Binnenlandse Politiek

Ik heb iets gemist geloof ik, waarom deze motie precies?

Edit: ah - de chaos rondom t verlaten van afganistan. Vraag me af wat de CU anders had denken te kunnen doen als mede kabinetspartij.
 
Ik heb iets gemist geloof ik, waarom deze motie precies?

Edit: ah - de chaos rondom t verlaten van afganistan. Vraag me af wat de CU anders had denken te kunnen doen als mede kabinetspartij.
Het is de wraak van Gert-Jan Segers. :cautious:
Zo kan hij Sigrid Kaag een hak zetten, omdat zij geen nieuw kabinet wil met de Christen Unie.
 
Het is de wraak van Gert-Jan Segers. :cautious:
Zo kan hij Sigrid Kaag een hak zetten, omdat zij geen nieuw kabinet wil met de Christen Unie.
Zo, lekker kort door de bocht, het is niet de CU die de motie indient, gezien de enorme steken die men heeft laten vallen aangaande de Afghanen is de motie logisch en het steunen ook.

Aanvulling, kan mij ook wel in de motivatie vinden
 
Laatst bewerkt:
Zo, lekker kort door de bocht, het is niet de CU die de motie indient, gezien de enorme steken die men heeft laten vallen aangaande de Afghanen is de motie logisch en het steunen ook.
O dat betwist ik ook niet. Het komt Gert Jan Segers heel goed uit.
Een mooi moment voor hem voor de ultieme wraak.
 
E_WKEAZWYAElkYM


Geeft de term 'bruin café' toch ff een hele andere lading ;)

Maar laat m dat café lekker op t landje in Spanje bouwen, Willem E heeft daar nog wat liggen
 
Och, Van Haga doet het weer voorkomen alsof alleen 50+ ers op de IC komen.
link bron
Covid Hospital Age.jpg
Daar zit wel de pijn qua ziekenhuisbelasting? Of begrijp ik je verkeerd? (UK data omdat NL het slecht bijhoud/vindbaar heeft). Dit is recente data van de eerste week september (dus incl. hoge vaccinatiegraad, delta dominant, weinig maatregelen, zeer hoge positieve-rate op scholen en in t uitgaansleven in de groep <25). Ik ben geen fan van de aanhoudende beperkingen voor jongeren.
 
Bekijk bijlage 3806
Daar zit wel de pijn qua ziekenhuisbelasting? Of begrijp ik je verkeerd? (UK data omdat NL het slecht bijhoud/vindbaar heeft). Dit is recente data van de eerste week september (dus incl. hoge vaccinatiegraad, delta dominant, weinig maatregelen, zeer hoge positieve-rate op scholen en in t uitgaansleven in de groep <25). Ik ben geen fan van beperkingen voor jongeren die zich op dit moment in de nachtleven-beperkingen uit in NL.
Daar komt zeker de grootste druk vandaan, maar doorrekenen alsof alleen 50+ daar komt is een foutieve voorstelling van zaken en jezelf rijk rekenen met capaciteit.
 
Daar komt zeker de grootste druk vandaan, maar doorrekenen alsof alleen 50+ daar komt is een foutieve voorstelling van zaken en jezelf rijk rekenen met capaciteit.
Dat klopt, ik kijk t debat niet maar hij zal niet de eerste en laatste zijn die het krom of kort door de bocht formuleerd. Punt zelf kan dan wel valide zijn (minder maatregelen nachtleven bepleiten)?
 
Dat klopt, ik kijk t debat niet maar hij zal niet de eerste en laatste zijn die het krom of kort door de bocht formuleerd. Punt zelf kan dan wel valide zijn (minder maatregelen nachtleven bepleiten)?
Nee bepleiten om alles volledig los te laten want de groep 50+ zorgt max voor 800 IC opnames.
 
De Jonge -> bij een doorbraakmutatie (mutatie waar t vaccin reteweinig tegen doet) gaan we terug naar de situatie van afgelopen 1.5 jaar. Kortom, geen lessen geleerd aan welke knoppen je wel/niet kan draaien.
 

Kijken of mevrouw kaag een net zo goed gehuegen heeft als Rutte, of dat ze haar conclusie trekt. Ik hoop het laatste, ze heeft een hoop mensen achter gelaten door fouten van haar zijd in Afghanistan.
 

Kijken of mevrouw kaag een net zo goed gehuegen heeft als Rutte, of dat ze haar conclusie trekt. Ik hoop het laatste, ze heeft een hoop mensen achter gelaten door fouten van haar zijd in Afghanistan.


Ja dus, knap van haar. Maar is dit ook gewoon einde van haar carriers in de politiek?
 
Maar wat betekent dat voor het nieuwe kabinet? Dit is symboolpolitiek waar Nederland niks mee opschiet. De bewindslieden vertrekken bij bosjes. Nu ook weer een nieuwe minister van buza inwerken?
Tja een interim, maar voor hoe lang dat dan weer is is ook afwachten.

Voor t nieuwe kabinet, het zou vreemd zijn als Kaag daarin weer een rol zou spelen, maar je weet t nooit. Ben wel benieuwd wat dit betekend voor de peilingen en evt. nieuwe verkiezingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan