Binnenlandse Politiek

Desondanks zou van de 6.000 best 800 PVV kunnen stemmen, kan ook 1.000 zijn, maar net zo goed 600.

Bedankt voor de nuance.
Of het er nu 600 of 1000 zijn, het blijft een aanzienlijke groep.
Het exacte getal veranderd ook helemaal niets aan de strekking van de geschreven tekst.
Sterkser nog, het afleiden van het speerpunt met nitpicking over het exacte getal voelt als een afleidingstactiek..

Daarnaast, 1 op 1 een zeer diverse groep (NL) platslaan op voetbalsupporters is mi niet geheel gerechtvaardigd.
Zoals jij redeneert zouden hier ook 120 SGP-ers moeten rondwaren.

Waarom niet?
Dat jij een bepaalde visie hebt en voetbalsupporter bent staat compleet los van andere voetbalsupporters.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat andere voetbalsupporters hetzelde als jou denken.
ga er maar gewoon vanuit dat hier ook 120 SGP-ers meelezen. (niks mis mee natuurlijk)
 
Jullie mogen ook best wat meer respect tonen voor mensen die er anders over denken als jullie.
Ook jullie hebben wijsheid niet in pacht.

Ik heb genoeg respect voor anderen, echter druk je mij in de hoek omdat ik terecht zeg dat de PVV een eenmanspartij is, dat ik geen respect voor je heb. Dat betekend dat jij weer woorden in mijn mond legt die ik nergens geuit heb. Dus ga vooral zo door, ik waardeer het erg dat je mij woorden in de mond legt, die vooral als een koe op een varken slaan.
 
Bedankt voor de nuance.
Of het er nu 600 of 1000 zijn, het blijft een aanzienlijke groep.
Het exacte getal veranderd ook helemaal niets aan de strekking van de geschreven tekst.
Sterkser nog, het afleiden van het speerpunt met nitpicking over het exacte getal voelt als een afleidingstactiek..

Waarom niet?
Dat jij een bepaalde visie hebt en voetbalsupporter bent staat compleet los van andere voetbalsupporters.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat andere voetbalsupporters hetzelde als jou denken.
ga er maar gewoon vanuit dat hier ook 120 SGP-ers meelezen. (niks mis mee natuurlijk)
Aangaande de SGP-ers, het gros heeft niks met voetbal, geloof mij, ca 10% van mijn collega's stemmen op die partij. Daarnaast zit een deel in de lokale of provinciale politiek. Kennelijk ben jij wat minder bekend met deze groep. De krant die deze mensen veelal lezen is het reformatorisch dagblad. Een krant die niks over voetbal vermeld, zelfs de amateurs niet. Overigens logisch dat men weinig op heeft met voetbal daar het gros van de clubs op de dag des Heeren speelt en het gedrag in stadions neigt naar verafgoding.
Dus ga ff niet lopen roeptoeteren over visie als iemand uit ervaring spreekt.

Als je over afleidingstactiek gesproken, sorry dat ik je daarmee uit je concentratie heb gehaald. de vraag was "hoe zou de media de partij kapot maken op het moment dat het geen autoritair leiderschap maar een democratische opzet zou hebben".



Maar
 
Het is daardoor wel een feit dat ik wel degelijk een punt heb als ik zeg dat PVV koste wat kost geweerd word uit het kabinet.
Het was de grootte van de VVD wat stemmers van o.a. SP en GL deed besluiten om PvdA te stemmen, heeft niks met de PVV te maken.
 
Maar misschien is dit kaartte gewoon weer een poging van de media om de PVV kapot te maken

inderdaad.
de uitwerking van plannen die de rechtstaat kunnen verbeteren is per definitie iets wat niet op voorhand vastgesteld kan worden.
Hetzelfde geld voor plannen die afdoen aan de rechstaat of in strijd zijn met de rechtstaat.
 
inderdaad.
de uitwerking van plannen die de rechtstaat kunnen verbeteren is per definitie iets wat niet op voorhand vastgesteld kan worden.
Hetzelfde geld voor plannen die afdoen aan de rechstaat of in strijd zijn met de rechtstaat.
Wel, als je een voorstel doet waarbij je de positie van minderheden verbeterd kan je dat gewoon objectief vaststellen. Net zoals een verbod op de Koran en een verbod op abortus tegen de grondwet ingaat. Gewoon meetbaar en objectief. Overigens was mijn toevoeging louter sarcastisch bedoeld, zal t de volgende keer duidelijker aangeven.
 
Het lijkt mij logisch dat als de PVV een andere partij opzet zou kiezen de partij door de media helemaal kapot gemaakt gaat worden. (precies net zoals nu toevallig bij PSV te doen is.)
En net precies zoals bij PSV hoeft dan natuurlijk niemand bronnen of iets dergelijks te vermelden maar gaan we gewoon lekker modder gooien gebaseerd op onderbuikgevoel..
Zo raar is de opzet van die partij dus helemaal niet in de huidige maatschappij.

Jullie mogen ook best wat meer respect tonen voor mensen die er anders over denken als jullie.
Ook jullie hebben wijsheid niet in pacht.
PVV is gewoon de 2de grootste partij van Nederland en de partij vertegenwoordigt 1 op de 7,5 mensen. (dank voor verbetering rednas)
PSV forum heeft 6000 leden waarvan er toch echt +/- 800 op de PVV stemmen.

Jij poneert een stelling over dat de pvv geframed wordt op een bepaalde manier. Daar komen verschillende reacties op waarom dat geen framen is, maar een vaststaand feit. En vervolgens zijn dat dan onderbuikgevoelens volgens jou?
Dan heb je geen bord voor de kop, maar een complete bouwmarkt.

En als we het dan over framen en onderbuikgevoelens hebben: heb je je eigen posts goed nagelezen in deze politieke topics?
Termen als "groen-links beleid", "boomknuffelaars", "d66-rechter" komen daarin voor. Framen? Onderbuikgevoelens?

Ik discussieer graag met mensen met een andere kijk op bepaalde zaken, maar dat is erg lastig met een persoon die de pot verwijt dat de ketel zwart ziet, drogredeneringen inzet en voor een ander invult wat hij/zij denkt of vindt.

Ik vind het overigens prima dat iemand standvastig is en ergens achter staat waar ik niet achter sta. Maar als je een serieuze discussie wilt, wees dan ook serieus. Wat inhoudt dat je ook kritisch kijkt naar wat je zelf post (of beter nog: op het punt staat om te posten. )
 
Ik heb genoeg respect voor anderen, echter druk je mij in de hoek omdat ik terecht zeg dat de PVV een eenmanspartij is, dat ik geen respect voor je heb. Dat betekend dat jij weer woorden in mijn mond legt die ik nergens geuit heb.

Er worden geen woorden in jouw mond gelegd.
ik stel enkel: "Jullie mogen ook best wat meer respect tonen voor mensen die er anders over denken als jullie."
Er staat toch geen specifieke sugestie bij die ik je in de mond probeer te leggen, of wel?

Dus ga vooral zo door, ik waardeer het erg dat je mij woorden in de mond legt, die vooral als een koe op een varken slaan.

Tip voor als je enigzins serieus wilt discusieren: neem het niet persoonlijk op.
 
Aangaande de SGP-ers, het gros heeft niks met voetbal, geloof mij, ca 10% van mijn collega's stemmen op die partij. Daarnaast zit een deel in de lokale of provinciale politiek

En daaarom vind jij het aannemelijk dat het voor alle SGP stemmers zo zou zijn?
Niet lullig bedoeld maar: denk toch niet zo in hokjes, dat maakt je blind voor de werkelijkheid.
Bestaat er uberhaupt nog zoiets als een stereotype SGP-er, VVD-er, CDA-er, etc.?
 
En daaarom vind jij het aannemelijk dat het voor alle SGP stemmers zo zou zijn?
Niet lullig bedoeld maar: denk toch niet zo in hokjes, dat maakt je blind voor de werkelijkheid.
Bestaat er uberhaupt nog zoiets als een stereotype SGP-er, VVD-er, CDA-er, etc.?
Ken jij überhaupt een SGP-er, ben jij überhaupt bekend met het reformatorisch christelijk gedachtegoed. Want ik krijg hier sterk het gevoel dat je loopt te roeptoeteren zonder enige kennis van zaken.
Wat overigens voor de SGP geldt zie je niet terug bij andere partijen, dus om terug te komen op je vraag, ja wel een stereotype SGPer, nee bij de andere partijen. Maar sorry voor deze afleiding, de vraag was natuurlijk "hoe zou de media de partij kapot maken op het moment dat het geen autoritair leiderschap maar een democratische opzet zou hebben".
 
Laatst bewerkt:
En daaarom vind jij het aannemelijk dat het voor alle SGP stemmers zo zou zijn?
Niet lullig bedoeld maar: denk toch niet zo in hokjes, dat maakt je blind voor de werkelijkheid.
Bestaat er uberhaupt nog zoiets als een stereotype SGP-er, VVD-er, CDA-er, etc.?
Zo is het.
Bestaat er überhaupt nog zoiets als een stereotype moslim?
 
ik stel enkel: "Jullie mogen ook best wat meer respect tonen voor mensen die er anders over denken als jullie."

Je quote mij dus heb je het tegen mij. Maar bij deze is het klaar, als je zo wil discussieren, dan hoeft het niet meer. Succes in je ivoren toren met leugens.
 
Ken jij überhaupt een SGP-er, ben jij überhaupt bekend met het reformatorisch christelijk gedachtegoed. Want ik krijg hier sterk het gevoel dat je loopt te roeptoeteren zonder enige kennis van zaken.

Jazeker daar ben ik bekend mee, vandaar snap ik je suggestie ook wel over SGP-ers.
Ik kan het alleen niet als een feit gaan zien gebaseerd op eigen "moment" waarnemingen.
 
Jazeker daar ben ik bekend mee, vandaar snap ik je suggestie ook wel over SGP-ers.
Ik kan het alleen niet als een feit gaan zien gebaseerd op eigen "moment" waarnemingen.
Wat jij wil, gooi de sociologie terzijde. Kunnen me mooi door met de vraag "hoe zou de media de partij kapot maken op het moment dat het geen autoritair leiderschap maar een democratische opzet zou hebben"
 
Wat jij wil, gooi de sociologie terzijde.

Ik snap wel wat je bedoeld en misschien heb je in dit geval zelfs gelijk.
Ik wil er zelf alleen niet aan beginnen om het zo uit te gaan spreken.
Ik stel dan in principe dat er dan minder diversiteit is onder de voetbalsupporters.
ik kan dat dan ook nergens mee bewijzen als er verderop in de discussie verantwoording voor die uitspraak gevraagd word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan