Binnenlandse Politiek

Die bestonden in ieder geval wel, politici die het als een vak en een roeping zagen, en die nooit daarna andere goedbetaalde baantjes gingen doen. bijv Joop den Uyl, Hans van Mierlo, Dries van Agt,
Je ziet al dat dat dus niet meer van deze tijd is.
 
Dan ben je - denk ik - een uitzondering. Meeste mensen blijven in hun eigen vakgebied.

Ik ben nog altijd in mijn vakgebied aan het werk, de maritieme industrie. Ik heb alleen voor verschillende bedrijven gewerkt in dezelfde industries, ene keer nieuwbouw, dan weer scheepsreparatie en nu in de uitvoering.
 
Ik ben nog altijd in mijn vakgebied aan het werk, de maritieme industrie. Ik heb alleen voor verschillende bedrijven gewerkt in dezelfde industries, ene keer nieuwbouw, dan weer scheepsreparatie en nu in de uitvoering.
En daarmee heb je toch bij je nieuwe baan gebruik gemaakt van je eerder opgedane kennis?
 
:unsure: Bestaan die dan? :rolleyes:
Ik kom niet verder dan Omtzigt en Leijten ?

Zijn politici niet eerst en vooral gekozen om hun kiezers te vertegenwoordigen?
Jobhoppen, je kiezers gebruiken als stepping stone naar 'iets beters' buiten de politiek, hoort daar volgens mij niet bij.

Nederland :

Een bedrijf ( en Nederland) zit niet te wachten op Meeuw Managers die overvliegen,
de boel onderschijten en er dan
als een meeuw – al krijsend – vandoor gaan. Beloond met een fraai baantje.

De prijs voor de schijtende meeuwen is helaas: je bent afhankelijk van de baantjecarousel van je stepping stone.

Maar troost je: maar al te vaak betekent dit een baantje waar Balkenende met zijn norm 'verdrietig' van zal worden.
 
Wie de jeugd heeft.....
________________________________________

Heb je een van deze studies gedaan, dan staan bedrijven om je te springen​

Wat moet je studeren om in de smaak te vallen bij werkgevers? Bedrijven staan nog steeds in de rij voor kandidaten met een businessdiploma op zak, blijkt uit de nieuwe lijst met de populairste studies onder werkgevers. Maar ook werknemers die doorgeleerd hebben in bijvoorbeeld datawetenschappen kunnen rekenen op grote belangstelling.

Carrièreplatform Magnet.me onderzocht welke gebruikers met welke opleiding het afgelopen jaar het vaakst benaderd werden door werkgevers en stelde een top-50 samen van meest populaire studies. Op één staat de masteropleiding Strategic Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam, een studie uit de businesshoek

In de top 10 staan nog drie andere business-masters, weet Laurens van Nues, oprichter van Magnet.me. Dat dit soort opleidingen populair is, verbaast hem niet. ,,Ik denk omdat werkgevers het idee hebben dat werkenden die deze studies gedaan autonomer aan het werk kunnen omdat de opleiding goed aansluit op het bedrijfsleven. Als je bijvoorbeeld geschiedenis hebt gestudeerd, is die goede aansluiting op de praktijk wat minder vanzelfsprekend.”

Technische studie​

Wat Van Nues dit jaar wél verrast is de nummer drie op de lijst: de master Econometrics and Operations research van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Dit is een opleiding waarin studenten ‘big data’ leren onderzoeken en analyseren. Nog niet eerder eindigde een data-gerelateerde opleiding zo hoog in de jaarlijks uitgebrachte lijst. ,,Sowieso worden deze studies steeds populairder’’, zegt Van Nues. ,,Kijk maar naar de score van alle econometrie-, datascience- en finance-studies. Er zijn veel meer data, bijna elk bedrijf zet daar tegenwoordig op in.”
De tekst gaat verder onder het kader.
Top 10 van populairste opleidingen

1. Strategic Management, Erasmus Universiteit Rotterdam

2. Business Administration, TIAS School for Business and Society in Tilburg

3. Econometrics and Operations research, masteropleiding Vrije Universiteit in Amsterdam
4. Business Information Management, Erasmus Universiteit Rotterdam

5. Complex Systems Engineering and Management, TU Delft

6. Finance, Universiteit van Amsterdam

7. Engineering and Policy Analysis, TU Delft

8. Financial Economics, Erasmus Universiteit Rotterdam

9. Finance & Investments, Erasmus Universiteit Rotterdam

10. Business Administration, Universiteit van Amsterdam.
________________________________________

Mooi dat er zoveel aandacht is voor wereldwijde problemen.

Maatschappelijke betrokkenheid.
Duurzaam. Samen.
Ongelijkheid, discriminatie, milieu?

Nope. Als je investeringen en strategie maar goed zijn; dan gaat de wereld tenminste op een goede manier naar de klote!

Nee, dat komt wel goed .
Toekomst bestendig.
Wie de jeugd heeft.....
 
Ik wil een ding nuanceren.
Het positieve van deze ontwikkeling:
Als je Tesla weer eens in de fik staat, is er dankzij de global earth warming altijd genoeg bluswater in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Zuurstofverdringing?

Eerste is geen zuurstof, en tweede wat nog veel lastiger te bestrijden is bij electrische branden is de hitte. Door de Tesla in een grote bak met water te dumpen, koelt die onzettend af, waardoor de chemische reacties ook stoppen die ervoor zorgen dat een electrische brand ineens weer kan oplaaien als je stopt met blussen. Ze hebben zelfs experimenten degaan met speciale containers, de tesla erin duwen, dicht maken en vol water knallen.
 
Eerste is geen zuurstof, en tweede wat nog veel lastiger te bestrijden is bij electrische branden is de hitte. Door de Tesla in een grote bak met water te dumpen, koelt die onzettend af, waardoor de chemische reacties ook stoppen die ervoor zorgen dat een electrische brand ineens weer kan oplaaien als je stopt met blussen. Ze hebben zelfs experimenten degaan met speciale containers, de tesla erin duwen, dicht maken en vol water knallen.
Ze? Die heeft de brandweer in o.a. Den Haag ook al. Maar daar wordt een auto 1 dag in ondergedompeld. Met de toename van E-cars zullen er meer bakken nodig zijn.
 
Ze? Die heeft de brandweer in o.a. Den Haag ook al. Maar daar wordt een auto 1 dag in ondergedompeld. Met de toename van E-cars zullen er meer bakken nodig zijn.

De experimenten waar ik over spreek waren in de jaren dat ik nog Nederland woonde, dat het onderstussen verder is uitgerold is goed om te horen. En dat een dag nodig heeft om te koelen verbaast me eigenlijk niet, gezien de extreme hitte die er los kan komen.
 
De experimenten waar ik over spreek waren in de jaren dat ik nog Nederland woonde, dat het onderstussen verder is uitgerold is goed om te horen. En dat een dag nodig heeft om te koelen verbaast me eigenlijk niet, gezien de extreme hitte die er los kan komen.
Yups, bij BHV krijgen we de laatste jaren te horen dat een eventuele accubrand van een E-bike geen taak voor ons is. Ontruimen en aan de profs overlaten.

Vraag mij wel af of we op termijn voldoende waterbakken zullen hebben.
 
1e plannen van Prinsjesdag zijn uitgelekt, d'r wordt 1 miljard extra in de huizenmarkt gepompt. Dat lijkt indrukwekkend, totdat je leest dat de verhuurdersheffing de Staat reeds een kleine 12 miljard heeft opgeleverd en het dus slechts een bescheiden sigaar uit een grote doos is.


De woningmarkt is aardig verziekt voor met name starters en vooralsnog lijkt er weinig urgentie te zijn om een nieuwe regering te vormen om zo stappen te zetten om het probleem op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan