Binnenlandse Politiek

complot-theorie-aanhangers. Niet te verwarren met mensen die bepaalde appelproducten niet eten, die zijn van compote-theoriën.

Enkele complot-theorieën in NL
- we worden aangestuurd door de reptiel-mensen
- 5G is om je hersenen te koken
- Corona bestaat niet en er zijn geen mensen aan overleden
- Op t landgoed van Beatrix jagen de rijken op kinderen
- etc etc.

Debunken gaat niet, iedere tegenwerping wordt afgedaan met dat je een handpop van de heersende elite bent

Mocht je naar wat gewauwel willen luisteren van dit soort mensen (ergens is t gewoon komedie)

20 minuten vermaeck

Dank je. Ik vermoedde al zoiets. Gekkies dus.
 
Al die mensen met alu hoedjes, zeggen veel op internet, maar die bereiken helemaal niks.

Ik kan het artikel helaas niet lezen. Maar met zo'n artikel heb je al veer meer invloed, dan de mensen met aluhoedjes die echt regelrechte onzin verspreiden. Sterker nog, die mensen zijn zelfs gevaarlijk, want door al die zendmasten in brand te steken komt noodlijn 112 in gevaar.

Doet de regering alles goed? Zeker niet. Maar we hebben te maken met people, planet, profit, en het is lastig om daar een goede balans in te vinden. En met de VVD en CDA die vooral denken aan profit, en alle mensen die op een rechtse partij stemmen, over heel de wereld, wordt de planet een lastig verhaal. Eigenlijk wordt planet met het kapitalistische systeem een lastig verhaal.

Maar goed, de mensen aan de top doen wel hun best. Ze willen echt het beste voor het land. En het zijn ook gewoon maar mensen. Maar wat de mensen met alu-hoedjes zeggen is gewoon pure onzin en te erg voor worden.

Je mist mijn punt blijkbaar, want het gaat mij eigenlijk helemaal niet over aluhoedjes. Weet eerlijk gezegd niet hoe ik het simpeler kan verwoorden. Misschien dat je eruit komt als je het nogmaals leest met een hoop korreltjes zout en een vleugje ironie? Ik zou je ook sowieso aanbevelen eerst het artikel te lezen. Helpt ook wel om te begrijpen waar ik het over heb.

Doet de regering alles goed? Zeker niet. Maar we hebben te maken met people, planet, profit, en het is lastig om daar een goede balans in te vinden.
Deze opmerking bv. slaat nergens op. Er bestaat geen 'balans' tussen insecten moedwillig vergiftigen en een bedrijf in leven houden. Of je moet economisch hoogleraar zijn om met inhoudelijke argumenten te komen waarom het in leven houden van een bedrijf als Bayer afweegt tegen het doodzwijgen van ecologische massamoord.

Denk niet dat je weet waar ik het nu over heb zonder het artikel te lezen.
 
Ik las dat ze meer mensen in dienst hebben in NL dan bijvoorbeeld DSM.
Oké dat is dan idd een reden om iets voor ze te doen. Maar een bedrijf waarvan de directeur 20 miljoen per jaar verdient is toch echt een andere koek dan een MKBer of startup/scale up. Booking.com is ook nou niet bepaald van nationaal belang oid.
 
Oké dat is dan idd een reden om iets voor ze te doen. Maar een bedrijf waarvan de directeur 20 miljoen per jaar verdient is toch echt een andere koek dan een MKBer of startup/scale up. Booking.com is ook nou niet bepaald van nationaal belang oid.
Helemaal eens, feitelijk een vorm van tussenhandel (waar ook niet alle hotels e.d. happy mee zijn)
 
Oké dat is dan idd een reden om iets voor ze te doen. Maar een bedrijf waarvan de directeur 20 miljoen per jaar verdient is toch echt een andere koek dan een MKBer of startup/scale up. Booking.com is ook nou niet bepaald van nationaal belang oid.

Nee, dat is het niet. Het is wel het grootste tech bedrijf van NL en dat is belangrijk voor de economie.

Dit is een interessant artikel van de Volkskrant.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/heeft-booking-com-niet-al-genoeg-cadeaus-gehad-van-vadertje-staat~bfff6c7a/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

het zoveelste bedrijf dat op kosten van de belastingbetaler, geld afroomt naar de (Amerikaanse) aandeelhouders. Dus ik ben geneigd om te zeggen "f*ck 'm".
 
Nee, dat is het niet. Het is wel het grootste tech bedrijf van NL en dat is belangrijk voor de economie.

Dit is een interessant artikel van de Volkskrant.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/heeft-booking-com-niet-al-genoeg-cadeaus-gehad-van-vadertje-staat~bfff6c7a/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

het zoveelste bedrijf dat op kosten van de belastingbetaler, geld afroomt naar de (Amerikaanse) aandeelhouders. Dus ik ben geneigd om te zeggen "f*ck 'm". Ik was een tijd geleden met ze in gesprek over een baan en besloot het niet te doen. Goeie keuze, zo bleek toen en nu al helemaal)
 
complot-theorie-aanhangers. Niet te verwarren met mensen die bepaalde appelproducten niet eten, die zijn van compote-theoriën.

Enkele complot-theorieën in NL
- we worden aangestuurd door de reptiel-mensen
- 5G is om je hersenen te koken
- Corona bestaat niet en er zijn geen mensen aan overleden
- Op t landgoed van Beatrix jagen de rijken op kinderen
- etc etc.

Debunken gaat niet, iedere tegenwerping wordt afgedaan met dat je een handpop van de heersende elite bent

Mocht je naar wat gewauwel willen luisteren van dit soort mensen (ergens is t gewoon komedie)

20 minuten vermaeck
Die Dienie Wakker zie ik op TWitter wel vaker voorbijkomen. Die heeft echt een aantal hersenbloedingen gehad hoor, daar is niet alles meer volledig functioneel.
 
Die Dienie Wakker zie ik op TWitter wel vaker voorbijkomen. Die heeft echt een aantal hersenbloedingen gehad hoor, daar is niet alles meer volledig functioneel.
Die achternaam (niet haar echte als ik t goed heb) is wat wij noemen een 'contradictio in terminis'.
 
Die achternaam (niet haar echte als ik t goed heb) is wat wij noemen een 'contradictio in terminis'.

Ik heb haar ook horen zeggen dat ze er zelf allemaal niet in gelooft, maar dat al die domme aluhoedjes (ja ik leer snel) haar volgen en het haar geld oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb haar ook hoen zeggen dat ze er zelf allemaal niet in gelooft, maar dat al die domme aluhoedjes (ja ik leer snel) haar volgen en het haar geld oplevert.
Yups, die heb ik ook al voorbij horen komen. En dat merk je ook wel een beetje aan hoe ze op meneer Kat reageert.
En wat mij betreft is dat nog schadelijker. Lees dat er ondertussen ook oproepen rond gaan om eind april massaal de straat op te gaan in NL...
 
Nee, dat is het niet. Het is wel het grootste tech bedrijf van NL en dat is belangrijk voor de economie.

Dit is een interessant artikel van de Volkskrant.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/heeft-booking-com-niet-al-genoeg-cadeaus-gehad-van-vadertje-staat~bfff6c7a/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

het zoveelste bedrijf dat op kosten van de belastingbetaler, geld afroomt naar de (Amerikaanse) aandeelhouders. Dus ik ben geneigd om te zeggen "f*ck 'm".


Nog een reden om ze te laten ploffen is dat de mensen die ze in dienst hebben, skills hebben die andere bedrijven hard nodig hebben. De meeste medewerkers zullen dus heel rap weer een andere baan vinden, waarmee de bijdrage van booking.com aan de Nederlandse economie ineens veel minder impact heeft.

Als het hier om een fabriek ging met duizenden medewerkers waarvan het maar de vraag is of ze ooit weer ander werk zouden vinden, zou staatssteun veel belangrijker zijn, ongeacht of er geld is afgeroomd naar aandeelhouders.
 
Yups, die heb ik ook al voorbij horen komen. En dat merk je ook wel een beetje aan hoe ze op meneer Kat reageert.
En wat mij betreft is dat nog schadelijker. Lees dat er ondertussen ook oproepen rond gaan om eind april massaal de straat op te gaan in NL...

Tja, Darwin strikes back. Kijk, wat mensen met hun eigen leven doen boeit me niet, maar et bewust in gevaar brengen van anderen is iets dat hard bestreden moet worden.
 
Tja, Darwin strikes back. Kijk, wat mensen met hun eigen leven doen boeit me niet, maar et bewust in gevaar brengen van anderen is iets dat hard bestreden moet worden.
Yups, met dit filmpje in mijn achterhoofd
Denk ik dat we als mensheid deels aardig zakken voor het examen.
 
Nee, dat is het niet. Het is wel het grootste tech bedrijf van NL en dat is belangrijk voor de economie.

Dit is een interessant artikel van de Volkskrant.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/heeft-booking-com-niet-al-genoeg-cadeaus-gehad-van-vadertje-staat~bfff6c7a/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

het zoveelste bedrijf dat op kosten van de belastingbetaler, geld afroomt naar de (Amerikaanse) aandeelhouders. Dus ik ben geneigd om te zeggen "f*ck 'm".

Edit: 5.500 medewerkers in NL. Dan ben je een hele grote jongen. Ze programmeren dan wel in een achterhaalde programmeertaal (perl), maar goed...
 
Je mist mijn punt blijkbaar, want het gaat mij eigenlijk helemaal niet over aluhoedjes. Weet eerlijk gezegd niet hoe ik het simpeler kan verwoorden. Misschien dat je eruit komt als je het nogmaals leest met een hoop korreltjes zout en een vleugje ironie? Ik zou je ook sowieso aanbevelen eerst het artikel te lezen. Helpt ook wel om te begrijpen waar ik het over heb.


Deze opmerking bv. slaat nergens op. Er bestaat geen 'balans' tussen insecten moedwillig vergiftigen en een bedrijf in leven houden. Of je moet economisch hoogleraar zijn om met inhoudelijke argumenten te komen waarom het in leven houden van een bedrijf als Bayer afweegt tegen het doodzwijgen van ecologische massamoord.

Denk niet dat je weet waar ik het nu over heb zonder het artikel te lezen.

Excuses, ik het artikel niet lezen omdat ik een account nodig heb. Maar sorry, mijn reacties sloeg dan inderdaad nergens op.
 
Ik volg Chris Klomp al een tijdje op Twitter (@chrisklomp)
https://twitter.com/chrisklomp

Hier een artikel over complotverhalen en de onzin ervan. (ik het de journalist overins ook maar eens gedoneerd. Niets is gratis in het leven.

 
Laatst bewerkt:
Ik volg Cris Klomp al een tijdje op Twitter (@chrisklomp)
https://twitter.com/chrisklomp

Hier een artikel over complotverhalen en de onzin ervan. (ik het de journalist overins ook maar eens gedoneerd. Niets is gratis in het leven.

Ha, hij gaat ff in op pizzagate, Brainz als je tijd hebt, lees ff mee. Dit i.r.t. het filmpje waar jij vrijdag mee kwam. 2e artikel waar het artikel naar linkt is zeker interessant atrikel pizza's
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan