Binnenlandse Politiek

Ja, de prijzen zijn gestegen maar de lonen ook. De koopkracht is gestegen in de afgelopen 10, 20 en 30 jaar. Zie grafiek (klik).

Ik weet niet hoe oud je bent maar ik ben uit '77. Ik kom uit een welvarend gezin (niet rijk, maar ook zeker niet arm). Als ik eraan terug denk en ik zou nu zo moeten leven dan zou het armoedig zijn. Dit gaat een beetje klinken als 'de jeugd weet niet hoe goed ze het hebben' maar mensen gingen vaak binnen Nederland, misschien Duitsland/ België op vakantie. Er was veel minder speelgoed, zeker in de hogere prijsklasse. We hadden maar twee smaken chips. Veel mensen van mijn leeftijd deelden een kamer. Een gezin had in principe maar 1 auto. Eten was veel simpeler en je had veel minder keuze.
De mensen die ik spak zijn in de 60 en vinden het nu duur
De koopkracht is gestegen maar het "probleem" is dat je went aan een nieuwe standaard. Mensen hebben dan de neiging om de nieuwe standaard weg te beredeneren. Dat iedereen een mobiele telefoon+internet+gamingdevice op zak heeft kan je wegredeneren doordat je kan zeggen dat dit ook nog niet bestond. Maar feit is dat dit een luxe is dat we nu wel uitgeven.
Misschien vergelijken we een andere tijd want ik vergeleek nu met 30, 20, of 10 jaar geleden zonder veel te oordelen. De economie maakte een grote spurt in de 90's.
Over nu zeggen zeggen mensen vaak dat het zo duur is, energie prijzen, olie, olijfolie voor 7 euro per fles, zonnebrand, sigaretten, woningen zijn niet meer te betalen, niet meer studeren omdat het te duur is, ov duurder, kwaliteit zorg achteruit, later pensioen en andere dingen.

Er zijn nog steeds mensen in armoede.
Verder terug dan loopt het op en kom je in een tijd met badhuizen of slechts 1 iemand in de hele wijk die een tv of telefoon had of dat je sokken steeds moest stoppen.
Alles is relatief want nog verder terug dan kwamen er gaarkeukens, mensen overleden van de honger, hadden geen water of licht. Nog verder terug kinderen die levensgevaarlijk werk deden in fabrieken en nog verder zit je in 1700, 1800 met ziektes als tbc, cholera en mensen die in krotten woonden en babys die ten vondeling werden gelegd. Ik moet er niet aan denken.

Laatst bewerkt:
Een markant politicus.
Zeker een markante man en een van de eerste opvallende politici die ik bewust meemaakte. Als politicus had hij een geweldige staat van dienst, maar de afgelopen jaren was hij toch vooral bekend als de populistische commentator en de koning van de nietszeggende hak-op-de-tak-column. Ik hoop dat ze nog een keer worden gebundeld.

a697d967ec_FON6AtBXIAUCckK.webp

Laatst bewerkt:
Sommige van deze maatregelen zouden meer problemen opleveren dan dat ze oplossen maar ik zou zeggen: lever je plannen bij Faber in dan gaat zij er niets mee doen Geert.

Voelt een beetje als een wanhoopspoging om asiel weer een thema te maken nu het een beetje is gaan liggen.

Sommige van deze maatregelen zouden meer problemen opleveren dan dat ze oplossen maar ik zou zeggen: lever je plannen bij Faber in dan gaat zij er niets mee doen Geert.

Voelt een beetje als een wanhoopspoging om asiel weer een thema te maken nu het een beetje is gaan liggen.

Omdat er een stuk minder komen is de druk ook aan het afnemen. Maar dat komt niet door het nieuwe beleid, maar dat snappen ze niet.

Omdat er een stuk minder komen is de druk ook aan het afnemen. Maar dat komt niet door het nieuwe beleid, maar dat snappen ze niet.

Bedoel je dan de PVV of de PVV-stemmers?

Dit in combinatie met de leugens van Agema voelt erg als een opzetje naar het opblazen van dit kabinet. Dus wie weet dat het zooitje eindelijk barst binnekort.

The boy who cried wolf, ben de tel kwijt hoe vaak die dreinende kleuter hier al mee gedreigd heeft. Maar ja, hij zakt in de peilingen dus hij moet weer even roepen vanaf de apenrots.

T gegeven dat ie niet alleen op x loopt te jammeren maar een persco belegt is een teken aan de wand voor de afnemende populariteit bij zijn eigen achterban, men heeft door dat er niet geleverd wordt.

Hij werd kennelijk wakker met het gevoel om lekker populistiche kwatch uit te gaan kramen. Even lekker roepen dat we het leger in gaan zetten tegen die verdomde asielzoekers. Gevlucht uit oorlogsgebieden en nu het leger in willen zetten. Wat een ongelofelijke paarden***.

Laatst bewerkt:
Bedoel je dan de PVV of de PVV-stemmers?

Dit in combinatie met de leugens van Agema voelt erg als een opzetje naar het opblazen van dit kabinet. Dus wie weet dat het zooitje eindelijk barst binnekort.

Beide, zowel de PVV als het grootste deel van de stemmers die gewoon domweg blind blijven geloven in zijn sprookjes.

Wat een ongelofelijke paarden***.

Nou nou moet dat nu, dat paard en zijn *** kunnen hier niets aan doen. ;)

De aandacht voor de Pvv kakt inderdaad in. Maargoed, ze hebben de 'minister ' (of wat t moet voorstellen) geleverd. Ze zitten zelf aan de knoppen..

Hij werd kennelijk wakker met het gevoel om lekker populistiche kwatch uit te gaan kramen. Even lekker roepen dat we het leger in gaan zetten tegen die verdomde asielzoekers. Gevlucht uit oorlogsgebieden en nu het leger in willen zetten. Wat een ongelofelijke paarden***.
Je zou ook aan een haalbare wet kunnen werken maarja, daarvoor moet je bepaalde kwaliteiten hebben maarja Pvv he. tsja

Terug
Bovenaan Onderaan