Binnenlandse Politiek

Afgezien van het feit dat het idioten zijn, snap ik zijn punt wel. We moeten anderen nooit uitsluiten op basis van een mening of afkomst. Degene die dit heeft opgeschreven kan zijn eigen plek niet meer in, want hij is asshole door anderen uit te sluiten.
Als je racistische meningen hebt, maar deze niet uit, dan kan je natuurlijk niet buitengesloten worden. Tenzij sommigen gedachten kunnen lezen. Als je die meningen ook uit en anderen lastig valt, dan moet je eruit. Daar doelt de winkel(?) op denk ik. Dan vraag ik me af waar die gek naar doelt..
 
Als je racistische meningen hebt, maar deze niet uit, dan kan je natuurlijk niet buitengesloten worden. Tenzij sommigen gedachten kunnen lezen. Als je die meningen ook uit en anderen lastig valt, dan moet je eruit. Daar doelt de winkel(?) op denk ik. Dan vraag ik me af waar die gek naar doelt..

Op basis van een mening die je uit uit een winkel gezet worden is nog altijd discriminerend, persoonlijk iemand aanvallen op basis van een kenmerk is een hele andere reden en dan mag je ook prima de winkel uit getrapt worden. Ik heb ook maar te accepteren dat mensen een andere mening hebben en deze uiten in de winkels tijdens een onderling gesprek. Op basis hiervan kan ik iedereen dus wel de winkel uit trappen, want het zijn assholes door mij te beledigen met hun mening.

Het gaat mij om het basis principe dat je niemand uit mag sluiten, zelfs een racist heeft recht op een mening. Dat hij dit niet in het gezich moet roepen van iemand die hij weg wil hebben is volledig logisch. Maar mag hij het daarom niet normaal zeggen tegen een vriend van hem?
 
Het gaat mij om het basis principe dat je niemand uit mag sluiten, zelfs een racist heeft recht op een mening. Dat hij dit niet in het gezich moet roepen van iemand die hij weg wil hebben is volledig logisch. Maar mag hij het daarom niet normaal zeggen tegen een vriend van hem?
Maar daar had ik het nu juist over. Dus in feite zeggen we hetzelfde. :unsure:
 
Dit soort Twittereikels willen het land gaan besturen, willen een nieuwe omroep (ongehoord Nederland) oprichten "omdat ze geen podium hebben". On-ge-lo-fe-lijk!

EKuy0ZbX0AM5nl_
Is dit geen grapje?
Op basis van een mening die je uit uit een winkel gezet worden is nog altijd discriminerend, persoonlijk iemand aanvallen op basis van een kenmerk is een hele andere reden en dan mag je ook prima de winkel uit getrapt worden. Ik heb ook maar te accepteren dat mensen een andere mening hebben en deze uiten in de winkels tijdens een onderling gesprek. Op basis hiervan kan ik iedereen dus wel de winkel uit trappen, want het zijn assholes door mij te beledigen met hun mening.

Het gaat mij om het basis principe dat je niemand uit mag sluiten, zelfs een racist heeft recht op een mening. Dat hij dit niet in het gezich moet roepen van iemand die hij weg wil hebben is volledig logisch. Maar mag hij het daarom niet normaal zeggen tegen een vriend van hem?
Ga je niet een beetje serieus in op dit verhaal? Wordt hier niet bedoeld dat men in dit etablissement iedereen gelijk stelt en dat mensen elkaar niet beoordelen op ras, sexe of seksuele voorkeur? En dat ze ook graag willen dat mensen aardig doen tegen elkaar?
 
Maar mag hij het daarom niet normaal zeggen tegen een vriend van hem?

Dan zou het waarschijnlijk ook niet opvallen als hij het 'normaal' zegt tegen een vriend aan z'n tafel, maar los daarvan heeft de eigenaar nu eenmaal het recht om die persoon dan de klandizie te ontzeggen als ze dat horen. Ja, hij mag het uiten, hoe racistisch ook, en eruit gezet worden is dan het gevolg. Actie-reactie. Zie het probleem niet.
 
Is dit geen grapje?

Ga je niet een beetje serieus in op dit verhaal? Wordt hier niet bedoeld dat men in dit etablissement iedereen gelijk stelt en dat mensen elkaar niet beoordelen op ras, sexe of seksuele voorkeur? En dat ze ook graag willen dat mensen aardig doen tegen elkaar?

Precies, zo begreep ik het in ieder geval wel.
 
Ik zou tegen die lui van ander geluid of hoe het ook heet willen zeggen: wie de schoen past, trekt hem aan..
 
Nog meer eikels. Alles is nu onder de aandacht. Kan de politiek nu niet gewoon z'n werk gaan doen? En over werk doen gesproken, moet die boeren ook weer niet aan het werk in plaats van andere werkende mensen lastig vallen.

Ik vermoed dat ze toch op een stuk minder sympathie kunnen rekenen als ze mensen rond de feestdagen dwars gaan zitten. Want het gevolg is dan dat mensen bijvoorbeeld niet bij hun familie kunnen zijn met de feestdagen. Dat zijn dan toch vooral de slachtoffers van de acties.
Ikzelf ben rond kerst bij mijn schoonouders in Kroatië en ik ga dan met het vliegtuig. Als zij ons dwarszitten op weg naar Schiphol zal mijn woede toch vooral gericht zijn op die boeren en niet op de politiek.

Ik heb best begrip voor het feit dat boeren regelgeving willen die werkbaar is, maar dat doel heiligt niet alle middelen. Ga lekker het Binnenhof blokkeren ofzo.

En sowieso: de wereld is veranderd, en er zullen maatregelen aangaande stikstof moeten komen. Dat levert ook meer op dat de 100 km/u-limiet. Nogmaals: het moet werkbaar zijn, maar er zal ook beweging vanuit de boeren moeten komen.
 
Nog meer eikels. Alles is nu onder de aandacht. Kan de politiek nu niet gewoon z'n werk gaan doen? En over werk doen gesproken, moet die boeren ook weer niet aan het werk in plaats van andere werkende mensen lastig vallen.

Prima toch? Laten blokkeren, en dan de politie de boel laten schoonvegen. En dan écht schoonvegen. Niet op zijn Nederlands (zou u aub aan de kant willen gaan op een tijdstip dat het u schikt), maar op Guardia Civil-stijl.
 
Prima toch? Laten blokkeren, en dan de politie de boel laten schoonvegen. En dan écht schoonvegen. Niet op zijn Nederlands (zou u aub aan de kant willen gaan op een tijdstip dat het u schikt), maar op Guardia Civil-stijl.

Of zoals de Fransen die gilets jaunes wegwerkten...
 
Of zoals de Fransen die gilets jaunes wegwerkten...

Die waren lief en netjes. Stelde niets voor, als ze de Nederlandse methode hadden gebruikt waren er een aantal doden gevallen, wat meer dan terecht is. Gezien wat ze deden, dreigen, vernielingen aanrichten,, agenten kapot schoppen en ga maar door.

Zelfs een pistool trekken als je collega onder een motor ligt om hem te beschermen en hij niet kapot getrapt wordt, mag al niet eens. Nee de mensen die denken dat ze hard optraden op basis van de beelden hebben een volledig verkeerd beeld van de optredens van de Franse politie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan