Binnenlandse Politiek

Nee, ook dat is gewoon racisme

Ff mijn 2 laatste incidenten opnoemen die paar uur oud zijn; Nederlander met Tunesische afkomst, valt stewardess aan omdat die niet wilt betalen voor te grote handbagage. Nederlander van Marokkaanse afkomst mept een medepassagier in vliegtuig omdat zijn kinderen de ipad te hard aan hadden.. 1 is geweigerd van de vlucht en de ander zit nu nog tussen de tralies denk ik.

Die K*t stewardess moet hem gewoon laten gaan, wat doet ze moeilijk, en de ouders van da iPad kind moeten dat kind beter opvoeden of de ipad afnemen, waarom zoveel herrie maken.. Volkomen logisch dus dat de 2 heren weer slecht in het nieuws komen terwijl ze niks verkeerds doen toch, pure racisme gewoon.... :cry:

Ff mijn 2 laatste incidenten opnoemen die paar uur oud zijn; Nederlander met Tunesische afkomst, valt stewardess aan omdat die niet wilt betalen voor te grote handbagage. Nederlander van Marokkaanse afkomst mept een medepassagier in vliegtuig omdat zijn kinderen de ipad te hard aan hadden.. 1 is geweigerd van de vlucht en de ander zit nu nog tussen de tralies denk ik.

Die K*t stewardess moet hem gewoon laten gaan, wat doet ze moeilijk, en de ouders van da iPad kind moeten dat kind beter opvoeden of de ipad afnemen, waarom zoveel herrie maken.. Volkomen logisch dus dat de 2 heren weer slecht in het nieuws komen terwijl ze niks verkeerds doen toch, pure racisme gewoon.... :cry:
Wederom n=1

Ondanks dat ik het geheel met je eens ben, is de uitspraak 'wederom n=1' mathematisch erg lastig te verdedigen :S:
Laat ik het dan anders zeggen het zijn de niet verifieerbare ervaringen van 1 individu. Ik kan mijn ervaringen er tegenover zetten uit mijn supermarkttijd, maar weet dan mijn persoonlijke ervaringen helemaal niets zeggen over het totaal.

Duizenden incidenten meegemaakt op mijn werk, in afgelopen 20 jaar, van simpel diefstal, gescheld tot intensive-care tripjes, dus ik spreek meer dan uit ervaring als ik dan benoem welke ''groepering'' met 90% wint? En dan bedoel ik niet asielzoekers, of buitenlanders ( toeristen ) maar puur van mensen met Nederlands paspoort, hier geboren of 2de of 38ste generatie mede-Nederlanders. En een Daan, Tim, Alexander of Dirk heb ik echt nog nooit gehad of gelezen die betrokken waren bij incidenten? Maar mag ik wel de namen opnoemen die je altijd wel ziet/leest? Of ben ik dan weer een racist ? Laat me niet lachen man :)

Mensen willen discussiëren op gevoelige onderwerpen maar harde waarheid typen doet men niet, en als men het wel vertelt is men een racist, blijven jullie maar in je bubble zitten ik vind het prima. En zoals ik zei, ik ben zelf een buitenlander ( met vog uhu ) en nee niet elke is een crimineel of algemeen tuig, maar wie ontkent dat er een grote groep is die het verziekt voor iedereen en dat die grote groep haast bij alle incidenten betrokken is, leeft echt onder een steen.
Vraagje,: als je het prima vindt dat "wij in onze bubble zitten", waarom blijf je dan steeds herhalen dat we in een bubble zitten?

Vraagje,: als je het prima vindt dat "wij in onze bubble zitten", waarom blijf je dan steeds herhalen dat we in een bubble zitten?

Er is geen tussenweg, men zit in z'n iedereen is lievv bubble of je bent een racist als je ander mening hebt. Dat fascineert me altijd om te reageren

Er is geen tussenweg, men zit in z'n iedereen is lievv bubble of je bent een racist als je ander mening hebt. Dat fascineert me altijd om te reageren
Dat is voornamelijk de manier waarop jij de mensheid indeeld: deugers die lievvv zijn en helden die de waarheid verkondigen. Ik denk dat de meeste mensen een stuk genuanceerdere mening hebben.

Dat is voornamelijk de manier waarop jij de mensheid indeeld: deugers die lievvv zijn en helden die de waarheid verkondigen. Ik denk dat de meeste mensen een stuk genuanceerdere mening hebben.
Racisten verkondigen hun waarheid. Niet de waarheid

Iedereen verkondigd zijn eigen waarheid.
Ik zit nu al pagina's racistische onzin door te scrollen met een zogenaamde ervaring op een vliegveld waarvan ik me afvraag of dat verzonnen is om zn racisme goed te praten. Dat heeft met waarheid niet zoveel te maken. Dat is je racisme voeden..

Veel onderzoeken van CBS laten zien dat jongeren van dezelfde, lees: lagere sociale klasse ongeveer net zo vaak in de fout gaan, allochtoon of autochtoon. Verschil is alleen dat de allochtone groep met een achterstand gewoon vele malen groter is.

Omdat allochtonen gewoon minder kansen krijgen op de arbeidsmarkt. Meer afwijzingen of zelfs totaal geen reactie.

Minder opleiding hebben volgens de Nederlandse standaard. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het opleidingsniveau in armere landen gewoon lager is dan hier. Dit heeft niets met de intellectuele capaciteiten te maken, maar met de scholing en mogelijkheden in de landen van herkomst.

En voor vluchtelingen geldt (zeker voor de groep uit Afrika) dat het kader totaal anders is over wat wel of niet stelen is. Als je dorst hebt en je neemt een fles water mee zonder te betalen is dat voor hen logisch, want dat is het kader wat ze hebben. Zolang dit soort kaders niet weggenomen worden als ze inburgeren zal het ook niet beter worden.

En ik zie genoeg van dichtbij van de inburgering om ook daar een aantal fundamentele wijzigingen door te voeren:

1. Voor iedereen minimaal niveau B1 leren ipv A2.
  2. Ook alle Europeanen (en iedereen die niet inburgeringsplichtig is) moeten gedwongen worden om B1 te halen.
  3. Ipv de KNS (kennis Nederlandse samenleving), zou men gewoon een jaar lang 2 uur in de week maatschappijleer moeten krijgen zoals de kinderen dat krijgen op de middelbare school.

• Leuk
Reactions: IPF
Als je dorst hebt en je neemt een fles water mee zonder te betalen is dat voor hen logisch, want dat is het kader wat ze hebben
Kunnen ze in Afrika het concept eigendom niet?
  1. Voor iedereen minimaal niveau B1 leren ipv A2.
  2. Ook alle Europeanen (en iedereen die niet inburgeringsplichtig is) moeten gedwongen worden om B1 te halen.
  3. Ipv de KNS (kennis Nederlandse samenleving), zou men gewoon een jaar lang 2 uur in de week maatschappijleer moeten krijgen zoals de kinderen dat krijgen op de middelbare school.
En lekker werken, waar Nederlands de voertaal is.

Lekker werken, waar Nederlands de voertaal is.

Zullen we de hele Rotterdamse haven en maritieme industrie dan maar opdoeken?

Kunnen ze in Afrika het concept eigendom niet?

Eigendom is een rekbaar begrip. Ik kan een boek vol met anekdotes schrijven hierover.

Mooiste voorbeeld, van een dumptruck had de chauffeur de retourleiding van de brandstof ( van de motor terug naar de tank) losgemaakt en liet hem uitkomen in een jerrycan onder de dumptruck. Redenatie, als het uit de tank naar de motor is gegaan is het niet meer van de werkgever maar van de chauffeur van de dumptruck.

En ja tot op zekere hoogte ging de rechter (hij sleepte ons voor het gerecht) nog in mee ook, want geen reden tot ontslag op staande voet ivm stelen. Want het was geen direct jatten.

Het ging om goed integreren. Dan lijkt me een baan met Nederlands als voertaal zeker wat toevoegen.

Uiteraard, maar er zijn grofweg 300.000 Nederlanders die dus in een engelstalige industrie werken. En daarbij is het wel dankzij dit karakter van de maritieme dat mijn vrouw nu werk heeft wat dichter bij haar niveau komt. Voertaal Engels, maar met Nederlandse collega’s betekent nog steeds heel veel Nederlands horen ondanks dat de voertaal Engels is.

Eens. Er zijn genoeg klootzakker en dit soort gasten kunne we prima missen in de maatschappij. Ik kan je ook tig voorbeelden geven van "echte" Nederlanders die de klootzak uithangen. Dat mag wel van jou?

Terug
Bovenaan Onderaan