Binnenlandse Politiek

Doe maar gewoon nieuwe verkiezingen met nieuwe mensen.

Zucht.
Dat zal niets veranderen.. De troefkaart van Rutte is lekker schermen met een oppositierol. Als alles mislukt in het komende debat dan gaat dat de strategie zijn. Dan mag de rest het uitzoeken. Dat heeft ie ook al laten doorschemeren. Mag straks Wilders gaan formeren bij wijze van. Hij weet donders goed dat ze uiteindelijk weer bij de VVD uitkomen. Nieuwe verkiezingen gaat niet gebeuren in ieder geval. Zowel Kaag als Rutte spelen dit tactisch slim tot nu toe, en ik zie er inderdaad beiden voor aan dat ze in staat zijn de formatie over te laten aan anderen. De kamer kan zichzelf wel eens enorm hiermee in de voet gaan schieten..
 
Dat zal niets veranderen.. De troefkaart van Rutte is lekker schermen met een oppositierol. Als alles mislukt in het komende debat dan gaat dat de strategie zijn. Dan mag de rest het uitzoeken. Dat heeft ie ook al laten doorschemeren. Mag straks Wilders gaan formeren bij wijze van. Hij weet donders goed dat ze uiteindelijk weer bij de VVD uitkomen. Nieuwe verkiezingen gaat niet gebeuren in ieder geval. Zowel Kaag als Rutte spelen dit tactisch slim tot nu toe, en ik zie er inderdaad beiden voor aan dat ze in staat zijn de formatie over te laten aan anderen. De kamer kan zichzelf wel eens enorm hiermee in de voet gaan schieten..
Wilders heeft geen rol bij de formatie, omdat alleen het FvD met hem zal willen regeren en met 25 zetels wordt het lastig regeren.

Maar het wordt zonder de VVD inderdaad lastig. Als je de VVD, PVV en FvD uitsluit heb je aan grotere partijen:

D66: 24
CDA: 15
PvdA: 9
SP: 9
Groenlinks: 8
PvdD: 6

En zelfs dan heb je maar 71 zetels. Dan kan je nog de CU toevoegen (5 zetels) en dan ben je er. Maar een coalitie met 7 partijen, en zo divers (zowel CDA als SP/PvdD/GL)...lijkt me weinig vruchtbaar.
De VVD zal erin moeten. Wat niet vreemd is voor de grootste partij.
 
De troefkaart van Rutte is lekker schermen met een oppositierol. Als alles mislukt in het komende debat dan gaat dat de strategie zijn

Als het waar is wat RTL zegt en het komt uit, dan is het toch echt wel klaar met onze demente minister president?
 
De VVD is (nu) niets zonder Rutte, dus laten ze hem niet vallen.
Men heeft de VVD nodig voor een coalitie.
Ergo: Rutte zit gebeiteld.
Jein, aan de andere kant verwacht ik dat de VVD op dit moment het meest te verliezen heeft als nieuwe verkiezingen zouden komen bij n gebrek aan coalitiemogelijkheden. Met zetelbehoudt zonder Rutte geeft ze wel weer tot vier jaar extra de kans om n nieuwe leider neer te zetten. Voor Rutte hebben ze vast n lukratief nestje bij n bank of andere louche bedrijfstak.
 
Als het waar is wat RTL zegt en het komt uit, dan is het toch echt wel klaar met onze demente minister president?
Ach als ik dan weer Kaag hoor. Dan zie ik daar toch ook weer een dementie een rol spelen. Vrees dat actieve en niet actieve herinneringen blijven ongeacht het poppetje. Rutte was alleen 'betrapt'.
 
Ach als ik dan weer Kaag hoor. Dan zie ik daar toch ook weer een dementie een rol spelen. Vrees dat actieve en niet actieve herinneringen blijven ongeacht het poppetje. Rutte was alleen 'betrapt'.

Zie een eerder bericht van mij over Kaag, die mag met Rutte mee, misschien een kunnen ze een stelletje vormen voor de peking express en onderweg verdwijnen of zo:

Echt zum kotzen. Ze zit gewoon heel diep in de reet van Rutte.
 
Jein, aan de andere kant verwacht ik dat de VVD op dit moment het meest te verliezen heeft als nieuwe verkiezingen zouden komen bij n gebrek aan coalitiemogelijkheden. Met zetelbehoudt zonder Rutte geeft ze wel weer tot vier jaar extra de kans om n nieuwe leider neer te zetten.
Dit scenario is niet ondenkbaar.. En er komt sowieso niet op korte termijn nieuwe verkiezingen.. best kans dat dit een lange impasse wordt.. de vvd zal ook partijbelang hebben.. En laten Rutte niet vallen.. zeg t maar.
 
Laatst bewerkt:
Thierry komt kennelijk weer aandacht te kort.

EzxgLjAWEAEJrBH
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan