Binnenlandse Politiek

Buiten de absolute inkoppertjes waar zowat iedere partij het mee eens is, zal een D66, CDA, VVD kabinet inderdaad weinig voor Gl/PvdA opleveren helaas. Als dit nu de voorkeursoptie van D66 is, snap ik niet dat ze gewoon een JA21 erbij nemen.
Aangezien veel GL-PVDA stemmers dit keer op D66 hebben gestemd zou dat geen verstandig idee zijn. Die kiezers raken ze dan uiteindelijk kwijt.

Aangezien veel GL-PVDA stemmers dit keer op D66 hebben gestemd zou dat geen verstandig idee zijn. Die kiezers raken ze dan uiteindelijk kwijt.

Volgens mij viel dat wel mee, en hebben ze meer nieuwe stemmers van rechtse partijen dan linkse partijen aangetrokken

Dat de voorkeur uitgaat naar een minderheidscoalitie met VVD zegt me genoeg, het is prima voor D66 om het over rechts te spelen. Ze hebben hoe dan ook steun nodig, en die zal van JA21 moeten komen.

Mijn voorapelling: alleen voor gedegen klimaatbeleid zullen ze bij Gl/PvdA aankloppen, de rest van het beleid wordt een rechts VVD-feestje
Als GLPVDA in het kabinet komt, welke steun is er dan over in de kamer voor een wat linkse beleid?

Buiten de absolute inkoppertjes waar zowat iedere partij het mee eens is, zal een D66, CDA, VVD kabinet inderdaad weinig voor Gl/PvdA opleveren helaas. Als dit nu de voorkeursoptie van D66 is, snap ik niet dat ze gewoon een JA21 erbij nemen.
Ik denk dat de inschatting is dat GL/ PvdA meer constructief is in de oppositie (tegenover VVD in de oppositie). Zij hebben ook meer te winnen om niet mee te regeren. (Rust om de fusie te doen en een verhaal te maken) JA21 willen ze er niet bij omdat zij te rechts zijn.

Dat de voorkeur uitgaat naar een minderheidscoalitie met VVD zegt me genoeg, het is prima voor D66 om het over rechts te spelen. Ze hebben hoe dan ook steun nodig, en die zal van JA21 moeten komen.

Mijn voorapelling: alleen voor gedegen klimaatbeleid zullen ze bij Gl/PvdA aankloppen, de rest van het beleid wordt een rechts VVD-feestje

Zoals ik afgelopen week al zei, is dat d66/cda tussenplan iets met een enorm vvd kleurtje. Op rekeningrijden en HRA na.
Het was toen al duidelijk wat de voorkeur is van beide partijen.

Zeer kapitalistisch & liberaal tussenplan. Daar heeft de vvd wel oren naar.

• Leuk
Reactions: Bas

Wilders: "Het is een totalitaire reflex als de overheid gaat bepalen hoe een partij eruit gaat zien. Wij moeten de regering controleren en niet andersom. Het is Noord-Koreaans, niet iets wat bij Nederland hoort."
Ik proef een klein beetje hypocrisie bij de heer Wilders :unsure:

Ik proef een klein beetje hypocrisie bij de heer Wilders :unsure:

In 2007 leek het erop dat Wilders zijn partij democratischer wilde maken. Hij zei toen tegen de Groene Amsterdammer: "Het is echt niet zo dat ik de Kim Il Sung wil uithangen." Maar na 18 jaar is van die democratisering nog niets terechtgekomen.

Hij is er weer als de kippen bij om pvv te bashen, verrassend hoor :sleep:
Maar goed, XR is gewoon hippe terrorisme, en dan gebeuren er ongelukjes, dus prima...

Hij is er weer als de kippen bij om pvv te bashen, verrassend hoor :sleep:
Maar goed, XR is gewoon hippe terrorisme, en dan gebeuren er ongelukjes, dus prima...
Nou.. dat jij het prima vindt zegt ook genoeg. Ik heb een hekel aan de pvv. Dus levenslang lijkt mij net zo eerlijk.

.
Nou.. dat jij het prima vindt zegt ook genoeg. Ik heb een hekel aan de pvv. Dus levenslang lijkt mij net zo eerlijk.
Als straf een week opsluiten in een cel waar om en om Ester Ouwehand en Jesse Klaver langskomen en 24 uur per dag het constant hebben over XR, Klimaat en windmolens lijkt me ook best aardig als straf.. 🤔

.

Als straf een week opsluiten in een cel waar om en om Ester Ouwehand en Jesse Klaver langskomen en 24 uur per dag het constant hebben over XR, Klimaat en windmolens lijkt me ook best aardig als straf.. 🤔
Zullen we eerst afwachten of de rechter de beste man schuldig vindt.

Tja smaken verschillen, ik vind XR pure terrorisme, ze vekrachten het hele demonstratierecht en misbruiken het maxima. En als ik dan dit soort dingen lees denk ik van tja... Ze houden er van om grenzen op te zoeken, en soms valt men net over de rand, of onder een auto.. Demonstreer je zoals het hoort op aangewezen plekken ben je gewoon safe, maar nee dat vinden zij niet leuk en radicaal genoeg. En dan medelijden willen als ze iets overkomt 🤣

Tja smaken verschillen, ik vind XR pure terrorisme, ze vekrachten het hele demonstratierecht en misbruiken het maxima. En als ik dan dit soort dingen lees denk ik van tja... Ze houden er van om grenzen op te zoeken, en soms valt men net over de rand, of onder een auto.. Demonstreer je zoals het hoort op aangewezen plekken ben je gewoon safe, maar nee dat vinden zij niet leuk en radicaal genoeg. En dan medelijden willen als ze iets overkomt 🤣

Pure terrorisme?
Zeg maar, Al Qaeda en IS niveau dus?

Ok........

Ergens ben ik het wel met je eens (FAFO) maar deze beste man reed gewoon een persoon het ziekenhuis in. Dat kan je toch niet meer goedkeurden?

Terug
Bovenaan Onderaan