Jup we staan zeer hoog ja, door alle inwoners en bedrijven leeg te zuigen voor alle ''kwaliteit'' die we hebben en leveren.. Betalen snap ik en hoort erbij , maar de drang naar perfectie en beste zijn hoeft van mij niet, ik kan prima leven met OV wat om de 30 min rijdt, ipv het moet om de 7 minuten want we willen perfectie en service. Elk 24 maanden nieuw laag asfalt, terwijl de Duitsers het eens per 5 jaar doen, en daar rijdt het ook meer dan prima. Dus die 15 miljard kan je makkelijker lager krijgen en nog een dikke voldoende scoren + waar je de burger niet maximaal uitknijpt.
Werk (en dus vervoer) moet gestimuleerd worden, dat iedereen het doet, ipv afgestraft als het straks niet dekt met je reiskosten en je zelf er bij moet lappen, en jouw werk niet in de buurt kan. Het is zo makkelijk lullen met pak de OV, pak een baan in je stad, dat is onmogelijk in zoveel gevallen. Of maak een uitzondering, laat de werkgever maar aan de belastingdienst tonen dat ik elk maand 1500km rij, x12 en dat is mijn 60% korting op rekeningrijden, alle overige prive ritjes wel gewoon normaal belasten. Win-win en fair, maar zo werkt de wereld uiteraard niet..
* Zorg is ander voorbeeld, daar moet je altijd streven naar het beste, al het overige kan je prima zonder perfectie af doen.