Binnenlandse Politiek

Links of Rechtst.. het zijn beide hypocrieten, het zijn beide Racisten, ik vind Rechts vaak netter maar dat komt aleen omdat de Antifa groter is, steden echt kapot maakt, en vooral met alles wegkomt, dat is niet oke. ik ben ook tegen Pegida het is vies en makkelijk ik kan daar niks mee net als Wilders..
Maar het Feit dat Wilders het al zolang volhoudt terwijl hij totaal geen leven heeft. dat moet je aan het denken zetten vooral de onder gordelse dingen van pechtold toen die tijd. (nu trouwens nog soms op twitter) En daarom vind ik alle reacties vaak te makkelijk. ik vind het erg goed dat er een partij als FVD er nu is puur omdat het een tegengeluid is. ik zag al wat rondkomen dit topic wees dat ook zo eerlijk om gewoon te zeggen dat ook Otten wist met wat voor persoon hij in zee ging dus met zijn geloofwaardigheid kan ik echt niks. Ik stem persoonlijk SGP dat is 1 omdat ze als een van de weinige naar de Boeren omkijken, maar vooral omdat mensen/politiek maar eens eerlijk moeten zijn,. Dat antihomogedoe komt toch niks van moet je lekker voorbij laten gaan.
 
Links of Rechtst.. het zijn beide hypocrieten, het zijn beide Racisten, ik vind Rechts vaak netter maar dat komt aleen omdat de Antifa groter is, steden echt kapot maakt, en vooral met alles wegkomt, dat is niet oke. ik ben ook tegen Pegida het is vies en makkelijk ik kan daar niks mee net als Wilders..
Maar het Feit dat Wilders het al zolang volhoudt terwijl hij totaal geen leven heeft. dat moet je aan het denken zetten vooral de onder gordelse dingen van pechtold toen die tijd. (nu trouwens nog soms op twitter) En daarom vind ik alle reacties vaak te makkelijk. ik vind het erg goed dat er een partij als FVD er nu is puur omdat het een tegengeluid is. ik zag al wat rondkomen dit topic wees dat ook zo eerlijk om gewoon te zeggen dat ook Otten wist met wat voor persoon hij in zee ging dus met zijn geloofwaardigheid kan ik echt niks. Ik stem persoonlijk SGP dat is 1 omdat ze als een van de weinige naar de Boeren omkijken, maar vooral omdat mensen/politiek maar eens eerlijk moeten zijn,. Dat antihomogedoe komt toch niks van moet je lekker voorbij laten gaan.

Pegida en Antifa hebben in Nederland nog geen vaste voet aan de grond verkregen, toch? Ik zie ze eerder als buitenlandse bewegingen die in Nederland af en toe voorbijkomen in het nieuws, omdat er dan een klein groepje is wat ook even geluid wil maken.

Wat bedoel je te zeggen over Pechtold en Wilders?

Als je als boer een politieke partij zoekt, kun je dan niet beter CDA stemmen? Grotere kans dan bij het SGP dat ze het er ook daadwerkelijk doorheen kunnen duwen. CDA is ook gematigder dan het SGP, hoef je niet aan mensen te vertellen dat ze dat 'antihomogedoe' gewoon kunnen negeren.. ;)
 
Waar hebben we dit toch eerder meegemaakt? O ja, bij alle andere populistische partijen.
Tja.
Al die partijen hebben een klein naargeestig mannetje aan de leiding die geen tegenspraak duldt en alles zelf wil doen. Wilders, Baudet, en dat mannetje wiens naam op die scheids van ajax-PSV lijkt....
Komt nooit goed.
 
Tja.
Al die partijen hebben een klein naargeestig mannetje aan de leiding die geen tegenspraak duldt en alles zelf wil doen. Wilders, Baudet, en dat mannetje wiens naam op die scheids van ajax-PSV lijkt....
Komt nooit goed.

Op zich was het interessant geweest hoe dat was geweest als Pim Fortuyn zelf aan de slag was gegaan in het kabinet. Was het dan ook diezelfde chaos geworden, of niet? Toch een ander type persoon dan Wilders en Baudet. Verstandiger en rustiger, vooral.
Niet dat ik het met zijn gedachtegoed eens ben, maar 10x liever Fortuyn dan Wilders en/of Baudet...
 
Op zich was het interessant geweest hoe dat was geweest als Pim Fortuyn zelf aan de slag was gegaan in het kabinet. Was het dan ook diezelfde chaos geworden, of niet? Toch een ander type persoon dan Wilders en Baudet. Verstandiger en rustiger, vooral.
Niet dat ik het met zijn gedachtegoed eens ben, maar 10x liever Fortuyn dan Wilders en/of Baudet...
Als Pim niet was neergeschoten dan was de LPF niet zo explosief gegroeid. Had Pim de zaak kunnen sturen. Was dan heel anders gelopen datbis wel zeker. Of ze meteen of in een later stadium hadden kunnen meeregeren is de vraag.
 
Op zich was het interessant geweest hoe dat was geweest als Pim Fortuyn zelf aan de slag was gegaan in het kabinet. Was het dan ook diezelfde chaos geworden, of niet? Toch een ander type persoon dan Wilders en Baudet. Verstandiger en rustiger, vooral.
Niet dat ik het met zijn gedachtegoed eens ben, maar 10x liever Fortuyn dan Wilders en/of Baudet...

Het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen maar ik denk dat het een stille dood gestorven was (pun intended). Ik denk dat na een paar jaar mee regeren het duidelijk zou worden dat Pim ook geen goede oplossingen had. (Hij wilde een efficiënter zorg systeem én meer kleinere locale "gezellige" ziekenhuizen).
Terwijl ik dit schrijf denk ik dat dit wat naief is en dat het gros van de mensen volgens mij niet naar de inhoud kijken...
 
Als Pim niet was neergeschoten dan was de LPF niet zo explosief gegroeid. Had Pim de zaak kunnen sturen. Was dan heel anders gelopen datbis wel zeker. Of ze meteen of in een later stadium hadden kunnen meeregeren is de vraag.
De LPF stond ten tijde van de moord al bovenaan in de peilingen. Waarschijnlijk was Fortuyn daardoor tegen dezelfde problemen aangelopen dan alle latere onderbuikpartijen: het vinden van voldoende goede mensen om al die zetels te vullen. Ik vermoed dat die partij dus sowieso vroeg of laat zou zijn geimplodeerd, inderdaad mede doordat al snel duidelijk zou worden dat Fortuyn ook geen realistische oplossingen had.
 
Als Pim niet was neergeschoten dan was de LPF niet zo explosief gegroeid. Had Pim de zaak kunnen sturen. Was dan heel anders gelopen datbis wel zeker. Of ze meteen of in een later stadium hadden kunnen meeregeren is de vraag.
Als je zegt dat als hij er was geweest het per definitie anders was gegaan, dan ben ik het met je eens. Maar dat is puur een theoretisch standpunt. Of hij het beter had gemanaged dan wat er met de LPF was gebeurt is helemaal niet zeker. Kijk hoe het met Leefbaar Nederland ging toen hij daar nog bij was, ook toen al gekonkel en machtsstrijd (vandaar zijn afsplitsing LPF), dat heeft hij niet voldoende kunnen managen. Daarom is het ook de vraag of hij LPF wel zou hebben kunnen managen zodra die wat langer bestaat (hij kan natuurlijk wel geleerd hebben van zijn fouten en zaken anders hebben aangepakt).

Feit is, de bestaande partijen zijn vol politieke spelletjes en macht structuren. Je komt pas op invloedrijke posities als je er al langer bent en bent bekend met de ongeschreven regels van de groep. Het is ook een bescherming tegen de ergste gloryhunters die even komen kijken en met hun drang naar macht de partij kapot maken omdat het tijd kost om door te dringen tot de hoogste echelons van de partij en eendagsvliegen hebben niet dat geduld.

We hebben bij LPF, Leefbaar nederland, PVV en ook FvD gezien dat als een partij snel groeit de partijpunten veel diverser worden/er minder overeensteming is over standpunten omdat de mensen die lid zijn geworden gewoonweg over veel zaken van inzicht verschillen en niet jaren in een partij keurslijf hebben gezeten.

Conclusie: ik denk niet dat als Fortuyn het had overleeft hij de partij bij elkaar had kunnen houden.
 
Laatst bewerkt:
Kan waarschijnlijk in het rijtje Trots op Nederland, Hero Brinkman, Nieuwe Wegen, Hildebrand Nawijn (toch?) en Femke Merel van Kooten.
Als je eendagsvliegen bedoelt misschien wel, als je de kleur van de beweging bedoelt niet, TON was immers niet links, niet rechts maar recht door zee (wat overigens keihard jatwerk was van n slogan uit de jaren 60 of 70 als ik het mij goed herinner.
Echter, een duidelijk rechts, maar niet extreem-rechts geluid heeft mogelijk wel kans op slagen. Blijft lastig om als partij te starten en de plekken goed te bemensen. Zoals jaren terug al in een gratis tegenhanger van de Metro te lezen was.

Genoeg papegaaien om Wilders na te kraaien,
Geen capabele figuren om een land te besturen.

Je kan beter vanuit te luwte langzaam groeien, maar dat is tegenwoordig een hele opgave.
 
Als je eendagsvliegen bedoelt misschien wel, als je de kleur van de beweging bedoelt niet, TON was immers niet links, niet rechts maar recht door zee (wat overigens keihard jatwerk was van n slogan uit de jaren 60 of 70 als ik het mij goed herinner.
Echter, een duidelijk rechts, maar niet extreem-rechts geluid heeft mogelijk wel kans op slagen. Blijft lastig om als partij te starten en de plekken goed te bemensen. Zoals jaren terug al in een gratis tegenhanger van de Metro te lezen was.

Genoeg papegaaien om Wilders na te kraaien,
Geen capabele figuren om een land te besturen.

Je kan beter vanuit te luwte langzaam groeien, maar dat is tegenwoordig een hele opgave.
Tsja je hebt met CDA en VVD al veel rechtse standpunten te pakken. Neem daar FvD bij, dan is het wel heel erg dringen. En je zuigt de kartelpartijen ook niet zomaar systematisch weg.
 
hahaha nee joh, doe waar je je het beste bij voelt.
Maar ik stem wel rechts, Wilders doet te domme uitspraken, dus baudet heeft mijn voorkeur
 
Terug
Bovenaan Onderaan