Binnenlandse Politiek

Elk boek wat nu aantoonbaar onjuist is, wordt aangepast naar de realiteit zoals we die nu (denken te) kennen op dat vlak.

De bijbel? Not so much, terwijl het toch helemaal vol staat met uit de duim gezogen kul die inmiddels heel makkelijk te weerleggen is.

De belangrijkste conclusie van de wetenschap is dat we heel veel nog te leren hebben en dat je door dingen in twijfel te blijven trekken tot voortschrijdend inzicht kunt komen. De gevaarlijkste leugen van de geloofsleer is dat sommige dingen niet in twijfel mogen worden getrokken.
 
Boeren intimideren, bedreigen, blokkeren snelwegen, gebruiken geweld, rijden met doodskisten rond met namen van politici, zijn een daadwerkelijke bedreiging voor de openbare veiligheid - en toch roept Akwasi, die het houdt bij woorden, zo veel meer volkswoede op (kijk op twitter). En die woorden, hoe onverstandig ook, zijn ook nog eens gericht tegen een figuur die hem willens en wetens tot een karikatuur maakt.
Ja, ja, daar is De Bondscoach weer met z'n linkse praatjes, maar dat vind ik nou de wereld op z'n kop.
 
Laatst bewerkt:
Boeren intimideren, bedreigen, blokkeren snelwegen, gebruiken geweld, rijden met doodskisten rond met namen van politici, zijn een daadwerkelijke bedreiging voor de openbare veiligheid - en toch roept Akwasi, die het houdt bij woorden, zo veel meer volkswoede op (kijk op twitter). En die woorden, hoe onverstandig ook, zijn ook nog eens gericht tegen een figuur die hem willens en wetens tot een karikatuur maakt.
Ja, ja, daar is De Bondscoach weer met z'n linkse praatjes, maar dat vind ik nou de wereld op z'n kop.
Alle boeren terug sturen naar hun eigen land! Dat is sowieso geen gek idee, want de piepers moeten er onderhand van af en dat demonstreren is allemaal tijd die verkloot wordt.

Ik kan net als jij helemaal niet tegen die boeren die zich niet kunnen gedragen en denken dat ze hun gang maar kunnen gaan.
Zo snel mogelijk kentekenplicht op tractoren invoeren, zodat we man en koe kunnen noemen!

Dat gezegd hebbende. Ik heb ook nog steeds een gruwelijke hekel aan die relrapper met z'n 'woordkunsten'. Hij zou een hele goede frontman voor die infantiele FDF zijn.
 
Alle boeren terug sturen naar hun eigen land! Dat is sowieso geen gek idee, want de piepers moeten er onderhand van af en dat demonstreren is allemaal tijd die verkloot wordt.

Ik kan net als jij helemaal niet tegen die boeren die zich niet kunnen gedragen en denken dat ze hun gang maar kunnen gaan.
Zo snel mogelijk kentekenplicht op tractoren invoeren, zodat we man en koe kunnen noemen!

Dat gezegd hebbende. Ik heb ook nog steeds een gruwelijke hekel aan die relrapper met z'n 'woordkunsten'. Hij zou een hele goede frontman voor die infantiele FDF zijn.

Dat zou wat zijn, Akwasi rappend op een tractor, met die hele FDF-bende achter hem. Ben benieuwd wat Baudet daarover zou twitteren.
 
Denk dat ie het beste hier past. Ik heb begrepen dat steeds meer gemeenten ervoor kiezen om in een bepaald segment koophuis (tot bijvoorbeeld 3 ton of in bepaalde wijken) een zelfbewoningsplicht in te voeren. Dit om te voorkomen dat beleggers de huizen opkopen om weer door te verhuren.

Al het gelul over de vrije markt terzijde, vind ik dat een prima ontwikkeling. Ik postte daar een tijd terug al eens kort over en ben blij dat er een soort van halt wordt toegeroepen. De woningmarkt is al moeizaam genoeg voor kopers; concurreren met beleggers die er zelf niet gaan wonen maar het als een verdienmodel zien, hoeft daar niet ook nog eens bij. Het plan, waar van toepassing, geldt voornamelijk voor huizen voor starters of wijken waar de inkomens lager zijn, als ik het me goed herinner. In het najaar wordt het plan verder vorm gegeven.
 
Voor de twijfelaars die menen dat de FvD het allemaal wel goed meent en geen fascistische agenda voert, lees het draadje van de tweet hieronder.


Ik heb het even doorgelezen maar het komt er op neer dat iemand van de FvD een neonazi volgt op twitter? En dat er een link is tussen Erkenbrand en de FvD omdat er een verwijzing is naar een Freek dat zou kunnen slaan op Frederik Jansen?

Ik ben ervan overtuigd dat de hete FvD een foute partij is met extreem rechtse ideeën. Maar ik vind dit toch wel een zwak stukje.
 
Ik heb het even doorgelezen maar het komt er op neer dat iemand van de FvD een neonazi volgt op twitter? En dat er een link is tussen Erkenbrand en de FvD omdat er een verwijzing is naar een Freek dat zou kunnen slaan op Frederik Jansen?

Ik ben ervan overtuigd dat de hete FvD een foute partij is met extreem rechtse ideeën. Maar ik vind dit toch wel een zwak stukje.

Zo is er een verzamelsite van mensen die willen waarschuwen voor de banden die de FvD zou hebben met extreem rechts genaamd devalsepianovanbaudet. Ze doen aan bronnen maar t oogt toch ook wel wat amateuristisch. Niettemin zitter er wel wat discutabele banden bij.
 
iemand het meest recente filmpje van fvd gezien, de ultra-rechtse nazipartij? Dit is ongelofelijk. Zelfs Hitler had het zo niet in beeld kunne brengen. Iemand die bewust op deze partij stemt, moet zich serieus vrijwillig laten behandelen.
 
Kijk, je mag het van mij best niet eens zijn met nog meer immigratie. Maar de boodschap van dit filmpje is 'blank is goed, kleurtje is slecht'. Ik weet niet hoe ik het anders moet interpreteren.
 
iemand het meest recente filmpje van fvd gezien, de ultra-rechtse nazipartij? Dit is ongelofelijk. Zelfs Hitler had het zo niet in beeld kunne brengen. Iemand die bewust op deze partij stemt, moet zich serieus vrijwillig laten behandelen.
Bedoel je dan niet Leni Riefenstahl?
 
iemand het meest recente filmpje van fvd gezien, de ultra-rechtse nazipartij? Dit is ongelofelijk. Zelfs Hitler had het zo niet in beeld kunne brengen. Iemand die bewust op deze partij stemt, moet zich serieus vrijwillig laten behandelen.
Vrind, ik heb zo het idee dat jij je levensverwachting met tien jaar kunt oprekken als je je niet zo zou bezighouden met die mafkezen. Je verandert er toch niks aan en het zorgt alleen maar voor stress.
Ik ga ook niet de hele dag zitten zoeken naar cumbayageleuter van Groen Links of de Partij voor de Dieren, of naar het volgende provocerende twietje van de blonde Geertruidiaanse übermensch. Er verandert niets. Je verandert er ook de politieke voorkeur van een ander niet mee. Laat gaan broeder. Laat gaan.:fb::cool:
 
Vrind, ik heb zo het idee dat jij je levensverwachting met tien jaar kunt oprekken als je je niet zo zou bezighouden met die mafkezen. Je verandert er toch niks aan en het zorgt alleen maar voor stress.
Ik ga ook niet de hele dag zitten zoeken naar cumbayageleuter van Groen Links of de Partij voor de Dieren, of naar het volgende provocerende twietje van de blonde Geertruidiaanse übermensch. Er verandert niets. Je verandert er ook de politieke voorkeur van een ander niet mee. Laat gaan broeder. Laat gaan.:fb::cool:

Je hebt zo enorm gelijk. Ik heb er alleen zo'n moeite mee. Ik laat de viruswaanzineikels inmiddels al lopen, maar dit is precies waar het vlak voor de 2e wereldoorlog misging: wegkijken. En dat wil ik niet. Het is al erg genoeg dat de huidige coalitiepartijen niet publiekelijk afstand nemen van dit soort beelden.

Is alles goed geregeld in Nederland? Een driewerf neen. Hebben we problemen die terug te voeren zijn op immigratie. Ja. Hebben we problemen die terug te voeren zijn op gebrek aan investeringen in onderwijs, gezondheid, politie? Ja. Moet er wat gebeuren in Nederland? Absoluut! Maar niet op de aard en wijze waar Baudet en Wilders voor staan. Dat is namelijk nooit het antwoord.

*brengt hartslag weer terug door ademhalinstechniek*. Dank u voor het luisteren.
 
iemand het meest recente filmpje van fvd gezien, de ultra-rechtse nazipartij?

Hoe achterlijk het ook is, wat hij zegt, er wordt nergens gesproken over systematisch mensen uitmoorden of kaport maken. Hitler deed het wat dat betreft een stuk beter.

Vind het framen wel erg zielig, maar dat doet Denk (de voorvechter van het gedachtegoed wat we zien in het fimpje van de fvd) net zo goed.
 
Je hebt zo enorm gelijk. Ik heb er alleen zo'n moeite mee. Ik laat de viruswaanzineikels inmiddels al lopen, maar dit is precies waar het vlak voor de 2e wereldoorlog misging: wegkijken. En dat wil ik niet. Het is al erg genoeg dat de huidige coalitiepartijen niet publiekelijk afstand nemen van dit soort beelden.

Is alles goed geregeld in Nederland? Een driewerf neen. Hebben we problemen die terug te voeren zijn op immigratie. Ja. Hebben we problemen die terug te voeren zijn op gebrek aan investeringen in onderwijs, gezondheid, politie? Ja. Moet er wat gebeuren in Nederland? Absoluut! Maar niet op de aard en wijze waar Baudet en Wilders voor staan. Dat is namelijk nooit het antwoord.

*brengt hartslag weer terug door ademhalinstechniek*. Dank u voor het luisteren.
Ik begrijp je helemaal baas, echt. Maar je maakt jezelf echt boos om iets waar je niets aan kunt veranderen. Je gelooft toch niet dat er ook maar één PVV'er of één FvD'er is die zich iets aantrekt van jou? Ben je gek, die hebben oogkleppen op. En dat geldt voor eenieder die zich bezig houdt met zaken liks of rechts van het midden. En daar kun je best tegen praten, maar die ga je niet van gedachten doen veranderen.

Dikke tip van een voorheen heel boze ervaringsdeskundige; Maak je je boos? Stel jezelf dan de volgende vraag: Kan ik er iets aan veranderen of doen?
Is het antwoord ja, doe er dan wat aan. Is het antwoord nee, laat het gaan, het scheelt je zo ontzettend veel stress.
Duurt een tijdje, maar je kunt het leren. Ik ben er ook nog niet helemaal, maar het gaat met mij al een heel stuk beter dan een paar jaar geleden toen ik nog het idee had dat ik iets kon veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan