Binnenlandse Politiek

Die broek past niet meer. Slechts weinigen hebben het gewicht wat ze hadden bij het definitief verlaten van de kazerne.
:unsure: En daarom hadden ze toen al bij voorbedachte rade de jas drie maten te groot aangevraagd omdat ze toen al wisten dat ze die 35-40 jaar later zouden gaan gebruiken bij een demonstratie in Amsterdam. :geek: :maniac: :ROFL: :lmao:
 
Eens met jouw postst, Weltmeister Maar het is een dun lijntje waar je op loopt. Men moet toch zorgen dat de groep die door deze meute wordt aangesproken kleiner wordt.
Als er steeds meer pessimisme is, is optimisme je sterkste wapen. Sterker dan nóg harder handhaven. Nog harder handhaven lokt slechts een nog heftigere reactie uit.
 
Ik denk niet dat de FvD het gevaar is. Dat is slechts een terugkerende huls voor iets wat veel gevaarlijker is: het gebrek aan perspectief en optimisme. Zoals De Bondscoach hier een tijdje geleden al ergens stelde, is de wereld toe aan filosofen. Visionairs, die verder kijken dan grafieken en regels en het nu. Ik denk niet dat onze huidige premier die vaardigheden bezit.
Thanks, eens, uiteraard.

Wat ik me wél afvraag: je ziet de FvD natuurlijk onder je ogen radicaliseren - samen met de achterban. Die Gideon van Meijeren roept op tot vervolging, opsporing en opsluiting, en eerder al tot verzet en geweld. Wat als een doorgedraaide FvD'er straks echt De Jonge of Rutte neer knalt? Is er iemand hier die dat nog ondenkbaar acht? Kijkend ook naar de zware beveiliging van De Jonge... FvD zal dan ongetwijfeld zeggen dat 'ze het zo niet hadden bedoeld'. Maar ik vraag me af: wanneer trek je als rechtsstaat de grens?
 
Als er steeds meer pessimisme is, is optimisme je sterkste wapen. Sterker dan nóg harder handhaven. Nog harder handhaven lokt slechts een nog heftigere reactie uit.
Het niet of nauwelijks handhaven mbt vuurwerkverbod heeft ook niet het gewenste effect gehad..
 
Thanks, eens, uiteraard.

Wat ik me wél afvraag: je ziet de FvD natuurlijk onder je ogen radicaliseren - samen met de achterban. Die Gideon van Meijeren roept op tot vervolging, opsporing en opsluiting, en eerder al tot verzet en geweld. Wat als een doorgedraaide FvD'er straks echt De Jonge of Rutte neer knalt? Is er iemand hier die dat nog ondenkbaar acht? Kijkend ook naar de zware beveiliging van De Jonge... FvD zal dan ongetwijfeld zeggen dat 'ze het zo niet hadden bedoeld'. Maar ik vraag me af: wanneer trek je als rechtsstaat de grens?
Als een forumnazi iets gaat doen dan mag B. Of een van die andere Goebbels wannabees zn beveiliging wel even op orde brengen...
 
Thanks, eens, uiteraard.

Wat ik me wél afvraag: je ziet de FvD natuurlijk onder je ogen radicaliseren - samen met de achterban. Die Gideon van Meijeren roept op tot vervolging, opsporing en opsluiting, en eerder al tot verzet en geweld. Wat als een doorgedraaide FvD'er straks echt De Jonge of Rutte neer knalt? Is er iemand hier die dat nog ondenkbaar acht? Kijkend ook naar de zware beveiliging van De Jonge... FvD zal dan ongetwijfeld zeggen dat 'ze het zo niet hadden bedoeld'. Maar ik vraag me af: wanneer trek je als rechtsstaat de grens?
Oproepen tot geweld, dan mag je toch iemand gaan oppakken?
 
Oproepen tot geweld, dan mag je toch iemand gaan oppakken?
De VVMU gaat voor een politicus verder dan voor ons gewone burgers, echter in de buitenruimte is dat weer anders dan in de 2e kamer. Maar volgens mij kunnen ze vooralsnog weinig concreets met wat men bij FvD roepen.
 
Thanks, eens, uiteraard.

Wat ik me wél afvraag: je ziet de FvD natuurlijk onder je ogen radicaliseren - samen met de achterban. Die Gideon van Meijeren roept op tot vervolging, opsporing en opsluiting, en eerder al tot verzet en geweld. Wat als een doorgedraaide FvD'er straks echt De Jonge of Rutte neer knalt? Is er iemand hier die dat nog ondenkbaar acht? Kijkend ook naar de zware beveiliging van De Jonge... FvD zal dan ongetwijfeld zeggen dat 'ze het zo niet hadden bedoeld'. Maar ik vraag me af: wanneer trek je als rechtsstaat de grens?
Eens. Je hoeft inderdaad niet je kop in het zand te steken en af te wachten tot het ergens misgaat.
Ik denk dat Gideon gerechtelijk wel aan te pakken is. Door hem aan te pakken met de middelen die de democratie herbergt, behoudt de democratie ook haar eigenwaarde.
 
Het niet of nauwelijks handhaven mbt vuurwerkverbod heeft ook niet het gewenste effect gehad..
DE klassieker is gewoon pakkans x straf.
Werk hier in Zwitserland bijvoorbeeld qua te hard rijden behoorlijk goed. Ondanks alle PK's rijdt men hier over het algemeen vrij netjes. Want je kunt een boete krijgen, en dan is het onaangenaam duur.
Bij zo'n vuurwerkverbod in NL weet je al: de kans dat er door de politie iets aan gedaan wordt is al klein, en de boete vast te overzien. Dus houden alleen "nette" mensen zich eraan, die sowieso al niet de overlastgevers waren.
 
De VVMU gaat voor een politicus verder dan voor ons gewone burgers, echter in de buitenruimte is dat weer anders dan in de 2e kamer. Maar volgens mij kunnen ze vooralsnog weinig concreets met wat men bij FvD roepen.
Ik denk dat er wel wat winst te behalen valt, maar dat niemand zijn vingers eraan wil branden.
 
DE klassieker is gewoon pakkans x straf.
Werk hier in Zwitserland bijvoorbeeld qua te hard rijden behoorlijk goed. Ondanks alle PK's rijdt men hier over het algemeen vrij netjes. Want je kunt een boete krijgen, en dan is het onaangenaam duur.
Bij zo'n vuurwerkverbod in NL weet je al: de kans dat er door de politie iets aan gedaan wordt is al klein, en de boete vast te overzien. Dus houden alleen "nette" mensen zich eraan, die sowieso al niet de overlastgevers waren.
Eens. Alleen maak je dan van asociaal leven wel een rijkeluishobby.
 
Ik denk dat er wel wat winst te behalen valt, maar dat niemand zijn vingers eraan wil branden.
D'r is een wetswijziging van kracht sinds 1 januari waarbij mensen die oproepen tot geweld een bestuursverbod kunnen krijgen. Die wijziging is er niet voor niets gekomen. Mij benieuwen hoe snel we deze ingezet gaan zien worden.
 

Verruiming mogelijkheden tot het verbieden van rechtspersonen

Het kabinet zorgt voor een verruiming van de mogelijkheden tot het verbieden van organisaties waarvan doel of werkzaamheden een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid, rechtsorde of de democratische rechtsstaat. De regering wil radicale of extremistische organisaties, waarvan het doel of de activiteiten in strijd zijn met de openbare orde (waaronder de nationale veiligheid of de internationale rechtsorde), steviger aanpakken.

Als de werkzaamheden of het doel van de rechtspersoon in strijd zijn met de openbare orde, dan dit kan leiden tot een verbodenverklaring en ontbinding. Rechters kunnen de rechtspersoon in het belang van de openbare orde bevelen om activiteiten stop te zetten, uiterlijk totdat over een verboden verklaring onherroepelijk is beslist. Het opzettelijk niet nakomen van dit rechterlijk bevel wordt strafbaar.


via: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/12/29/nieuwe-wetten-per-1-januari-2022

Zeg het maar, valt FvD hier onder met de wijze waarop ze journalisten, andere partijen en rechters wegzetten.
 
De VVMU gaat voor een politicus verder dan voor ons gewone burgers, echter in de buitenruimte is dat weer anders dan in de 2e kamer. Maar volgens mij kunnen ze vooralsnog weinig concreets met wat men bij FvD roepen.
B. Is al aangeklaagd door een joodse organisatie en is veroordeeld..
 
B. Is al aangeklaagd door een joodse organisatie en is veroordeeld..
Klopt, meneer mag de coronamaatregelen niet meer met WOII vergelijken. Mooi daar niet van, maar helpt geen zier tegen alle democratieondermijnendemeuk die die groep uitbraakt.
 
Ondertussen een relletje op Twitter waar (mogelijk) antifa een verfbom op de voordeur van forum heeft gegooid. Zien dit als een aanslag. De ironie is dat men zelf oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid en een beetje geweld mbt 'opstand' geen probleem vindt. Het is toch gewoon vrijheid van meningsuiting? Of spelerij.. dus wat is het probleem..
 
Ondertussen een relletje op Twitter waar (mogelijk) antifa een verfbom op de voordeur van forum heeft gegooid. Zien dit als een aanslag. De ironie is dat men zelf oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid en een beetje geweld mbt 'opstand' geen probleem vindt. Het is toch gewoon vrijheid van meningsuiting? Of spelerij.. dus wat is het probleem..
Dom, jezelf verlagen tot t niveau van die mafketels. Antifa had dit niet moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan