Binnenlandse Politiek

minder, maar als rechts persoon kan ik werkelijk op geen enkele andere partij stemmen en aangezien ik niet wil dat mijn stem verloren gaat
 
Zoals wellicht bekend hier heeft de 15-jarige zoon van Femke Halsema met wat vriendjes "ingebroken" in een woonboot en is hij gepakt met een verboden wapen (airsoft o.i.d.). Maar De Telegraaf heeft dit blijkbaar aangegrepen om een ware heksenjacht te ontplooien: https://www.telegraaf.nl/zoeken/halsema

Blijkbaar moet dit volledig uitgemolken worden, aangezien het een linkse politicus betreft. Nou is de rechtse invalhoek van De Telegraaf welbekend (en uiteraard zijn er ook kranten die links zijn), maar dit slaat wat door. Rechtse politici hebben het dan over "demonisatie", "linkse media" en "framing door de media" als ze zich in de slachtofferrol manoeuvreren, maar hieruit blijkt dat het aan de andere kant ook zo gaat.
 
Zoals wellicht bekend hier heeft de 15-jarige zoon van Femke Halsema met wat vriendjes "ingebroken" in een woonboot en is hij gepakt met een verboden wapen (airsoft o.i.d.). Maar De Telegraaf heeft dit blijkbaar aangegrepen om een ware heksenjacht te ontplooien: https://www.telegraaf.nl/zoeken/halsema

Blijkbaar moet dit volledig uitgemolken worden, aangezien het een linkse politicus betreft. Nou is de rechtse invalhoek van De Telegraaf welbekend (en uiteraard zijn er ook kranten die links zijn), maar dit slaat wat door. Rechtse politici hebben het dan over "demonisatie", "linkse media" en "framing door de media" als ze zich in de slachtofferrol manoeuvreren, maar hieruit blijkt dat het aan de andere kant ook zo gaat.
Had m al aangehaald in algemene nieuwsberichten (aangezien dit m.i. geen politiek betreft ;)). Dat de telegraaf dit zou gaan uitmelken lijkt mij logisch. Sterker nog verwacht uit rechtse hoek ook nog wel kamervragen na het reces. Storm in een glas water, gewoon een puber die een domme actie uithaalt.
 
Misschien een afspraak maken dat max 1 persoon per partij zich in een week mag afscheiden. T is allemaal niet meer te volgen bij t Forum
 
nee geen engels alsjeblieft, door die discussie ben ik een paar jaar geleden al van dit forum geschopt
Jij ging toch zelf weg?
Nou als je ons nog steeds adviseert om PVV te gaan stemmen, dan moet ik zeggen dat je ontwikkeling na je forum tijd is gestagneerd :maniac:
 
Waarom kan een politicus nou nooit eens het totale plaatje bezitten. Baudet heeft de beste ideeën en ook wel de oplossingen, is het weer zo een arrogante, pedante kwal voor zijn omgeving.
Omdat niemand zo perfect is als jij ;) nee geintje enne welkom terug?!
Vind overigens dat Baudet wel n stommiteit heeft uitgehaald door die privevluchten niet te melden. Je weet dat zulks uitkomt dus wees het gewoon voor.
 
Waarom kan een politicus nou nooit eens het totale plaatje bezitten. Baudet heeft de beste ideeën en ook wel de oplossingen, is het weer zo een arrogante, pedante kwal voor zijn omgeving.

Misschien is politiek wel enorm saai, en moeten we ons erbij neerleggen dat een min of meer zeker bestaan in een log en bureaucratisch systeem als de EU zo slecht nog niet is... Al die Sturm und Drang verhalen over boreale werelden....Zo slecht hebben we het toch niet - ook historisch bekeken. Kijk eens naar de enorme chaos waar de Britten zichzelf hebben ingestort door dwaze politieke avonturen en het idee dat ze het wel zonder de rest kunnen.

Op partijen als FvD komen altijd patjepeëers en profiteurs af. Zie ook de LPF. Ze zijn zelf het ergste voorbeeld van wat ze de politiek verwijten: baantjescarrousel, zakkenvullers... Dit is het land van Drees, Lubbers, Kok, Balkenende, voor mij part Rutte: weinig bevlogen, behoedzame pragmatici. Een middenkoers tussen sociale zekerheid en vrije markt, en sterk gericht op internationale samenwerking en verbanden. We hebben daar een redelijke welvaart en veiligheid aan te danken. Volmaakt is het niet, maar het is redelijk.
Waarom die traditie weggooien voor een pedante kwal en zijn verhalen over mammoeten?
 
Misschien is politiek wel enorm saai, en moeten we ons erbij neerleggen dat een min of meer zeker bestaan in een log en bureaucratisch systeem als de EU zo slecht nog niet is... Al die Sturm und Drang verhalen over boreale werelden....Zo slecht hebben we het toch niet - ook historisch bekeken. Kijk eens naar de enorme chaos waar de Britten zichzelf hebben ingestort door dwaze politieke avonturen en het idee dat ze het wel zonder de rest kunnen.

Op partijen als FvD komen altijd patjepeëers en profiteurs af. Zie ook de LPF. Ze zijn zelf het ergste voorbeeld van wat ze de politiek verwijten: baantjescarrousel, zakkenvullers... Dit is het land van Drees, Lubbers, Kok, Balkenende, voor mij part Rutte: weinig bevlogen, behoedzame pragmatici. Een middenkoers tussen sociale zekerheid en vrije markt, en sterk gericht op internationale samenwerking en verbanden. We hebben daar een redelijke welvaart en veiligheid aan te danken. Volmaakt is het niet, maar het is redelijk.
Waarom die traditie weggooien voor een pedante kwal en zijn verhalen over mammoeten?
Op dit moment is daar nog weinig reden toe, t gaat goed. Maar de generatie die het slechter zal hebben dan de ouders (iets wat lastig is) is al geboren. Daarmee zal de onvrede verder toenemen en zullen populisten vaker en vaker gehoor vinden.
Wat mij betreft helaas, de reeks die jij opnoemt is redelijk goed, alhoewel er best meer oog mag zijn voor de onderkant van de samenleving.
 
Misschien is politiek wel enorm saai, en moeten we ons erbij neerleggen dat een min of meer zeker bestaan in een log en bureaucratisch systeem als de EU zo slecht nog niet is... Al die Sturm und Drang verhalen over boreale werelden....Zo slecht hebben we het toch niet - ook historisch bekeken. Kijk eens naar de enorme chaos waar de Britten zichzelf hebben ingestort door dwaze politieke avonturen en het idee dat ze het wel zonder de rest kunnen.

Op partijen als FvD komen altijd patjepeëers en profiteurs af. Zie ook de LPF. Ze zijn zelf het ergste voorbeeld van wat ze de politiek verwijten: baantjescarrousel, zakkenvullers... Dit is het land van Drees, Lubbers, Kok, Balkenende, voor mij part Rutte: weinig bevlogen, behoedzame pragmatici. Een middenkoers tussen sociale zekerheid en vrije markt, en sterk gericht op internationale samenwerking en verbanden. We hebben daar een redelijke welvaart en veiligheid aan te danken. Volmaakt is het niet, maar het is redelijk.
Waarom die traditie weggooien voor een pedante kwal en zijn verhalen over mammoeten?
Helemaal eens, alleen zou ik de correctie willen maken: we leven in een van de meest welvarende landen ter wereld, dus ik zou redelijke welvaart vervangen door ultieme welvaart.
Zeker als ik dat eens vergelijk met hier in het VK, hier werken de mensen over het algemeen een heel stuk harder, voor een stuk minder geld en welvaart, en met een overheid die echt significant minder service biedt (bv. onderwijs, gezondheidszorg, maar ook infrastuctuur).
 
Terug
Bovenaan Onderaan