Binnenlandse Politiek

Die waren lief en netjes. Stelde niets voor, als ze de Nederlandse methode hadden gebruikt waren er een aantal doden gevallen, wat meer dan terecht is. Gezien wat ze deden, dreigen, vernielingen aanrichten,, agenten kapot schoppen en ga maar door.

Zelfs een pistool trekken als je collega onder een motor ligt om hem te beschermen en hij niet kapot getrapt wordt, mag al niet eens. Nee de mensen die denken dat ze hard optraden op basis van de beelden hebben een volledig verkeerd beeld van de optredens van de Franse politie.

Oh, begrijp me niet verkeerd hoor: van mij mag de Nederlandse politie juist hard optreden.
Maar hoe waren er in Nederland doden gevallen?
 
Oh, begrijp me niet verkeerd hoor: van mij mag de Nederlandse politie juist hard optreden.
Maar hoe waren er in Nederland doden gevallen?

Als je in Nederland op een agent intrapt en niet stopt zoals in Frankrijk dan hadden ze wel met scherp geschoten. In Frankrijk durven ze niet met scherp te schieten, je leven 'ook al heb je gelijk' als agent is kapot, zowel professioneel als privé.
 
Als je in Nederland op een agent intrapt en niet stopt zoals in Frankrijk dan hadden ze wel met scherp geschoten. In Frankrijk durven ze niet met scherp te schieten, je leven 'ook al heb je gelijk' als agent is kapot, zowel professioneel als privé.

Eigenlijk wel heel grappig om vast te stellen - waar we in Nederland vaak horen dat onze politie veel te zachtaardig optreedt, vind jij dat juist van het land waar je woont en zie je Nederland als een voorbeeld waar men harder optreedt. Is het gras dan toch altijd groener (of in dat geval dan dodelijker) bij de buren?

Ik kan me overigens ook weinig voorbeelden heugen waar met scherp werd geschoten, dus ik weet ook niet of het klopt. Op mijn beurt zag ik juist Frankrijk als een hardhandiger land.
 
Ik vermoed dat ze toch op een stuk minder sympathie kunnen rekenen als ze mensen rond de feestdagen dwars gaan zitten. Want het gevolg is dan dat mensen bijvoorbeeld niet bij hun familie kunnen zijn met de feestdagen. Dat zijn dan toch vooral de slachtoffers van de acties.
Ikzelf ben rond kerst bij mijn schoonouders in Kroatië en ik ga dan met het vliegtuig. Als zij ons dwarszitten op weg naar Schiphol zal mijn woede toch vooral gericht zijn op die boeren en niet op de politiek.

Ik heb best begrip voor het feit dat boeren regelgeving willen die werkbaar is, maar dat doel heiligt niet alle middelen. Ga lekker het Binnenhof blokkeren ofzo.

En sowieso: de wereld is veranderd, en er zullen maatregelen aangaande stikstof moeten komen. Dat levert ook meer op dat de 100 km/u-limiet. Nogmaals: het moet werkbaar zijn, maar er zal ook beweging vanuit de boeren moeten komen.
Dus protesteren is goed, als jij er maar geen last van hebt?
 
Dus protesteren is goed, als jij er maar geen last van hebt?

Precies! Not in my backyard!!!
Maar: nee. Kijk, ik wil er inderdaad geen last van hebben, dat is duidelijk. En ik heb er waarschijnlijk geen last van aangezien ik komende zaterdag al vertrek. Ik kan hooguit minder makkelijk terugkomen om weer aan te werk te komen (boohoohoo :sneaky:).

Ik denk dat ze in het algemeen bij wijze van spreke beter het Binnenhof kunnen bezetten dan Schiphol. Bij het blokkeren van Schiphol weet je gewoon dat je "de gewone man" vooral dwars zit en niet direct politici. Bovendien is het plan om dat dan rond de feestdagen te doen, dus dan is het pressiemiddel dat dan blijkbaar geoorloofd is dat mensen niet bij hun familie kunnen zijn met de feestdagen. In mijn ogen heiligt het doel niet alle middelen.
 
Precies! Not in my backyard!!!
Maar: nee. Kijk, ik wil er inderdaad geen last van hebben, dat is duidelijk. En ik heb er waarschijnlijk geen last van aangezien ik komende zaterdag al vertrek. Ik kan hooguit minder makkelijk terugkomen om weer aan te werk te komen (boohoohoo :sneaky:).

Ik denk dat ze in het algemeen bij wijze van spreke beter het Binnenhof kunnen bezetten dan Schiphol. Bij het blokkeren van Schiphol weet je gewoon dat je "de gewone man" vooral dwars zit en niet direct politici. Bovendien is het plan om dat dan rond de feestdagen te doen, dus dan is het pressiemiddel dat dan blijkbaar geoorloofd is dat mensen niet bij hun familie kunnen zijn met de feestdagen. In mijn ogen heiligt het doel niet alle middelen.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het doel niet alle middelen heiligt. Wat mij betreft verbiedt de rechter alle komende acties van boeren tegen het stikstofbeleid. Ze hebben mogen demonstreren en het heeft bijzonder weinig uitgehaald, blijkbaar. Dit is een politieke beslissing die in het belang van alle Nederlanders genomen wordt. Prima dat de boeren hun standpun duidelijk hebben mogen maken, en dat met de regels de hand gelicht werd tijdens die demonstratie. Allerlei politici (van kennelijk allooi) hebben daar hun sympathie betuigd, dus het is nu aan die politici om iets te gaan doen. En dan kunnen de boeren, en iedereen die hun steunt, bij de volgende verkiezingen laten horen wat ze van het populistische gereutel en het gebrek aan daadkracht vinden.
 
Maybe.. (balonnetje):
Als elke veehouder nu eens verplicht 1 boom per koe/varken op zijn grond moet planten, of 1 windturbine per 30 stuks oid. We kunnen best wat creatiever met de problemen omgaan en de natuur helpen in de oplossing? Af van de megastallen en gemengd agrarisch bedrijf stimuleren (gewassen vangen stikstof af) lijkt me wenselijk?
 
Ik kan me overigens ook weinig voorbeelden heugen waar met scherp werd geschoten, dus ik weet ook niet of het klopt. Op mijn beurt zag ik juist Frankrijk als een hardhandiger land

Voilà het optreden van een Nederlandse agent om zijn collega's te beschermen, dit is in Frankrijk ondenkbaar door de huidige wetgeving.

 
Voedsel is een enorm exportproduct. Een goeie 75-80% is bedoeld voor export. Als dat teveel is, zullen we moeten inkrimpen. Dat is jammer voor de boeren, maar we zijn ook gestopt met gaswinning. Ook gestopt met kolen. Soms moet je impopulaire maatregelen nemen....

En dan? Dan wordt het voedsel wat door ons geëxporteerd werd ergens anders geproduceerd; in Polen, of Frankrijk, of China. Gaan die het netter of even netjes doen als onze boeren? En schieten we er dan als wereld wat mee op? Nederland haalt zijn doelen maar wereldwijd zijn we nog verder van huis.

Ik zie meer in wereldwijd kijken waar (omgerekend naar een eenheid, bv per kilo graan of per vervoerde mens) het minst schadelijks geproduceerd wordt en dat wereldwijd overal gaan toepassen. (op alle onderwerpen dus, landbouw, veeteelt, vervoer, luchtvaart etc) Aangezien dat een utopie is (een aantal landen zal er nooit aan meewerken) moet je dit doen waar het kan. Daarnaast inzetten op onderzoek op verbeteringen en proberen een cultuuromslag te bewerkstelligen (minder reizen, minder vleeseten etc)

Ik vraag me trouwens af welke idioot het plan om 100 te gaan rijden heeft bedacht. Dat we 100 gaan rijden vind ik prima. Als blijkt dat dit beter is voor het milieu? Goed. Maar waarom dan alleen overdag? Slaapt de natuur nachts? Het is donker dus die ziet het niet dat we weer harder gaan rijden? Het levert ons (als maatschappij) niets op om in de avond harder te gaan rijden, maar het kost ons wel veel (milieu, extra borden die geplaatst moeten worden, flitspalen die geprogrammeerd moeten worden). Daarnaast werkt het kut... moet je voor de grap na 1900 eens gaan rijden van Utrecht naar Amsterdam... dan zie je hoeveel mensen nog steeds 100 rijden.
 
Voilà het optreden van een Nederlandse agent om zijn collega's te beschermen, dit is in Frankrijk ondenkbaar door de huidige wetgeving.


Vrij recent ook gebeurd. Ben wel benieuwd naar de statistieken nu. Hoe het verder in Frankrijk werkt, geen idee. Geloof je op je blauwe ogen. :geek:
 
Heb me een klein beetje verdiept wat er nu eigenlijk geproduceerd en weggegooid word in nederland:


via https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/voedselverspilling.aspx

Voedselverspilling kost wereldwijd ongeveer 500 kilo CO2 per persoon per jaar en 28% van het landgebruik per jaar. Met name vlees(waren), melk(producten), groente en rijst dragen bij aan de klimaatbelasting door verspilling.

en:

De totale hoeveelheid verspilling in Nederland in de hele keten lag in 2017 tussen de minimaal 1.814 en maximaal 2.509 kiloton. Omgerekend per inwoner is dat tussen de 106 en 147 kg per persoon. Als de verspilling van vast voedsel in huishoudens (excl. dranken) nu geschat wordt op 34,3 kg, dan betekent dit dat huishoudens een aandeel hebben van zo’n 23 tot 32% van de totale verspilling in de keten.

Wow. Dat is heel veel.. En t gros van de verspilling zit dus al tussen boer en bord (o.a. supermarkten die zelf veel weggooien of die producten afkeuren en laten vernietigen omdat ze te klein/groot/gespikkeld/krom zijn en daardoor niet voldoende gekocht worden).

Moet je nagaan: bijna een derde van het landgebruik gaat op aan verspilling!! En dat in ons krappe landje waarin elke meter grond een "nut" of bestemming wordt geacht te hebben.. De markt mag best krapper: prijzen kunnen dan omhoog (voor de boer) en ook de B-kwaliteit vind zijn weg naar een doel in plaats van een verbrandingsoven. Zeker vlees heeft hierin een groot aandeel (veel CO2/water en landoppervlak per kilo). Dus ik sta eigenlijk helemaal achter de plannen om drastisch te gaan veranderen in de nederlandse veestapel. En ja, dat gaan we dan merken in de kostten van de boodschappen.
 
De voorzitter van een boerenorganisatie (farmers defence force) vindt dat de boeren te vergelijken zijn met de joden in WO II. Ja, dat vindt ie echt. Hij gooide zelfs de “Ich habe es nicht gewusst” tegenaan. Meneer is van mening dat ze ook gedecimeerd worden.

Dit krijg je schijnbaar als je lang met je neus boven de kunstmest hangt of zo. Ongelooflijk, wat een stuk onbenul. En dan zou je verwachten dat zijn achterban zich dan schaamt, maar nee, die kan zich daarin vinden. Logisch, want die hangen boven diezelfde kunstmest.
Als we dat groepje nu eens laten opnemen. Scheelt stikstof, en je bespaart de maatschappij een hoop onzin.
 
De voorzitter van een boerenorganisatie (farmers defence force) vindt dat de boeren te vergelijken zijn met de joden in WO II. Ja, dat vindt ie echt. Hij gooide zelfs de “Ich habe es nicht gewusst” tegenaan. Meneer is van mening dat ze ook gedecimeerd worden.

Dit krijg je schijnbaar als je lang met je neus boven de kunstmest hangt of zo. Ongelooflijk, wat een stuk onbenul. En dan zou je verwachten dat zijn achterban zich dan schaamt, maar nee, die kan zich daarin vinden. Logisch, want die hangen boven diezelfde kunstmest.
Als we dat groepje nu eens laten opnemen. Scheelt stikstof, en je bespaart de maatschappij een hoop onzin.

Ongelofelijk die man en gewoon na al de kritiek nog steeds achter z'n woorden staan.
 
[...]Ik zie meer in wereldwijd kijken [...]

Dat zien we denk ik allemaal. Gaat alleen niet gebeuren totdat de tering echt uitbreekt en nadat er eerst nog een tijdje met bommen is gegooid. Laten we dat wereldwijd kijken dus gewoon maar vergeten en focussen op wat we in ons eigen kleine kikkerlandje kunnen doen.

De voorzitter van een boerenorganisatie (farmers defence force) vindt dat de boeren te vergelijken zijn met de joden in WO II. Ja, dat vindt ie echt. Hij gooide zelfs de “Ich habe es nicht gewusst” tegenaan. Meneer is van mening dat ze ook gedecimeerd worden.

Dit krijg je schijnbaar als je lang met je neus boven de kunstmest hangt of zo. Ongelooflijk, wat een stuk onbenul. En dan zou je verwachten dat zijn achterban zich dan schaamt, maar nee, die kan zich daarin vinden. Logisch, want die hangen boven diezelfde kunstmest.
Als we dat groepje nu eens laten opnemen. Scheelt stikstof, en je bespaart de maatschappij een hoop onzin.

Ergens vind ik het wel prettig dat er dit soort idioten bestaan om nog iets van balans te creëren. Het is anders ook wel heel erg oneerlijk dat de plantjes, diertjes en insecten uit onze natuurgebieden weigeren / niet in staat zijn om tijd te maken om hun belangen te komen behartigen bij de provinciehuizen, en de boeren wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan