Binnenlandse Politiek

Dom, jezelf verlagen tot t niveau van die mafketels. Antifa had dit niet moeten doen.
Als het antifa is.. zou me niets verbazen dat dit een geplande actie is vanuit de partij zelf om reuring te creëren. Oude methodes zeg maar..
 
Als het antifa is.. zou me niets verbazen dat dit een geplande actie is vanuit de partij zelf om reuring te creëren. Oude methodes zeg maar..
Zoals Antifa die het capitool bestormde... Nee, dit was gewoon Antifa, niet vreemd dat ze het doen, wel dom wat mij betreft.
 
Ik volg jullie wat meer op afstand, maar kwam de namenlijst tegen voor het (beoogde nieuwe kabinet). Wat dingetjes die me opvielen:

Robert Dijkgraaf als beoogde minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Lijkt me een goede keuze..! Heb hem een paar keer gezien/gesproken op symposia en conferenties/lezingen en echt een prima vent met brede interesse. Wel echt een wetenschapper imo, dus hoop dat hij Politiek zijn weg kan vinden, waarin je woorden gemakkelijk uit hun verband worden getrokken en er weinig tijd voor nuance lijkt te zijn in debatten. Vind ergens wel vreemd dat ook hij dus de cultuursector in de portefuille krijgt. Zou gezien de huidige problemen met steun en lockdowns een andere indeling hiervoor niet logischer geweest zijn?

Dat Ollengren Terugkeert als beoogd minister Defensie vind ik een zeer opmerkelijke keuze, ik vind haar persoonlijk wel een prettig persoon maar defensie lijkt me weinig met haar ervaring en eerdere posten te maken te hebben?

Staghouwer (Landbouw/Natuur voedselveiligheid; goede dingen gedaan in de Groningse politiek) had ik veel liever op Klimaat en energie gezien (ipv Jetten), gezien zijn eerdere werk voor met name de aarbevingsschades in Groningen. Benieuwd of het met een niet CDA-er (Slaghouwer is CU) op landbouw eindelijk gaat lukken wat meer te verduurzamen.

Dat Eric van de Burg (als wethouder in Amsterdam o.a. Schiphol al sinds 2010 in de portefuille) die in het verleden als VVD-er ooit zei: "Hoe meer azielzoekers hoe beter" nu de post als minister van Migratiezaken krijgt is zeer opmerkelijk. Dat is natuurlijk gegarandeerd de komende rel voor eind Januari, als hij daarop zal worden aangevallen vanuit de rechterkant van de oppositie, en vermoedelijk dan de eerste die weer vertrekt? Al zitten er ook volledig onbekende namen tussen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Robert Dijkgraaf als beoogde minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Lijkt me een goede keuze..! Heb hem een paar keer gezien/gesproken op symposia en conferenties/lezingen en echt een prima vent met brede interesse. Wel echt een wetenschapper imo, dus hoop dat hij Politiek zijn weg kan vinden, waarin je woorden gemakkelijk uit hun verband worden getrokken en er weinig tijd voor nuance lijkt te zijn in debatten. Vind ergens wel vreemd dat ook hij dus de cultuursector in de portefuille krijgt. Zou gezien de huidige problemen met steun en lockdowns een andere indeling hiervoor niet logischer geweest zijn?
De laatste minister van Onderwijs die compleet geen politieke achtergrond had was een ramp. Maar wie weet lukt dit wel.
 
En Hugo gaat straks opnieuw op een dossier zitten waar een crisis heerst: wonen en volkshuisvesting. Wat bezielt iemand die net bijna een burn out kreeg van het Corona dossier en al die ellende, om zich opnieuw te storten op een dossier waar we voorlopig een crisis aan zullen blijven houden? Je zou toch denken dat hij helemaal uitgeput is.. Nobel hoor maar hij is nou juist niet de man met de juiste inhoud en tactisch vermogen om een crisis dossier te trekken.
 
En Hugo gaat straks opnieuw op een dossier zitten waar een crisis heerst: wonen en volkshuisvesting. Wat bezielt iemand die net bijna een burn out kreeg van het Corona dossier en al die ellende, om zich opnieuw te storten op een dossier waar we voorlopig een crisis aan zullen blijven houden? Je zou toch denken dat hij helemaal uitgeput is.. Nobel hoor maar hij is nou juist niet de man met de juiste inhoud en tactisch vermogen om een crisis dossier te trekken.
Wat bezielt een kabinet om een geflopte minister weer zo’n moeilijke taak te geven?
 
Wat bezielt een kabinet om een geflopte minister weer zo’n moeilijke taak te geven?
Ik denk simpelweg bij gebrek aan beter of anders gezegd: de andere keuzes zijn nog slechter. Vergeet niet dat steeds minder mensen met echt inhoud zich beschikbaar stellen voor politieke jobs of zelfs voor de TK. Vroeger was dat je roeping, nu een podium om er op staan. Je kan met veel van die ideeen wel oneens zijn maar een Wouter Bos, Hans Spekman, van Agt, Zalm, Ben Bot enz waren mensen die stonden voor hun vak en niet om als een popiejopie te scoren. Dit soort mensen hebben steeds minder vaak de neiging om de politiek in te gaan waardoor je nu vaker inhoudloze mensen en de “vorm-politiek lui” ziet voorbij komen. De nieuwe minister van justitie bijv is zo’n inhoudloze dame die werkelijk niets zegt terwijl ze veel praat. En zij is ook nog een Ajax fanaat. Dat maakt zo’n iemand nog stommer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan