Binnenlandse Politiek

Ik heb een beetje een hype gevoel bij Volt.

Opeens is de politieke partij en lijkt een beetje 'oké ' om te gaan met standpunten. Maar, op Europa na, lijken ze niet echt een duidelijke richting te hebben.
Ik las zelf bijv. dat ze voorstelde dat iedere functie bekleed moest worden door man en een vrouw. Iets wat leuk klinkt maar praktisch natuurlijk veelte idealistisch is.
Hierdoor heb ik zelf het gevoel dat ze een erg mooi plaatje presenteren maar eigenlijk niet een realistische partij zijn. Maar dat is puur op basis wat ik voorbij zie komen. Mocht iemand al meer onderzoek hebben gedaan naar de partij. Voel vrij dit toelichten waarom Volt een plek in de kamer verdiend.
Zoals ik het zie, is het precies D66, maar hebben ze nog geen smetjes, zijn ze iets minder woke en hebben ze wel de ballen om voor kernenergie te zijn. Op een een of andere reden heb ik wel een positieve houding naar, maar is ook wat ongefundeerd. Zou het wel leuk vinden als ze erin komen, dan kunnen we kijken of het wat is.
 
Zoals ik het zie, is het precies D66, maar hebben ze nog geen smetjes, zijn ze iets minder woke en hebben ze wel de ballen om voor kernenergie te zijn. Op een een of andere reden heb ik wel een positieve houding naar, maar is ook wat ongefundeerd. Zou het wel leuk vinden als ze erin komen, dan kunnen we kijken of het wat is.
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat mijn kritiek op D66 ook is dat ze af toe wat te wisselend zijn. Die veranderen relatief snel van bepaalde standpunten en ze hebben nog (denk ik) teveel vertrouwen in referenda (wat ook juist bij de partij past, want het volk veranderd ook van mening).

Ja dat zeker. Mogen zich zeker bewijzen. Komen er ook debatten waar Volt aanwezig zal zijn? Ben daar wel benieuwd naar.
 
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat mijn kritiek op D66 ook is dat ze af toe wat te wisselend zijn. Die veranderen relatief snel van bepaalde standpunten en ze hebben nog (denk ik) teveel vertrouwen in referenda (wat ook juist bij de partij past, want het volk veranderd ook van mening).

Ja dat zeker. Mogen zich zeker bewijzen. Komen er ook debatten waar Volt aanwezig zal zijn? Ben daar wel benieuwd naar.
Een van de Volt-ers zit maandagavond bij het AD. Gister was daar Peter Kwint van de SP, gamen en lullen, leuk concept.

 
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat mijn kritiek op D66 ook is dat ze af toe wat te wisselend zijn. Die veranderen relatief snel van bepaalde standpunten en ze hebben nog (denk ik) teveel vertrouwen in referenda (wat ook juist bij de partij past, want het volk veranderd ook van mening).

Ja dat zeker. Mogen zich zeker bewijzen. Komen er ook debatten waar Volt aanwezig zal zijn? Ben daar wel benieuwd naar.
Heb al wel wat gezien, maar dan wordt hij (Dassen) geflankeerd door andere kleine partijen. Is soms toch lastig, want dan zit je tussen Simons en Eerdmans, bijvoorbeeld. NOS op 3 heeft wel zo'n debat.
 
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat mijn kritiek op D66 ook is dat ze af toe wat te wisselend zijn. Die veranderen relatief snel van bepaalde standpunten en ze hebben nog (denk ik) teveel vertrouwen in referenda (wat ook juist bij de partij past, want het volk veranderd ook van mening).

Ja dat zeker. Mogen zich zeker bewijzen. Komen er ook debatten waar Volt aanwezig zal zijn? Ben daar wel benieuwd naar.
Het mooiste aan D66 vind ik dit jaar wel dat studenten effectief flink erop achteruit gaan, terwijl ze die altijd hoog in het vaandel hebben. Weliswaar komt de basisbeurs erbij, maar toeslagen gaan ervan af. Weet de kwantificatie niet meer precies, maar per maand gaan ze iets van 50 euro achteruit.
 
Als ik al de tijd, de kennis, de motivatie, de data en t overzicht had om iedere motie te lezen en goed door te denken welke voor en nadelen ze hebben dan nog lijkt directe democratie me niks, vooral omdat er nog 13 miljoen anderen een hokje aan mogen kruizen dat evenveel meeteld en t gros daarvan zich er niet in verdiept heeft. Ik kies liever gewoon n persoon die ik het meest vertrouw om n goede afweging te maken. En als je t idee hebt dat politici niet luisteren naar je wensen dan stem je op de verkeerde persoon en/of partij of heb je te weinig oog voor de complexiteit van politieke beslissingen. Misschien geen populair standpunt, maar zo zie ik t.
 
Ik was niet de Volt aanjager, die discussie ging tussen anderen. Maar misschien moet ik er toch nog eens aan kijken.

De methode van Ongezouten lijkt op het eerste gezicht ook prima.

Kira, het is niet eens zozeer dat ik ergens fel tegen ben. Was niet onder de indruk van Jetten, maar dat is inmiddels gecorrigeerd. Verder heb ik me nog niet goed genoeg verdiept in het hoe en wat van D66 standpunten.
Mijn probleem met D66 is dat ze dat zelf ook nog niet zo hebben. Na de verkiezingen waaien ze weer lekker met alle winden mee. Waar ze ooit voor opgericht zijn, bestuurlijke vernieuwing, is al helemaal niet belangrijk. Waar ze vroeger voor stonden groen (Terlouw) en social rechtvaardigheid (Van Mierlo) is helemaal niks meer van over. D66 wil gewoon meeregeren, verder niet zo veel
 
Baudet is niet fris, maar dit soort mensen dragen ook niet bepaald bij aan een normale samenleving. Waar kan ik aangifte doen van racisme?

EvuLqQXWQAEXyDU
 
#4 van bij1. Wel handig om iets van n context te hebben soms. ;)
Dat vind ik juist schokkend hoog op de lijst.
Nummer 10 riep op twitter iemand (politicus, als ik me niet vergis) een kogel door de kop te willen jagen.

Maar, inderdaad, dan is de nuance hun plek op de kieslijst en gaat het niet zozeer over wat ze zeggen (uit naam van die partij, want logo's en verkiesbaar) op een openbaar platform.

Hou op.
 
Dat vind ik juist schokkend hoog op de lijst.
Nummer 10 riep op twitter iemand (politicus, als ik me niet vergis) een kogel door de kop te willen jagen.

Maar, inderdaad, dan is de nuance hun plek op de kieslijst en gaat het niet zozeer over wat ze zeggen (uit naam van die partij, want logo's en verkiesbaar) op een openbaar platform.

Hou op.
Volgens mij wilde Relix slechts duidelijk maken wie het is, niet nuanceren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan