Binnenlandse Politiek

Als die niet worden vervangen moet die dicht (of open vanaf het water gezien).

Nee een brug staat open en dan kan er geen verkeer langs. Dus de brug gaat open als we geen onderhoud gaan plegen.

Vooral veel viaducten en bruggen uit de jaren 70 zijn heel hard aan onderhoud toe.

Ow zeker niet, Nederland is perfectie qua wegen, maar betalen we wel ziek veel voor, Duitsland zijn goede wegen, Belgie is drama.. Dus als wij ff kappen met streven naar perfectie en genoegen nemen met goede wegen, bespaar je geld en zit je er nog goed bij.
Gezien het aantal Quotes op Derksen heb ik even mijn Derksen filter uitgezet.

Ik heb het met zijn insteek eens. In Nederland wordt al vrij snel overgegaan naar een compleet nieuwe asfalt laag. Het liefst een biljard laken. Als je die perfectie los laat heb je nog steeds goede wegen, alleen zitten er af en toe een reparatie in.

Maar de Nederlander denkt anders. Bijvoorbeeld over een dak: Waar er een probleem is met één of twee spanten wordt al snel overgegaan naar het vervanging van alle spanten of de hele dakconstructie. In Hongarije wordt enkel dat deel van het spant vervangen wat een probleem oplevert. Dat is een compleet andere insteek, waar een hele grote ruimte (bandbreedte) tussen zit.

En ja natuurlijk moet je uitkijken dat de zaak niet instort. Maar hier zit inderdaad best wat ruimte.

Nee. Slechte infrastructuur gaat juist veel geld kosten. Onze economie is zo sterk, ondat onze infra zo goed is. Daarbij gaat het hier ook om bruggen. En we hebben in waterland Nederland veel bruggen. Als die niet worden vervangen moet die dicht (of open vanaf het water gezien).

Wie praat over slechte infra? Ik zeg ga van een 10 infra naar een 7,5 als cijfer. Onderhoudt en alles moet nog steeds, alleen hoeft het niet elke 3 jaar maar om de 5 jaar. Ipv 6cm dikke asfalt doe 4cm (Random crazy voorbeelden)

Eindstand heb je goede wegen, af en toe hobbeltje maar een dikke voldoende, je bespaart geld en deels afsluitingen voor constant onderhoudt. Nu praat ik over een basis theorie, verwaarloosde infra wat moet gebeuren dat staat er buiten. Maar gewoon genoegen nemen met goede wegen, ipv alleen blij zijn met een 10 als cijfer.

Duitsers zijn blij met een 7,5 als score, hier gaan we miljarden tegenaangooien om van de 7,5 een 10 te maken, terwijl niemand op de weg her verschil merkt tussen goed en perfect.

Wie praat over slechte infra? Ik zeg ga van een 10 infra naar een 7,5 als cijfer. Onderhoudt en alles moet nog steeds, alleen hoeft het niet elke 3 jaar maar om de 5 jaar. Ipv 6cm dikke asfalt doe 4cm (Random crazy voorbeelden)

Eindstand heb je goede wegen, af en toe hobbeltje maar een dikke voldoende, je bespaart geld en deels afsluitingen voor constant onderhoudt. Nu praat ik over een basis theorie, verwaarloosde infra wat moet gebeuren dat staat er buiten. Maar gewoon genoegen nemen met goede wegen, ipv alleen blij zijn met een 10 als cijfer.

Duitsers zijn blij met een 7,5 als score, hier gaan we miljarden tegenaangooien om van de 7,5 een 10 te maken, terwijl niemand op de weg her verschil merkt tussen goed en perfect.
We hangen hier op het gebied van kunstwerken al tegen de 5,5 aan. En ja, je asfaltdiktes zijn crazy voorbeelden, net zoals het voorbeeld dat we hier standaard iedere 3 jaar al het asfalt vervangen
Het is hier verre van een 10. En als we dan toch ff gaan vergelijken met Duitsland, 1 van de kostenposten is de wijze van uitvoeren in NL. niet 3 jaar lang een baustelle, maar snel en efficient met nachtwerk, daar zit een prijskaartje aan.

En hierbij nog ff een voorbeeld over de kosten van enkele jaren terug toen bij Gorkum de brug er enige tijd uit lag voor zwaarverkeer

niet 3 jaar lang een baustelle, maar snel en efficient met nachtwerk, daar zit een prijskaartje aan.

Een prijskaartje wat vooral een hele hoop collega’s van mij raken. Ongelooflijk hard werken, vele nachten doorstaan en ondertussen een werk/privé balans die voor de nieuwe generatie die de werkvloer nu op komt niet meer voor te stellen is.

De vrouw die merci uitdeelde en dit vanaf het spreekgestoelte aankondigde, de vrouw die met de tractor naar t Binnenhof kwam, die vrouw klaagde gister dat het tegenwoordig meer entertainment dan politiek bedrijven geworden was... iets met een pot en een ketel.

Ik het bij ons wel het andere uiterste hoor. Tientallen partijen met elk tientallen kandidaten. Wat mij betreft zou het voldoende zijn om op een partij te stemmen ipv een kandidaat die met ruzie de zetel ook nog eens mee neemt.
Uiteindelijk stemmen wij op volksvertegenwoordigers, niet zozeer op partijen.
Wat betreft het zetels meenemen, daar zit ik dubbel in. Dat Mona haar zetel meenam vond ik logischer dan de coup bij de PVV. Mona had ook voldoende stemmen voor een zetel, en de punten waarvoor zij zich hard had gemaakt leken binnen de partij minder belangrijk te worden. Voor groep Markushouwer gold dat ze met zijn 7en nog niet eens recht hadden op een zetel en het commentaar was ergens lachwekkend, die partij was al zo lang die bestond zo weinig democraties, dus vond dat geen eerlijke reden om te gaan.

Regel dat je alleen kan afsplitsen bij voldoende stemmen zou kunnen helpen.

Overigens is het op gemeenteniveau op dit moment ook om te janken, mensen die zoch af hadden gescheiden van een partij en los de verkiezingen ingingen om zich daarna direct weer bij die partij aan te sluiten. FvD wat zich niet wil conformeren aan de werking van voorkeursstemmen. Diverse afsplitsers en mensen die toch afzien van hun zetel vanwege bijzondere redenen.

Laatst bewerkt:
Ik ben in Kroatië op vakantie, genoeg hulp voor de burgers en bedrijven hier, accijnzen verlagen, prijzen in supermarkt vastzetten, bedrijven hoeven minder af te dragen, en dit is een pruts arm landje en toch helpt het de mensen ten koste van zich zelf. En onze Jette bukt nu ook eindelijk, en dan komen ze met bullshit aan 😴

Prima om niet/amper in te grijpen, helpt met het versnellen van transities. Hoe kan een overheid met droge ogen beweren serieus aan een groene/circulaire transities te willen doen en dan bij het minste of geringste schokje meteen de fossiele subsidiekraan openzetten (en hiermee bedrijven die hun zaken beter op orde hebben actief benadelen)? Dan zeg ik: laat marktwerking zijn werk maar doen.

en hiermee bedrijven die hun zaken beter op orde hebben actief benadelen

Ik moet gewoon mijn eigen auto betalen. Dus ook de benzine komt uit eigen zak. als de overheid het eerlijk wil doen gooien ze de belastingvrije kilometervergoeding naar 45 cent per kilometer. Dat zou al een hele hoop schelen voor de mensen die zelf moeten tanken.

Ik moet gewoon mijn eigen auto betalen. Dus ook de benzine komt uit eigen zak. als de overheid het eerlijk wil doen gooien ze de belastingvrije kilometervergoeding naar 45 cent per kilometer. Dat zou al een hele hoop schelen voor de mensen die zelf moeten tanken.
Als de benzine uit eigen zak komt heeft het verhogen van kilometervergoeding geen zin want die kreeg je dan ook al niet. Daarbij verdubbelen omdat 1 component van de kosten van het rijden van een auto 30% is gestegen is wat vreemd.

Als de benzine uit eigen zak komt heeft het verhogen van kilometervergoeding geen zin want die kreeg je dan ook al niet. Daarbij verdubbelen omdat 1 component van de kosten van het rijden van een auto 30% is gestegen is wat vreemd.

Ik heb nu ook kilometervergoeding. De vergoeding is sinds 2021 met 4 cent verhoogd. Dat staat in het niets tot de verhoogde kosten, dus die verdubbeling is niet alleen de 30% van de benzine, maar ook de inflatiecorrectie over de afgelopen jaren die extreem was en niet is toegepast.

En het helpt mensen met een eigen auto, die dus wel heel hard de benzineprijzen voelen, en meestal de minder bedeelden zijn zonder leaseauto.

Ik heb nu ook kilometervergoeding. De vergoeding is sinds 2021 met 4 cent verhoogd. Dat staat in het niets tot de verhoogde kosten, dus die verdubbeling is niet alleen de 30% van de benzine, maar ook de inflatiecorrectie over de afgelopen jaren die extreem was en niet is toegepast.

En het helpt mensen met een eigen auto, die dus wel heel hard de benzineprijzen voelen, en meestal de minder bedeelden zijn zonder leaseauto.
Ah, je pakt m breder dan de huidige crisis, was mij niet duidelijk vanuit je post aangezien dat een reactie was op Bas zijn visie op het huidige maatregelenpakket.

Verder, aangaande kilometervergoeding, het uitgangspunt van kilometervergoeding is dat de ontvanger al een auto bezit. Daarmee is kilometervergoeding primair voor brandstof bedoeld, niet voor afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering. Of dat voor iedereen in de praktijk zo is is een andere discussie, dit is slechts hoe kilometervergoeding bedoeld is.

Als ik dan lees dan een middenklasser inclusief diverse kosten op 0,38 cent per kilometer uitkomt dan denk ik niet dat een kabinet deze move gaat maken.

bron kosten: https://www.rendement.nl/reiskosten...lometervergoeding-van--038-kostendekkend.html

Waarbij deze bron dus ook een ander uitgangspunt hanteert, namelijk kilometervergoeding moet alle kosten dekken.

Laatst bewerkt:
en dit is een pruts arm landje en toch helpt het de mensen ten koste van zich zelf.

Je snapt hopelijk zelf ook wel dat de mensen het uiteindelijk altijd zelf betalen, omdat er nu wel iets anders duurder wordt, of minder gesubsidieerd, of minder hervormd etc etc. ?

Of geloof jij in gratis geld?

Daarmee is kilometervergoeding primair voor brandstof bedoeld, niet voor afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering.

Kilometervergoeding is bedoelt voor veel meer dan brandstof alleen. Het gaat om de verbruikskosten van je privé auto bij woon werk verkeer. Laten we hem dan i.i.g. op 38 cent zetten, en mee bewegen met de inflatie per jaar. Dat zou eerlijk zijn.

De kilometervergoeding wordt elk jaar berekend en is gebaseerd op de geschatte kosten van het gebruik en onderhoud van een voertuig. Andere factoren zijn benzine, olie, reparaties, verzekering, licenties en registratiekosten

Kilometervergoeding is bedoelt voor veel meer dan brandstof alleen. Het gaat om de verbruikskosten van je privé auto bij woon werk verkeer. Laten we hem dan i.i.g. op 38 cent zetten, en mee bewegen met de inflatie per jaar. Dat zou eerlijk zijn.
Leuk, bron?

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://open.overheid.nl/documenten/f52d6c43-a3e8-406c-809a-80147cafb15a/file

Pagina 15. stuk van vorig jaar in opdracht van t ministerie met toelichting op historie, wordt benoemd dat vergoeding voor variabele kosten (dus niet aanschaf, verzekring, opcenten e.d) is.

Vannacht gelezen op een site van Rijksoverheid. Ook van Gemini nu:

De onbelaste kilometervergoeding (in 2026 nog steeds € 0,23 per kilometer) is door de overheid bedoeld als een forfaitaire tegemoetkoming. Dit betekent dat het een vast bedrag is dat alle kosten van het vervoer moet dekken, ongeacht wat je werkelijk uitgeeft.

Volgens de regels van de Belastingdienst en de Rijksoverheid dekt deze vergoeding de volgende zaken:

1. Alle voertuigkosten (Auto/Motor/Fiets)​

Voor de eigen auto of motor wordt de vergoeding geacht een bijdrage te zijn voor:

• Brandstof: De kosten voor benzine, diesel, gas of elektriciteit.
  • Afschrijving: De waardevermindering van je voertuig door het rijden van extra kilometers.
  • Onderhoud en reparatie: Slijtage aan banden, beurten en onvoorziene reparaties.
  • Verzekering en belastingen: De premie voor je autoverzekering en de motorrijtuigenbelasting

Vannacht gelezen op een site van Rijksoverheid. Ook van Gemini nu:
Een lap tekst, zonder directe verwijzing naar de bron, ok. Maar goed, wat jij post spreekt over een tegemoetkoming. Een tegemoetkoming van alle kostem kan nog steeds.dezelfde hoogte hebben als een dekkende vergoeding van de variabele kosten.

Je snapt hopelijk zelf ook wel dat de mensen het uiteindelijk altijd zelf betalen, omdat er nu wel iets anders duurder wordt, of minder gesubsidieerd, of minder hervormd etc etc. ?

Of geloof jij in gratis geld?

De burger betaald altijd, daar ontkom je niet aan levend of dood, het gaat er om dat je in extreme scenario's als deze de mensen tegemoet moet komen. Omdat de burger zichzelf niet in deze drama gewerkt heeft. Op een goede manier waar ze wat aan hebben. En die 2 cent die dan opgeteld mag worden bij de 0,23 cent die momenteel onbelast is voor de werkgevers is natuurlijk troep. In mijn geval verdien ik er 36 euro pm meer op puhpuh. Daarnaast bepaalt de werkgever/cao wat je reiskosten is, 18/25 cent dan. Er zijn er nog steeds genoeg die 18 cent geven dus het minimale, dus leuk dis mogelijke 2 extra cent die er voor velen niet eens bij zal komen anyway.

De burger betaald altijd, daar ontkom je niet aan levend of dood, het gaat er om dat je in extreme scenario's als deze de mensen tegemoet moet komen. Omdat de burger zichzelf niet in deze drama gewerkt heeft. Op een goede manier waar ze wat aan hebben. En die 2 cent die dan opgeteld mag worden bij de 0,23 cent die momenteel onbelast is voor de werkgevers is natuurlijk troep. In mijn geval verdien ik er 36 euro pm meer op puhpuh. Daarnaast bepaalt de werkgever/cao wat je reiskosten is, 18/25 cent dan. Er zijn er nog steeds genoeg die 18 cent geven dus het minimale, dus leuk dis mogelijke 2 extra cent die er voor velen niet eens bij zal komen anyway.
Ik denk we ook weer niet van de overheid kunnen verwachten om ons helemaal te beschermen tegen de grote crises die over de aardbol razen. Door volstrekt irrationeel en narcistisch gedrag van sommige wereldleiders zijn hele regio's in puin of in chaos. Gezien het feit dat we op een planeet leven waarin inmiddels alles met.elkaar verweven is - zeker handel, economieën en grondstoffen - mogen we (nog) blij zijn dat wij ons vooral kwaad maken over kilometervergoeding

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan