Binnenlandse Politiek

Dom volk dat Wilders of Baudet tot politicus van het jaar verklaard of met alle respect, Fortuyn tot grootste Nederlander allertijden, moet je tegen zichzelf in bescherming nemen en geen “ja” of “nee” laten stemmen over belangrijke zaken.
Ook waar, maar bij elk referendum zitten er slimme mensen in beide kampen. En dan?
 
Dom volk dat Wilders of Baudet tot politicus van het jaar verklaard of met alle respect, Fortuyn tot grootste Nederlander allertijden, moet je tegen zichzelf in bescherming nemen en geen “ja” of “nee” laten stemmen over belangrijke zaken.

Baudet is ook intelligent. Ook slimme mensen kunnen een mening hebben waarmee je het niet eens bent.
 
Een paar dagen na de verkiezingen, maar goed...

Maandag ging ik naar het slotdebat van Roosendaal met mijn vader, die als nummer zeven op de lijst van het CDA stond. Bij dat debat viel maar een iemand compleet door de mand: de voorman van de eenmansfractie 'Pleijdooi voor Cultuur', Jaap Pleij. Hij wist niet waar hij over debatteerde, hoewel hij er wel een standpunt over had ingenomen. Dan had je verder nog twee VVD's met vergelijkbare slogans: 'Roosendaal. Doen.' en 'Niet roepen, maar doen.' Een van de VVD's heette echter 'Roosendaalse Lijst'. Enfin, woensdag waren verkiezingen, maar mijn vader haalde niet genoeg stemmen om in de raad te komen. Zelfs zijn eigen zoon stemde niet op hem - mijn oudere broer, die in tegenstelling tot mij wel al achttien is geweest. Mijn vader zat er wel mee, maar life goes on. Roosendaalse Lijst verloor drie zetels, maar werd wel de grootste partij. De tweede partij werd de licht populistische partij VLP (Vrije Liberale Partij). Nu denkt u misschien: hoe deed de partij van Jesse Klaver het in zijn eigen stad? Nou, ik kan u vertellen dat dat clubje is verdrievoudigd! Het heeft wel drie hele zetels bemachtigd. Tot slot heeft ook mijn rijlesinstructrice gestemd op mijn vader, omdat ze een bloedhekel heeft aan Cees Lok, de VVD-lijsttrekker met een rare snor, die eigenlijk totaal ongeschikt is voor zijn functie en bovendien een boven de rest verheven lul is.
 
Majesteitsschennis is afgeschaft
https://www.nu.nl/politiek/5215907/tweede-kamer-schaft-verbod-majesteitsschennis-af.html
en ik maar denken dat Hans Teeuwen dat jaren terug al deed.

En dan nog iets opmerkelijks
https://www.nu.nl/politiek/5215796/sgp-kamerlid-dijkgraaf-vertrekt-tweede-kamer-huwelijk-redden.html
Niet dat ie opstapt, niet dat t werk te zwaar is, maar de beste man ziet af van de wachtgeldregeling, zo kan het dus ook.

Tja. Je kunt zeggen wat je wil van die partij, maar deze man staat achter zijn principes. Een witte raaf tussen de graaiers.
 
Tja. Je kunt zeggen wat je wil van die partij, maar deze man staat achter zijn principes. Een witte raaf tussen de graaiers.

Gebruik maken van de wachtgeldregeling (een soort WW) vind ik niet per definitie graaien. Het is natuurlijk iets anders als je van die brievenbuspissers hebt die na een korte tijd nietsdoen maximaal niets gaan zitten doen.
Maar in deze situatie houdt meneer zelf op met zijn werk. En dan is er dus geen WW (meen ik), dus geen wachtgeld is dan ook logisch.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gebruik maken van de wachtgeldregeling (een soort WW) vind ik niet per definitie graaien. Het is natuurlijk iets anders als je van die brievenbuspissers hebt die na een korte tijd nietsdoen maximaal niets gaan zitten doen.
Maar in deze situatie houdt meneer zelf op met zijn werk. En dan is er dus geen WW (meen ik), dus geen wachtgeld is dan ook logisch.
Wachtgeld krijg je zelfs als je slechts enkele dagen in de kamer hebt gezeten, aantal van de LPF-ers hadden dat ook zo (Varela ofzo?).
Zelfs als je zelf opstapt heb je recht op wachtgeld,hij zet er zelf vanaf. Dat mag je logisch vinden, maar vaak gaat t anders.
 
Wachtgeld krijg je zelfs als je slechts enkele dagen in de kamer hebt gezeten, aantal van de LPF-ers hadden dat ook zo (Varela ofzo?).
Zelfs als je zelf opstapt heb je recht op wachtgeld,hij zet er zelf vanaf. Dat mag je logisch vinden, maar vaak gaat t anders.
Idd, een politicus complimenteren voor integer zijn voelt wellicht onwennig aan voor sommigen maar is hier wel op zijn plaats. Mag gezegd worden (a-la Mart - wintertrui - Smeets.
 
Gebruik maken van de wachtgeldregeling (een soort WW) vind ik niet per definitie graaien. Het is natuurlijk iets anders als je van die brievenbuspissers hebt die na een korte tijd nietsdoen maximaal niets gaan zitten doen.
Maar in deze situatie houdt meneer zelf op met zijn werk. En dan is er dus geen WW (meen ik), dus geen wachtgeld is dan ook logisch.
Dat klinkt eigenlijk wel logisch, ja. Bij politici is het soms (nu niet) lastig om aan te geven of je vrijwillig opstapt.
 
Gebruik maken van de wachtgeldregeling (een soort WW) vind ik niet per definitie graaien. Het is natuurlijk iets anders als je van die brievenbuspissers hebt die na een korte tijd nietsdoen maximaal niets gaan zitten doen.
Maar in deze situatie houdt meneer zelf op met zijn werk. En dan is er dus geen WW (meen ik), dus geen wachtgeld is dan ook logisch.

Wachtgeld krijg je ook als je zelf opstapt, gedurende minimaal 2 jaar (ook als je slechts 1 dag hebt gewerkt als kamerlid lid van de kamer bent geweest), en je hebt géén sollicitatieplicht. Da's toch nogal een verschil.
 
Wachtgeld krijg je ook als je zelf opstapt, gedurende minimaal 2 jaar (ook als je slechts 1 dag hebt gewerkt als kamerlid lid van de kamer bent geweest), en je hebt géén sollicitatieplicht. Da's toch nogal een verschil.

Op zichzelf is een wachtgeldregeling prima. Als je een goede baan hebt, dan voel je er weinig voor om wethouder te worden als dat betekend dat je na een aantal jaren wethouderschap zonder baan komt te zitten zonder noemenswaardig vangnet.
Daarentegen, dat je geen sollicitatieplicht hebt is natuurlijk merkwaardig, en dat je het ook krijgt wanneer je zelf opstapt is ook niet echt verdedigbaar.
 
Op zichzelf is een wachtgeldregeling prima. Als je een goede baan hebt, dan voel je er weinig voor om wethouder te worden als dat betekend dat je na een aantal jaren wethouderschap zonder baan komt te zitten zonder noemenswaardig vangnet.
Daarentegen, dat je geen sollicitatieplicht hebt is natuurlijk merkwaardig, en dat je het ook krijgt wanneer je zelf opstapt is ook niet echt verdedigbaar.

Vind de wachtgeldregeling an sich ook geen probleem, de verschillen met een "gewone" WW-uitkering vind ik echter nogal groot. Als ik wegens fraude word ontslagen krijg ik geen uitkering. Een politicus die de boel bij elkaar jokt en daarom opstapt, krijgt 2 jaar wachtgeld. Da's krom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan