Binnenlandse Politiek

Zojuist heb ik gekeken naar de VPRO uitzending Sander en de kloof.
Die zo schrijnend weergeeft wat er mis is met de overheid in dit land dat ik nog bozer ben geworden dan afgelopen zondagmiddag.
En dat wil wat zeggen. :)
Van mij hier dus nog geen rechtstreeks commentaar over Job en Melanie of de lieden die verantwoordelijk zijn voor het in stand houden van
deze wantoestanden.
Maar wel een vraagje;
Kan deze documentaire niet eens gedraaid worden in de Tweede Kamer in plaats van de debatten over van alles en nog wat of het huichelachtig
vragen van applaus voor mensen in de zorg die ook slachtoffer zijn van dit overheidsfalen?
Wellicht de film twee keer vertonen voor VVDers die moeite zullen hebben er iets in te herkennen?
 
Zojuist heb ik gekeken naar de VPRO uitzending Sander en de kloof.
Die zo schrijnend weergeeft wat er mis is met de overheid in dit land dat ik nog bozer ben geworden dan afgelopen zondagmiddag.
En dat wil wat zeggen. :)
Van mij hier dus nog geen rechtstreeks commentaar over Job en Melanie of de lieden die verantwoordelijk zijn voor het in stand houden van
deze wantoestanden.
Maar wel een vraagje;
Kan deze documentaire niet eens gedraaid worden in de Tweede Kamer in plaats van de debatten over van alles en nog wat of het huichelachtig
vragen van applaus voor mensen in de zorg die ook slachtoffer zijn van dit overheidsfalen?
Wellicht de film twee keer vertonen voor VVDers die moeite zullen hebben er iets in te herkennen?
Ja hoor, dat kan.
 
Meestal de laatste vrijdag voor de vakantie, als t mag van juf Vera.
Als alle 150 man aan juf Vera zouden vragen om de film van Sander en een debat over dit overheidsfalen of de mentaliteit van Job en Melanie en of verzorgend personeel niet meer verdient dan applaus zodat ze na het afschaffen van de vrije sector ook een huis(je) kunnen kopen , dan moet dat te regelen zijn , los van juf Vera.
Maar ja, willen alle 150 wel een discussie over gebrek aan moraal, gebrek aan fatsoen en de onwil om de vrije sector af te schaffen?
Ik kan zo een aantal kamerleden noemen die die dag niet in de Tweede Kamer aanwezig willen zijn. :(
 
Laatst bewerkt:
Basisbeurs komt terug, maar mensen die die basisbeurs niet hebben gekregen, ktijgen maar 1000 euro korting op hun studieschuld of een voucher. Hard gelach als je je best gedaan hebt om zo min mogelijk te lenen. Bovendien staat 1000 euro totaal niet in verhouding met een basisbeurs.

Hiermee staat de poltiek echt totaal buiten de wereld. Hebben ze überhauot gesproken met studenten? Het is echt absurd.

De politiek steekt nu gewoon een grote middelvinger naar een grote groep mensen. En de mensen die alles beslissen hebben zelf wel lekker een basisbeurs gehad.
 
Basisbeurs komt terug, maar mensen die die basisbeurs niet hebben gekregen, ktijgen maar 1000 euro korting op hun studieschuld of een voucher. Hard gelach als je je best gedaan hebt om zo min mogelijk te lenen. Bovendien staat 1000 euro totaal niet in verhouding met een basisbeurs.

Hiermee staat de politiek echt totaal buiten de wereld. Hebben ze überhaupt gesproken met studenten? Het is echt absurd.

De politiek steekt nu gewoon een grote middelvinger naar een grote groep mensen. En de mensen die alles beslissen hebben zelf wel lekker een basisbeurs gehad.
Met 'Hard gelach' :lmao: zul je wel hard gelag bedoelen. ;) :ROFL:
 
Basisbeurs komt terug, maar mensen die die basisbeurs niet hebben gekregen, ktijgen maar 1000 euro korting op hun studieschuld of een voucher. Hard gelach als je je best gedaan hebt om zo min mogelijk te lenen. Bovendien staat 1000 euro totaal niet in verhouding met een basisbeurs.

Hiermee staat de poltiek echt totaal buiten de wereld. Hebben ze überhauot gesproken met studenten? Het is echt absurd.

De politiek steekt nu gewoon een grote middelvinger naar een grote groep mensen. En de mensen die alles 01beslissen hebben zelf wel lekker een basisbeurs gehad.
Het is nogal wat om als jongere zo'n EUR 14K mis te lopen, en dat in een tijd met onbetaalbare woningen en flexcontracten. Maar los van dat is het afschaffen van de basisbeurs bij veel studenten slechts een van de meerdere oorzaken van hun studieschuld. Er zijn genoeg studenten die geen benul van geld hebben. Heb meerdere verhalen gehoord over studenten die niet eens wisten dat ze recht hadden op aanvullende beurs of zorgtoeslag. En nog veel vaker meegemaakt dat studenten geld uitgaven alsof ze een goedbetaalde baan hadden. Het is veel te makkelijk/laagdrempelig om grote bedragen te lenen. Vind het ook maar vreemd dat er op de middelbare school nauwelijks aandacht wordt geschonken aan financiële educatie.
 
Het is nogal wat om als jongere zo'n EUR 14K mis te lopen

Als je niet thuiswonend bent, anders is het 5k. Dat is nogal een verschil. Voor mijn studie toendertijd ben ik ook een schuld van 20k aangegaan en heb ik mijn spaargeld (allemaal zelf bij elkaar gewerkt) opgezopen...

En de bedragen die ik lees van de schulden laten mij stijl achterover slaan, net zoals mensen die er 8 jaar over doen ipv 4 jaar. Er is heel wat mis met de generatie zonder discipline.

Edit we zeggen hetzelfde.
 
Oke het is inderdaad niet goed dat sommige studenten zoveel uitgeven, maar er zijn genoeg studenten die wel om kunnen gaan met geld. Maar het is gewoon een beetje oneerlijk om eerst basisbeurs af te schaffen, terwijl toendertijd al gewaarschuwd werd dat dat geen goed idee zou zijn, om vervolgens de basisbeurs weer terug te laten keren, zonder de mensen te compenseren die daar last van hebben gehad.
 
Volt komt met een verdere verklaring waar vooralsnog niets duidelijker van wordt

 
Volt komt met een verdere verklaring waar vooralsnog niets duidelijker van wordt

Ze schijnt een dickpic naar Marc Overmars gestuurd te hebben.
 
Voor hen die nog vertrouwen hebben in de overheid;
In het ED van vandaag - ook digitaal bij regio de Peel- het zoveelste geval van list en bedrog, ditmaal door de burgemeester van Someren.
Goed om even aan te denken als we volgende maand gaan stemmen voor de gemeenteraden.
Wat een smeerlapperij om verklaringen van ambtenaren te veranderen en hen intimiderend zwijgplicht op te leggen.
 
Volt komt met een verdere verklaring waar vooralsnog niets duidelijker van wordt

Gundogan schrijft op twitter dat ze zelf dus ook niet weet wat het punt is en wat ik dan niet snap is waarom ze dit niet gewoon met haar zelf hebben besproken. Voordat je meteen een pb eruit stuurt. Als Wilders een partijpooier als Graus beschermt (die toch wel wat ergers heeft gedaan) waarom zou je als Volt dan roomser als de paus moeten zijn door m.i. onnodig snel een pb eruit te gooien.. niet handig gedaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan