Binnenlandse Politiek

Ik las vandaag dat FvD de portefeuille “Cultuur” heeft laten schrappen tijdens de onderhandelingen met het college van de gedeputeerde Staten Brabant. Nog nooit voorgekomen... Cultuur is blijkbaar links.
 
Ik las vandaag dat FvD de portefeuille “Cultuur” heeft laten schrappen tijdens de onderhandelingen met het college van de gedeputeerde Staten Brabant. Nog nooit voorgekomen... Cultuur is blijkbaar links.
Entartete Kunst en zo. Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen. Als het aan het FvD Ligt gaan de centjes voor de bloemencorso keurig naar Poetin, als het aan het CDA ligt gewoon naar de megastallen, en als het aan de VVD ligt gewoon naar de belastingvermijdende bedrijven in buitenlandse handen. En dan kan lokaal Brabant zich afvragen waarom er geen fuck meer te doen is in Brabant. :braak:
 
Jij bent dan ook geen Duitser maar een NLse onderdaan. Dat is toch heel wat anders dan mensen met een NLse nationaliteit die vaak ongewild en gedwongen een tweede nationaliteit hebben omdat Marokko dat niet accepteert. Wanneer de Duitse belastingdienst de Turkse Duitsers structureel meer in de gaten houdt en etnisch profileert, dan zullen de rapen daar echt gaar zijn. Reken maar.
En je zit hier in te vullen voor de belastingdienst: dat mensen met een dubbele nationaliteit meer fouten maken dan mensen met alleen maar NLse nationaliteit. Ik vind dit goed willen praten van iets wat in essentie ontzettend fout, niet democratisch en niet rijmen met de normen van de rechtsstaat is. Achter de schermen en in de achterkamertjes mensen met een dubbele nationaliteit extra in de gaten houden. Mensen die hier gewoon werken en netjes hun belastingaangifte hebben ingevuld. Want Johnny en Anita zullen die fouten waar jij het over hebt niet maken. Tja... Dat is eerlijk gezegd recht willen praten wat krom is. Hadden ze maar die gedachten van jou...

Ik zal wel te naïef of braaf zijn in dat ik een een grotere kans om gecontroleerd te worden of je dingen juist hebt ingevuld niet als straf te zien. Ik maak me meer druk over zaken zoals een kleinere kans op stageplaatsen of sollicitatie-uitnodigingen voor mensen met een allochtone achternaam.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik las vandaag dat FvD de portefeuille “Cultuur” heeft laten schrappen tijdens de onderhandelingen met het college van de gedeputeerde Staten Brabant. Nog nooit voorgekomen... Cultuur is blijkbaar links.
Maar cultuur is toch juist iets wat ons wapent tegen de leemte die ons hart ervaart bij het zien van moderne architectuur of het horen van een deuntje van J. Bieber als ik t FvD moet geloven?
 
Ik zal wel te naïef of braaf zijn in dat ik een een grotere kans om controleert te worden of je dingen juist hebt ingevuld niet als straf te zien. Ik maak me meer druk over zaken zoals een kleinere kans op stageplaatsen of sollicitatie-uitnodigingen voor mensen met een allochtone achternaam.
En daar zit ook precies de essentie: wanneer we dit goedkeuren dan wel verklaringen hier voor gaan verzinnen, dan zijn maken wij ons zelf een onderdeel van een systeem wat niet deugt en daar is een etnisch profileren bij de sollicitaties ook een aspect van. Je geeft daarmee ruimte voor allerlei verklaringen voor zaken die niet rijmen met wat we in een rechtsstaat met elkaar hebben afgesproken. Ik zie niet via de voordeur binnen kunnen komen bij een werkgever wegens je achternaam niet los van een systeem dat op een ander vlak ook etnisch profileert. We geven steeds meer dingen die we rechtstatelijk niet juist vonden weg. Dat moeten we niet willen.
 
IPF : hoewel ik er zoals hierboven uiteengezet iets anders tegen aankijk moet ik je toch gelijk geven:

2e nationaliteit komt niet meer in bevolkingsregistratie
Sinds 6 januari 2014 wordt als iemand de Nederlandse nationaliteit heeft, een of meer andere nationaliteit(en) niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich inschrijft. (BRON).

Eigenlijk ben ik het er dan wel mee eens dat het vreemd/kwalijk is, dat - wanneer een tweede nationaliteit al ruim 6 jaar niet meer vermeld word in de bevolkingsregistratie - dit nog wel aanwezig is als (zoek) parameter bij overheidsinstanties. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik las vandaag dat FvD de portefeuille “Cultuur” heeft laten schrappen tijdens de onderhandelingen met het college van de gedeputeerde Staten Brabant. Nog nooit voorgekomen... Cultuur is blijkbaar links.

En een partij die zoch Lokaal Brabant noemt, en meent voor de Brabantse identiteit te staan, gaat daar mee akkoord. Alles voor het pluche. Kots!
(Kan de forumemojis niet aanklikken?!)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar cultuur is toch juist iets wat ons wapent tegen de leemte die ons hart ervaart bij het zien van moderne architectuur of het horen van een deuntje van J. Bieber als ik t FvD moet geloven?

Ze maken een schilderij van de nieuwe pakkenreclame met Jort Kelder. Cultuur zat!
 
Mark aan de pubquiz bericht

Je zal m maar tegenkomen als quizmaster zeg :ROFL:

En natuurlijk is t n stukkie PR enzo, maar ach wel leuk om te zien.
 
De 4,7 miljoen euro natuursubsidie die koning Willem Alexander krijgt voor Kroondomein Het Loo is onrechtmatig verleend. Dit stellen drie vooraanstaande juristen op basis van de subsidiebeschikking die Zembla in handen heeft. Uit de beschikking blijkt dat de overheid zonder enige onderbouwing de koning vrijstelt van belangrijke subsidievoorwaarden. Dit is volgens experts in strijd met de wet. Door de vrijstelling mag de koning een gebied van 7200 hectare, oftewel zo'n driekwart van het hele natuurgebied, drie maanden per jaar voor het publiek sluiten.


Het schijnt iets te maken te hebben met de jacht in het gebied gedurende die 3 geheime maanden.
 
De 4,7 miljoen euro natuursubsidie die koning Willem Alexander krijgt voor Kroondomein Het Loo is onrechtmatig verleend. Dit stellen drie vooraanstaande juristen op basis van de subsidiebeschikking die Zembla in handen heeft. Uit de beschikking blijkt dat de overheid zonder enige onderbouwing de koning vrijstelt van belangrijke subsidievoorwaarden. Dit is volgens experts in strijd met de wet. Door de vrijstelling mag de koning een gebied van 7200 hectare, oftewel zo'n driekwart van het hele natuurgebied, drie maanden per jaar voor het publiek sluiten.


Het schijnt iets te maken te hebben met de jacht in het gebied gedurende die 3 geheime maanden.
Onterecht toegekend, terugvorderen dan.

Nog n stukje over hoe etnisch profileren 'bewijs' kan leveren voor een statistiek die er niet is. Dit nav eerdere discussies deze week (geen relatie met de post van Natte krant die ik quote)
 
Onterecht toegekend, terugvorderen dan.

Nog n stukje over hoe etnisch profileren 'bewijs' kan leveren voor een statistiek die er niet is. Dit nav eerdere discussies deze week (geen relatie met de post van Natte krant die ik quote)
Een beetje rare steekproef. Dat is niet volgens de statistische regels is en wordt dus ook niet zo toegepast.
 
Een beetje rare steekproef. Dat is niet volgens de statistische regels is en wordt dus ook niet zo toegepast.
Bij jusititie en belastingdienst wordt veelal geredeneerd, die groep is verdacht, die gaan we meer controleren. Dan krijg je juist dit verhaal.
 
De 4,7 miljoen euro natuursubsidie die koning Willem Alexander krijgt voor Kroondomein Het Loo is onrechtmatig verleend. Dit stellen drie vooraanstaande juristen op basis van de subsidiebeschikking die Zembla in handen heeft. Uit de beschikking blijkt dat de overheid zonder enige onderbouwing de koning vrijstelt van belangrijke subsidievoorwaarden. Dit is volgens experts in strijd met de wet. Door de vrijstelling mag de koning een gebied van 7200 hectare, oftewel zo'n driekwart van het hele natuurgebied, drie maanden per jaar voor het publiek sluiten.


Het schijnt iets te maken te hebben met de jacht in het gebied gedurende die 3 geheime maanden.

De koning wordt van heel veel vrijgesteld zonder goeie onderbouwing.

Schijnt he. Schijnt. Ik ben natuurlijk een groot fan van de monarchie, maar eigenlijk zouden ze dat eens moeten onderzoeken. Voor de transparantie. Weet je wel.
 
De koning wordt van heel veel vrijgesteld zonder goeie onderbouwing.

Schijnt he. Schijnt. Ik ben natuurlijk een groot fan van de monarchie, maar eigenlijk zouden ze dat eens moeten onderzoeken. Voor de transparantie. Weet je wel.
Komt blijkbaar al uit de tijd van Wilhelmina, de truc; “Ik geef het bezit aan de staat, die verzorgt het onderhoud. En ik behoud alle rechten en mogelijkheden tot gebruik.”
Het koningshuis kent de klassieker “het bezit van de zaak is het eind van het vermaak”
 
Hoewel ik sluiten wegens t jachtseizoen eigenlijk belachelijk vind (graag n bron?) is park t Loo wel n zeer bijzonder stuk natuur met imponerende 17e eeuwse tuinen. Die zullen, volgens mij, t gros van t onderhoud a 1 mio per jaar opslokken (al vraag ik me af of die met entree en parkeerinkomsten niet zichzelf subsidievrij kunnen bedruipen?) Dat dure deel van t park zou m.i. gewoon t jaar rond geopend moeten blijven. Daarnaast kan jagen voor plezier echt niet meer in Nederland qua publieke opinie. Zou het zeer raar vinden als WA zich hier niks van aantrekt.
 
Laatst bewerkt:
Bij jusititie en belastingdienst wordt veelal geredeneerd, die groep is verdacht, die gaan we meer controleren. Dan krijg je juist dit verhaal.
Maar ik neem niet aan dat op basis van de gecontroleerden de misdaad of wat voor statistieken dan opgesteld worden. Je controle aanpassen aan de statistiek is goed, maar andersom niet natuurlijk.
 
Maar ik neem niet aan dat op basis van de gecontroleerden de misdaad of wat voor statistieken dan opgesteld worden. Je controle aanpassen aan de statistiek is goed, maar andersom niet natuurlijk.
Nee, dat doet de pers, met het benoemen van 'oververtegenwoordiging' van bepaalde groepen.
 
Hoewel ik sluiten wegens t jachtseizoen eigenlijk belachelijk vind (graag n bron?) is park t Loo wel n zeer bijzonder stuk natuur met imponerende 17e eeuwse tuinen. Die zullen, volgens mij, t gros van t onderhoud a 1 mio per jaar opslokken (al vraag ik me af of die met entree en parkeerinkomsten niet zichzelf subsidievrij kunnen bedruipen?) Dat dure deel van t park zou m.i. gewoon t jaar rond geopend moeten blijven. Daarnaast kan jagen voor plezier echt niet meer in Nederland qua publieke opinie. Zou het zeer raar vinden als WA zich hier niks van aantrekt.

Van september 2018.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/koning-mag-blijven-jagen-op-kroondomein-het-loo-bij-apeldoorn~a778d15b/


Edit: Heb wat nieuwsartikels erover gelezen. Is al jaren, al voor 2018, een dingetje kennelijk. Uiteindelijk is er een motie aangenomen om het park het hele jaar open te stellen. Maar die is tegengehouden door Schouten.

Verder nergens officieel bevestigd dat er gejaagd mag worden, maar ook niet heel overtuigend ontkracht. :D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan