Binnenlandse Politiek

Jij en die leidinggevende zitten niet in de politiek en zijn niet verkozen.
Onvergelijkbaar.

Hoe onvergelijkbaar? Jij doet altijd alsof politici heel bijzonder zijn en totaal anders zijn. Bij mijn weten zijn het gewoon mensen, die net als jij en ik de waarheid moeten vertellen en daar concequenties aan moeten verbinen.
 
Hoe onvergelijkbaar? Jij doet altijd alsof politici heel bijzonder zijn en totaal anders zijn. Bij mijn weten zijn het gewoon mensen, die net als jij en ik de waarheid moeten vertellen en daar concequenties aan moeten verbinen.

Dat klopt. En jij doet alsof omdat jij op een bepaalde manier werkte met één specifiek persoon het meteen onzin is om te stellen wat ELPSV stelt.
 
Dat klopt. En jij doet alsof omdat jij op een bepaalde manier werkte met één specifiek persoon het meteen onzin is om te stellen wat ELPSV stelt

Als je met elkaar werkt en er gaan dingen niet goed, dan mogen je persoonlijke contacten nooit meespelen. Werk en prive hoor je te scheiden. Als je zegt dat je door persoonlijk handelen iemand niet kan veroordelen voor de grove fouten die hij maakt, dan werk je fraude en onethisch handelen in de hand. Dan moeten we meneer Haga ook maar gaan prijzen voor zijn handelen.
 
Als je met elkaar werkt en er gaan dingen niet goed, dan mogen je persoonlijke contacten nooit meespelen. Werk en prive hoor je te scheiden. Als je zegt dat je door persoonlijk handelen iemand niet kan veroordelen voor de grove fouten die hij maakt, dan werk je fraude en onethisch handelen in de hand. Dan moeten we meneer Haga ook maar gaan prijzen voor zijn handelen.

Niet iedereen is hetzelfde, dat was meer m'n punt. En in dit specifieke geval zullen er ook mensen die toch denken "zoveel stelde dat zinnetje toch niet voor?"

Na tien jaar met iemand te hebben gewerkt en misschien wel heel plezierig, laat je hem wat moeilijker vallen. To err is human after all.

En je zult inmiddels wel gelezen hebben dat ik zelf Rutte liever gisteren dan vandaag weg zie, daar gaat het me dus verder niet om, maar soms helpt het ook wel eens vanuit een ander perspectief ergens naar te kijken en niet alleen vanuit je eigen persoon en denkwijze te redeneren. Al is het maar om te begrijpen waarom men soms handelt op een bepaalde manier. Dan vind ik de reactie "onzin, want ik en m'n chef deden het zo" in je eigen woorden nogal onzinnig.
 
Onzin, ik heb 4 jaar met dezelfde leidinggevende samengewerkt en we konden tijdens de voortgangsgesprekken keihard zijn over elkaar en de waarheid vertellen. Zo ver dat we beide na dat soort meetings een bak koffie pakten en nog even een half uur over koetjes en kalfjes praatten om weer tot rust te komen. Dit omdat datgene wat we zeiden echt binnenkwam. Daarnaast vertrouwden we elkaar blind, dat we ook alle persoonlijke zaken die invloed hadden op het werk elkaar toe vertrouwden.
Maar als jij je baas als zeker 3x keihard had voorgelogen, klanten had benadeeld, andere probeerde voor te trekken enz. zou het dan niet anders zijn. De kwestie gaat niet over elkaar de waarheid kunnen vertellen, maar over elkaar kunnen vertrouwen, wat veelmeer met de selectieve vergeetachtigheid van Rutte heeft te maken.
 
Ze kan toch gewoon een keer duidelijke taal spreken. Het is toch ongelooflijk slappe hap van zowel de D66 als het CDA. Het is gewoon een dag lang op de buhne praten en doen alsof het heel erg is, maar s'avonds zijn het gewoon weer de grootste vriendjes. Het lijkt wel alsof ik kijk naar een stel kleuters.
Dit is niet gedrag van een stel kleuters. Dit is politiek.

Je bewust zijn van de consequenties van het nu wegsturen van het hoofd van het kabinet.

Rutte niet als nieuwe premier accepteren en dus verlangen dat Rutte niet een Rutte 4 krijgt, is iets anders dan nu al je premier offeren.

Dus ik snap D66, CDA en Cu wel. Niet alleen principieel zijn, maar ook rekening houden met de Nu spelende crisis en vooralsnog die het hoofd kunnen bieden.
 
Als je met elkaar werkt en er gaan dingen niet goed, dan mogen je persoonlijke contacten nooit meespelen. Werk en prive hoor je te scheiden. Als je zegt dat je door persoonlijk handelen iemand niet kan veroordelen voor de grove fouten die hij maakt, dan werk je fraude en onethisch handelen in de hand. Dan moeten we meneer Haga ook maar gaan prijzen voor zijn handelen.
Allereerst zijn er weinig mensen die de kunst beschikken om alles feitelijk te houden. Dat is een voorwaarde om een dergelijke discussie zakelijk te houden zodat het daarna klaar is.

Belangrijker is dat jullie die beoordeling niet voor een publiek houden. Een publiek die ook nog verbonden is aan een andere partij. Stel je voor dat jouw bedrijf een belangrijke opdrachtgever heeft en de directeuren een ruzie in het openbaar uitvechten. Waarbij er beschuldigen zijn dat de opdrachtgever niet te vertrouwen is en vaak niet betaald. En vervolgens moet jij er als werknemer langs als projectleider. Dan zal dat voor de meeste mensen erg stroef gaan.

Dat er wel wat meer gericht gesproken mag worden en wat meer aan dergelijke waarden gedaan mag worden ben ik met je eens. Ik pleit dan ook voor meer gevolgen voor politici. Zoals meineed opleggen en minimaal dezelfde (maar eigenlijk hogere) gevolgen voor andere overtredingen. (als opruiing voor iemand uit Eindhoven 3 maanden gevangenisstraf is dan ook voor Wilders)
 
Allereerst zijn er weinig mensen die de kunst beschikken om alles feitelijk te houden. Dat is een voorwaarde om een dergelijke discussie zakelijk te houden zodat het daarna klaar is.

Belangrijker is dat jullie die beoordeling niet voor een publiek houden. Een publiek die ook nog verbonden is aan een andere partij. Stel je voor dat jouw bedrijf een belangrijke opdrachtgever heeft en de directeuren een ruzie in het openbaar uitvechten. Waarbij er beschuldigen zijn dat de opdrachtgever niet te vertrouwen is en vaak niet betaald. En vervolgens moet jij er als werknemer langs als projectleider. Dan zal dat voor de meeste mensen erg stroef gaan.

Dat er wel wat meer gericht gesproken mag worden en wat meer aan dergelijke waarden gedaan mag worden ben ik met je eens. Ik pleit dan ook voor meer gevolgen voor politici. Zoals meineed opleggen en minimaal dezelfde (maar eigenlijk hogere) gevolgen voor andere overtredingen. (als opruiing voor iemand uit Eindhoven 3 maanden gevangenisstraf is dan ook voor Wilders)
Ligt eraan waar Wilders wat zegt, in beginsel kennen politici een nog ruimere vvmu als het om uitingen in de 2e kamer gaat.
 
Minder minder is het bekende zinnetje waarvoor hij veroordeeld is.
minder minder roepen als iets wat jezelf zou gaan doen, waarbij je nog in het midden laat hoe je dat gaat regelen, is (hoe laakbaar het ook is) een andere vorm van opruiing dan oproepen tot rellen en plunderen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
168875946_10226431181432103_1951911452617224569_n.jpg
 
minder minder roepen als iets wat jezelf zou gaan doen, waarbij je nog in het midden laat hoe je dat gaat regelen, is (hoe laakbaar het ook is) een andere vorm van opruiing dan oproepen tot rellen en plunderen.
Misschien, maar het gaat mij erom dat politici wat meer gevolgen mogen krijgen voor hetgeen ze doen. Dus een veroordeling is wat mij betreft de maximale straf die hiervoor staat. Juist als zittende politici heb je de mogelijkheid om er iets op de juiste wijze te veranderen.

(Volgens mij is Wilders overigens ook niet voor opruiing veroordeeld maar voor groepsbelediging, maar ik moest een voorbeeld hebben en niemand die dat gaat controleren als ik een punt maak op social media.)
 
Misschien, maar het gaat mij erom dat politici wat meer gevolgen mogen krijgen voor hetgeen ze doen. Dus een veroordeling is wat mij betreft de maximale straf die hiervoor staat. Juist als zittende politici heb je de mogelijkheid om er iets op de juiste wijze te veranderen.

(Volgens mij is Wilders overigens ook niet voor opruiing veroordeeld maar voor groepsbelediging, maar ik moest een voorbeeld hebben en niemand die dat gaat controleren als ik een punt maak op social media.)
Mocht je tijd over hebben kijk dan voor de gein deze even aangaande de extra vrijheid die politici hebben en waar deze ophoudt

 
Ik denk dat de VVD zelf ook met een probleem zit. Ze hebben de hele verkiezingen niks gezegd over wat de partij wil, maar alleen maar 'Rutte gaat ons uit de crisis leiden'. Als Rutte nu wegvalt, blijft er niks over.
 
Ik denk dat de VVD zelf ook met een probleem zit. Ze hebben de hele verkiezingen niks gezegd over wat de partij wil, maar alleen maar 'Rutte gaat ons uit de crisis leiden'. Als Rutte nu wegvalt, blijft er niks over.
Tja, en ook de campagnespotjes op teeveej waren niet inhoudelijk maar louter Mark adoratie.
 
En toch hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. Als Rutte zich nu terugtrekt als premier van een nieuw kabinet en dus weer als lijsttrekker van de VVD wordt. Dus nog wel de onderhandelingen doet, maar niet als premier optreedt in het nieuwe kabinet, kan het allemaal Snel worden opgelost.

Feike Sijbesma (corona gezant, oud DSM) of van Zanen (burgemeester Den Haag) als premier naar voren schuiven en ze kunnen aan de slag.

Politiek kan zo makkelijk zijn.
 
Ik denk dat de VVD zelf ook met een probleem zit. Ze hebben de hele verkiezingen niks gezegd over wat de partij wil, maar alleen maar 'Rutte gaat ons uit de crisis leiden'. Als Rutte nu wegvalt, blijft er niks over.
Denk eerlijk gezegd dat het wel duidelijk is wat de vvd wil. Mark was hun usp. D66 was ook vooral op Kaag gericht.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
D66 staat bijvoorbeeld nog voor een beter klimaat. Dat kwam ook in hun campagne terug. Maar bij de VVD kan ik eerlijk gezegd niks opnoemen, omdat het een grote Rutte show was.
Waarbij de vraag komt of dit iets vanuit de VVD is, of iets is wat Rutte “georganiseerd” heeft. Het is best opvallend voor een partij die al 10 jaar regeert dat er afgezien van Rutte geen enkele aansprekende naam op de VVD-kieslijst stond.
 
Denk eerlijk gezegd dat het wel duidelijk is wat de vvd wil. Mark was hun usp. D66 was ook vooral op Kaag gericht.

De spotjes bij D66 gingen nog wel ergens over inhoudelijk, die dan inderdaad voornamelijk door Kaag werden verwoord. De tenenkrommende campagne van de VVD was alleen maar "Waarom stemt u op Rutte?" met wat oneliners over hoe een leuke man het is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan