Binnenlandse Politiek

Ik zeg dat omdat in Nederland de belastingdruk hoog is en de bemoeienis van de overheid groot. Dat waren blijkbaar tekenen van links beleid. Dan klopt het toch?
Dat laatste echte linkse beleid in nl was eigenlijk onder den Uyl. De tijd van het ziekenfonds etc
 
Het ligt ook maar aan het referentiekader, denk ik. In vergelijking met de VS ziet het er hier toch anders uit.
 
Ik zag gisteren trouwens vd Plas klagen in vi dat ze niet naar de boerenprotesten kan mbt veiligheid. Als ik me niet vergis was ze mede verantwoordelijk voor directe bedreigingen aan minister vd wal vorig jaar en vond ze dat het niet aan haar was om boze boeren in de weg te zitten. Ze snapte het sentiment.
En nu gaan piepen dat het de andere kant op valt? Zo kennen we de populist weer. Zolang het een ander maar overkomt..
Hypocrisie ten top
 
FqsNQ17XoAMbIon


Van Haga dacht kennelijk vooral aan zijn eigen belang tijdens het stemmen :ROFL::ROFL:
 
Ik zag gisteren trouwens vd Plas klagen in vi dat ze niet naar de boerenprotesten kan mbt veiligheid. Als ik me niet vergis was ze mede verantwoordelijk voor directe bedreigingen aan minister vd wal vorig jaar en vond ze dat het niet aan haar was om boze boeren in de weg te zitten. Ze snapte het sentiment.
En nu gaan piepen dat het de andere kant op valt? Zo kennen we de populist weer. Zolang het een ander maar overkomt..
Hypocrisie ten top
Och, als ze daar niet veilig is dan zou dat kunnen betekenen dat boeren beginnen in te zien dat ze vooral een spreekbuis is van de agro-industrie en niet de gewone boer.
 
Och, als ze daar niet veilig is dan zou dat kunnen betekenen dat boeren beginnen in te zien dat ze vooral een spreekbuis is van de agro-industrie en niet de gewone boer.
Daar had Lubach gisteren een uitstekend item over. De agro industrie die hun verdienmodel in gevaar ziet komen mbt hervormingen en de onvrede over de rug van boeren aanwakkert
 
Daar had Lubach gisteren een uitstekend item over. De agro industrie die hun verdienmodel in gevaar ziet komen mbt hervormingen en de onvrede over de rug van boeren aanwakkert
O, kijk niet vaak Lubach, die is dan wel laat op het feestje. Deze zaken zijn al zolang als BBB er is bekend.
 
Zie net een promo voorbij komen, hoezo faciliteert de NPO een verkiezingsdebat waarin 1 partij 2 sprekers afvaardigt en 2 andere partijen 1 spreker?
 
Ah op die manier. Maar dat eigenlijk ook niet, aangezien wij niet direct op de 1e kamer stemmen.
Nee, maar toch is het wel fair dat zij daar is. Valt iig te verdedigen.

Verder is het 2x 1 fractie die 2 mensen levert. Wat dat betreft is het wel een fair debat. Alleen nodig je beter mensen uit die daar daadwerkelijk gaan zitten.
 
Theoretisch gezien hoef je geen gezondheidsfreak te zijn om minister van VWS te zijn.
Is wel typisch om na die functie in de tabaksindustrie te komen (en vermoedelijk te lobbyen etc.). Wat dat betreft ben ik wel voor een ruimere wachtgeldregeling voor ministers met daarbij dan wel de regel dat ze 4 jaar niet in een bestuursfunctie of lobbyfunctie mogen werken.
 
Ik heb zojuist de Stemwijzer in proberen te vullen voor de provinciale staten verkiezing (waar is die precies voor eigenlijk?) en ik vond het maar lastig eerlijk gezegd. Bij elke stelling waar ik iets over kan zeggen (van een hoop heb ik geen verstand van of een mening over) heb ik een hoop kanttekeningen waardoor ik het nooit eens of oneens ben met de stelling. Uiteindelijk kwam er de PVDA of SP uit, maar of ik het daarmee eens ben.... Eigenlijk ben ik het nooit helemaal eens met een stelling. Ik stem wel weer gewoon niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan