Binnenlandse Politiek

En wanneer er mensen vergast worden is de wereld te klein.

Screenshot_20190515-203104_NOS Teletekst.jpg
 
We moeten dan ook niet denken in absolute keuzes. Dat gebeurt te veel. Alles of niets, zwart of wit, alle vluchten bannen of alles door laten gaan, etc. Te veel is nooit goed. We kunnen ook matigen: 20% minder vliegbewegingen, 20% minder vlees eten, 20% meer openbaar vervoer, etc. Alles maar laten werkt niet, matigen draagt veel bij en is haalbaar.
Dat was ook niet mijn bedoeling, maar bv. korte vluchten bannen lijkt me niet zo heel gek. Voor een reisje naar Parijs heb je 'n prima alternatief, namelijk de trein. Dat heb je niet voor 'n reis naar bv. New York.

En minder kids? Denk niet dat hier in Europa we 'teveel kinderen' hebben.
 
Nou, Baudetje kan weer eens verkeerd begrepen worden. Het is zijn persoonlijke mening dat euthanasie en abortus moord is, en dat een vrouw eigenlijk thuis hoort te zitten en voor het gezin hoort te zorgen. Uiteraard niet de mening van zijn partij, maar van de mens Baudet. En ach, we vallen weer over één zinnetje en missen de rest van zijn geniaal schrijfsel.
Nee, fijn mens. Zal wel graag naar “sweet home Alabama” luisteren.
 
Nou, Baudetje kan weer eens verkeerd begrepen worden. Het is zijn persoonlijke mening dat euthanasie en abortus moord is, en dat een vrouw eigenlijk thuis hoort te zitten en voor het gezin hoort te zorgen. Uiteraard niet de mening van zijn partij, maar van de mens Baudet. En ach, we vallen weer over één zinnetje en missen de rest van zijn geniaal schrijfsel.
Nee, fijn mens. Zal wel graag naar “sweet home Alabama” luisteren.
Maar hij heeft wel goeie punten want hij is tegen Europa :rolleyes:
 
Ja! Prikkeldraad om Nederland, uit de EU, gulden terug en we gaan weer terug naar de mooie jaren ‘50, toen geluk heel gewoon was.
Nee, toen was de ellende al begonnen. De prachtige jaren ‘80 zul je bedoelen. Van de 19e eeuw. Ik had hem al niet hoog zitten, maar uitgaande op zijn uitspraken zou ik zeggen: een dwaas. Wil overigens niets zeggen over een mogelijk politiek succes. Helaas.
 
Je kunt en voor Europa en tegen de EU zijn. Ik bijvoorbeeld. Ik ben voor terugkeer naar de EEG.
Vanwege meer zelfbeschikking of om het oosten te lozen?

Overigens vind ik dit ook weer frappant
Forum voor Democratie-leider Baudet heeft bij de uitspraak "Ich habe es gewusst" geen associatie met de Tweede Wereldoorlog.
Dan heb je toch weinig historisch besef in je donder.
 
Ja logisch, is natuurlijk een heel gebruikelijke uitspraak in het Nederlands. :rolleyes:
Kennelijk wel in de kringen waar hij komt. Overigens staat hij met het gebruiken van Duits al dichter bij de burger dan voorheen, toen hij graag in het Latijn oreerde.
 
Ik denk dat het mis is gegaan met de EURO. Die is te snel voor teveel landen ingevoerd.
Had inderdaad direct meerdere EUROS gemaakt. NEURO. ZEURO en OEURO dan was het probleem niet opgelost maar was het wel veel realistischer geweest.

Nu heb je een Luxemburg met een minimumloon van boven de 1500 EURO en een Portugal met een minimumloon van 600 EURO in dezelfde munteenheid. Is toch lochisch dat dat niet kan werken.
En dan kan je wel zeggen iedereen hetzelfde loon.
Maar dat betekent vanzelfsprekend ook dat de rijke landen de lonen omlaag moeten doen, en dat al never geaccepteerd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan