
Niks zijpaadjes dus, maar zo ontkom je wederom aan het geven van een eigen mening.
Prima, het zij zo.
Mijn mening over een lokale kwestie op basis van 1 artikel is verre van interessant.
 
Volgens mij heb je het artikel niet gelezen. Een gemeente wordt bestuurd door het college van BenW.
En voorts kun je zien hoe de gemeenteraad reageert op dit soort overheidsfraude.
Dus...
Er worden x-duurzame woningen gebouwd, deels voor verhuur en deels voor koop? Vanwege verwachte/mogelijke grote belangstelling worden de woningen via loting aangeboden aan geinteresseerden. Voorafgaand aan deze loting en toewijzing blijken er al drie huizen te zijn vergeven; twee aan kinderen van de architect en 1 aan een zoon van deze wethouder. Er rijzen vragen op of er integer gehandeld is. (En zelfs als de geciteerde ambtenaar die zich voelt misgequote gelijk heeft, en er uiteindelijk minder belangstellenden waren en er niet via loting is toegekend, blijft de gang van zaken daarmee ten dele fout?). De overige raadspartijen en burgemeester vragen een rapport aan, de vraag is nu of dit rapport onafhankelijk genoeg was of dat ermee is gerommeld. Volgens de beschuldigde en nu twee ambtenaren zijn de aanklachten ongegrond en is het rapport vervalst. De vraag is of dit klopt. Rechtzaken lopen nog. Ergens lijkt het me ook wat sterk dat n landelijke onafhankelijke consultancy voor betrouwbaarheidsonderzoeken (firma Necken van Naem) hun eindrapport vervalst, dat zou dan imo een doodzonde moeten zijn en ze een hoop opdrachtgevers moeten kostten. Voor een zaak die (excuus voor de mensen die er wonen) eigenlijk weinig mensen interesseert. En laat ik het zo zeggen; als ik de manier van formuleren van de beklaagde wethouder afzet tegen de casus zoals ik hem via andere bronnen las - dan krijg ik ook een indruk dat de zaak rommelt en er mogelijk wel degelijk terechte gronden waren. Temeer ook aangezien vastgoed en bouwen in deze man zijn portefuille vielen: eigen woorden. Dus.... tot een rechter zich in alles inleest en zich uitspreekt - vind ik je geroep om overheidsfraude vanuit de gemeenteraad hier op zijn minst veel te voorbarig en eerlijk gezegd nogal ergerlijk. Kom maar terug als de rechter zich heeft uitgesproken. Of je wel of niet gelijk krijgt (dat de raad fout zit) doet er overigens niet echt toe: je roept imo wel weer erg voorbarig en zonder goede argumentatie de conclusie dat de macht niet deugt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de beschuldigde en nu twee ambtenaren zijn de aanklachten ongegrond en is het rapport vervalst. De vraag is of dit klopt.
Als twee ambtenaren zo duidelijk onder ede in de rechtszaal verklaren dat er gerommeld is met hun verklaringen, zij daarnaast zeggen intimiderend te zijn toegesproken en geheimhouding hierover moesten bewaren, vraag ik me af waarom jij aan zo'n verklaring twijfelt?
Dus.... tot een rechter zich in alles inleest en zich uitspreekt - vind ik je geroep om overheidsfraude vanuit de gemeenteraad hier op zijn minst veel te voorbarig en eerlijk gezegd nogal ergerlijk.
Je hebt gelijk dat ik de term fraude zou moeten veranderen in het vermoeden van fraude. Dat geef ik je.
Anderzijds meen ik voldoende klokkenluiderszaken te hebben bestudeerd in de loop der jaren om met meer scepsis naar officiele verklaringen van de overheid - of grote firma's-te kijken dan naar de verklaring van de klokkenluider. Die zonder de steun van dure en gewiekste advocaten er toch echt vaak slecht vanaf komt.
In tegenstelling tot degenen die verantwoordelijk zijn voor de aangekaarte situatie.
Maar nogmaals; we zullen afwachten hoeveel of hoe weinig er in dit geval gerotzooid is met verklaringen op papier. Dat zoals bekend geduldig is.
 
+ meningen, vergeet dat niet.

p.s. ben jij al eens gewobt?
Nope. Ik weet ook niet of die kans groot is bij projectenwerk, en geen beleid.
Typisch.
Ik meen me te herinneren dat Pieter en Renske destijds hele pagina's onleesbaar aantroffen.
Wat moeten er toch veel prive gegevens in rapportages van de overheid staan. :unsure:
Geloof je echt dat er niets wordt achtergehouden?
En de tegenwerking - men moet vaak lang "zeuren" - is ook het gevolg van privacy wetgeving?
En meningen, zoals Der Jaufe zegt. En daarvan is allang bekend dat dat lakken verkeerd is gegaan. Dat wil niet zeggen dat dit altijd zo gebeurt.
 
Nope. Ik weet ook niet of die kans groot is bij projectenwerk, en geen beleid.

En meningen, zoals Der Jaufe zegt. En daarvan is allang bekend dat dat lakken verkeerd is gegaan. Dat wil niet zeggen dat dit altijd zo gebeurt.
Ik ben gewobt in het kader van een project. Hangt ook sterk af van het maatschappelijke draagvlak cq. impact van een project.

Gaat dan natuurlijk wel om de communicatie met een overheidsinstantie, mailverkeer tussen mij en bv een projectontwikkelaar is niet WOBbaar.
 
De lokale Hitler...

FMWYC2SXMAEIR59
 
Terug
Bovenaan Onderaan