Binnenlandse Politiek

Maar dat mocht toch juist niet van jou?
We waren aan het praten over de overheid, niet over particulieren. Zover ik weet kunnen particulieren met veel geld doen en laten wat ze willen, zolang ze maar knaken betalen aan de gemeente voor een stukkie grond. Daarmee is het irrelevant om op te brengen voor dit topic. Want zover ik weet grijpt mijn stem namelijk niet aan op het doen en laten van rijke particulieren, helaasch.
 
We waren aan het praten over de overheid, niet over particulieren. Zover ik weet kunnen particulieren met veel geld doen en laten wat ze willen, zolang ze maar knaken betalen aan de gemeente voor een stukkie grond. Daarmee is het irrelevant om op te brengen voor dit topic. Want zover ik weet grijpt mijn stem namelijk niet aan op het doen en laten van rijke particulieren, helaasch.
Nee, zo werkt het niet. ;)
 
link

Nu live, lijsttrekker van Volt, welke in de laatste peiling op 3 zetels staan.
Een interview terwijl interviewer (maalderink) en de lijsttrekker gamende zijn.
 
Laatst bewerkt:
Laatste peiling, de 4 coalitie-partijen raken tezamen 3 zetels kwijt t.o.v. de vorige verkiezingen, D66 (-3) en CDA (-4) verliezen, maar VVD (+3) en CU (+1) staan beiden op winst.

Drie nieuwkomers lijken af te stevenen op binnenkomen in de kamer Volt (3), Ja21 (2) en Bij1 (1)
 

Een geweldige colum van Kenan Malik over het probleem van de huidige strijd door de zwarte bevolking en wat ze missen door te doen wat ze doen. Helemaal doorlezen tot de laatste alinea en rustig laten reflecteren. Pas als iedereen begrijpt wat deze man zegt, zal iedereen ook zien waarom mensen als Simons, Kuzu, Wilders, Baudet de pest zijn voor de samenleving, omdat ze allemaal het omgekeerde prediken dan een inclusiefe samenleving.
 
Aaah, Baudet klaagt over buitenlandse inmenging omdat Twitter een disclaimer heeft geplaatst bij een van zijn Corona-tweets.
je gebruikt een bepaald medium van een bedrijf, gaat akkoord met de voorwaarden en als het bedrijf iets doet wat in die voorwaarden staat, ga je klagen.
Zijn 2e man, Van Haga, wil graag minder regels voor ondernemen. Begrijp ik wel, want deze huisjesmelker is al vaker op de vingers getikt wegens het overtreden van regels. Als je dan de regels weghaalt, doe je ook niks fout meer!
volgens mij wel de enige wappie-partij, dus zal voldoende stemmen krijgen om in de kamer te komen.
 
Aaah, Baudet klaagt over buitenlandse inmenging omdat Twitter een disclaimer heeft geplaatst bij een van zijn Corona-tweets.
je gebruikt een bepaald medium van een bedrijf, gaat akkoord met de voorwaarden en als het bedrijf iets doet wat in die voorwaarden staat, ga je klagen.
Zijn 2e man, Van Haga, wil graag minder regels voor ondernemen. Begrijp ik wel, want deze huisjesmelker is al vaker op de vingers getikt wegens het overtreden van regels. Als je dan de regels weghaalt, doe je ook niks fout meer!
volgens mij wel de enige wappie-partij, dus zal voldoende stemmen krijgen om in de kamer te komen.
Niet de enige, die partij met Willem Engel op de lijst is er ook. Ach, vooralsnog haalt (extreem) rechts (VVD, FvD en PVV) geen meerderheid.

Ondertussen zie ik op de socials al diverse berichten dat de uitkomst van de verkiezingen vast staat, dat er gefraudeerd wordt als FvD niet de grootste wordt etc. etc. meneer weet et zijn baseballpetje op aardig die pompoen te imiteren, en zijn volgelingen ook...
 
Niet de enige, die partij met Willem Engel op de lijst is er ook. Ach, vooralsnog haalt (extreem) rechts (VVD, FvD en PVV) geen meerderheid.

Ondertussen zie ik op de socials al diverse berichten dat de uitkomst van de verkiezingen vast staat, dat er gefraudeerd wordt als FvD niet de grootste wordt etc. etc. meneer weet et zijn baseballpetje op aardig die pompoen te imiteren, en zijn volgelingen ook...
En ook al halen die drie partijen het, die gaat nooit samen regeren.

't Zal waarschijnlijk in een samenstelling tussen VVD, CDA, D66, CU, PvdA en misschien GL zijn. Misschien sluit een heel kleine partij nog aan (toch niet zo significant in aantal zetels). In die Peilingen hebben die pak 'm beet 100 zetels. Als je ook een meerderheid in de 1ste kamer wil, zijn er al wat minder opties. Ervan uitgaande dat een 5-partijen coalitie erg lastig is, kun je ongeveer 2 partijen wegstrepen van het rijtje.
 
Ik denk dat Volt en Sylvana een toevoeging aan de oppositie kunnen zijn.

Ik zou heel graag Ons Sigrid wel als premier willen zien, maar helaas is die kans 0. Zonde om dan te lezen dat D66 op verlies afstevent, waar een partij als het VVD gewoon (wederom) weg lijkt te komen met hun afbraakbeleid.
Ik weet het niet met Sylvana. Los van het feit dat haar plannen mijlenver van mij af staan (defensie ontmantelen, uit de NAVO, alle banken/zorg/individuele schulden naar de overheid, AOW naar 65 en zo nog en paar). Ik ben vooral bang dat je dan een beetje ' oh daar heb je Sylvana weer, die in een hoekje staat te roepen ', en dat het broodnodige gesprek over discriminatie daarmee plat gegooid wordt. Dat ligt aan de mensen die haar in dat hoekje schuiven, maar ik heb het idee dat Sylvana daar ook graag zelf gaat zitten. Ik weet dan dus niet of je verder komt met dit onderwerp, en ben bang dat je alleen maar meer gepolariseerd raakt als samenleving.

Maar goed, misschien bewijst ze mijn ongelijk. Denk dat de kans wel aardig aannemelijk is dat ze een zetel zal winnen.
 
De uitleg die hij eerst gaf vond ik eigenlijk wel plausibel. Er werd aan iemand die een relatie met een zwarte vrouw heeft gevraagd hoe hij het zou vinden als zijn zus met een zwarte man zou thuiskomen en diegene reageert met NEEEEEE!!!

Ik geloof niet dat dit de kern is van de vele berichtjes en dat er meer aan de hand is daar lijkt me duidelijk. Maar deze specifieke uitleg was plausibel. (imo)
 
Dat ligt aan de mensen die haar in dat hoekje schuiven, maar ik heb het idee dat Sylvana daar ook graag zelf gaat zitten.

Dat ligt niet aan de mensen die haar in de hoek drukken, dat ligt aan de manier van praten, doen en de absurde gedachtes die ze heeft mbt discriminatie. Volgens haar uitspraken, is discriminatie een recht/plicht van de witte mens. Terwijl ze zelf ontzettend veel discriminerende uitspraken in het verleden heeft gedaan (daar waar Nanninga zich moet verantwoorden voor haar tijd als columnist), hoeft Simons en haar partijleden niet bang te zijn voor haar uitspraken uit het verleden.

Dit is wat mij zo boos maakt, ze meet met 2 maten en doet altijd maar alsof ze gelijk heeft, terwijl ze geen idee heeft hoe het is om als witte man te wonen in een wijk als Delfshaven, daar waar de witte man gediscrimineerd wordt. Daar waar ik dankzij mijn vrienden van Kaapverdie (en de rest van deze gemeenschap) een aantal keer een pak slaag ontlopen ben van de turken en marrokanen.

Nee discriminatie is iets wat voorkomt uit haar eigen onvrede en haar onwil te begrijpen dat het verleden niet meer veranderd kan worden, wat ze wel wil. Ze is voor mij het toondbeeld van gevaar, tweedeling in de samenleving en het opzetten van een haatcultuur ipv een cultuur van samenleven.

Ladies only
Sylvana Simons, partijleider van Bij1, heeft ook zo haar vooroordelen. Ze stelde in een interview uit 2001: "Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten."

Simons vindt ook dat nieuwe politieagenten beter moesten worden gescreend op discriminerende opvattingen. Volgens haar eigen normen is Simons dus ongeschikt als politievrouw.

Sylvana's partijgenoot, de Surinaams-Nederlandse hoogleraar Gloria Wekker, vind generaliseren op basis van huidskleur ook geen probleem. In opinieblad Vrij Nederland zei ze in juni 2016: "Witte onschuld bestaat niet". Wederom volgde geen publieke verontwaardiging.

Wie zich ook al gediskwalificeerd heeft voor een toekomstige overheidsbaan is regisseuse Sunny Bergman. De activiste stelde in haar documentaire Wit is ook een kleur: "Uiteindelijk is racisme een probleem van witte mensen."

Bron.
 
Ik vind die lijsttrekker van Volt (Dassen) goed overkomen. In het NOS op 3 debat met jongeren, bij podcasts die ik heb geluisterd en in het verkiezingsprogramma. Het verhaal van Volt is goed, het idee achter de partij ben ik groot voorstander van. Ze staan voor Europa, een groot verenigd Europa, en door middel van burgerfora vooraf burgers al laten meedenken in beleid. Geen referendum als toetsing, maar in de fase er voor al peilen of ze de juiste kant op gaan. Strijdend voor gelijkheid, elk voorzitterschap binnen de partij is een duo van een man en een vrouw bijvoorbeeld. Zitten in meerdere landen al in de tweede kamer, dat is best netjes voor een partij die is opgericht nadat Brexit was besloten.

Mijn stem hebben ze in ieder geval, twee zetels zou fantastisch zijn, maar met 1 ben ik al tevreden.
 
Dat ligt niet aan de mensen die haar in de hoek drukken, dat ligt aan de manier van praten, doen en de absurde gedachtes die ze heeft mbt discriminatie. Volgens haar uitspraken, is discriminatie een recht/plicht van de witte mens. Terwijl ze zelf ontzettend veel discriminerende uitspraken in het verleden heeft gedaan (daar waar Nanninga zich moet verantwoorden voor haar tijd als columnist), hoeft Simons en haar partijleden niet bang te zijn voor haar uitspraken uit het verleden.

Dit is wat mij zo boos maakt, ze meet met 2 maten en doet altijd maar alsof ze gelijk heeft, terwijl ze geen idee heeft hoe het is om als witte man te wonen in een wijk als Delfshaven, daar waar de witte man gediscrimineerd wordt. Daar waar ik dankzij mijn vrienden van Kaapverdie (en de rest van deze gemeenschap) een aantal keer een pak slaag ontlopen ben van de turken en marrokanen.

Nee discriminatie is iets wat voorkomt uit haar eigen onvrede en haar onwil te begrijpen dat het verleden niet meer veranderd kan worden, wat ze wel wil. Ze is voor mij het toondbeeld van gevaar, tweedeling in de samenleving en het opzetten van een haatcultuur ipv een cultuur van samenleven.



Bron.
Totaal onvergelijkbaar. Jij noemt een specifieke plek waar de witte man gediscrimineerd wordt. De zwarte man, de homo, de vrouw, worden stelselmatig institutioneel over de hele wereld gediscrimineerd. Het is niet hetzelfde. Kijk haar interview in de NOS op 3 maar eens terug waar ze in gesprek gaat met jongeren. Simons wil het verleden niet veranderen, ze wilt het juist accepteren, en daarmee de toekomst verbeteren. Witte mannen hebben het gewoon makkelijker, dat is een feit. We moeten dat blijven bespreken en benadrukken om daar verandering in te krijgen, want dat gaat niet vanzelf.
 
Vreemde vraag maar mag een partij eigenlijk een zetel invullen door twee mensen in partime?
 
Terug
Bovenaan Onderaan