Binnenlandse Politiek

Het klopt dat de Eerste Kamer een controleorgaan is van de Tweede Kamer, maar ik heb grote twijfels bij de vraag of de Eerste Kamer beter zal functioneren na invoering van de nieuwe plannen. Waarom zou een senator opeens niet volgens partijdiscipline stemmen wanneer hij twee jaar langer zit, en waarom zouden senators niet volgens partijdiscipline stemmen wanneer slechts de helft om de drie jaar mogelijk wordt weggestemd? Ik denk dat het er alleen maar toe zal leiden dat het makkelijker wordt voor de regering om wetten door de Staten Generaal te krijgen, omdat de kans dat ze haar meerderheid verliest in de Eerste Kamer verliest kleiner wordt. Ik neem aan dat dit oude systeem niet voor niets is afgeschaft, en vind het nog ondemocratischer dan het huidige systeem. Misschien heb ik ongelijk, maar zo komt het op mij over.
Door meer verkiezingen minder invloed van de waan van de dag?
 
Ik las dit op Twitter. Ik vind hier dus wat van. Het zijn (als het allemaal waar is) dit soort zaken die mensen op de kast jagen. Misbruikers. Die moeten worden aangepakt. Snoeihard. (en voor de duidelijkheid, dit heeft niet met buitenlanders te maken, maar met misbruikers en die komen in alle kleuren en smaken).


@Amsterdam602


Als antwoord op
@MisterRobertoMo
en
@Martijn971976
Ik ving gisteren een gesprek op van mijn buurman die in de bijstand zit ! Ze gaan 6 weken naar hun huis in het thuis land en daarna kwam de shock hij moet daar wat langer blijven want hij laat nog een huis bouwen???? Hoe dan???? En ze gaan vliegen!!!!
 
Ik las dit op Twitter. Ik vind hier dus wat van. Het zijn (als het allemaal waar is) dit soort zaken die mensen op de kast jagen. Misbruikers. Die moeten worden aangepakt. Snoeihard. (en voor de duidelijkheid, dit heeft niet met buitenlanders te maken, maar met misbruikers en die komen in alle kleuren en smaken).

@Amsterdam602

Als antwoord op
@MisterRobertoMo
en
@Martijn971976
Ik ving gisteren een gesprek op van mijn buurman die in de bijstand zit ! Ze gaan 6 weken naar hun huis in het thuis land en daarna kwam de shock hij moet daar wat langer blijven want hij laat nog een huis bouwen???? Hoe dan???? En ze gaan vliegen!!!!

Een tweet van iemand die een gesprek van zijn buurman opving. Tsja.
 
Ik las dit op Twitter. Ik vind hier dus wat van. Het zijn (als het allemaal waar is) dit soort zaken die mensen op de kast jagen. Misbruikers. Die moeten worden aangepakt. Snoeihard. (en voor de duidelijkheid, dit heeft niet met buitenlanders te maken, maar met misbruikers en die komen in alle kleuren en smaken).

@Amsterdam602

Als antwoord op
@MisterRobertoMo
en
@Martijn971976
Ik ving gisteren een gesprek op van mijn buurman die in de bijstand zit ! Ze gaan 6 weken naar hun huis in het thuis land en daarna kwam de shock hij moet daar wat langer blijven want hij laat nog een huis bouwen???? Hoe dan???? En ze gaan vliegen!!!!

Respect! Als je van je bijstand, en kunt vliegen, en een huis kunt laten bouwen, en nog eens in NL je vaste lasten betaalt, en dan nog geld overhoudt om van te leven. Daar neem ik mijn pet diep voor af!
 
Respect! Als je van je bijstand, en kunt vliegen, en een huis kunt laten bouwen, en nog eens in NL je vaste lasten betaalt, en dan nog geld overhoudt om van te leven. Daar neem ik mijn pet diep voor af!

Ik las even verder op de twitter geschiedenis van deze bron.. (de @ Martijn..)
gezien de mensen die hij volgt en retweet en volgt/liked vooral in de Pegida/PVV hoek zitten en hij onder andere "de aarde warmt helemaal niet meer op in de laatste 10 jaar" uitspraken doet of lijkt te onderschrijven, twijfel ik ernstig of deze meneer daadwerkelijk een geimmigreerde buurman in de bijstand heeft en nog meer aan het gesprek dat hij zou hebben opgevangen. Kan best eens een oud Dotan-fan zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik las even verder op de twitter geschiedenis van deze bron.. (de @ Martijn..)
gezien de mensen die hij volgt en retweet en volgt/liked vooral in de Pegida/PVV hoek zitten en hij onder andere "de aarde warmt helemaal niet meer op in de laatste 10 jaar" uitspraken doet, twijfel ik ernstig of deze meneer daadwerkelijk een geimmigreerde buurman in de bijstand heeft en nog meer aan het gesprek dat hij zou hebben opgevangen. Kan best eens een oud Dotan-fan zijn. ;)

Goed speurwerk. Gek genoeg kijk ik vrijwel altijd naar wat mensen verder nog posten. Deze keer niet, anders had ik het niet gepost.
 
Er zijn geen vluchtelingen die migreren omdat ze ergens van willen profiteren, ze migreren omdat ze het belachelijk slecht hebben in eigen land hebben ofwel kansloos in eigen land zijn. Migreren doe je niet zomaar, want het brengt ook veel nadelen met zich mee (je begrijpt de taal niet, je moet de rest van je familie achterlaten enz).

Vluchteling en economische migrant zijn twee verschillende dingen die helaas te vaak door elkaar worden gehaald.
 
:grin: Leuk stukje. Overigens, dat telefoonverbod op de fiets had er veel eerder moeten komen. Nu maar hopen dat er genoeg blauw op straat is om het ook daadwerkelijk te kunnen handhaven, want een wet zonder goede handhaving is een losse flodder.
http://ermaggezongenworden.nl/een-t...ns-negeren-appverbod-zo-ding-je-succesvol-af/

Ja, maar hoe speel ik nu m'n spelletjes op de fiets... sjonge jonge jonge, je mag ook niks meer.

Overigens is het idee in de basis goed, net als bij hands free bellen in de auto, maar is uitwerking en het vergelijk met andere zaken die nog wel mogen ridicuul. Kennelijk mag je alsnog de krant op de fiets lezen, krijg je geen boete voor.

Zelfde categorie als; in de auto mag ik niet bellen, pas geleden nog een boete voor gekregen (auw), maar als ik m'n Big Mac, cheeseburger en cola light naar binnen werk al rijdende is er niks aan de hand. Ik zal je zeggen dat ik het allebei gedaan heb, en dat ik mezelf stukken veiliger voelde met m'n telefoon aan m'n oor dan wanneer ik een Big Mac voor m'n neus balanceerde op het bakje..
 
Ja, maar hoe speel ik nu m'n spelletjes op de fiets... sjonge jonge jonge, je mag ook niks meer.

Overigens is het idee in de basis goed, net als bij hands free bellen in de auto, maar is uitwerking en het vergelijk met andere zaken die nog wel mogen ridicuul. Kennelijk mag je alsnog de krant op de fiets lezen, krijg je geen boete voor.

Zelfde categorie als; in de auto mag ik niet bellen, pas geleden nog een boete voor gekregen (auw), maar als ik m'n Big Mac, cheeseburger en cola light naar binnen werk al rijdende is er niks aan de hand. Ik zal je zeggen dat ik het allebei gedaan heb, en dat ik mezelf stukken veiliger voelde met m'n telefoon aan m'n oor dan wanneer ik een Big Mac voor m'n neus balanceerde op het bakje..


Eens, maar je moet ergens beginnen. De wet is een lapwerk van zaken die aangepakt moeten worden. Er blijft altijd wat te wensen over. De door jou jaren aangeraden Ronad Goedemondt (waarvoor dank ik ben groot fan) pleit voor een blik kalfsragout in de auto om zo de politie op het verkeerde been te zetten.:grin:
 
Eens, maar je moet ergens beginnen. De wet is een lapwerk van zaken die aangepakt moeten worden. Er blijft altijd wat te wensen over. De door jou jaren aangeraden Ronad Goedemondt (waarvoor dank ik ben groot fan) pleit voor een blik kalfsragout in de auto om zo de politie op het verkeerde been te zetten.:grin:

Ahh Ronald Goedemondt, ik word altijd weer blij als die man begint te oreren (incluis Brabant sausje over de tongval). Heel graag gedaan in dat geval!

Doetinchem.. da's trouwens een Brabantse uitvinding he? Da's kort voor 'doetinchem de groeten van mij of nie'.
 
Ahh Ronald Goedemondt, ik word altijd weer blij als die man begint te oreren (incluis Brabant sausje over de tongval). Heel graag gedaan in dat geval!

Doetinchem.. da's trouwens een Brabantse uitvinding he? Da's kort voor 'doetinchem de groeten van mij of nie'.

:clap2: Ik vind ook die scene met die Japanersbriljant:

 
Ok Ronald beetje gas d'rbij he. Jonge jonge jonge zeg, moet allemaal veel vlotter jongen. Jij bent de snelle he, jij moet meer gas geven, jij moet snel. Niet achter die vrachtauto blijven hangen jongen, kom op nou. Gewoon inhalen he. Ronald, je mag hier 120, jij rijdt nu 65.

Ok Ronald, beetje gas d'rbij he. Kom nou op jongen, beetje gas d'rbij. We gaan die vrachtwagen inhalen, we gaan de volgende afslag nemen, da's over 1200 meter, is de afslag Sassenheim. Is over 1200 meter, is na het tankstation. Die afslag neem je en.. aan het einde van.. die, uh. afslag..... Ronald, d'r zit een stukje van je broek los.. moet je ff opletten..

 
Ok Ronald beetje gas d'rbij he. Jonge jonge jonge zeg, moet allemaal veel vlotter jongen. Jij bent de snelle he, jij moet meer gas geven, jij moet snel. Niet achter die vrachtauto blijven hangen jongen, kom op nou. Gewoon inhalen he. Ronald, je mag hier 120, jij rijdt nu 65.

Ok Ronald, beetje gas d'rbij he. Kom nou op jongen, beetje gas d'rbij. We gaan die vrachtwagen inhalen, we gaan de volgende afslag nemen, da's over 1200 meter, is de afslag Sassenheim. Is over 1200 meter, is na het tankstation. Die afslag neem je en.. aan het einde van.. die, uh. afslag..... Ronald, d'r zit een stukje van je broek los.. moet je ff opletten..


:ROFL::ROFL:
 
Ik fiets iedere dan naar en van m'n werk en luister iedere keer (2 x 10 minuten) naar cabaret. Ronald Goedemondt, Daniel Arends, Theo Maassen, Lebbis, etc. Allemaal al tig keer gehoord. Ik ben dan die zonderling die hardop lacht op de fiets. Nu Mickey Flanagan. Bizar grappig.
 
Ik fiets iedere dan naar en van m'n werk en luister iedere keer (2 x 10 minuten) naar cabaret. Ronald Goedemondt, Daniel Arends, Theo Maassen, Lebbis, etc. Allemaal al tig keer gehoord. Ik ben dan die zonderling die hardop lacht op de fiets. Nu Mickey Flanagan. Bizar grappig.

Zal Mickey ook nog eens youtuben.

En ook Mark Rutte! (Binnenlands politicus, tenslotte)

Zo, zijn we weer on-topic.
 
Euh heren...Binnenlandse Politiek, he...

EDIT: Die Vedette is me weer eens voor. Zou een goeie voor de forumleiding zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan