Binnenlandse Politiek

Haha klopt. Maar de Eindhovense gemeentepolitiek zal ook weer het meeste impact hebben op PSV. Dus die rechtvaardiging is vast wel te vinden maar binnen dit topic snap ik hem ook wel :p.

Link naar het stukje? Ik vind nog wel altijd raar dat de kleine berg niet autovrij is. Ik volg ook veel bouwprojecten maar Eindhoven heeft echt een probleem als het niet in de breedte kan groeien.

Ik vond de discussie over Fellenoord in de gemeenteraad heel interessant.
Geen stukje het boek "loop" aangaande het voetganger vriendelijk malen van de openbare ruimte. Vakliteratuur zogezegd.
 
Caroline van der Plas is een verschrikkelijk stuk mens, dat in de markt is gezet door de grote agrarische bedrijven. Ontransparant, 1 agenda (de boer en de rest mag kapot). Wat een walgelijk iemand is dat.
Ik vind haar ook wel verfrissend dat ze probeert de ouderwetse mores in de tweede kamer wat te vergemakkelijken. Ze is een duidelijke afgevaardigde van de boeren, maar ik vind haar geen tweede Baudet of zo.
 
Zegt ook alleen wat er fout is. Zal nooit een alternatief presenteren.
Ja en nee. Ik vind het anders bij 1 zetel versus een blok van 5 of meer. Aankaarten en aanwakkeren is voor nu voor haar achterban t belangrijkste imo.

Probleem is t spinnen. Volgens mij is terugdringen van de milieuimpact van de sector just noodzakelijk om t voortbestaan van hun bedrijven en overdragen van t bedrijf aan n nieuwe generatie. Niet de staak die het boerenhart doorboord, of "onzinregels". En ik weet vrij zeker dat zij ook de rekenmodellen en de mensen in de provincies heeft gehoord die zien dat er al een hoop kapot is, en gaat door de hoe we met de grond en natuur omgaan. Op de lange termijn vind ik de BBB standpunten weinig toevoegen (of ronduit slecht) voor de boeren.
 
Laatst bewerkt:
Sterk plaatje: :)

FaCeYKiX0AALyZI


(van Geen Stijl)

Reactie kabinet op koopkracht in Nederland.

Ik vind dit echt een van de slechtste kabinetten ooit. Ministers die geen verstand van hun zaken hebben en een premier die al zijn partijstandpunten weggeeft, alleen maar om zo lang mogelijk te blijven zitten. In feite is dit gewoon een D66 kabinet. Druk maken om veel minder belangrijke zaken als slavernij en stikstof (gek, hoor, in Duitsland heeft niemand het er over, worden boeren helemaal niet weggepest).

Maar het allerslechtst is mevrouw Kaag. Die twittert over van alles (niet over Salman Rushdie natuurlijk, vindt ze waarschijnlijk terecht), maar niet over Financien. Koopkracht? Huishoudens die moeilijk rond moeten komen? We moeten allemaal inleveren voor een beter milieu. En boeren moeten oprotten. Vind de linkse Randstad kliek.

Typisch links, verplichten en verbieden. Iedereen moet verplicht worden om precies dezelfde levenstijl en standpunten te hebben als wij, en iedereen met een andere mening, die niet net zo extreem links is als wij moet verboden worden. Op Twitter is het al begonnen (Jan Roos). Want alleen onze mening is de waarheid. PRAVDA.

In de communistische landen zijn de boeren ook de eersten die worden onteigend. Niet dat ik met alles eens ben wat rechtse lui doen, maar iedereen heeft recht op zijn mening. En mensen hun bestaan gaan zitten afnemen (boeren), omdat linkse lui iets bedachtt hebben (waar genoeg wetenschappers anders over beweren), is belachelijk.

Hopelijk komen de andere partijen tot inkeer en dwingen ze D66 tot compromis. Anders laten vallen.
 
Sterk plaatje: :)

FaCeYKiX0AALyZI


(van Geen Stijl)

Reactie kabinet op koopkracht in Nederland.

Ik vind dit echt een van de slechtste kabinetten ooit. Ministers die geen verstand van hun zaken hebben en een premier die al zijn partijstandpunten weggeeft, alleen maar om zo lang mogelijk te blijven zitten. In feite is dit gewoon een D66 kabinet. Druk maken om veel minder belangrijke zaken als slavernij en stikstof (gek, hoor, in Duitsland heeft niemand het er over, worden boeren helemaal niet weggepest).

Maar het allerslechtst is mevrouw Kaag. Die twittert over van alles (niet over Salman Rushdie natuurlijk, vindt ze waarschijnlijk terecht), maar niet over Financien. Koopkracht? Huishoudens die moeilijk rond moeten komen? We moeten allemaal inleveren voor een beter milieu. En boeren moeten oprotten. Vind de linkse Randstad kliek.

Typisch links, verplichten en verbieden. Iedereen moet verplicht worden om precies dezelfde levenstijl en standpunten te hebben als wij, en iedereen met een andere mening, die niet net zo extreem links is als wij moet verboden worden. Op Twitter is het al begonnen (Jan Roos). Want alleen onze mening is de waarheid. PRAVDA.

In de communistische landen zijn de boeren ook de eersten die worden onteigend. Niet dat ik met alles eens ben wat rechtse lui doen, maar iedereen heeft recht op zijn mening. En mensen hun bestaan gaan zitten afnemen (boeren), omdat linkse lui iets bedachtt hebben (waar genoeg wetenschappers anders over beweren), is belachelijk.

Hopelijk komen de andere partijen tot inkeer en dwingen ze D66 tot compromis. Anders laten vallen.
Wat n vreemd beeld heb jij van dat oppermachtige boze linkse kabinet onder de leiding van premier Kaag..
 
Sterk plaatje: :)

FaCeYKiX0AALyZI


(van Geen Stijl)

Reactie kabinet op koopkracht in Nederland.

Ik vind dit echt een van de slechtste kabinetten ooit. Ministers die geen verstand van hun zaken hebben en een premier die al zijn partijstandpunten weggeeft, alleen maar om zo lang mogelijk te blijven zitten. In feite is dit gewoon een D66 kabinet. Druk maken om veel minder belangrijke zaken als slavernij en stikstof (gek, hoor, in Duitsland heeft niemand het er over, worden boeren helemaal niet weggepest).
Geklets, ook in Duitsland en België zijn ze weldegelijk bezig met stikstofdepositie
Maar het allerslechtst is mevrouw Kaag. Die twittert over van alles (niet over Salman Rushdie natuurlijk, vindt ze waarschijnlijk terecht), maar niet over Financien. Koopkracht? Huishoudens die moeilijk rond moeten komen? We moeten allemaal inleveren voor een beter milieu. En boeren moeten oprotten. Vind de linkse Randstad kliek.

Typisch links, verplichten en verbieden. Iedereen moet verplicht worden om precies dezelfde levenstijl en standpunten te hebben als wij, en iedereen met een andere mening, die niet net zo extreem links is als wij moet verboden worden. Op Twitter is het al begonnen (Jan Roos). Want alleen onze mening is de waarheid. PRAVDA.
Twitter hanteert eigen regels, die heeft Jan Roos zelf overtreden, dit afschuiven op links is op zijn minst bijzonder..
In de communistische landen zijn de boeren ook de eersten die worden onteigend. Niet dat ik met alles eens ben wat rechtse lui doen, maar iedereen heeft recht op zijn mening. En mensen hun bestaan gaan zitten afnemen (boeren), omdat linkse lui iets bedachtt hebben (waar genoeg wetenschappers anders over beweren), is belachelijk.
Stikstof is geen linkse hobby, boeren worden niet onteigend.
Hopelijk komen de andere partijen tot inkeer en dwingen ze D66 tot compromis. Anders laten vallen.
Hopelijk lees jij je eens in in de materie ipv het sneue en onfeitelijke geroeptoeter uit bepaalde kampen na te papegaaien.

BTW, aangaande koopkracht heb je wel degelijk een punt, dat is te triest voor woorden hoe laks er ingegrepen wordt.
 
Ik heb nog niet heel veel kabinetten meegemaakt, maar wie het ook voor het zeggen heeft, het is zogenaamd altijd ruk en de burger weet het altijd beter. Misschien overschat de burger zichzelf. :rolleyes:
Trek deze gerust door naar vrijwel elk gebied, ouders versus leraren, tieners tegen ouders, de dansleraren versus virologen, de audirijders tegen de weginspecteurs die n baan repareren, de klant tegenover de onderbetaalde klantenservicemedewerkers, etc.
 
Trek deze gerust door naar vrijwel elk gebied, ouders versus leraren, tieners tegen ouders, de dansleraren versus virologen, de audirijders tegen de weginspecteurs die n baan repareren, de klant tegenover de onderbetaalde klantenservicemedewerkers, etc.
Je vergeet de PSV forummers versus de trainer. ;)
 
Ik heb nog niet heel veel kabinetten meegemaakt, maar wie het ook voor het zeggen heeft, het is zogenaamd altijd ruk en de burger weet het altijd beter. Misschien overschat de burger zichzelf. :rolleyes:
Dat is dus precies de val waar we niet in moeten trappen. We zitten al sinds het begin van Rutte met een regering die stelsematig de overheid heeft uitgehold tot een reactionair orgaan met zo min mogelijk lange termijn beleid. Als het economisch wat beter gaat let je daar niet zo op (de toeslagenouders klopten al veel langer op de deur maar wisten vaak niet waar en iedereen was stil) maar in economisch moeilijkere tijden zie je hoe slecht Nederland op het moment af is. Of het nu om de woningmarkt gaat, duurzaamheid, landbouw of armoede. Er is geen visie behalve bewust geen visie hebben om de 'markt' het maar te laten oplossen.

Tegelijkertijd worden er zonder visie wel regels op regels gestapeld maar ook daar heeft niemand wat aan want ze zijn geen onderdeel van een groter plan. Hoogstens symptoombestrijding.

Zelfs veel bedrijven zeggen te snakken naar een overheid die voor lange termijn de lijnen uitzet waar hun sector of de economie heen moet gaan, de regels daarop aanpast, ipv het huidige doelloze beleid om alles vooral zo doelloos mogelijk te houden.

Als wij vervolgens vervallen in elkaar verwijten het weer eens beter te weten. Dat Nederland toch wel een ok land blijft om te wonen ook al is dat voor heel veel mensen al lang niet meer zo. Ja dan zal over een paar jaar de VVD vast wel weer winnen.
 
Dat Nederland toch wel een ok land blijft om te wonen ook al is dat voor heel veel mensen al lang niet meer zo. Ja dan zal over een paar jaar de VVD vast wel weer winnen

De meerderheid blijft terug komen bij de vvd em d66, dus blijkbaar willen de mensen ide in Nederland wonen graag een regering die niet verder kijkt dan hun neus breed is.
 
De meerderheid blijft terug komen bij de vvd em d66, dus blijkbaar willen de mensen ide in Nederland wonen graag een regering die niet verder kijkt dan hun neus breed is.
Een deel van de NLers hebben het gewoon goed, zien amper wat er aan de onderkant vd samenleving gebeurt, hebben geen idee wat het is om als bijstandsouder de eindjes aan elkaar te knopen. Waarom zouden die niet nogmaals VVD of D66 stemmen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan