Binnenlandse Politiek

Mometeel trending op Twitter: thierypicking

EO33pwfWkAE_nGE
Slaat op zo'n beetje elke politieke onbenul in Den Haag. En daar zijn er meer van dan alleen ene Thierry B.
 
Slaat op zo'n beetje elke politieke onbenul in Den Haag. En daar zijn er meer van dan alleen ene Thierry B.

Er zijn er inderdaad genoeg die de waarheid met een korrel zout nemen. Thierry heeft het liegen en presenteren van informatie die bijna altijd aantoonbaar keiharde leugens zijn, tot Trumpiaanse proporties verheven.
 
Er zijn er inderdaad genoeg die de waarheid met een korrel zout nemen. Thierry heeft het liegen en presenteren van informatie die bijna altijd aantoonbaar keiharde leugens zijn, tot Trumpiaanse proporties verheven.
Nogmaals. Zeker niet alleen Thierry. Allemaal leugenaars, zeker rond de verkiezingen.
 
Ik gun iedereen z'n mening, maar Baudet is zo keihard aan het acteren. Alles wat die man doet is vanuit het typetje wat hij zichzelf heeft aangemeten. Ik geloof geen ene seconde dat die vent oprecht is. Snap ook wel dat de politiek een beetje show is, maar man man man.

Waar ik Wilders nog wel eens slecht onderbouwd of niet zichtbaar in de discussies die er toe doen vind, geloof ik nog wel dat hij achter z'n punten staat. Ik heb bij Baudet het idee dat ie het alleen maar doet om z'n verblijf in de Kamer te verlengen en aandacht te trekken.

Dat iemand die man gewoon een keertje billenkoek geeft.
 
Verplaatst vanuit t Brexit topic.

Zo word het wel geframed inderdaad.
Ik ben het zeker niet met alles wat Geert Wilders zegt eens.

onderstaand filmpje is van anderhalve maand geleden waarin Martin Bosma, 2de kamer lid van de PVV, spreekt in de kamer over gelduitgave aan de publieke omroep.
Misschien dat het bekijken van dat filmpje een andere beeld schetst?
Hij reageert op ludieke wijze in de kamer op de wetswijziging van minister Arie slob betreft het wijzigen van het minimum aantal leden voor een publieke omroep van 150.000 naar 50.000 en hoe dit staatsgeld voor publieke omroep daadwerkelijk besteed word.


Ik had bij 1:30 al de neiging om "dat is vier keer meer dan jullie partijprogramma (lul)" te antwoorden op de denigrerende opmerking dat er "maar liefst 4 pagina's toelichting bij het wijzigingsvoorstel zaten van minister Slob, wat volgens knap is van de minister na 2.5 jaar spreekvoorzitterschap op mediazaken. Nee, ik heb het niet op de stijl van de PVV. Jij noemt t ludiek, ik vind t lomp, hypocriet en geen goede manier om een inhoudelijke discussie te openen.

Op 2:00 geef ik m gelijk dat de opkomst op een doordeweekse dag om 00:00 in de kamer belachelijk laag is. Dit soort "debatten" heeft geen zin (behalve een monoloog met kekke onliners kunnen opnemen voor de PR. Aan de andere kant komt dat mede door de versplintering van partijen die elk spreektijd willen en issues blijven inbrengen. Het weigeren van spreektijd is grondwettelijk/bestuursrechterlijk denk ik geen optie (al mag er wat mij betreft een drempel op dat er in elk geval 7 (5%) mensen het belang van het onderwerp onderschrijven. Mag ik er Daarnaast op wijzen dat we ook van de PVV fractie (toch een van de 3 grootste partijen) ook verder niemand aanwezig is. Bovendien ben ik benieuwd naar de aanwezigheid/opkomst van de PVV op andere dagen rond die tijd als ze geen spreektijd hebben.

Inhoudelijk over t belang van de publieke omroepen en of er op bezuinigd kan worden wil ik hier in t Brexit topic niet aangaan. Wel wil ik afsluiten hierop dat in verhouding met t UK en Duitse systeem (rondfunkbeitrag) ik het NL stelsel efficienter vind. Als je dat n fijn topic vind om op door te gaan kunnen we daar bij nationale politiek op doorgaan.
 
  • Leuk
Reactions: 666
De pvv is een eenmanspartij waar je geen lid van kan worden.
de term partij kan je eigenlijk niet eens noemen.
De partij ondemocratisch noemen is niet framen
volledig ondemocratische PVV.

Het lijkt mij logisch dat als de PVV een andere partij opzet zou kiezen de partij door de media helemaal kapot gemaakt gaat worden. (precies net zoals nu toevallig bij PSV te doen is.)
En net precies zoals bij PSV hoeft dan natuurlijk niemand bronnen of iets dergelijks te vermelden maar gaan we gewoon lekker modder gooien gebaseerd op onderbuikgevoel..
Zo raar is de opzet van die partij dus helemaal niet in de huidige maatschappij.

Jullie mogen ook best wat meer respect tonen voor mensen die er anders over denken als jullie.
Ook jullie hebben wijsheid niet in pacht.
PVV is gewoon de 2de grootste partij van Nederland en de partij vertegenwoordigt 1 op de 7,5 mensen. (dank voor verbetering rednas)
PSV forum heeft 6000 leden waarvan er toch echt +/- 800 op de PVV stemmen.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij logisch dat als de PVV een andere partij opzet zou kiezen de partij door de media helemaal kapot gemaakt gaat worden. (precies net zoals nu bij PSV te doen is.)
En net precies zoals bij PSV hoeft dan natuurlijk niemand bronnen of iets dergelijks te vermelden maar gaan we gewoon lekker modder gooien gebaseerd op onderbuikgevoel..
Zo raar is de opzet van die partij dus helemaal niet in de huidige maatschappij.

Jullie mogen ook best wat meer respect tonen voor mensen die er anders over denken als jullie.
Ook jullie hebben wijsheid niet in pacht.
PVV is gewoon de 2de grootste partij van Nederland en de partij vertegenwoordigt 1 op de 7,5 mensen. (dank voor verbetering rednas)
PSV forum heeft 6000 leden waarvan er toch echt +/- 800 op de PVV stemmen.
En waar koop jij je alu-hoedje. Man man man, sorry dat ik het zeg maar dit is gewoon een kansloze opmerking. zal je vast weer respectloos vinden.
Maar ik geef je de kans, hoe zou de media de partij kapot maken op het moment dat het geen autoritair leiderschap maar een democratische opzet zou hebben.

Overigens is je redenatie dat 800 man hier PVV stemt een kromme. Als je zelf niet kan bedenken waarom wil ik best het antwoord geven.
 
Nee, ik heb het niet op de stijl van de PVV. Jij noemt t ludiek, ik vind t lomp, hypocriet en geen goede manier om een inhoudelijke discussie te openen.

Het huidig kabinet is gevormd met maar 1 doel en dat was de PVV buitenspel zetten.
Een inhoudelijke discussie is daardoor op voorhand al geen optie.
De PVV verkondigt in het filmpje enkel een aantal standpunten.
De PVV staat daat te spreken als 2d partij van Nederland in de wetenschap dat ze tactisch buitenspel worden gezet.
Ik zou ook niet precies weten welke toon ze wel zouden moeten gebruiken als er gesproken word?
 
Ik ben benieuwd naar je uitleg.
A. niet iedereen is hier oud genoeg om te stemmen
B. niet iedereen hier heeft stemrecht in NL
C. je vergeet dat een kleine 20% van wat mag stemmen niet stemt

Daarnaast, 1 op 1 een zeer diverse groep (NL) platslaan op voetbalsupporters is mi niet geheel gerechtvaardigd.
Zoals jij redeneert zouden hier ook 120 SGP-ers moeten rondwaren.

Desondanks zou van de 6.000 best 800 PVV kunnen stemmen, kan ook 1.000 zijn, maar net zo goed 600.

Het huidig kabinet is gevormd met maar 1 doel en dat was de PVV buitenspel zetten.
Een inhoudelijke discussie is daardoor op voorhand al geen optie.
De PVV verkondigt in het filmpje enkel een aantal standpunten.
De PVV staat daat te spreken als 2d partij van Nederland in de wetenschap dat ze tactisch buitenspel worden gezet.
Ik zou ook niet precies weten welke toon ze wel zouden moeten gebruiken als er gesproken word?
Misschien zou t helpen als ze een goed partijprogramma hebben met doorrekening niet een paar kreten op een a4-tje
Misschien zou t helpen als het partijprogramma niet 6 punten zou bevatten die direct tegen de grondwet in gaan.
Misschien had t geholpen als Wilders ballen had getoond toen hij gedoogsteun gaf, ipv te laten blijken dat hij geen betrouwbaar partner is.

ff een kaartje voor het grondwet gebeuren
763


Maar misschien is dit kaartte gewoon weer een poging van de media om de PVV kapot te maken
 
Laatst bewerkt:
Het huidig kabinet is gevormd met maar 1 doel en dat was de PVV buitenspel zetten.
Een inhoudelijke discussie is daardoor op voorhand al geen optie.
De PVV verkondigt in het filmpje enkel een aantal standpunten.
De PVV staat daat te spreken als 2d partij van Nederland in de wetenschap dat ze tactisch buitenspel worden gezet.
Ik zou ook niet precies weten welke toon ze wel zouden moeten gebruiken als er gesproken word?

Wat mij betreft is het huidige kabinet gevormd om Nederlands beleid te voeren, verbeteren waar t kan en om plannen voor de toekomst te maken en te evalueren. Ik denk dat het gebrek aan een duidelijk, uitvoerbaar en wettelijk realiseerbaar partijprogramma een belangrijke reden is waarom veel politieke partijen weinig reden tot sanenwerking met de pvv zien.
 
Wat mij betreft is het huidige kabinet gevormd om Nederlands beleid te voeren

Kan jij de term "tactische stemmer" nog herrineren?

uitvoerbaar en wettelijk realiseerbaar partijprogramma een belangrijke reden is

Om eerlijk te zijn zitten de programma punten van VVD en PVV veel dichter bij elkaar vergeleken met de andere partijen waar nu mee geregeerd word.
Dus dat kan ook het probleem niet zijn.

Overigens rond verkiezingtijd hoor je ook altijd verschillende mensen verrast reageren als de uitkomst van een stemwijzer hen verteld dat ze eigenlijk PVV-er zijn, zo absurd is het stigma dat tegenwoordig op de PVV ligt
 
Kan jij de term "tactische stemmer" nog herrineren?



Om eerlijk te zijn zitten de programma punten van VVD en PVV veel dichter bij elkaar vergeleken met de andere partijen waar nu mee geregeerd word.
Dus dat kan ook het probleem niet zijn.

Overigens rond verkiezingtijd hoor je ook altijd verschillende mensen verrast reageren als de uitkomst van een stemwijzer hen verteld dat ze eigenlijk PVV-er zijn, zo absurd is het stigma dat tegenwoordig op de PVV ligt

Ik verdiep me er graag in, ik vind de argumentatie en onderbouwing vaak belangrijker dan de mening am sich. Maar volgens mij is er geen pvv partijprogramma, laat staan en onderbouwing van bijvoorbeeld gekozen standpuntun van de stemmingen in de kamer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan