Binnenlandse Politiek

En daarmee onze leider.

Nou, ik heb inmiddels wel geleerd dat niet alles zwart-wit is. Dus ik kan me iets voorstellen dat je denkt dat iets juridisch haalbaar is (als de randen opgezocht moeten worden en dat “moet”), en dan volgt er een toetsing.
Er is al gekeken, en er is al een advies afgegeven dat het uitroepen van een asielcrisis juridisch niet houdbaar is. Zou sowieso bijzonder zijn dat je als land wat in de middenmoot van de EU zit qua opname asielzoekers een crisis hebt terwijl landen die per 100k inwoners meer mensen opvangen géén crisis hebben. Daarbij, het tegenhouden van de spreidingswet, niet zaligmakend maar wel een oplossing voor een deel van de problemen, gaat niet bijdragen aan het beeld dat we zelf niet tegen deze "crisis" hebben kunnen doen.

Zou sowieso bijzonder zijn dat je als land wat in de middenmoot van de EU zit qua opname asielzoekers een crisis hebt terwijl landen die per 100k inwoners meer mensen opvangen géén crisis hebben.
Mwoah, sta hier wel anders in. Je kan dit niet één op één vergelijken zonder de bevolkingsdichtheid in acht te nemen. Nederland heeft 412 inwoners per km² en Spanje bijvoorbeeld 99. Zit wel een verschilletje in dat ervoor zorgt dat we hier sneller een crisis hebben dan elders.

Mwoah, sta hier wel anders in. Je kan dit niet één op één vergelijken zonder de bevolkingsdichtheid in acht te nemen. Nederland heeft 412 inwoners per km² en Spanje bijvoorbeeld 99. Zit wel een verschilletje in dat ervoor zorgt dat we hier sneller een crisis hebben dan elders.
Ja als je het deel over de spreidingwet van mijn post afknipt lijkt t net alsof je een punt hebt.

Overigens, met de afgelopen 10 jaar gemiddeld 150k mensen die emigreren en minder dan 50k asielaanvragen per jaar zijn er misschien ook andere knoppen om aan te draaien.

Het gegeven dat er minder personeel is om aanvragen te verwerken waardoor aanvragen langer duren en het ophoopt in Ter Apel is een bewuste keuze, geen crisis.

Laatst bewerkt:
Het klinkt wel leuk dat Spanje heel wat vierkante meters overheeft tov Nederland maar dat maakt niet dat ze daar makkelijker geplaatst kunnen worden. Het gaat niet perse om ruimte maar om leefbare ruimte en de voorzieningen om de ruimte heen. Ze kunnen best ergens ruimte vinden op de kaart maar dan moet het wel kunnen qua geografie (denk aan rotsen of juist zachte bodem). Vervolgens moeten er winkels zijn en infrastructuur, wegen, electriciteitsnet en waterleidingen. Er moeten voldoende ambtenaren bereikbaar zijn om ze te begeleiden in het proces, zijn die bereid te verhuizen? Handhavers, brandweer, ziekenhuizen…

Sowieso hebben we hier in Nederland geen asielcrisis maar een opvang crisis. Ruimte is niet perse het probleem in Nederland. Maar de (rechtse) politiek loopt al jaren achter mbt de bouw.

Overigens, met de afgelopen 10 jaar gemiddeld 150k mensen die emigreren en minder dan 50k asielaanvragen per jaar zijn er misschien ook andere knoppen om aan te draaien.

Het echte probleem is ook niet de asielaanvragen maar de arbeidsmigratie aldus de vvd.

Disclaimer, het artikel een gedrocht van de bovenste plank vol met twijfelachtige standpunten en een anti europa retoriek.

Het echte probleem is ook niet de asielaanvragen maar de arbeidsmigratie aldus de vvd.

Disclaimer, het artikel een gedrocht van de bovenste plank vol met twijfelachtige standpunten en een anti europa retoriek.
In aantallen is dat wel een grotere groep.

Maar goed, als de Nederlander zijn vleesconsumptie sterk verminderd en gewoon weer zelf naar de winkel gaat zal de druk op de huizenmarkt afnemen, maar dat is niet een boodschap die verkoopt.

Voor de rest hadden ze het over inzetten van AI en robots, als dat een realistische mogelijk is zou ik niet weten waarom een bedrijf dat nu nog niet zou doen, bedrijfszekerder dan werknemers en 24u bedrijf eenvoudiger door te voeren met slechts een enkeling die duur wordt door de nachtelijke uren.

Voor de rest hadden ze het over inzetten van AI en robots, als dat een realistische mogelijk is zou ik niet weten waarom een bedrijf dat nu nog niet zou doen, bedrijfszekerder dan werknemers en 24u bedrijf eenvoudiger door te voeren met slechts een enkeling die duur wordt door de nachtelijke uren

Bij ons wordt er per dag door meer dan 500 mensen gebruik gemaakt van onze eigen chatGPT. Daarmee is de effectiviteit enorm verhoogd, maar dat is niet mogelijk voor alle Poolse schoonmakers, Roemeense lassers, Hongaarse elektriciens enzovoorts.

Zonder arbeidsmigratie valt de Nederlandse economie meteen stil omdat niemand meer praktisch geschoold werk zal uitvoeren.

Ten tweede kan men niet gaan selecteren binnen Europa wat de VVD wil doen. Dat is hetzelfde als je uit de EU terug trekken, een kansloos statement.

En zo kan ik nog wel even doorgaan waarom dit artikel zelfs bij de fabeltjeskrant nog als onzin bestempeld zal worden.

Er is al gekeken, en er is al een advies afgegeven dat het uitroepen van een asielcrisis juridisch niet houdbaar is. Zou sowieso bijzonder zijn dat je als land wat in de middenmoot van de EU zit qua opname asielzoekers een crisis hebt terwijl landen die per 100k inwoners meer mensen opvangen géén crisis hebben. Daarbij, het tegenhouden van de spreidingswet, niet zaligmakend maar wel een oplossing voor een deel van de problemen, gaat niet bijdragen aan het beeld dat we zelf niet tegen deze "crisis" hebben kunnen doen.
O, ik dacht dat men ging werken aan een nieuw plan. Maar niet dus.

Dwang!

Moord en brand!!!
PVV in opstand!!!! Grote woorden!! Dikke YouTube filmpjes met in de titel woorden in HOOFDLETTERS, zoals GESLOOPT!!!

PVV minister? Oh... Wacht...

Uhm... Goed plan! Geweldig! Doortastend!

Moord en brand!!!
PVV in opstand!!!! Grote woorden!! Dikke YouTube filmpjes met in de titel woorden in HOOFDLETTERS, zoals GESLOOPT!!!

[Geertmodus]wij hadden het liever anders gezien maar onze hardwerkende en lieve minister Faber wordt tegengewerkt door linkse D666 rechters en al dat woke-gespuis op departementen. Stem volgende keer weer op ons, dan gaan we het echt oplossen[/Geertmodus]

[Geertmodus]wij hadden het liever anders gezien maar onze hardwerkende en lieve minister Faber wordt tegengewerkt door linkse D666 rechters en al dat woke-gespuis op departementen. Stem volgende keer weer op ons, dan gaan we het echt oplossen[/Geertmodus]

Dat is idd waarschijnlijker

Moord en brand!!!

En zo draaien de extreem rechtse populisten wederom 180 graden..

Benieuwd wanneer Omtzigt weer uitvalt vanwege een burnout.

Verder wist ik wel dat de Televaag een sensatiekrant is, maar deze titel spant de kroon: "Dilan wordt door haar partij uit elkaar getrokken".
Wat doen ze daar toch allemaal bij de VVD?

Verder wist ik wel dat de Televaag een sensatiekrant is, maar deze titel spant de kroon: "Dilan wordt door haar partij uit elkaar getrokken".
Ik wil een nieuwe term introduceren mbt de Vvd. Kamikaze politiek. Overigens is het geen geheim dat Omtzigt dit tegen wil en dank steunt. Over 3 weken zijn de apb. Benieuwd wat er nog overblijft van deze coalitie 😁

Tikkende tijdbom, deze regering.
Elke scheet levert interne chaos op.
Veel wantrouwen onderling.
Elke tegenslag is een beproeving.

Hoe lang gaan ze t volhouden, is dé vraag.

Terug
Bovenaan Onderaan