Binnenlandse Politiek

Klopt, dat historisch bepalen van wat de religie is, ja dat vind ik ook wat. Alsof er geen nieuwe religies kunnen ontstaan dan het aantal wat we kennen. Ik had het echter over het dragen van bijv een hoofddoek uit economisch en politiek belang door een minister. In veel landen mag je ook met je korte broek aan of t shirt zonder mouwen de kerken niet in. Als toerist bepaal ik dan zelf of ik dan daar heen ga of niet. Als een politicus daar heen gaat bijv, dan heeft ie op dat moment geen andere keuze. Die heeft met meerdere belangen te maken die de mensen in zijn land iets oplevert.
Eens. Als je er voor kiest een kerk/moskee or whatever te bezoeken, moet je je ook aan de regels houden.
 
Als we alleen al de export halveren, zijn we er al. Merken we in Nederland qua voedselaanbod niks van. De boer wel in zijn portemonnee natuurlijk.
Heel Nederland zou dat ook wel in de portemonnee voelen. Des te meer reden om veel en goed onderzoek uit te voeren, en weloverwogen acties te gaan uitvoeren. Bij het (bijv) halveren van de veestapel zullen ook flinke bezuinigingen gepaarf gaan. An sich allemaal prima, maar waar vandaan dan? Etc etc.
 
Geldt dat ook voor mensen die hier komen?

Misschien moeten we daar eens een leuke postercampagne aan wagen dan, want dat lijkt nog 'niet helemaal' opgepikt door het gros der 'gasten', zullen we maar zeggen.
In principe wel, maar er is wat mij betreft wel een verschil tussen een zakelijk bezoek of een vakantie en een permanente verblijfsstatus. Een maatschappij is in ontwikkeling. Moeilijk, moeilijk, moeilijk, want er is geen juist antwoord.
 
Heel Nederland zou dat ook wel in de portemonnee voelen. Des te meer reden om veel en goed onderzoek uit te voeren, en weloverwogen acties te gaan uitvoeren. Bij het (bijv) halveren van de veestapel zullen ook flinke bezuinigingen gepaarf gaan. An sich allemaal prima, maar waar vandaan dan? Etc etc.
Quatsch. De agrarische sector is al niet bepalend, en de veeproductie al helemaal niet. (CBS: In 2019 bedroeg het aandeel van de toegevoegde waarde van de landbouw in het bbp 1,4 procent) En voor de boeren hoeft het ook niet, velen geven aan dat er nauwelijks iets te verdienen is aan die 50.000 varkens in een stal. Dus bij het halveren van de veestapel gaa5 de Nederlander er wellicht een 0.25% achteruit. En dan ga ik er nog van uit dat men geen nieuwe, andere activiteiten ontwikkelt.
 
Mona Keijzer van het CDA begrijpt niet waarom Hugo De Jonge FvD uitsluit als coalitiepartner. Als je dat niet snapt, dan denk ik Mona, dat je nog niet helemaal klaar bent voor het beroep van lijsttrekker. Je doet geen zaken met extreem-rechts. Vroeger niet, nu niet, nooit niet.
 
De boeren protesteren tegen aanhoudingen die zijn gedaan omdat medeboeren de regels overtreden. Ik begin steeds meer antipathie tegen deze groep te krijgen, die meent dat ze boven de wet staan. Ook zij hebben te maken met regels. En als je die overtreedt, dan heb je kans dat je wordt gepakt.
Op het verbod om met een trekker te protesteren, komen ze met de geweldige smoes dat "de trekker bij de boer hoort". Ga toch weg. Je grootste dreigmiddel is alleen afgepakt en dan is het lastig natuurlijk.
Overigens benieuwd of de vrienden op rechts nog steeds een groep verdedigt die politici bedreigt en intimideert, in rijdt op gezagsdragers en gebouwen vernield.
 
De boeren protesteren tegen aanhoudingen die zijn gedaan omdat medeboeren de regels overtreden. Ik begin steeds meer antipathie tegen deze groep te krijgen, die meent dat ze boven de wet staan. Ook zij hebben te maken met regels. En als je die overtreedt, dan heb je kans dat je wordt gepakt.
Op het verbod om met een trekker te protesteren, komen ze met de geweldige smoes dat "de trekker bij de boer hoort". Ga toch weg. Je grootste dreigmiddel is alleen afgepakt en dan is het lastig natuurlijk.
Overigens benieuwd of de vrienden op rechts nog steeds een groep verdedigt die politici bedreigt en intimideert, in rijdt op gezagsdragers en gebouwen vernield.
Het is ook intimidatie in plaats van protesteren geworden.
 
Ja. Even verhaal halen bij een politicus thuis staat voor mij gelijk aan hooligan-gedrag.
Klopt, in Utrecht is n man aangehouden die vanuit een 'bevrijd nl' groepering bij de burgervader langs ging met een baksteen.
En nee, PVV en FvD gaat hier niet iets van zeggen, is een deel van hun achterban.
 
Klopt, in Utrecht is n man aangehouden die vanuit een 'bevrijd nl' groepering bij de burgervader langs ging met een baksteen.
En nee, PVV en FvD gaat hier niet iets van zeggen, is een deel van hun achterban.

"Politie en justitie moeten keihard optreden! tenzij het geweld ons goed uitkomt...."
 
Dat geldt alleen voor de groep waarvan Wilders er minder zou regelen.
Als je protesteert tegen dierenleed mag dat ook hoor, want dan ben je ene linkse bomenknuffelaar. En nu hoor ik je denken ": maar Hoetie, een boom is toch geen dier?".
Leg dat maar eens uit op FB in een leuk rechts groepje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan